Gå til innhold

Følg iPad Mini-lanseringen her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er fin, men jeg synes prioriteringen virker dårlig.

 

AtW

Hva tenker du på?

 

Syntes det er ganske bra at de fortsatt har plass til en quad core cpu og et av de bedre mobile gpuene.

 

Det går utover ytelse, oppløsning og støy å ha en så tynn skjerm (evt pris, når man må levere lav-watts-utgaver med samme hastighet), for en fordle som er relativt liten i praksis, selv om det ser fint ut, så synes jeg ikke det virker verd det.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er fin, men jeg synes prioriteringen virker dårlig.

 

AtW

Hva tenker du på?

 

Syntes det er ganske bra at de fortsatt har plass til en quad core cpu og et av de bedre mobile gpuene.

 

Det går utover ytelse, oppløsning og støy å ha en så tynn skjerm (evt pris, når man må levere lav-watts-utgaver med samme hastighet), for en fordle som er relativt liten i praksis, selv om det ser fint ut, så synes jeg ikke det virker verd det.

 

AtW

Blir ikke det litt tidlig å si før vi har sett hvordan den yter?

 

Syntes og det blir feil å si at den vil lage mer støy, da retina mbp var merkbart mye stillere enn vanlig mbp, og den var jo tjukkere.

 

Så skjønner ikke helt hva du mener.

 

Når det gjelder ytelse, så er jo denne raskere enn forgjengeren, så igjen. Ser ikke helt problemet her. Når det gjelder skjermen bruker de jo samme teknologi som på iPad/iPhone for å gjøre "housing" tynnere.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske så ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske å ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Har sett real racing flere ganger, og nei dessverre. Dette er langt unna konsoll spill. Hvis du legger merke til bruk av assets, oppløsningen på tekstures etc. Blir heller aldri "konsollspill" på en iPad fordi det vil være for tidkrevende og dyrt i forhold til hva som folk er villig til å betale for iPad spill.

 

Dette er kanskje dumt, men sånn er det nå bare.

 

Et bilde sier uansett mer enn hva jeg kan si med ord. Ufyselige, lav oppløste tekstures med mangel på aa. Alt er så flatt.

http://www.android-g...lpha-ingame.jpg

http://cdn.toucharcade.com/wp-content/uploads/2011/04/rr2hd_1080p_3.jpg

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Den er fin, men jeg synes prioriteringen virker dårlig.

 

AtW

Hva tenker du på?

 

Syntes det er ganske bra at de fortsatt har plass til en quad core cpu og et av de bedre mobile gpuene.

 

Det går utover ytelse, oppløsning og støy å ha en så tynn skjerm (evt pris, når man må levere lav-watts-utgaver med samme hastighet), for en fordle som er relativt liten i praksis, selv om det ser fint ut, så synes jeg ikke det virker verd det.

 

AtW

Blir ikke det litt tidlig å si før vi har sett hvordan den yter?

 

Syntes og det blir feil å si at den vil lage mer støy, da retina mbp var merkbart mye stillere enn vanlig mbp, og den var jo tjukkere.

 

Så skjønner ikke helt hva du mener.

 

Når det gjelder ytelse, så er jo denne raskere enn forgjengeren, så igjen. Ser ikke helt problemet her. Når det gjelder skjermen bruker de jo samme teknologi som på iPad/iPhone for å gjøre "housing" tynnere.

 

Jeg synes ikke det er for tidlig å si at det virker som en en dårlig prioritering nei.

 

Med en gitt teknologi og kunnskap, så vil mindre størrelse føre til minst en, og ofte flere av disse tingene: Dårligere ytelse (skjerm eller hardware), mere støy, høyere pris. Ved å øke noen av ulempene så kan man fjerne eller minske andre, men de vil være der.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den er fin, men jeg synes prioriteringen virker dårlig.

 

AtW

Hva tenker du på?

 

Syntes det er ganske bra at de fortsatt har plass til en quad core cpu og et av de bedre mobile gpuene.

 

Det går utover ytelse, oppløsning og støy å ha en så tynn skjerm (evt pris, når man må levere lav-watts-utgaver med samme hastighet), for en fordle som er relativt liten i praksis, selv om det ser fint ut, så synes jeg ikke det virker verd det.

 

AtW

Blir ikke det litt tidlig å si før vi har sett hvordan den yter?

