Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående hodetelefoner til PS4, så anbefaler jeg, som alltid, Turtle Beach Elite 800. Beste jeg vet om, men en god del dyrere enn de Sony Gold da.

 

*videoer*

Jeg er veldig glad i spill med en god og/eller sjarmerende verden, derfor tror jeg at jeg kommer til å kjøpe The Witch and the Hundred Knight. Det ser ut som det treffer blink for min smak. :)

Dragon Quest har jeg også allerede, og skal gå i gang med i morgen. ;)

De andre der så ikke så interessante ut. Eller den Furi, som du la ut lenger ned ser litt mer spennende ut. Stilen minner litt om El Shaddai: Ascension of the Metatron.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et headset til å spille med. Hvordan er Sony sitt Wireless Stereo Headset 2.0? Noen med erfaringer?

 

Har brukt dette headsettet selv siden jeg kjøpte PS4 i mai, og er godt fornøyd. Nå spiller jeg lite online og bruker mikrofonen lite, så skal ikke svare for hvordan den er, men på lyd og komfort er det veldig bra. Eneste jeg har å utsette på er kanskje at jeg skulle ønske batteritiden var litt bedre, føler tidvis jeg lader det litt for ofte. Og så er ladekabelen som følger med helt latterlig kort, sånn typ 30 cm. Men det er jo et minimalt problem egentlig da, siden du fint kan bruke ladekabelen til DS4.

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et headset til å spille med. Hvordan er Sony sitt Wireless Stereo Headset 2.0? Noen med erfaringer?

grei spill lyd, men til chat så er det veldig dårlig, for de du snakker med så høres det ut som man snakker i en blikkboks, hadde heller kjøpt turtle beach px4 evt noe bedre,

 

men til ren spilling uten chat er de sony pottene helt greie

Lenke til kommentar

Jeg har gått til det steg å "lage mitt eget" gamingheadset,siden jeg foretrekker åpne klokker til spill på grunn av romfølelsen, samtidig som jeg ikke ville inngå kompromiss på hverken lydkvalitet eller mikrofonkvalitet. Synes ikke det er nødvendig med trådløst når begge konsollene støtter lyd gjennom kontrolleren, som såklart er trådløs.

 

Jeg endte derfor opp med å kjøpe et Sennheiser HD 598 headset, og har bestilt en modmic 4.0 mikrofon. Modmic er et produkt som er laget for å festes på vanlige headphones med et magnetisk feste som klistres på, og gjøre de om til headset.

 

Har hatt hd598 en stund nå og elsker det, men mikrofonen er på vei. Kjøpte noice cancelling-versjonen, den skal visst ha veldig god lyd ifølge anmeldelser. Har også bestilt et adapter,siden mitt headset kommer til å ha to kabler i stedet for en. Fant et billig på ebay. Heldigvis følger det med mange kabelklemmer i modmicen, slik at jeg kan samle de to kablene og plugge de i kontrolleren.

 

Skal gi tilbakemelding når jeg får testet det. Men tror ikke det finnes noen bedre gamingheadset lydmessig enn det man kan potensielt "bygge" med modmic. Det som er greit er at hvis du allerede har et greit sett med øreklokker kan du bruke de. En annen fordel er at du kan velge akkurat det headsettet du ønsker. Både i forhold til pris, type, lydkvalitet, komfort og design.

 

Her er en video som demonstrerer konseptet

 

Endret av Jakoozie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et headset til å spille med. Hvordan er Sony sitt Wireless Stereo Headset 2.0? Noen med erfaringer?

grei spill lyd, men til chat så er det veldig dårlig, for de du snakker med så høres det ut som man snakker i en blikkboks, hadde heller kjøpt turtle beach px4 evt noe bedre,

 

men til ren spilling uten chat er de sony pottene helt greie

 

 

Mikrofonlyden kunne vært bedre ja, men Sony sitt headett er også 500,- billigere enn px4. Det kommer litt ann på hvor mye man ønsker å bruke på ett headsett, og jo mer penger man er villig til å bruke, desto bedre blir opplevelsen (stort sett).

