Gå til innhold

Tilbakemeldinger til fotballforumet


Latias

Anbefalte innlegg

Trakassering og æreskrenkelse tolker jeg som personlige angrep, eller personangrep for å si det enkelt. Akkurat nå syns jeg du sitter litt på samme hetsen som de (gjengående) muslimene som ofte er i media og tar alt som skjer personlig.

 

Det er forøvrig riktig å argumentere, og å holde en diskusjon på dette, da det kan gjøre at folk kanskje tenker litt mer i dine baner. Men når man ønsker å sette tøyler på motdebattanten er man automatisk over på noe mye, mye mer latterlig enn den opprinnelige slurvete utsagnet. Jeg mener folk burde være såpass oppegående at de reflekterer over hva de skriver og hvordan det kan endre hvordan andre ser på dem. Selv om jeg (litt for å tre opp på min skinnhellige hest, men også litt for å bruke meg selv som eksempel) aldri ville kommet med hets som går på rase eller legning, så aksepterer jeg at folk er forskjellige. Noen tenker kanskje to ganger før de poster, andre poster kontinuerlig etterhvert som ordene kommer til dem.

 

Personangrep er naturlig nok grensen, da det direkte strider imot forumets regler. Hvis forumet kommer med direkte regler og forbud mot rasehets, diskriminering ol. generelt sett tror iallefall jeg at mange medlemmer kommer til å forsvinne pga. litt for høyt filternivå.

 

Ellers kan jeg nevne at ignore-funksjonen (heldigvis) er tilgjengelig hvis man ser et mønster i såkalte slurvete utsagn fra samme person.

 

Men hvordan er det å holde seg til saken eller holde en respektabel tone å si "jævla fittehomo?"

Da går det ikke på at man overreagerer lik en mørkhudet som sier folk er rasister fordi man kaller han mørk, men det er jo faktisk et direkte brudd på retningslinjene Zeph viser til.

Det er ikke slik at reglene skal innfinne seg oss, snarere omvendt.

Hvis folk forlater forumet fordi man ikke lenger får si jævla homo, så må jeg ærlig talt si at jeg ikke ser på det som et problem, da det er viktigere å ha et saklig forum som har klare regler, enn at folk skal få slippe unna med å være usaklig og ikke ta hensyn.

 

Jeg holder på ingen måte på med å sette tøyler på motdebattanter, jeg viser til retningslinjer og respektabel oppførsel.

Klarer man ikke å ytre seg uten å bruke skjellsord og/eller ytre kommentarer som diskriminerer en seksuell legning eller livssyn, så er det kanskje like greit å la være?

 

Det eneste jeg gjorde var å påpeke betydningen av hva som faktisk ble sagt, det koster så lite å faktisk tenke over hva man skriver eller ytrer.

 

Jeg er heller ingen fan av ignore knappen (ei har jeg hatt grunn til å bruke den) fordi jeg mener det er helt greit å "høre alle", uansett hvor uenig jeg måtte være.

Da kommenterer jeg heller hvis jeg er uenig, eller utreder argumentene mine.

 

 

 

Edit:

Beklager at jeg redigerer mye, men jeg må bare påpeke at jeg snakker på generelt grunnlag og at det ikke er rettet mot vedkommede jeg "konfronterte" i første omgang.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags lag administratorene heier på vet jeg ikke, men Zeph er Newcastle-tilhenger, Hille er Spurs-Tilhenger, Latias er United-tilhenger og Herr Brun er Chelsea-tilhenger.

 

Er vel de som frekventerer mest i fotballbiten av veiledere og moderatorer, så ser ikke helt grunnlaget til frustrasjonen der.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Tror jeg aldri har opplevd noe særlig urettferdige avgjørelser av noen moderatorer på forumet her, da de holder en veldig høy standard. Regner med at det er en del i fra denne delen som blir rapportert inn, så de burde vel heller få skryt en å bli beskyldt for noe. Selv Latias som jeg var litt rett fram med i dag tidlig før jeg hadde fått kaffen min, kan man ikke nekte for gjør en spesielt god jobb ved feks å opprette tråder og mer. Selv om man er uenig med de føler jeg det er lite grunnlag til å klage på det feltet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags lag administratorene heier på vet jeg ikke, men Zeph er Newcastle-tilhenger, Hille er Spurs-Tilhenger, Latias er United-tilhenger og Herr Brun er Chelsea-tilhenger.

