Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å roote er veldig enkelt hvis du har Androids utviklerverktøy installert. Last ned super-user og clockworkmod recovery til datamaskinen din.

 

Slå på USB debugging i telefonen (tap syv ganger på build-nummeret). Koble til med USB-ledning. For å sjekke at telefonen er ordentlig tilkoblet:

 

adb devices

 

Deretter:

 

adb reboot bootloader

 

 

Når den har bootet til bootloader:

 

fastboot oem unlock

 

(Telefonen rebootes og fabrikkinnstillingene gjenopprettes (du mister alt, husk backup om nødvendig))

 

Så:

 

adb push filnavn.zip /sdcard/filnavn.zip

adb reboot bootloader

vent litt, så

 

fastboot flash recovery recovery-clockwork-<versjon>-mako.img

 

(Velg ja om den spør om du vil sørge for at stock recovery ikke gjenopprettes.)

 

I recovery, installer zip-filen du lastet opp tidligere.

 

Ferdig.

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Da var endelig min Nexus 4 i hus også! Men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få koblet Facebook informasjon med eksisterende kontakter, noen som kan hjelpe meg? :)

 

EDIT: Lurer også på hvordan jeg synkroniserer Facebook kalenderen mot Google kalenderen!

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Ser det har kommet en metode for å roote telefonen uten å unlocke bootloadern: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2007687

Får man fortsatt OTA oppdateringer om man unlocker bootloadern?

På min asus tablet så mistet man muligheten for oppdatering ved å låse opp bootloadern, noe som ikke gjor noe da custom rom gjor tabben mye bedre, Men tenker å kjøre telefonen med stock rom litt til.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Fikk "nexus 4 cover" fra ebay som kostet 30 spenn i posten, jesus christ den er genial! Tror den kommer til å redde meg i fylla, den er gumminert men veldig diskre samtidig som den utrolig nok får mobilen til å fortsatt se litt stilrent ut, anbefales til trening og andre aktiviteter hvor sannsynligheten for å miste mobilen i bakken øker.

Lenke til kommentar

Fikk "nexus 4 cover" fra ebay som kostet 30 spenn i posten, jesus christ den er genial! Tror den kommer til å redde meg i fylla, den er gumminert men veldig diskre samtidig som den utrolig nok får mobilen til å fortsatt se litt stilrent ut, anbefales til trening og andre aktiviteter hvor sannsynligheten for å miste mobilen i bakken øker.

Link? Høres som en interessant hasteløsning fram til Google får ut fingern og lager fler bumper case.

Lenke til kommentar

Her har du en video som forklarer litt:

 

Selv har jeg en del apps jeg vil bruke som trenger root.

 

Not sold :glare: Kan se at man rooter dersom man er litt teknologikontrollerende nerd (hadde jeg vært 14 år ville jeg garantert gjort det), men det når ikke gjennom som nødvendig for min del. Gjorde det på min gamle iPhone for å kunne bruke den i Norge, men erfaringsmessig blir det krøll down the road når man gjør slike ting. Og det passer ikke for meg som bare må ha telefonen til å funke til en hver tid :)

 

Men takk for info!

Lenke til kommentar

Not sold :glare: Kan se at man rooter dersom man er litt teknologikontrollerende nerd (hadde jeg vært 14 år ville jeg garantert gjort det), men det når ikke gjennom som nødvendig for min del. Gjorde det på min gamle iPhone for å kunne bruke den i Norge, men erfaringsmessig blir det krøll down the road når man gjør slike ting. Og det passer ikke for meg som bare må ha telefonen til å funke til en hver tid :)

 

Men takk for info!

 

Blir noe helt annet å jailbreake iphone å roote en android mobil.

Rooter du blir det i praksis ingen forskjell, annen enn at du kan legge inn programmer som krever ekstra tilgang, å gi dem ekstra tilgang.

 

Titanium backup er f.eks ett veldig godt eksempel på app som trenger root for å kunne ta backup av apps (og dataen til apps). Bytter du f.eks telefon kan du ta backup av ett spill å flytte til den nye telefonen og du vil fortsette der du var i spillet. Veldig greit når man bytter rom ofte.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Blir noe helt annet å jailbreake iphone å roote en android mobil.

Rooter du blir det i praksis ingen forskjell, annen enn at du kan legge inn programmer som krever ekstra tilgang, å gi dem ekstra tilgang.

 

Titanium backup er f.eks ett veldig godt eksempel på app som trenger root for å kunne ta backup av apps (og dataen til apps). Bytter du f.eks telefon kan du ta backup av ett spill å flytte til den nye telefonen og du vil fortsette der du var i spillet. Veldig greit når man bytter rom ofte.

 

Så er root != unlocked bootloader. Selv om man ikke nødvendigvis trenger root tilgang i OS'et, så vil mange kunne ha glede av en åpen bootloader hvor man da kan legge inn custom recovery og ta fullt snapshot av ROM, filbehandling (med root rettigheter), legge inn eget OS, osv.

 

Når det er sagt er det helt klart at for en bruker som ikke ønsker noe annet enn at telefonen skal fungere som normalt og ringe og sende meldinger slik som forventet, er kanskje ikke gevinsten man får av å gjøre disse tiltakene den helt store.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...