 

Syntes og det blir feil å si at den vil lage mer støy, da retina mbp var merkbart mye stillere enn vanlig mbp, og den var jo tjukkere.

 

Så skjønner ikke helt hva du mener.

 

Når det gjelder ytelse, så er jo denne raskere enn forgjengeren, så igjen. Ser ikke helt problemet her. Når det gjelder skjermen bruker de jo samme teknologi som på iPad/iPhone for å gjøre "housing" tynnere.

 

Jeg synes ikke det er for tidlig å si at det virker som en en dårlig prioritering nei.

 

Med en gitt teknologi og kunnskap, så vil mindre størrelse føre til minst en, og ofte flere av disse tingene: Dårligere ytelse (skjerm eller hardware), mere støy, høyere pris. Ved å øke noen av ulempene så kan man fjerne eller minske andre, men de vil være der.

 

AtW

Du klarer ikke svare på hvorfor dette skjer. Når det nettopp har blitt bevist at retina mbp. Gjorde maskinen kraftigere, stillere og bedre enn forgjengeren som var tjukkere

 

Speccsene ligger ute, og de er merkant bedre sammenlignet med forrige iMac. Så syntes det blir så dumt å si at den vil støye mer. Hva bygger du det på. Når det nettopp har blitt motvist med annen teknologi det siste året. Blir så bastant, og det blir så dumt.

 

Og jo takk, jeg går sivilingeniør studier innenfor teknologi.

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske å ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Har sett real racing flere ganger, og nei dessverre. Dette er langt unna konsoll spill. Hvis du legger merke til bruk av assets, oppløsningen på tekstures etc. Blir heller aldri "konsollspill" på en iPad fordi det vil være for tidkrevende og dyrt i forhold til hva som folk er villig til å betale for iPad spill.

 

Dette er kanskje dumt, men sånn er det nå bare.

Synes ikke Real Racing 3 er så langt borte ifra hva hva en konsoll idag får til, en er ikke helt der enda men den neste iPad om den har 2x kraftigere CPU og GPU en den siste iPad så begynner en nok å nærme seg veldig.

 

Fullverdige konsoll spill blir det nok ikke på iPad før Apple lanserer en håndkontroller. Om ikke den nye iPad klarer nær lik konsoll grafikk slik det er på dagens konsoller så er det nok ikke lenge til slik utviklingen raser avgårde nå.

Lenke til kommentar

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske å ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Har sett real racing flere ganger, og nei dessverre. Dette er langt unna konsoll spill. Hvis du legger merke til bruk av assets, oppløsningen på tekstures etc. Blir heller aldri "konsollspill" på en iPad fordi det vil være for tidkrevende og dyrt i forhold til hva som folk er villig til å betale for iPad spill.

 

Dette er kanskje dumt, men sånn er det nå bare.

Synes ikke Real Racing 3 er så langt borte ifra hva hva en konsoll idag får til, en er ikke helt der enda men den neste iPad om den har 2x kraftigere CPU og GPU en den siste iPad så begynner en nok å nærme seg veldig.

 

Fullverdige konsoll spill blir det nok ikke på iPad før Apple lanserer en håndkontroller. Om ikke den nye iPad klarer nær lik konsoll grafikk slik det er på dagens konsoller så er det nok ikke lenge til slik utviklingen raser avgårde nå.

Forstår hva du mener, og er spennende men igjen. Ting tar litt tid. Se på xbox 360. Og kameo spillet som kom ut der. Det tok utviklere 5-6-7 år for å utnytte hardwaren i ms og sony sin spillbokser til det maksimale, men det måtte mye ressurerer til.

 

Poenget mitt er bare at du ikke nå vil se et fullblods konsollspill på en iPad, nettopp fordi mannen i gata vil ikke betale 300 kr for et iPad spill. Kanskje du og jeg ville gjort det, men mesteparten ville ikke det. Derfor går det litt utover utvikling av spillene, og hvor lang tid de gidder å bruke.

 

Det jeg ser frem til mest, er de folka fra chair som holder på med infinty dungeon eller hva det heter. De har brukt et år, og de er faktisk de som pusher konsoll spill på iPad osv mest. Det spillet ble utsatt til 2013. Så de bruker lang tid på det. Så det blir spennende å se.

