Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Killzone er mye bedre enn BF så gå for Killzone.

 

Litt tidlig å si det da. Det er jo ingen tvil om at killzone ser fantastisk ut.

Men det er jo veldig appelerende med bf på konsoll med 64 spillere og ingen cheaters, noe pc versjonen desverre ikke kan skilte med :(

Endret av jihn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skype blir nok ikke en del av PS4 siden det er Microsoft som eier Skype. At det kommer som en app en kan starte opp utenom spill er nok ikke umulig etterhvert.

 

Men ulikt XBO så får ikke PS4 Skype som integrert som sitt kommunikasjons system. Og 8stk er ikke så dårlig egentlig. En kan være maks 10stk tror jeg på PC via Skype fks.

Hvorfor er da Skype på PS Vita og hvorfor vil MS ha Skype på PS4? http://n4g.com/news/1342853/microsoft-we-want-skype-on-ps4

Lenke til kommentar

Skype blir nok ikke en del av PS4 siden det er Microsoft som eier Skype. At det kommer som en app en kan starte opp utenom spill er nok ikke umulig etterhvert.

 

Men ulikt XBO så får ikke PS4 Skype som integrert som sitt kommunikasjons system. Og 8stk er ikke så dårlig egentlig. En kan være maks 10stk tror jeg på PC via Skype fks.

 

Skype finnes jo allerede på Vita og MS har sagt at de ønsker å ha Skype på alle platformer, til og med PS4

Lenke til kommentar

Dette er STORE nyheter! Takk gud. De gigabytene er ikke mandatory install, kun for data caching! Shuhei bekrefter:

 

http://www.gamepur.com/news/12566-new-ps4-details-automatic-caching-games-not-install-voice-commands-without-.html

 

 


Yoshida first confirmed that Playstation 4 does automaic cashing to games, and its not the mandatory install. This is really huge news for Playstation 4, it basically mean, if you want to play CoD Ghosts and Killzone, you won't need 100GB of space (50GB each,) you'll just need 50GB to cache them. That's so cool!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Hvorfor er da Skype på PS Vita og hvorfor vil MS ha Skype på PS4? http://n4g.com/news/1342853/microsoft-we-want-skype-on-ps4

 

 

 

Skype finnes jo allerede på Vita og MS har sagt at de ønsker å ha Skype på alle platformer, til og med PS4

 

Skype er på det aller meste idag. Og det vil nok komme til PS4 om Microsoft åpner opp for det. Men som jeg har forklart tidligere her på forumet så er det forskjell på å ha en app med Skype og ha Skype integrert i systemet.

 

Om Skype kommer til PS4 så kan en starte opp Skype appen på PS4 og ringe til folk. Men en må være i appen hele tiden, akkurat som på Vita. Og siden PS4 ikke kan multitaske så kan en ikke starte opp Skype og starte opp et spill fks.

 

XBO har Skype integrert i systemet noe som er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar

Hva er greia med dette installeringsgreiene egentlig? 50GB? Latterlig! Kan man ikke bare spille rett fra plata? Skal ikke det være mulig?

 

Heldigvis kan man bytte HDD i PS4, takk gud for det.

 

Stor ytelsesforskjell. Prøv for eksempel å spille The Witcher 2 på Xbox 360, disk VS installering. Det er massiv forskjell.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skype er på det aller meste idag. Og det vil nok komme til PS4 om Microsoft åpner opp for det. Men som jeg har forklart tidligere her på forumet så er det forskjell på å ha en app med Skype og ha Skype integrert i systemet.

 

Om Skype kommer til PS4 så kan en starte opp Skype appen på PS4 og ringe til folk. Men en må være i appen hele tiden, akkurat som på Vita. Og siden PS4 ikke kan multitaske så kan en ikke starte opp Skype og starte opp et spill fks.

 

XBO har Skype integrert i systemet noe som er en vesentlig forskjell.

 

PS4 har jo en chip for background processing, så å ha skype på samtidig som du spiller burde gå bra.

Lenke til kommentar

 

PS4 har jo en chip for background processing, så å ha skype på samtidig som du spiller burde gå bra.

