Gå til innhold

Den store SimCity-tråden! [Stabile servere][Fortsatt kraftig bugget]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må forklare hvorfor jeg tror det er lite sansynlig at man ser en cracket/offline versjon av nye SimCity.

 

Kort og godt gjøres de aller meste - om ikke all - simulering av innbyggere, økonomi og kommunikasjon via Maxis sine egne servere. Det er derfor ikke mulig å spille offline. Da ville man i så fall gått tilbake til SC4 stadiet hva simulasjon angår, og folkene i gatene blir ikke annet enn fantomer som er basert på generell data.

 

Nye SC simulerer hver enkelt person. Hver enkelt bil. Hver enkelt ressurs i byen. Vann, strøm, vind, søppel, osv.. Noe som ville vært de færreste forunt å ha datakapasitet til å kverne i sin egen CPU.

 

 

For å koble deg på serverene til Maxis må du ha en Origin konto med lisens for å spille. Og spillet er i praksis en klient mer enn en standalone pakke du er vant til ellers.

Vil det si at jeg kan innstalere det på forskjellige pcer og spille videre på den samme gamen? Altså som et MMO?

Lenke til kommentar

Vil det si at jeg kan innstalere det på forskjellige pcer og spille videre på den samme gamen? Altså som et MMO?

 

Jepp. Du kan også spille på f.eks både Mac og PC.

 

Kjenner jeg gleder meg mer og mer. Fikk ikke spilt andre betahelg, men den første ga absolutt mersmak.

 

Det var ikke noe annerledes, var bare ett til kart man kunne spille, men det var temmelig uinspirert det kartet.

 

8 dager til US release :D Februar har bare 28 dager!

Lenke til kommentar

Du vet åpenbart ikke hva du snakker om når du sammenligner det med "facebookbaserte" byggespill. Det eneste argumentet du kommer med er større byområder, koblingen derfra til type simcity societies er så tynn at du avslører din egen uvitenhet.

 

Jeg har spilt simcity 4 nå- og da i løpet av de siste 10 åra, og jeg har selvfølgelig spilt simcity betaen.

 

"Facebook-basert" er kanskje et dårlig begrepsvalg, men med det mener jeg det evinnelige maset om det sosiale aspektet, og at ingen byer lever i en "bobble". Dette er nok noe som er påtvinget av gode gamle EA, da alle nye EA-spill skal ha en form for multiplayer eller sosialt aspekt. Når jeg setter meg ned alene med et single player-spill er det ikke fordi jeg vil være sosial, eller fordi jeg har et ønske om å konkurrere med andre. Bobble argumentet blir også idiotisk, det er maxis jobb å skape en god simulasjon, jeg skal ikke behøve å samarbeide eller å handle med andre, eller å måtte lage 5 forskjellige byer i samme region for at én skal fungere.

 

Med fordumming så mener jeg at alt er gjort simpelt for å appelere til "nye" spillergrupper. Jeg sier ikke at alt i 4'ern var perfekt, men den ga iallefall spilleren utfordringer. Faktisk må jeg si at jeg er imponert over simuleringa i Simcity, da spillerens valg faktisk har en synlig påvirkning på hver enkelt sim.

 

Forøvrig er tegneserie-stilen også en nedtur, men ikke game-breaking for meg.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt simcity 4 nå- og da i løpet av de siste 10 åra, og jeg har selvfølgelig spilt simcity betaen.

 

"Facebook-basert" er kanskje et dårlig begrepsvalg, men med det mener jeg det evinnelige maset om det sosiale aspektet, og at ingen byer lever i en "bobble". Dette er nok noe som er påtvinget av gode gamle EA, da alle nye EA-spill skal ha en form for multiplayer eller sosialt aspekt. Når jeg setter meg ned alene med et single player-spill er det ikke fordi jeg vil være sosial, eller fordi jeg har et ønske om å konkurrere med andre. Bobble argumentet blir også idiotisk, det er maxis jobb å skape en god simulasjon, jeg skal ikke behøve å samarbeide eller å handle med andre, eller å måtte lage 5 forskjellige byer i samme region for at én skal fungere.

 

Med fordumming så mener jeg at alt er gjort simpelt for å appelere til "nye" spillergrupper. Jeg sier ikke at alt i 4'ern var perfekt, men den ga iallefall spilleren utfordringer. Faktisk må jeg si at jeg er imponert over simuleringa i Simcity, da spillerens valg faktisk har en synlig påvirkning på hver enkelt sim.

 

Forøvrig er tegneserie-stilen også en nedtur, men ikke game-breaking for meg.