 

https://soundcloud.com/kirkhamilton/ps4-headset-mic-test

Lenke til kommentar

 

Lurer på om jeg skal kjøpe meg et headset til å spille med. Hvordan er Sony sitt Wireless Stereo Headset 2.0? Noen med erfaringer?

grei spill lyd, men til chat så er det veldig dårlig, for de du snakker med så høres det ut som man snakker i en blikkboks, hadde heller kjøpt turtle beach px4 evt noe bedre,

 

men til ren spilling uten chat er de sony pottene helt greie

 

 

Stemmer greit overens med de jeg har på listen min med Sony sitt headsett. Det er faktisk mer behagelig å prate med folk som bruker de medfølgende potetene til PS4. 

Lenke til kommentar

 

 

Gamingheadsets suger så sinnsykt når det gjelder hva du får for pengene.

Nja, vet ikke om jeg er helt enig i det. Mitt Elite 800 kostet mindre enn det oppsettet til Jakoozie gjør, og jeg har ingenting å utsette på kvaliteten så langt. Både passform/komfort, lydkvalitet og mic er flott. :)
Mja. Sjekka nå. Elite 800 koster på det billigste 2445 kr. Jeg kjøpte mitt headset for 1500 kr, og modmicen kostet 60 dollar med frakt. 12 kr for adapteren,ingen frakt.

Kommer kanskje litt toll på til slutt, men til sammen blir fortsatt mitt billigere. Og det er med antakelig både bedre lyd og bedre mikrofon.

 

Uansett overser du halve poenget med modmic: valgmulighetene. Det finnes sikkert haugevis av gode headphones til langt under 1000-lappen der ute. Og mange har allerede et headset de er fornøyde med. Da trenger man bare mikrofonen.

 

Sier ikke at modmic er rett for alle. Men det er ganske genialt synes jeg. :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

Mja. Sjekka nå. Elite 800 koster på det billigste 2445 kr. Jeg kjøpte mitt headset for 1500 kr, og modmicen kostet 60 dollar med frakt. 12 kr for adapteren,ingen frakt.

 

 

Ok. Prisen på Elite 800 har da gått opp. Jeg fikk det for 1800. Sjekket ikke prisen på headsettet du kjøpte så nøye. Så bare at det lå i samme prisområde, så da tenkte jeg det måtte bli dyrere med den ekstra mikrofonen. :)

 

Kommentaren min var uansett et svar mot utsagnet at gamingheadset gir grusom kvalitet for prisen, og ikke mot ditt oppsett spesifikt. Har ikke prøvd det du har, så vet ikke hvordan lydkvalitetene måler seg opp mot hverandre. Du får komme på besøk, så kan vi sammenligne. Du er herved invitert. xD

 

Jeg overså ikke valgmulighetene, for det ser jeg jo er en stor fordel for den løsningen du benytter. Vurderte å nevne det, men ble ikke å gjøre det, da innlegget som sagt ikke var rettet mot din løsning spesifikt.

 

Jeg har jo uansett et bra headsett og trenger ikke bytte. Liker den jeg har, og liker at den er trådløs, for da kan jeg ha den tilkoblet både PS4, Mobil og PC samtidig. :p

 

 

 

Sier ikke at modmic er rett for alle. Men det er ganske genialt synes jeg. :)

 

DET kan jeg være helt enig i. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke nettbutikker bruker som regel å sende ut spillene før release? Har forhåndsbestilt Black Ops 3 hos Komplett for et par måneder siden, men nå står det at forventet sendingsdato er to dager etter release. Spørs om jeg ikke avbestiller hos Komplett og heller bestiller en annen plass. Risken er vel at jeg kommer enda lengre bak i køen i den butikken jeg eventuelt bestiller hos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...