 

Vil ikke virke pessimistisk. Syntes det er kjempe spennende selv. Selvom teknologien går fort, må også utviklerne orke og lage assets til store spill. Noe som ikke ofte skjer, nettopp fordi de ikke får betalt for arbeidet grunnet lavt prisede spill.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Du klarer ikke svare på hvorfor dette skjer. Når det nettopp har blitt bevist at retina mbp. Gjorde maskinen kraftigere, stillere og bedre enn forgjengeren som var tjukkere

 

Speccsene ligger ute, og de er merkant bedre sammenlignet med forrige iMac. Så syntes det blir så dumt å si at den vil støye mer. Hva bygger du det på. Når det nettopp har blitt motvist med annen teknologi det siste året. Blir så bastant, og det blir så dumt.

 

Og jo takk, jeg går sivilingeniør studier innenfor teknologi.

 

Om du virkelig studerer innefor teknologi burde dette være lett å skjønne? Om man antar ett gitt teknologinivå, så kan man ekelt sagt:

 

1, Beholde effekten - det bråker mer å kjøe ned samme effekt på mindre plass (innenfor de plassbegrensingene som gjelder på en PC ihvertfall)

2. Minske effekten - det går utover ytelsen til vanlig

3. Minske effekten ved binning, noe som koster mer.

 

Dette er jo ikke akkurat oppsiktsvekkende påstander fra meg, det er en grunn til at stasjonære yter bedre enn bærbare og/eller koster mindre.Dette er rimlig elmentær kunnskap.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske så ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Glemte å svare, men husk at iPad har mye større oppløsning enn en iPhone. Så det vil uansett kreve mye mer maskinkraft å kjøre spill i native oppløsning sammenlignet med en iPhone.

 

Ta en PC, spill i 1920x1080

 

Bumper du til 2560x1440. Vil det kreve nesten 40% mer GPU kraft.

Lenke til kommentar

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske å ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Har sett real racing flere ganger, og nei dessverre. Dette er langt unna konsoll spill. Hvis du legger merke til bruk av assets, oppløsningen på tekstures etc. Blir heller aldri "konsollspill" på en iPad fordi det vil være for tidkrevende og dyrt i forhold til hva som folk er villig til å betale for iPad spill.

 

Dette er kanskje dumt, men sånn er det nå bare.

Synes ikke Real Racing 3 er så langt borte ifra hva hva en konsoll idag får til, en er ikke helt der enda men den neste iPad om den har 2x kraftigere CPU og GPU en den siste iPad så begynner en nok å nærme seg veldig.

 

Fullverdige konsoll spill blir det nok ikke på iPad før Apple lanserer en håndkontroller. Om ikke den nye iPad klarer nær lik konsoll grafikk slik det er på dagens konsoller så er det nok ikke lenge til slik utviklingen raser avgårde nå.

Forstår hva du mener, og er spennende men igjen. Ting tar litt tid. Se på xbox 360. Og kameo spillet som kom ut der. Det tok utviklere 5-6-7 år for å utnytte hardwaren i ms og sony sin spillbokser til det maksimale, men det måtte mye ressurerer til.

 

Poenget mitt er bare at du ikke nå vil se et fullblods konsollspill på en iPad, nettopp fordi mannen i gata vil ikke betale 300 kr for et iPad spill. Kanskje du og jeg ville gjort det, men mesteparten ville ikke det. Derfor går det litt utover utvikling av spillene, og hvor lang tid de gidder å bruke.

 

Det jeg ser frem til mest, er de folka fra chair som holder på med infinty dungeon eller hva det heter. De har brukt et år, og de er faktisk de som pusher konsoll spill på iPad osv mest. Det spillet ble utsatt til 2013. Så de bruker lang tid på det. Så det blir spennende å se.

 

Vil ikke virke pessimistisk. Syntes det er kjempe spennende selv. Selvom teknologien går fort, må også utviklerne orke og lage assets til store spill. Noe som ikke ofte skjer, nettopp fordi de ikke får betalt for arbeidet grunnet lavt prisede spill.

Sånn som Apple driver og oppdaterer hardwaren hvert år og nå hver 7. måned vil spillene aldri kunne utnytte maskinvaren skikkelig siden størstedelen av brukerbasen har en av de gamlere og svakere enhetene.

