Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror det ps4 blir utsolgt fort ?

er i oslo den helgen ps4 kommer ut, å er ikke tilbake i tromsø før på mandagen, må jeg opp tidlig da å kjøpe den i oslo for å få den eller kan jeg vente til jeg kommer hjem ? blir det stor kø da på lanseringsdagen ?

blir det midnattsåpne butikker ?

 

Ps4 konsollene forsvinner nokk i løpet av det første døgnet siden det blir sinnsykt lite konsoller per butikk, så du må nokk stå i kø fredag morgen utenfor elkjøp eller en av de andre store butikk kjedene....

Tror så å si ingen har noe nfo anngående nattåpent enda, men vi kan jo håpe!

Lenke til kommentar

Bestilte min PS4 16 Juni fra Elkjøp. Sendte dem mail her om dagen for å få vite om jeg ville få en på realese, fikk i dag en hyggelig nyhet om det var jeg garantert. Da er det bare å glede seg : )

Heldig, jeg bestilte den 14. juni fra Gamezone, men det viser seg at jeg må greie meg uten en PS4 fra Gamezone i 2013. :hrm:

 

Da får jeg gjøre som med PS3, og satse på at den lokale Elkjøp har noen eksemplarer til overs.

Lenke til kommentar

husk harddisken må ikke overskride 9,5mm i høyde å da er 2tb ganske vanskelig å finne, og 1tb ssd koster rundt 4000kr så litt vell dyrt, men har du såpass mye å bruke på en konsoll til 3500kr så skal ikke jeg si noe

Ah, stemmer. Hadde glemt at 2TBene er så store. :) Har nok ikke så mye nei, kommer nok heller til å beholde 500GB og slette etter hvert som jeg fullfører spill.

Lenke til kommentar

Playstation App kan lastes ned her til Android:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.scee.psxandroid&hl=en

 

Og her til iOS:

 

https://itunes.apple.com/us/app/playstation-app/id410896080?mt=8.

 

Bare å kjøre på, lastet akkurat ned til min Xperia Z :)

 

EDIT: ser ut som om Android kun fungerer for EU foreløpig, vi får se med Apple.

Endret av Selvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation App kan lastes ned her til Android:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.scee.psxandroid&hl=en

 

Og her til iOS:

 

https://itunes.apple.com/us/app/playstation-app/id410896080?mt=8.

 

Bare å kjøre på, lastet akkurat ned til min Xperia Z :)

 

EDIT: ser ut som om Android kun fungerer for EU foreløpig, vi får se med Apple.

 

Funker ikke på Tablet z =(

Lenke til kommentar

En fyr som har fått PS4 tidlig. Ca 100GB går med på installasjon av operativsystem så det er knapt med plass på harddisken gitt. Her lukter det HD-swap i nær fremtid..

 

Hehe, regn over de tallene igjen du. ;) Det er lett å la seg bli lurt av harddiskprodusentene da. Hverken PS4 eller Xbox One inneholder en harddisk som faktisk har 500 GB kapasitet. Produsentene benytter seg av det gamle "trikset" hvor de later som 500 GB = 500 000 MB = 500 000 000 KB, osv. I realiteten benytter PS4-OSet seg av en plass mellom 45 og 55 GB av disken, noe som resulterer i at du sitter igjen med ca 408 GB til eget bruk.

Lenke til kommentar

 

Funker ikke på Tablet z =(

 

Nå vet jeg ikke om det er tilfelle i denne situasjonen, men appen er regionslåst inntil videre. Det står at den er inkompatibel med enhetene dine, men i realiteten er det bare feil region. Dette ser du ved å trykke Install og bla gjennom devices. Det står ved siden av hver enkelt hva som er feil.

Lenke til kommentar

Men en 500GB harddisk er aldri 500GB, det er det som er poenget :) Når du kjøper f.eks. 1TB er den i realiteten bare 910GB eller noe sånt, er slik produsentene opererer.

 

Dessuten tar ikke selve OSet opp 58GB, det hadde vært helt vilt. Det meste er nok allokert til diverse OS-funksjoner tenker, selve operativsystemet tar ikke mer en en gigabyte eller to maks.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Absolutt, kommer til å fylles opp fort som faen. Merkelig at det tar så inni helsikkkens mye plass egentlig? Ukomprimert audio, teksturer og videoer? Forskjellige språk med masse ekstra audiofiler? Burde gå an å velge bort slike ting som ikke er nødvendig, så er det kanskje mulig å spare en god del plass.

Lenke til kommentar

Kjøp et fysisk spill, da! Det skal jeg. Fysiske spill har en slik "cache"-funksjon, i motsetning til digitale spill. Kort fortalt så sletter den alt, og lagrer det på disken. Når du tar disken inne i maskinen, blir det imidlertidig lastet ned igjen veldig kjapt, selv om filen er 50 GB. Så hvorfor ikke kjøpe fysisk spill? Og, ingen av spillene er 100 GB. Killzone: Shadowfall var vel 129 GB eller noe slikt, men de har komprimert filen ned til rundt 50(+/-) GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...