Gå til innhold

Dette er de 10 heteste skjermkortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Med Nvidia Geforce GTX 670 forsøker Nvidia å appellere til den jevne spilleren, framfor de som bare må ha det beste (og dyreste)."

 

Høres ut som en beskrivelse av GTX 660 eller AMD sin 7870, om man bytter ut Nvidia med AMD.

 

Hadde egentlig trodd rimeligere modeller ville være høyere på listen, men folk søker vel kanskje oftere på de dyreste og beste modellene for å se hvor langt unna drømmen ligger.

 

Tidlig artikkel btw. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

690 i SLI..

 

Min drøm er vel heller referansekortene av 7970 GHz Edition i Quadfire. Det ser massivt ut, og sender all varme ut bak. Et customkjølerkort eller 690 slipper ut alt for mye varme inni kabinettet.

Jeg har et kort som har eksos inni kabinettet, og det er et kjempeproblem for meg.

 

 

Jeg ser at dere lister opp flere for eks 670 men fra forskjellige leverandører, og så i tillegg AMD og/eller nVidia sine versjoner. Hvor får jeg kjøpt for eks AMD 7970 (AMD som prod)?

Lenke til kommentar
690 i SLI..
Min drøm er vel heller referansekortene av 7970 GHz Edition i Quadfire. Det ser massivt ut, og sender all varme ut bak. Et customkjølerkort eller 690 slipper ut alt for mye varme inni kabinettet.Jeg har et kort som har eksos inni kabinettet, og det er et kjempeproblem for meg.Jeg ser at dere lister opp flere for eks 670 men fra forskjellige leverandører, og så i tillegg AMD og/eller nVidia sine versjoner. Hvor får jeg kjøpt for eks AMD 7970 (AMD som prod)?

 

690 SLI med vannkjøling (fixed)

Lenke til kommentar

690 SLI med vannkjøling (fixed)

Høres utrolig bra ut:

2GB VRAM så man slipper å kjøre på så høye oppløsninger

Svak ytelse i enkelte spill takket være svakheter i Kepler-arkitekturen.

Mer penger brukt enn 7970 quadfire

Ingen gevinst av vannkjøling siden overvolting er umulig og kjøleren på luft er mer enn god nok.

Ingen mulighet for 5x portrait

Lenke til kommentar

690 SLI med vannkjøling (fixed)

Høres utrolig bra ut:

2GB VRAM så man slipper å kjøre på så høye oppløsninger

Svak ytelse i enkelte spill takket være svakheter i Kepler-arkitekturen.

Mer penger brukt enn 7970 quadfire

Ingen gevinst av vannkjøling siden overvolting er umulig og kjøleren på luft er mer enn god nok.

Ingen mulighet for 5x portrait

 

Du glemte at han kanskje får 3D-støtte (avhengig om skjerm støtter dette, samt spill/program/film). :)

OG physx!

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar
690 SLI med vannkjøling (fixed)
Høres utrolig bra ut:2GB VRAM så man slipper å kjøre på så høye oppløsningerSvak ytelse i enkelte spill takket være svakheter i Kepler-arkitekturen.Mer penger brukt enn 7970 quadfireIngen gevinst av vannkjøling siden overvolting er umulig og kjøleren på luft er mer enn god nok.Ingen mulighet for 5x portrait
Du glemte at han kanskje får 3D-støtte (avhengig om skjerm støtter dette, samt spill/program/film). :) OG physx!

 

du får 3d støtte fra AMD også...

 

physX blir brukt på få antall spill.

Lenke til kommentar

hvorfor er kortene med referanse kjøler foran på listen ? nvidia 670 referanse på 4 plass, mens asus sitt 670 ligger på 6 plass, selv om det er et mye bedre kort. latterlig artikel igjen.

 

Artikkelen beskriver IKKE hvilke kort som er best. Den beskriver hvilke kort som er met kjøpt. Det er solgt mer referansekort enn customkjøler-kort.

Lenke til kommentar

hvorfor er kortene med referanse kjøler foran på listen ? nvidia 670 referanse på 4 plass, mens asus sitt 670 ligger på 6 plass, selv om det er et mye bedre kort. latterlig artikel igjen.

 

Artikkelen beskriver IKKE hvilke kort som er best. Den beskriver hvilke kort som er met kjøpt. Det er solgt mer referansekort enn customkjøler-kort.

 

Dette tror jeg er feil. Jeg tror artikkelen viser til hvilke skjermkort som er mest populær i form av klikk på prisguiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hvorfor er kortene med referanse kjøler foran på listen ? nvidia 670 referanse på 4 plass, mens asus sitt 670 ligger på 6 plass, selv om det er et mye bedre kort. latterlig artikel igjen.

 

Artikkelen beskriver IKKE hvilke kort som er best. Den beskriver hvilke kort som er met kjøpt. Det er solgt mer referansekort enn customkjøler-kort.

 

Dette tror jeg er feil. Jeg tror artikkelen viser til hvilke skjermkort som er mest populær i form av klikk på prisguiden.

 

Det trror jeg også. Hw har hatt lignende artikler før, der det var tilfellet.

Lenke til kommentar

Yey, mitt kort på 5. plass :D

 

Og mitt kort to-be ligger på 6. :)

Skulle kjøpe det nå snart, men så ble pengene investert (tror investert, og ikke kjøpt er det rette ordet) i nye piggdekk, da de gamle var begynt å sprekke.

 

Oh well, med tid kommer råd.

 

 

Med heteste håper jeg dere ikke mener de overoppheter

 

Ja, jeg tenkte også på kort som ble varmest når jeg leste overskriften - og tenkte med en gang på mitt 8800 Ultra...jeg har opplevd over 100°C med det (men har bare 98° på printscreen).

Lenke til kommentar

Enda viktigere er driverne, har hatt AMD sine skjermkort i 2 år nå, før det hadde jeg nvidia..

Hadde store problemer med amd sitt skjermkort kjøte 5970 skjermkorte, hadde hakkende opplevelse i skyrim.. selv etter flere oppdateringer, skiftet skjermkort til 690 nvidia.. ikke tegn til hakking, samme fps alt på max somvanlig (OBS GIKK ikke med max alt på ati sitt, altså kunne kjøre alt untatt AA x2+++) + hadde artifacts i spill som league of legends, unreal 3 osv.. samme med 5960 skjermkorte som jeg testa litt før (clean install begge gangene). usikker på om dem fixa noe i 6000 serien, men gav opp og oppgraderte til litt dyrere men MYE bedre drivere NVIDIA.

 

Etter jeg skifta til nvidia ingen feil

  • Liker 1
Lenke til kommentar
690 i SLI..
Min drøm er vel heller referansekortene av 7970 GHz Edition i Quadfire. Det ser massivt ut, og sender all varme ut bak. Et customkjølerkort eller 690 slipper ut alt for mye varme inni kabinettet.Jeg har et kort som har eksos inni kabinettet, og det er et kjempeproblem for meg.Jeg ser at dere lister opp flere for eks 670 men fra forskjellige leverandører, og så i tillegg AMD og/eller nVidia sine versjoner. Hvor får jeg kjøpt for eks AMD 7970 (AMD som prod)?

 

Det får du egentlig ikke tak i, såvidt jeg husker, men går du for en standard 7970, så er det egentlig godt lite produsenten har gjort for å forandre på det, det er bare det at de lager kortene for AMD, og derfor får de og lov til å klæsje på namnet sitt på siden... Samme kortet, annet navn! AMD sine referansekort (de du tenker på) blir generelt kun gitt til anmeldere ved lansering av kortene, slik at de kan teste kortene så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...