Gå til innhold

Diskusjon rundt Fuji X serien


Anbefalte innlegg

Jada, men det er fobigående. Dersom Sony betalte Sigma for å lage optikken sin i steden for Zeiss, så ville Sony hatt noe en kunne bruke.

Synes dagens optikkutvalg taler sitt språk, jeg - både det som er og det som er i pipelinen. Etter undertegnedes ringe mening har både mFT og Fuji X et markant mer interessant optikkutvalg enn Sony E. For meg ville en eventuell hovedgrunn til å velge Sony FE-hus vært å bruke annen optikk via adapter. Men - ville personlig heller gått for Fuji X. Eller kanskje mFT. Mmmh - Metabones.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del akkurat nå er det bare ETT kamera i markedet som er interessant - Fuji X-T1. Får se til jul, om jeg legger et sånt under treet med det nye normalzoom som ser ut til å komme til høsten. Alternativt en 18 og en 56mm...

Og når X-T2 kommer til påske...?

 

Husker lovprisinga av X-E1 da det kom. Nå overstrømmes markedet av brukte X-E1. Forstår ikke hvorfor folk kjøpte det med så elendig EVF.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor bry seg om en hater som tydeligvis bryr seg mer om sensorstørrelse enn hvordan bildene ser ut?

 

Hehhe, det jeg bryr meg er hvordan bildene ser ut.

 

Aha. Så hvis jeg viser deg en serie med bilder, halvparten tatt med FF og halvparten med APS-C, så vil du være i stand til å peke ut hvilke som er tatt med APS-C?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor bry seg om en hater som tydeligvis bryr seg mer om sensorstørrelse enn hvordan bildene ser ut?

 

Hehhe, det jeg bryr meg er hvordan bildene ser ut.

 

Aha. Så hvis jeg viser deg en serie med bilder, halvparten tatt med FF og halvparten med APS-C, så vil du være i stand til å peke ut hvilke som er tatt med APS-C?

 

Vi får se :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor bry seg om en hater som tydeligvis bryr seg mer om sensorstørrelse enn hvordan bildene ser ut?

 

Hehhe, det jeg bryr meg er hvordan bildene ser ut.

 

Aha. Så hvis jeg viser deg en serie med bilder, halvparten tatt med FF og halvparten med APS-C, så vil du være i stand til å peke ut hvilke som er tatt med APS-C?

 

Vi får se :-)

 

Se denne videoen, du. Den forteller deg hvorfor du tar feil bedre enn jeg kan. Jeg forventer at du enten endrer mening, eller kaster absolutt alt utstyr du har og går over til 10x8" - eller "fullformat" som det kalles.

 

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

For min del akkurat nå er det bare ETT kamera i markedet som er interessant - Fuji X-T1. Får se til jul, om jeg legger et sånt under treet med det nye normalzoom som ser ut til å komme til høsten. Alternativt en 18 og en 56mm...

Og når X-T2 kommer til påske...?

 

Husker lovprisinga av X-E1 da det kom. Nå overstrømmes markedet av brukte X-E1. Forstår ikke hvorfor folk kjøpte det med så elendig EVF.

Det blir nok i så fall til påske 2018. Hvis jeg skulle finne på å kjøpe X-T1 så blir uansett en 2'er uinteressant for min del. Da ventet jeg i så fall heller på en 4'er eller 5'er...

Lenke til kommentar

Jeg venter heller på en X-E3 med den nye sensoren. Liker den formfaktoren vesentlig bedre enn mini/retro-DSLR looken til X-T1. Bruker det høyre øyet i EVF'en, så da er venstre øyet fritt for hindring og kan brukes til øyekontakt med folk eller til å skaffe oversikt. Samtidig slipper jeg at nesa dulter borti kameraet.

 

Har litt lyst på den nye 18-135mm, men den bryter egentlig litt med prinsippet bak mitt bytte fra DSLR til Fuji X.- Størrelsen og vekttapet. Trenger ikke en dedikert telezoom, men skulle gjerne hatt litt mer rekkevidde på normalzoomen. En 16-80mm med konstant f/4-åpning og OIS hadde vært snasent, og kunne blitt liten og lett nok, tror jeg.

 

Er spent på om Fuji kommer med noe nytt under Photokina. Objektivene er de jo allerede ganske åpne om. Så kanskje får vi se et nytt kamerahus, eller to?

 

Kommer det kanskje en oppfølger til X-Pro1? Eller dropper kanskje Fuji den serien, og anser den som avløst av X-T-serien, samt en stadig bedre X-E-serie. Det betyr vel i så fall at det ikke blir noen OVF på Fujis systemkameraer i fremtiden. Ikke noe savn for min del.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

 

Noen som har egne erfaringer med Fujinon XF 10-24mm f4 R OIS ?

Like bra kvalitet på den som andre objektiver fra Fuji i det siste.

 

Slutter meg til dette. Objektivet gir flotte bilder.

 

Det er litt større enn andre X-objektiver, f.eks. noe større enn 18-55mm normalzoomen. Vekten er imidlertid ikke høy (uten at det går ut over kvalitetsfølelsen). Virker helt fint på min X-E2.

 

14772588336_e0420ea0a8_b.jpg20140624-XE2F2055.jpg by saintolaf, on Flickr

 

14608951548_e4fb560484_z.jpg20140627-XE2F2297.jpg by saintolaf, on Flickr

Endret av saintolaf
Lenke til kommentar

 

Noen som har egne erfaringer med Fujinon XF 10-24mm f4 R OIS ?

 

Like bra kvalitet på den som andre objektiver fra Fuji i det siste.

 

 

 

Slutter meg til dette. Objektivet gir flotte bilder.

 

Det er litt større enn andre X-objektiver, f.eks. noe større enn 18-55mm normalzoomen. Vekten er imidlertid ikke høy (uten at det går ut over kvalitetsfølelsen). Virker helt fint på min X-E2.

 

Takker for fine tilbakemeldinger! :) Pønsker litt på å anskaffe denne + 35mm'n......

 

PS!

Er det forresten noen som har egne erfaringer med FUJINON XF18-135mmF3.5-5.6 R LM OIS WR ? :hmm:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Det er nok knapt noen i Norge som har fått denne enda, med mindre de har bestilt fra statene og leveransen har gått ekstremfort :)

 

Det har dog dukket opp noen anmeldelser, og det lover svært bra.

JP har den visst inne, så trodde kanskje at "noen" allerede hadde kjøpt den.... :ph34r:

Har også sett på noen "rewievs", og utifra dette så virker den være anvendelig i kombo med f.eks. X-T1 (en god allværskombo, vil eg tru....) :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...