Gå til innhold

LG Nexus 4 - Fornøyd eller skuffet?


Mixy

Anbefalte innlegg

Jeg er en eier av en snart 2 år gammel HTC Sensation, og jeg føler at det er påtide å gå til innskjøp av en ny mobil.

Ulempen(?) er at jeg er under en bindingstid med Telenor frem til sommeren.

 

Bindingstid og snart 2 år gammel telefon?

Da kjøpte du vel noe moro i sommer da, siden maks bindingstid til privatpersoner i Norge er 12 mnd..

 

Jeg kan delvis svare deg på dette da jeg har delvis brukt iPhone 4. Først vil jeg spørre, hva vil det si å ha en bra ecosystem? Jeg legger merke til at de fleste iPhone brukere bruker det som en sterk fordel ovenfor Android sin. Vil det si at flere apps ikke er skadelig? Hvis så, da har Google skjerpet seg på den fronten og avviket er ikke så store i forhold lenger. Om du laster ned kun de som kommer først på Google Play listen, er sjansen for skadelig apps veldig, veldig liten. Det er som oftest kun de man laster ned uansett.

 

Google har tatt alle disse ryktene om skadelige apps veldig seriøst.

Problemet har aldri vært stort så lenge man henter apps fra google play, det er når man handler fra diverse andre appbutikker det er farlig.

Det har også diverse undersøkelser avslørt.

 

Uansett, Google har en innebygget malwarebeskyttelse i Android 4.2, jeg regner med at denne hjelper en hel del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kjøpte du denne fra?

Virka litt shady side i starten, men ga det ett forsøk og det funka bra.

Valget var evt. bestille fra ebay.co.uk men da hadde jeg fått UK-strømkontakt på den, den som jeg kjøpte har vanlig eu-kontakt;

http://www.glapris.no/products/air-voltage-wireless-q1-charging-mat

 

Legg merke at bildet på siden ikke viser riktig matte, da den viser den som har plass til doble enheter. Den som de selger der har kun plass til en enhet..

Lenke til kommentar

 

 

Bindingstid og snart 2 år gammel telefon?

Da kjøpte du vel noe moro i sommer da, siden maks bindingstid til privatpersoner i Norge er 12 mnd..

Da bindingstiden min med Telenor Komplett Kontroll gikk ut i sommer bandt jeg meg til Komplett M i ett år til.
Lenke til kommentar

 

 

Ja, jeg var i akkurat samme situasjon som deg mht Sensation. Og som du sier, ingen store ting å utsette på Sense annet enn at systemet over tid blir merkbart tregere og lagger.

Lykke til! :)

Takk, takk! Fikk forresten svar fra Telenor ang. den ene mailen jeg sendte tidligere:

(...)Vi kan dessverre ikke gi deg noe tilbud på selve telefonen utover det som står i nettbutikken.

 

Men om du ønsker denne telefonen med Komplett M binding nå, så skal vi fjerne bindingen du står registert med uten noe gebyr slik at du får deg en ny telefon fortest og biligst mulig!

 

Kontakt oss og henvis til denne e-posten om du får opp bruddgebyr på din faktura etter bestilling av ny telefon, vi vil da selvsagt fjerne dette beløpet.(...)

Lenke til kommentar

Virka litt shady side i starten, men ga det ett forsøk og det funka bra.

Valget var evt. bestille fra ebay.co.uk men da hadde jeg fått UK-strømkontakt på den, den som jeg kjøpte har vanlig eu-kontakt;

http://www.glapris.n...q1-charging-mat

 

Legg merke at bildet på siden ikke viser riktig matte, da den viser den som har plass til doble enheter. Den som de selger der har kun plass til en enhet..

Tok det lang tid før du fikk den i posten? Hvordan er støynivået på enheten? Lager den lyd når den ikke lader?

 

Og hvordan fant du den sida der? Jeg har leita lenge etter norske sider som selger denne.

Lenke til kommentar

Hopper litt inn i tråden her med noen spørsmål.

 

Hvordan har dere beskyttet bakdelen av telefonen? Er det noen som har fått sprekker?

Skulle egentlig bestille en i morgen, men begynner nå å bli litt bekymret siden det er mange som har rapportert tilfeldige sprekker på bakdelen.

 

http://www.droid-life.com/2012/11/26/nexus-4s-glass-back-the-worst-idea-since-the-last-phone-with-a-glass-back/

Lenke til kommentar

Sjekket nå, surfet på nettet og batteritiden gikk fra 46% til 39% på fem minutter! Er dette slik på deres og? vurderer nesten å benytte angreretten

 

Testet no, surfet i 6 minutter, gikk fra 73%-69%

 

Etter det jeg har undersøkt fra andre forumer, så er det normalt at telefonen klarar opp i mot 4timer screen on time.

Noen har klart mer, men de fleste havner på rundt 4 timer. Selv er jeg veldig fornøyd med batteriet.

Lenke til kommentar

Det å teste batteriet etter 5 minutter blir feil. Den har ikke så nøyaktige avlesninger fra batteriet, så det vil kunne hoppe litt. Gjentar man det mange ganger vil det skje at den ikke rører seg heller.

 

Kom heller tilbake etter en hel dag med litt data om hvor mye skjermen har vært på osv :) Eller etter en hel utladning om det tar lenger/kortere tid.

 

@exodai: Jeg har ny skjermbeskytter til fronten og baksiden. Syns fronten var altfor digg uten den originale skjermbeskytteren, så venter litt med å sette på ny. På baksiden har jeg bare latt den originale stå på. Fungerer bra ser det ut til.

 

Er det andre som opplever at klistremerket med imei-nummeret blir slitt? Jeg har brukt den veldig pent, men ser ut til at den slites selv av å ha i vanlig lomme (blitt hvit i kantene)

Lenke til kommentar

Koblet den ut fra lader kl 16:15 har tatt par panarambilder bytet bakgrunnsbildet og egentlig det er alt og batteriet er allerede på 87%.. synes det gikk litt for fort jeg men lurer på om det er animerte bakgrunn som har skylda. Skal prøve med vannlig bildet i bakgrunnen senere.

Så foreløpig det som kunne vært bedre er:

  • Mikrofon, elendig innspilling eller det er noe med min enhet
  • Batteri, ikke helt fornøyd foreløpig men under testing
  • Kamera, når det er litt dårlig lys tar den virkelig dårlig bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...