Gå til innhold

Diskusjon rundt Fuji X serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Da gikk man i fra X100s til X-T1. :) Ikke feil sier førsteinntrykket..! :) X-T1 skal visst nok ta 14 bits raw-filer.. men jeg finner ikke noe om dette i menyen her.. er det bare kun 14 bits filer eller kan man skifte mellom 12 bits & 14 bits raw-filer på noen måte?

Lenke til kommentar

Da gikk man i fra X100s til X-T1. :) Ikke feil sier førsteinntrykket..! :) X-T1 skal visst nok ta 14 bits raw-filer.. men jeg finner ikke noe om dette i menyen her.. er det bare kun 14 bits filer eller kan man skifte mellom 12 bits & 14 bits raw-filer på noen måte?

gratulerer! Både x100s og X-T1 tar 14 bit raw filer. Men man velger ikke mellom 12 og 14 bit. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt X-T1 brukt og fikk ikke med manualen (selger har lovet å ettersende den). Jeg har et spørsmål i mellomtiden, og håper noen kan svare.

 

Hva gjør eksponeringshjulet (det helt til høyre), og hvorfor gir det ingen utslag på hverken preview eller ferdig bilde? Er det noen menyinnstillinger jeg kan ha aktivert som overstyrer det? Eksponeringsindikatoren endrer seg heller ikke når jeg vrir på dette hjulet..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte mitt X-T1 brukt og fikk ikke med manualen (selger har lovet å ettersende den). Jeg har et spørsmål i mellomtiden, og håper noen kan svare.

 

Hva gjør eksponeringshjulet (det helt til høyre), og hvorfor gir det ingen utslag på hverken preview eller ferdig bilde? Er det noen menyinnstillinger jeg kan ha aktivert som overstyrer det? Eksponeringsindikatoren endrer seg heller ikke når jeg vrir på dette hjulet..

Har du kameraet i manuell? :) Eksponeringskompensasjonshjulet fungerer bare i blenderprioritet, lukkerprioritet og program-modus.

 

Ellers finner du manualen til X-T1 her: http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/manuals/pdf/index/x/fujifilm_xt1_manual_en.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du kameraet i manuell? :) Eksponeringskompensasjonshjulet fungerer bare i blenderprioritet, lukkerprioritet og program-modus.

 

Ellers finner du manualen til X-T1 her: http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/manuals/pdf/index/x/fujifilm_xt1_manual_en.pdf

Ærlig talt så har jeg ikke funnet noen måte å veksle mellom disse modiene på, men det gir meg håp at du sprøver for da skjønner jeg at de finnes :) Skal lese manualen nå, takk for link :)

 

Er det forresten slik at det skulle følge med en liten blits i esken, eller gjelder ikke det her til lands?

 

Edit: Ah, selvfølgelig - det styres jo utfra hvilken posisjon hjulene står i. Jeg har jo lest dette mange ganger i anmeldelsen din, skjønner ikke hva jeg har tenkt på. Får skylde på at det skjer mye her om dagen :)

Endret av ~ David ~
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg solgt mitt X-T1 igjen. Fikk det ikke til å stemme med hvordan jeg intuitivt ville kontrollert innstillingene på et kamera. Har fortsatt X-M1 da, jeg synes det er bedre satt opp! Hovedkameraet mitt er nå imidlertid et Olympus E-M1. Det beste med X-T1 var jo de knallgode bildefilene jeg fikk ut av det, men det alene hjelper lite når resten av opplevelsen ikke er bra. Hver sin smak! Skulle ønske jeg hadde fått det til, da :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...