Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme her i grunn. Datamaskinen er koblet opp til TV-en, men den bruker separate høyttalere. Jeg kan styre musikken slik jeg ønsker ved å bruke det trådløse tastaturet, uten at jeg trenger å avbryte spillingen ved å skifte kanal på TV-en. Men høyttalerne som er koblet til TV-en er bedre, så det hender jeg bruker Spotify på PS4 til å streame musikk likevel.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Hmm, lurer på hva kvaliteten blir på grafikken med 90 fps på PS VR. Jeg mener, er vi heldig nå får vi 60fps. Så begynner å tro at grafikken blir litt "minimal", blir spennende å se.

Tror nok det kommer til å bli fokus på høy fps. Sony terper veldig på dette, og de som utvikler for VR merker nok fort selv hvor viktig det er, så det blir vel helst 90 Hz i starten enten native eller med reprojection. Sistnevnte funker vel best for relativt low pacing. Ville bevegelser ser vel fort litt unaturlig ut siden teknikken i stor grad er basert på 2D etterbehandling. Er det noen som kan dra VR i land for massene er det vel Sony og sammarbeidspartnerene. 3DTV floppa jo bra p.g.a dårlige specs og brukeropplevelse så de kan ikke bomme på VR.

 

Tror nok vi blir å se litt andre konsepter for VR enn tradisjonell gaming fordi overgangen til denne teknologien rett og slett krever det for gode brukeropplevelser.

Lenke til kommentar

Star Wars Battlefront er et av dem peneste spillene jeg har spilt. Og det kjører i 60ish fps og kunne bli skalert opp til 120fps i PSVR.

Men som vidor nevner så er det begrensninger. Men det lover uansett ganske så bra når en ser hvor pent Battlefront er.

 

Så når det kommer til grafikk på PSVR så har jeg faktisk ingen bekymringer.

 

Jeg er mer bekymret for VR på PC. For med så mye hardware variasjoner så er faren for at folk får ikke optimale VR opplevelser mye større. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Star Wars Battlefront er et av dem peneste spillene jeg har spilt. Og det kjører i 60ish fps og kunne bli skalert opp til 120fps i PSVR.

Men som vidor nevner så er det begrensninger. Men det lover uansett ganske så bra når en ser hvor pent Battlefront er.

 

Så når det kommer til grafikk på PSVR så har jeg faktisk ingen bekymringer.

 

Jeg er mer bekymret for VR på PC. For med så mye hardware variasjoner så er faren for at folk får ikke optimale VR opplevelser mye større. 

 

Det er 2 bilder som skal rendres med VR og geometri arbeidet kan da opptil dobles for GPU'en. En annen ting er at aliasing blir mer fremtredende og plagsomt med VR og en god AA løsning er gjerne ganske kostbart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...