 

Er vel de som frekventerer mest i fotballbiten av veiledere og moderatorer, så ser ikke helt grunnlaget til frustrasjonen der.

 

Og Jarmo syns alle tilhengere til et lag er likeverdige, so don`t mess with me..

 

;)

Lenke til kommentar

For å svare ift trådstarten:

Nå har jeg aldri vært en veldig aktiv deltaker i denne delen av forumet (eller forumet forøvrig for den del). Noe av grunnen ligger i at jeg ikke prioriterer så mye tid på data'n, men en annen grunn er beskrevet i Snurreleif's første innlegg i denne tråden. Sunn rivalisering, fleiper og småstikk mot 'motstandere' er helt greit, men personangrep og innlegg som virkelig ikke har noe for seg blir så unødvendige og ødeleggende at det ikke er noe morsomt å prøve og engasjere seg engang.

Foruten det syns jeg at moderatorer og veiledere gjør en grei jobb.

 

Strukturen i forumet syns jeg også er grei, for det meste. Nivået og aktiviteten varierer, både i samme gang og uavhengig av hverandre.

 

Til Championship kan vi vel bare bruke Championship-puben? Folk må gjerne starte tråder hvis de vil, men det virker ikke som at interessen rundt den ligaen er så altfor stor.

Kan gjerne bruke puben til dette, ja. De eneste kampene som kanskje kunne ha fått egne tråder fra denne ligaen inkluderer vel stort sett Leeds og et topplag/annet lag populært av forskjellige grunner. Men som påpekt fra dere; her må jo brukere som interesserer seg for disse ta ansvar for å evt opprette kamptråder.

Lenke til kommentar

Enig med Snurreleif i denne diskusjonen. Forumet har retningslinjer som sier at han skal oppføre seg høflig og saklig. Det er etter min mening ikke forenlig med å bruke "jævla fittehomo" om hverken brukere, spillere eller trenere.

 

Jeg har heller aldri sett på at noe har blitt skrevet i affekt som en god nok unnskyldning. Det er ingen som hindrer dere fra å sitte og skrike hva enn dere vil hjemme i stua, men vi har regler her på forumet. Det er ikke slik at man må spy eder og galle når man koker. "Jævla homo" drar med seg konnotasjoner, uavhengig av hva man mener eller ikke mener med utsagnet.

Lenke til kommentar

Lurer på om det hadde blitt samme diskusjonen om han kalte dommeren en bleikfis eller en tjukking. Jeg har mine tvil, for selv om forumreglene er de samme, så er samfunnet slik at sålenge man ikke rakker ned på, eller spøker med homofile, jøder eller muslimer, så er det ganske mye man kan slippe unna med.

 

Mitt tips til folk generelt; slutt å ta dere så ufattelig nær av alt så hadde verden straks blitt et mye bedre sted å leve, for både dere og oss andre.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Lurer på om det hadde blitt samme diskusjonen om han kalte dommeren en bleikfis eller en tjukking. Jeg har mine tvil, for selv om forumreglene er de samme, så er samfunnet slik at sålenge man ikke rakker ned på, eller spøker med homofile, jøder eller muslimer, så er det ganske mye man kan slippe unna med. Mitt tips til folk generelt; slutt å ta dere så ufattelig nær av alt så hadde verden straks blitt et mye bedre sted å leve, for både dere og oss andre.

Det er ikkje heile poenget her. Me har retningslinjer som seier at den slags ikkje er greit, uavhengig av kva meininga bak det er, samt korleis den enkelte oppfattar det.

Lenke til kommentar

Det er ikkje heile poenget her. Me har retningslinjer som seier at den slags ikkje er greit, uavhengig av kva meininga bak det er, samt korleis den enkelte oppfattar det.

 

Selvfølgelig, og retningslinjene bør man jo følge. Jeg bare snakker om samfunnet generelt, og om hvordan folk elsker å la seg provosere.

 

Men som sagt, jeg tviler på noen hadde reagert om det som ble sagt i denne saken var "feite dommeren"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...