Lenke til kommentar

Du klarer ikke svare på hvorfor dette skjer. Når det nettopp har blitt bevist at retina mbp. Gjorde maskinen kraftigere, stillere og bedre enn forgjengeren som var tjukkere

 

Speccsene ligger ute, og de er merkant bedre sammenlignet med forrige iMac. Så syntes det blir så dumt å si at den vil støye mer. Hva bygger du det på. Når det nettopp har blitt motvist med annen teknologi det siste året. Blir så bastant, og det blir så dumt.

 

Og jo takk, jeg går sivilingeniør studier innenfor teknologi.

 

Om du virkelig studerer innefor teknologi burde dette være lett å skjønne? Om man antar ett gitt teknologinivå, så kan man ekelt sagt:

 

1, Beholde effekten - det bråker mer å kjøe ned samme effekt på mindre plass (innenfor de plassbegrensingene som gjelder på en PC ihvertfall)

2. Minske effekten - det går utover ytelsen til vanlig

3. Minske effekten ved binning, noe som koster mer.

 

Dette er jo ikke akkurat oppsiktsvekkende påstander fra meg, det er en grunn til at stasjonære yter bedre enn bærbare og/eller koster mindre.Dette er rimlig elmentær kunnskap.

 

AtW

Tror du bør undersøke begrepet teknologi.

 

Det at maskinen vil bråke mer fordi den er tynnere, er noe som du holder igjen fra gammel tid. Med små genistreker fra ingeniører er ikke dette lenger et problem. Du må også huske på et iMacen fungerer som en eget heatsink i seg selv. Siden alu leder varme veldig godt.

 

1'ern dine er rett og slett bare feil. Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan kommentere hvorfor retina mbp er kaldere, stillere og bedre når den er tynnere. Når en iMac i bunn og grunn er en laptop med desktop cpu og hdd.

 

Men jeg orker ikke krangle hvis du bare skal unngå å svare :)

 

Håper for din skyld du spøker nå

Nei langt ifra, nå vet ikke jeg hvor mye kraftigere den nyeste iPad blir men om den er kraftigere en iPhone5 så vil den kunne klare ganske å ekstrem grafikk.

 

Du kan jo starte med å sjekke hvordan Real Racing 3 ser ut.

Har sett real racing flere ganger, og nei dessverre. Dette er langt unna konsoll spill. Hvis du legger merke til bruk av assets, oppløsningen på tekstures etc. Blir heller aldri "konsollspill" på en iPad fordi det vil være for tidkrevende og dyrt i forhold til hva som folk er villig til å betale for iPad spill.

 

Dette er kanskje dumt, men sånn er det nå bare.

Synes ikke Real Racing 3 er så langt borte ifra hva hva en konsoll idag får til, en er ikke helt der enda men den neste iPad om den har 2x kraftigere CPU og GPU en den siste iPad så begynner en nok å nærme seg veldig.

 

Fullverdige konsoll spill blir det nok ikke på iPad før Apple lanserer en håndkontroller. Om ikke den nye iPad klarer nær lik konsoll grafikk slik det er på dagens konsoller så er det nok ikke lenge til slik utviklingen raser avgårde nå.

Forstår hva du mener, og er spennende men igjen. Ting tar litt tid. Se på xbox 360. Og kameo spillet som kom ut der. Det tok utviklere 5-6-7 år for å utnytte hardwaren i ms og sony sin spillbokser til det maksimale, men det måtte mye ressurerer til.

 

Poenget mitt er bare at du ikke nå vil se et fullblods konsollspill på en iPad, nettopp fordi mannen i gata vil ikke betale 300 kr for et iPad spill. Kanskje du og jeg ville gjort det, men mesteparten ville ikke det. Derfor går det litt utover utvikling av spillene, og hvor lang tid de gidder å bruke.

 

Det jeg ser frem til mest, er de folka fra chair som holder på med infinty dungeon eller hva det heter. De har brukt et år, og de er faktisk de som pusher konsoll spill på iPad osv mest. Det spillet ble utsatt til 2013. Så de bruker lang tid på det. Så det blir spennende å se.

 

Vil ikke virke pessimistisk. Syntes det er kjempe spennende selv. Selvom teknologien går fort, må også utviklerne orke og lage assets til store spill. Noe som ikke ofte skjer, nettopp fordi de ikke får betalt for arbeidet grunnet lavt prisede spill.

Sånn som Apple driver og oppdaterer hardwaren hvert år og nå hver 7. måned vil spillene aldri kunne utnytte maskinvaren skikkelig siden størstedelen av brukerbasen har en av de gamlere og svakere enhetene.