 

Det skal en ikke se bortifra at en kan. Men det er nok reservert for andre funksjoner en diverse apps ifra andre. Men det ser vi jo tidsnok, men i utgangspunktet så burde en nok ikke anse at en kan kjøre Skype (om det kommer til PS4) samtidig som en fks spiller.

 

Hvorfor skal Sony åpne opp for det når dem har sitt eget kommunikasjons system som er integrert i systemet.

 

Men vi ser jo hva som skjer utover.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skype er på det aller meste idag. Og det vil nok komme til PS4 om Microsoft åpner opp for det. Men som jeg har forklart tidligere her på forumet så er det forskjell på å ha en app med Skype og ha Skype integrert i systemet.

 

Om Skype kommer til PS4 så kan en starte opp Skype appen på PS4 og ringe til folk. Men en må være i appen hele tiden, akkurat som på Vita. Og siden PS4 ikke kan multitaske så kan en ikke starte opp Skype og starte opp et spill fks.

 

XBO har Skype integrert i systemet noe som er en vesentlig forskjell.

hvor er det du har det fra at ps4 ikke kan multitaske?
Lenke til kommentar

 

Og siden PS4 ikke kan multitaske så kan en ikke starte opp Skype og starte opp et spill fks.

 

Hvor du får det fra. Det har vært bekreftet siden E3 at PS4 kan multitaske, multitaskinga var goså det første som ble vist på GamesCom konferansen der Yoshida multitasket seg mellom sharing funksjonene og Killzone: SF.

 

Multitasking er t.o.m. et av OSets største fokuserer da Sony har lagt hele 3 GB DDR5 RAM for OSet slik at multitaskinga skal gå så smooth som mulig.

Lenke til kommentar

 

Det skal en ikke se bortifra at en kan. Men det er nok reservert for andre funksjoner en diverse apps ifra andre. Men det ser vi jo tidsnok, men i utgangspunktet så burde en nok ikke anse at en kan kjøre Skype (om det kommer til PS4) samtidig som en fks spiller.

 

Hvorfor skal Sony åpne opp for det når dem har sitt eget kommunikasjons system som er integrert i systemet.

 

Men vi ser jo hva som skjer utover.

 

Det er jo mulig å ha music unlimited kjøre i bakgrunnen, så jeg håper jo man kan ha skype i bakgrunnen også. Og Sony har jo også et eget kommunikajons system på vita (samme som på PS4) og skype, så tror nok Skype kommer på ps4

Lenke til kommentar

Bestilte tidlig i juni, så jeg regner med at jeg får den tidlig.

 

Gjett hvem som skal på julebord med jobben 29. november til 1. desember?

Vurderer å bli hjemme ;-)

 

Julebord med jobben samme dag her også :p Røydykker trening til rundt 1600 også..så det går jo slag i slag. Tror uansett ikke jeg får konsollen til lansering heller, om komplett ikke sender før 28.november.@

 

Håper uansett jeg får den i posten til lørdagen, fyllasjuk eller ei!!

Lenke til kommentar

Hvor du får det fra. Det har vært bekreftet siden E3 at PS4 kan multitaske, multitaskinga var goså det første som ble vist på GamesCom konferansen der Yoshida multitasket seg mellom sharing funksjonene og Killzone: SF.

 

Multitasking er t.o.m. et av OSets største fokuserer da Sony har lagt hele 3 GB DDR5 RAM for OSet slik at multitaskinga skal gå så smooth som mulig.

 

Ja det er jo sant når du sier det. Tror jeg har hengt meg litt for mye opp i at en kan kjøre to ting på delt skjerm på XBO. Å ha flere ting på skjermen er hva i mitt hode hva som er multitasking, ikke å skifte mellom ting som går i bakgrunnen.

 

Men ja, PS4 kan om noe begrenset multitaske.

 

Så gjenstår det å se i hvor stor grad Sony kommer til å åpne opp for dette da. Er denne multitaskingen begrenset til deres egne applikasjoner eller om det noe andre utviklere kan lage og legge ut som en app på PS4. Fks Machinima appen som kommer til XBO kan legge seg på siden å vise fks en video guide til en boss for å ta et eksempel. Noe som etter hva jeg har fått med meg ikke er mulig på PS4.

