Gå til innhold

Følg iPad Mini-lanseringen her


Anbefalte innlegg

Hadde ikke folk vært stupide hadde ikke dette møkka firmaet klart å holde på med slik hjernevasking på høytnivå.

 

Nexus 7 koster 199 dollar, Kindle HD koster 150 dollar. iPad mini skal koste 330 dollar.

 

Og argumentet til Schiller var at denne 7,9" skjermen er større enn den 7" skjermen. Mind = Blown! Nexus 7 har høyere ppi enn iPad Mini

Nei det var vel heller det at den hadde 35% mer skjermflate og kjører tablet apps og ikke oppskalerte telefon apps.

 

Alltid en unnskyldning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 iPads på ett år. Hvor lenge siden var det iMac ble oppgradert? Mac skal dø tydeligvis.

Er nok litt uenig med deg her. Med tanke på at de brukte halvparten av tiden i pressekonferansen på 13" MBPr, Mac Mini og iMac, så ser det ut til at Mac i aller høyeste grad er i live.

 

Hva så om de fikk halvparten av denne keynoten? Mac har fått kanskje 1/6 av all keynote tid i år.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er svært interessant at Apple kommer med denne nye SDD/HDD løsningen tett integrert mot OS x (som var hele poenget). Funksjonen er nok mest nyttig for nye / unge brukere som ikke har stabilisert bruken sin ev. test-geeker :) Personlig har jeg ikke bruk for dette men ser helt klare fordeler med en såpass romslig combo løsning. SSD er fortsatt høyt priset sett i forhold til HDD og her får en gjennomsnittbruker i pose og sekk, SSD parten burde være større på 2TB utgaven.

Lenke til kommentar

Poenget er at Apple gir blanke i datamaskinene sine og lager bare telefoner og iPads om dagen. Teknologi som de hevder passer utmerket i datamaskinene sine også, så vips får man iOS macbooks. OSX har ikke hatt noen betydelige oppdateringer siden leopard.

Ja, den ser jeg. Om Apple går over til ARM-prosessorer i datamskinene, så blir det tilbake til windows for min del.

Forhåpentligvis har de vett til å ikke ta en overgang type PowerPC -> Intel på en god stund.

Lenke til kommentar

Mye spennende ifra Apple idag, men synes iPad mini var en smule for dyr. Om en ikke har stort behov for at den må være mindre og lettere så er det ikke mange hundrelappene ekstra for en iPad2 liksom...

 

En pris på rundt 1600-1900kr hadde gjort dette helt sinnsykt.

 

Men det fristet helt sykt å kjøpe en, og det kun pga designet og hvor tynn den er. Slikt får nerder som meg til å bli helt gele i bena :p

 

Men at neste gen iPad får en så voldsom oppgradering på CPU og GPU kan bli rimelig sykt. Da begynner en vel å nærme seg skummelt nær en PS3/X360 grafikk opplevese?

 

Eneste som mangler nå er en offisiell håndkontroller ifra Apple og spill verden slik vi kjenner den kan virkelig bli snudd på hode og ristett rundt litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kan jeg spørre om noen vet når Apple har planer om å lansere oppgradert innmat på MBPr ? Sånn historisk sett ihvertfall.. Jeg skal ha en MBPr, men om de oppgraderer den rett over på nyåret, kan jeg jo vente til over jul..

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva Apple skulle ha "oppgradert" på Pro siden. Min 12 Core fra 2010 sitter i en krok å regner så det suser og pt. har ikke Intel kommet med noe som gjør dette kjappere.

 

Til daglig bruker jeg en 8 Core fra 2008 med en 480GB PCIe SSD som heller ikke ligger på latsiden hva krefter & fart angår.

Jeg er generelt enig i at det stasjonære Mac segmentet ligger noe i skyggen av skjærfjøler og glassbriketter men oppdateringen av mini er et godt tegn. iMac'en er blitt penere og vil nok selge godt.

At Pro segmentet vil dø blir for drastisk å si, Apple har jo feks. kommet filmbransjen i møte ved å fortsatt tilby FCP Studio.

 

Vi må også huske på at de store inntektene til Apple kommer fra 100vis av millioner av kunder fra privatsegmentet og da er det vel naturlig å bruke mer av sitt fokus på det. (Det hadde vel alle smarte forretningsfolk gjort).

Endret av Sunsolaris
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om noen vet når Apple har planer om å lansere oppgradert innmat på MBPr ? Sånn historisk sett ihvertfall.. Jeg skal ha en MBPr, men om de oppgraderer den rett over på nyåret, kan jeg jo vente til over jul..

 

MacRumors har en flott guide, der står det hvor mange dager siden div. hardware er oppdatert samt en oversikt over tidligere oppdateringer med tidsrom. Jeg følger også med på hva Intel lager for det er ofte en sammenheng der, selv om det ofte handler om de større maskinene.

 

Du finner guiden her:

http://buyersguide.macrumors.com

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om noen vet når Apple har planer om å lansere oppgradert innmat på MBPr ? Sånn historisk sett ihvertfall.. Jeg skal ha en MBPr, men om de oppgraderer den rett over på nyåret, kan jeg jo vente til over jul..

Det beste tipset er nok å se på hvordan de har gjort det tidligere: http://buyersguide.macrumors.com/

Som du ser, så ligger intervallet til oppdateringene av gamle MBP på ca. 250 dager i snitt.

 

Om dette tallet er direkte overførbart til MBPr er vanskelig å si, siden vi ikke har gått gjennom første iterasjon enda.

Men må vel slenge inn et stalltips om at neste MBPr mest sannsynlig kommer til å ha Haswell-arkitektur, så det blir vel ei stund til...

Lenke til kommentar

den imacen skal jeg ha

 

SÅ SEXY

 

noen som vet hva slags chip gtx680mx er :S

 

3 iPads på ett år. Hvor lenge siden var det iMac ble oppgradert? Mac skal dø tydeligvis.

Er nok litt uenig med deg her. Med tanke på at de brukte halvparten av tiden i pressekonferansen på 13" MBPr, Mac Mini og iMac, så ser det ut til at Mac i aller høyeste grad er i live.

 

Hva så om de fikk halvparten av denne keynoten? Mac har fått kanskje 1/6 av all keynote tid i år.

Nå må du slutte å syte. De bruker ihvertfall tid på det.

 

Og skal du klage på Apple bruker mest tid på det som er 80% av inntjenningen dems. Jesus.

 

Kan jeg spørre om noen vet når Apple har planer om å lansere oppgradert innmat på MBPr ? Sånn historisk sett ihvertfall.. Jeg skal ha en MBPr, men om de oppgraderer den rett over på nyåret, kan jeg jo vente til over jul..

Umulig å si, skjer som regel etter intel har kommet med nye cpuer. Så ja

 

Mye spennende ifra Apple idag, men synes iPad mini var en smule for dyr. Om en ikke har stort behov for at den må være mindre og lettere så er det ikke mange hundrelappene ekstra for en iPad2 liksom...

 

En pris på rundt 1600-1900kr hadde gjort dette helt sinnsykt.

 

Men det fristet helt sykt å kjøpe en, og det kun pga designet og hvor tynn den er. Slikt får nerder som meg til å bli helt gele i bena :p

 

Men at neste gen iPad får en så voldsom oppgradering på CPU og GPU kan bli rimelig sykt. Da begynner en vel å nærme seg skummelt nær en PS3/X360 grafikk opplevese?

 

Eneste som mangler nå er en offisiell håndkontroller ifra Apple og spill verden slik vi kjenner den kan virkelig bli snudd på hode og ristett rundt litt.

Håper for din skyld du spøker nå

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...