Dette er også et meget godt poeng.

Lenke til kommentar

Tror du bør undersøke begrepet teknologi.

 

Det at maskinen vil bråke mer fordi den er tynnere, er noe som du holder igjen fra gammel tid. Med små genistreker fra ingeniører er ikke dette lenger et problem. Du må også huske på et iMacen fungerer som en eget heatsink i seg selv. Siden alu leder varme veldig godt.

 

1'ern dine er rett og slett bare feil. Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan kommentere hvorfor retina mbp er kaldere, stillere og bedre når den er tynnere. Når en iMac i bunn og grunn er en laptop med desktop cpu og hdd.

 

Men jeg orker ikke krangle hvis du bare skal unngå å svare :)

 

 

Jeg har svart svært konkret på spørsmålene dine. Retina-macen nyter bedre av nyere teknologi, og jeg har foreløpig ikke sett noen målinger som viser at den er stillere heller?

 

Hvorfor tror du bærbare har dårligere ytelse, og ultraportable enda dårligere ytelse enn andre bærbare, for moro? (eller mini-desktops har dårligere ytelse enn vanlige) Det er rett og slett bare tull å si at "ingeniører har løst dette problemet", om du mener det, så kan du gjerne fortelle meg hvordan, så spår jeg deg en lukerativ karriere innen min bransje ihvertfall.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du bør undersøke begrepet teknologi.

 

Det at maskinen vil bråke mer fordi den er tynnere, er noe som du holder igjen fra gammel tid. Med små genistreker fra ingeniører er ikke dette lenger et problem. Du må også huske på et iMacen fungerer som en eget heatsink i seg selv. Siden alu leder varme veldig godt.

 

1'ern dine er rett og slett bare feil. Og jeg forstår ikke hvorfor du ikke kan kommentere hvorfor retina mbp er kaldere, stillere og bedre når den er tynnere. Når en iMac i bunn og grunn er en laptop med desktop cpu og hdd.

 

Men jeg orker ikke krangle hvis du bare skal unngå å svare :)

 

 

Jeg har svart svært konkret på spørsmålene dine. Retina-macen nyter bedre av nyere teknologi, og jeg har foreløpig ikke sett noen målinger som viser at den er stillere heller?

 

Hvorfor tror du bærbare har dårligere ytelse, og ultraportable enda dårligere ytelse enn andre bærbare, for moro? (eller mini-desktops har dårligere ytelse enn vanlige) Det er rett og slett bare tull å si at "ingeniører har løst dette problemet", om du mener det, så kan du gjerne fortelle meg hvordan, så spår jeg deg en lukerativ karriere innen min bransje ihvertfall.

 

AtW

Nå ble du plutselig veldig hissig.

 

Og nei det er første gang du svarer på spørsmålet mitt angående retina mbp sammenlignet med gamle mbp. Siden du sa at tynnere, fører til mer varme, mer støy. Noe som er helt klart motbevist med retina mbp. Ved å bruke smarte løsninger med viftene, samt diregering av luftstrøm.

 

Så hvorfor du sier at iMac'en automatisk er dårligere når du ikke en gang vet noe om hva som skjer på innsiden, er for meg helt ubegripelig.

 

Eneste grunnen til at ultraportable PCer yter dårligere er pga plassmangel grunnet batteri. Fordi det er ikke gjort store framskritt på batteri/batterikapasitet. Retina macbook pro er tynn som bare det, men har fortsatt ytelese i toppsjiktet.

 

Den slår fks quad core sandy bridge desktop cpu'er med samme ram. Se fks her

http://macperformanc...lloydMedium.png

 

Du sammenligner veldig mye med laptoper, og det forvirrer meg, fordi du er klar over at det er desktop Cpuer som står i iMac. Altså den samme ivy bridge i7 prosseren jeg har i min spill PC bare uten K. Men med samme tdp. Så hvorfor sammenligner du ytelse da med en laptop.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Henrik: God dag mann økseskaft. En maskin bråker ikke mer fordi den er tynnere, det er rett. Men pga at den er såpass tynn er det grenser for hvor heftige komponenter man kan putte inni der uten at det går varmt. Selv en rå gamer-rigg med en kilo stor GPU i en alu-kasse bråker som fy. Dette er PC 101. Ville likt å se (høre) denne "skjermen" med en SLI-680 inni seg

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...