 

Men det er sikkert ikke umulig at en kan pause spillet og hoppe inn i appen for å se på guiden for å så hoppe tilbake til spillet. Ikke helt ideelt men det kan sikkert fungere om Sony tillater slik på PS4.

 

Når det kommer til Skype og om en kan ta ibruk dette som kommunikasjon spørs jo da på hvordan Sony har løst dette. Kan hvem som helst kjøre applikasjoner i bakgrunnen så åpner det jo opp for like muligheter med Skype som hos XBO.

 

Vel til en viss grad da en må hele tiden starte Skype appen og ha den i bakgrunnen i motsetning til XBO som har denne som en del av systemet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Det skal en ikke se bortifra at en kan. Men det er nok reservert for andre funksjoner en diverse apps ifra andre. Men det ser vi jo tidsnok, men i utgangspunktet så burde en nok ikke anse at en kan kjøre Skype (om det kommer til PS4) samtidig som en fks spiller.

 

Hvorfor skal Sony åpne opp for det når dem har sitt eget kommunikasjons system som er integrert i systemet.

 

Men vi ser jo hva som skjer utover.

Håper nå inderlig ikke det! Hva skal en med begrensende skype når en har Jabber å bygge ting rundt? Skalarer jo uendelig mye bedre en skype!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

PS4 har jo en chip for background processing, så å ha skype på samtidig som du spiller burde gå bra.

Nei nei nei! En skal IKKE ha skype! Skype er gjennomført søppel som er totalt ubrukelig for skikkelig høy oppløsning, flere plattformer og fri tilgang til API'er, bruk av åpne protokoller med mere. Skype har INGEN annen strategi utover å låse deg inn i Microsoft sin verden.

Lenke til kommentar

 

Ja det er jo sant når du sier det. Tror jeg har hengt meg litt for mye opp i at en kan kjøre to ting på delt skjerm på XBO. Å ha flere ting på skjermen er hva i mitt hode hva som er multitasking, ikke å skifte mellom ting som går i bakgrunnen.

 

Men ja, PS4 kan om noe begrenset multitaske.

 

Så gjenstår det å se i hvor stor grad Sony kommer til å åpne opp for dette da. Er denne multitaskingen begrenset til deres egne applikasjoner eller om det noe andre utviklere kan lage og legge ut som en app på PS4. Fks Machinima appen som kommer til XBO kan legge seg på siden å vise fks en video guide til en boss for å ta et eksempel. Noe som etter hva jeg har fått med meg ikke er mulig på PS4.

 

Men det er sikkert ikke umulig at en kan pause spillet og hoppe inn i appen for å se på guiden for å så hoppe tilbake til spillet. Ikke helt ideelt men det kan sikkert fungere om Sony tillater slik på PS4.

 

Når det kommer til Skype og om en kan ta ibruk dette som kommunikasjon spørs jo da på hvordan Sony har løst dette. Kan hvem som helst kjøre applikasjoner i bakgrunnen så åpner det jo opp for like muligheter med Skype som hos XBO.

 

Vel til en viss grad da en må hele tiden starte Skype appen og ha den i bakgrunnen i motsetning til XBO som har denne som en del av systemet.

 

Så lenge man kan sette spillet på pause når som helst å gå til hovedmenyen for så å bruke andre tilgjengelige tjenester ps4 har å by på, for så å gjennopta spillet fra ett og samme punkt man slutta å spille på så vil jeg nå tro dette kalles multitasking....

Btw man kan og sette spillet på pause og slå av konsollen for så å gjennopta spillet fra ett og samme punkt neste gang man starter konsollen....

 

Tror ikke xbo kan gjøre så mye ps4 ikke kan utenom tv og sport som betyr svært lite for meg når det kommer til en spillkonsoll, har tv for den slags å er ikke så lat jeg ikke gidder skifte kanal med tv fjernkontrollen, but enough said, skype er gratis på pc viss det ikke kommer til ps4 for de få som vil savne dette....

 

Å seriøst bruker du guider for å ta bosser i spill??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...