Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøp et fysisk spill, da! Det skal jeg. Fysiske spill har en slik "cache"-funksjon, i motsetning til digitale spill. Kort fortalt så sletter den alt, og lagrer det på disken. Når du tar disken inne i maskinen, blir det imidlertidig lastet ned igjen veldig kjapt, selv om filen er 50 GB. Så hvorfor ikke kjøpe fysisk spill? Og, ingen av spillene er 100 GB. Killzone: Shadowfall var vel 129 GB eller noe slikt, men de har komprimert filen ned til rundt 50(+/-) GB.

Greia er at istedetfor å "cache" spillet hver gang du starter det, så kan du velge å beholde filene. (Cachinga er en prosess som i noen tilfeller tar minutter, aandre ganger sekunder). Velger man å beholde filene samt har de store titlene lagret så går du fort tom for plass.

Jeg kommer nok til å vente med å kjøpe digitalt inntil jeg har en 2TB HDD under panseret..

Lenke til kommentar

På ett eller annet tidspunkt så kommer jeg sikkert til å bytte HDD. Greit å se at det er like enkelt som det var på PS3

 

Kan ikke se med lyd nå så jeg er ikke sikker på om de nevner det i videoen, men hvilken tykkelse takler PS4-en? Har en del å si i forhold til valg av harddisk om man skal oppgradere.

Lenke til kommentar

Kan ikke se med lyd nå så jeg er ikke sikker på om de nevner det i videoen, men hvilken tykkelse takler PS4-en? Har en del å si i forhold til valg av harddisk om man skal oppgradere.

 

 

 

What type of hard drive does PS4 use?

PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB.

Mener å ha lest at man kan også sette inn en SSD

Lenke til kommentar

4-5 spill? killzone tar 43GB eller no, AC4 black fks tar 21GB, tror du får plass til mer ene 4-5 spill hvis du regner igjen

 

Hvor mange spill er det dessuten behov for å ha liggende på HDD? Jeg spiller som regel igjennom spillet 1 gang, og rører det sjelden igjen. Med unntak av online baserte spill da, som det som regel blir få av om gangen. Ser den for de med lusent nett da, men tror neppe de gidder å kjøre digitalt uansett :p

Lenke til kommentar

 

Hvor mange spill er det dessuten behov for å ha liggende på HDD? Jeg spiller som regel igjennom spillet 1 gang, og rører det sjelden igjen. Med unntak av online baserte spill da, som det som regel blir få av om gangen. Ser den for de med lusent nett da, men tror neppe de gidder å kjøre digitalt uansett :p

Må vel nesten sammenligne det med erfaringen jeg har og det er iPhonen. Jeg går ikke inn og sletter spillene jeg har liggende med mindre jeg må. Og det er kjempepraktisk å ha de digitalt. Det er en god utvikling at man har begynt å lansere spill digitalt og på disk. Jeg tenkte tidlig i PS3-æraen at jeg kom til å ha alle spill digitalt neste generasjon. Får se litt hva jeg gjør. På PS Vita har jeg til nå hvertfall kjøpt alle spill digitalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...