Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Ja, men det er faktisk sant også. Folk er helt gale etter slike ting. Man har ventet i kanskje år. For mange er det ikke et problem å bruke kanskje 100-200% ekstra på en vare heller. Om jeg hadde hatt rævva full av penger og dritt lyst på en PS4. Hadde jeg brydd meg om jeg betalte 7-8k for en ting som koster 3500? Ikke faen. Nå som prisen er 3900 også kan man suge enda mer penger ut av dette.

 

Dette var vel bivirkningen av at Sony måtte lansere i 31 land. Her satt vi og skrøt Sony opp når de sa de klarte å levere til alle land. Vel, jeg tror faktisk de hadde kommet bedre ut av det om de bare hadde kuttet ut noen land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer til å se utrolig mange PS4 på Finn.no den 29. November til en fin pris.

 

Jeg har forhåndsbestilt PS4 til under 3500 kr i tre forskjellige nettbutikker. Samtlige har nå justert prisen opp til nesten 4000 kr. Planen var å å slette to av ordrene, så snart jeg var garantert en konsoll fra én av disse. Tror ikke de blir så vanskelig å selge om jeg ikke sletter de to overflødige.

Lenke til kommentar

Det er uansett latterlig dårlig å kun klare å lansere 350k enheter til Europa etter min mening. Om man tar med hele Europa så gir det en ratio på 1/2000 (altså en PS4 per 2000 innbygger).

 

Nå vet ikke jeg hvor mange enheter de vil ha klare til Lansering, men Sony har sagt at de satser på å selge 5 millioner enheter innen utgangen av Mars 2014.

 

Så utifra det la oss anta at dem har 1 million+ enheter for salg i November. US får garantert flest enheter (viktig marked) + noen til Canda. I tillegg skal 10 land i Sør Amerika + Australia ha sin andel enheter, da virker 350k fordelt blant landene i Europa sansynlig selv om vi alltid skulle ønsket mer.

 

Sony ser nok på USA som nøkkelmarkedet i krigen mot Xbox og derfor shipper den største andelen dit, så må vi og resten av verden klare oss med "restlageret" i starten.

Lenke til kommentar

Fikk den svært skuffende mailen fra Komplett, som jeg hadde vært redd for..

 

 

Hei.

 

Beklager du har helt rett! Jeg blinsa på dato når jeg sendte deg mail :( må bare beklage, men du får den nok ikke før det nei. Det har visst vært et eller annet med Sony som har lova oss et viss antall til levering, men så kom de ut for noen dager siden å sa at "Europa" får ikke like mange enheter til lansering som planlagt. Grunnen til at jeg sa det så lovende ut også er fordi jeg pratet med en kunde i går som hadde bestilt før deg faktisk, men han hadde fått bekreftet dato i Januar av en eller annen grunn.. Får å si det sånn da, så får Europa 35000 enheter til lansering. Dette tallet gjelder alle bedrifter i hele Europa. Bare at vi har klart å få tak i 2000 enheter til lansering er utrolig i seg selv. Men nok av unnskyldninger. Jeg må bare beklage så mye altså :/

 

Med vennlig hilsen,

(Jeg holder han anonym)

Salg & Kundeservice

 

 

Får den bare 15 dager etter release, og det er ikke så alt for ille. Men innerst inne håper jeg og tror litt at jeg får den til lansering allikevel. Det jeg er mest skuffet over er at en del i tråden her har "løyet".

Og når bestilte du? Bestilte selv 21. Juni, og jeg har fått bekreftet levering på ordresiden min (28 November).

 

Fikk også en mail av de i dag der de bekreftet at de som bestilte før 1. August kom til å få til release.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...