 

Men hallo, jeg er helt enig med deg at jeg hater at sosiale medier og samhandling skal trekkes inn i alt om dagen, men simcity 5 har jo lagt opp til at du kan gjøre akkurat det samme, men spille helt alene om du vil! Du kan være sjef over alle byene i regionen og bare samhandle med deg selv! Full kontroll! Syns derfor det blir merkelig å kritisere dem for dette, de har jo lagt opp til at alle blir fornøyd enten du vil spille med andre eller alene.

 

Dette med at byen kan fungere bedre om den samhandler med andre i region er jo en god simmulering, ingen byer fungerer totalt uavhengig av omverdenen!!

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

Må forklare hvorfor jeg tror det er lite sansynlig at man ser en cracket/offline versjon av nye SimCity.

 

Kort og godt gjøres de aller meste - om ikke all - simulering av innbyggere, økonomi og kommunikasjon via Maxis sine egne servere. Det er derfor ikke mulig å spille offline. Da ville man i så fall gått tilbake til SC4 stadiet hva simulasjon angår, og folkene i gatene blir ikke annet enn fantomer som er basert på generell data.

 

Nye SC simulerer hver enkelt person. Hver enkelt bil. Hver enkelt ressurs i byen. Vann, strøm, vind, søppel, osv.. Noe som ville vært de færreste forunt å ha datakapasitet til å kverne i sin egen CPU.

Kan godt se for meg at de sentrale serverne tar seg av de deler av prosesseringen som er knyttet til flerspilleraspektet og samspillet mellom byer over nettet. Men du mener at samlet regnekraft på disse serverne er større enn den kollektive regnekraften på samtlige av brukernes egne pc-er?

Endret av TrondH86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må forklare hvorfor jeg tror det er lite sansynlig at man ser en cracket/offline versjon av nye SimCity.

 

Kort og godt gjøres de aller meste - om ikke all - simulering av innbyggere, økonomi og kommunikasjon via Maxis sine egne servere. Det er derfor ikke mulig å spille offline. Da ville man i så fall gått tilbake til SC4 stadiet hva simulasjon angår, og folkene i gatene blir ikke annet enn fantomer som er basert på generell data.

 

Nye SC simulerer hver enkelt person. Hver enkelt bil. Hver enkelt ressurs i byen. Vann, strøm, vind, søppel, osv.. Noe som ville vært de færreste forunt å ha datakapasitet til å kverne i sin egen CPU.

 

 

For å koble deg på serverene til Maxis må du ha en Origin konto med lisens for å spille. Og spillet er i praksis en klient mer enn en standalone pakke du er vant til ellers.

 

Fant denne artikkelen og dette er jo ganske interesangt. Det er ikke sikkert denne "online" delen er så vanskelig å simulere som Maxis skal ha det til da det virker som det dreier seg mest om samhandlingen mellom alle byene, og ikke har stor effekt hvis du kun vil bygge en by. Men det vil ihvertfall ta litt tid for piratene om de skal få dette på plass, om de i det hele tatt får til det.

 

Jeg håper ihvertfall anmeldelsene er ute før lanseringsdatoen så jeg kan bestemme meg så fort som mulig om jeg skal kjøpe dette eller ikke

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Ocean Quigley sier at de spiller på max oppløsning i bootcamp med en macbook air. Så jeg tror nok at man ikke trenger det heftigste dyret for å dra sleden hvis dere skjønner hva jeg mener

 

Eller den største øksa for å hogge ned grantreet, om du skjønner hva jeg mener ;).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har samsung sf510 og trodde egentlig dette var en ganske bra maskin, men fant ut at den akkurat når minimumskravet, så jeg kan vel regne med dårlig grafikk-innstillinger, overoppheting og en og annen kræsj. Kjipt for jeg har ikke råd til en ny maskin før tidligst august.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en test på Can You Run It? Jeg fikk Fail, men er vel egentlig akkurat innenfor.

CPU

Minimum: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better or Intel Core 2 Duo Processor 2.0 GHz or better

You Have: Intel® Core™2 Duo CPU T9500 @ 2.60GHz

 

RAM

Minimum: 2 GB

You Have: 4.0 GB

 

OS

Minimum: Windows XP/Vista/7

You Have: Microsoft Windows 8 (build 9200), 64-bit

 

Video Card

Minimum: ATI Radeon HD 2x00 or better /nVidia GeForce 7800 or better /Intel Series 4 integrated graphics or better

You Have: Quadro FX 3600M

 

Features: Minimum attributes of your Video Card

Required

Pixel Shader version 3.0

Vertex Shader version 3.0

Dedicated Video RAM 256 MB

 

You Have

Pixel Shader version 4.0

Vertex Shader version 4.0

Dedicated Video RAM 512 MB

 

Får satse på at det går bra. Har egentlig tenkt på å kjøpe ny pc en god tund nå, men med nytt gulv i kåken og en hund om 9 dager er kontoen ganske skrapa... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...