Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom Made with hart i dag og så på hanskene de har fått laget hos Chester Jefferies.

 

Nja... de har fått komponert noe eget, der de har tatt en standardhanske (The Roper?) og har fått satt på trykknapp hemper i de typiske litt grelle gule og blå fargene de gnåler så mye med.

Det er liksom Italia møter Norge, og det blir bare crazy og ikke noe fint.

Når hanskene i tillegg er prissatt til 1.200,- så regner jeg med at ingen vil ha dem. Det er dobbelt prispåslag ifht Chetser Jefferies.

Hvorfor kan de ikke bare ta noen klassiske hansker uten å skulle jåle det sånn til? Dessuten skal hansker ha de tre sømmene på håndbakken, ellers minner de om votter med fingrer på.

 

http://mwhstore.com/gloves-brown-purple-strap-9913080599154713

Lenke til kommentar

Trist å høre. Personlig holder jeg meg til det mer klassiske som selges der; de voldsomme fargene og kombinasjonene blir litt for morsomme for min smak. For eksempel lyserosa skjerf med gul kant. Forhåpentligvis vil de ha noe til begge målgruppene fremover, som de i utgangspunktet har hatt som en filosofi, slik jeg har forstått det. Får dra inn nå i ferien og ta en prat med Alex, og be de la være å ende opp som Moods of Norway i en hakket mer eksklusiv variant...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen stor forskjell på jobbdress og "formell dress"? Nå snakker vi ikke formell som i kjole og hvitt.

Pinstripes og andre mønster brukes helst ikke i mer formelle anledninger/på kvelden. Ellers ser sort stort sett ganske løk ut i dagslys, men funker/passer i enkelte anledninger og ser en del bedre ut når det er lite lys.

 

Wampster: Dropp brede peak lapels (spisse slag, av den typen Harvey har på), det ser sjeldent spesielt bra ut og du stikker deg nok ut i jobbsetting. Pin stripes er ellers en smakssak, som jeg personlig ikke er noen fan av, men hvis du liker det så kjør på. Jeg ville videre valgt en vesentlig mørkere gråfarge, men med rett kroppsfasong og hudtone så funker sikkert også lys grå. Det suverent viktigste når du kjøper dress er uansett at den sitter bra, og da hjelper ikke bilder av skuespillere/modeller oss stort. Men Harvey sin sitter for så vidt ikke så verst.

Lenke til kommentar

 

Er det noen stor forskjell på jobbdress og "formell dress"? Nå snakker vi ikke formell som i kjole og hvitt.

Pinstripes og andre mønster brukes helst ikke i mer formelle anledninger/på kvelden. Ellers ser sort stort sett ganske løk ut i dagslys, men funker/passer i enkelte anledninger og ser en del bedre ut når det er lite lys.

 

 

 

 

Takk, men det jeg lurte på var om det var noe ved designen som skilte en jobbdress fra en formell dress? Eller er for eksempel en koksgrå dress det samme om den skal brukes på jobb eller fest?

Lenke til kommentar

Hvor krise blir det med sko og belte i brun til koksgrå dress?

 

*I utgangspunktet tenker jeg det blir for stor kontrast. Kanskje det funker viss jeg får til en litt mørkere bruntone med skokrem (cannon).

Kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg et par sorte Aldwych, som Retro her i Trondheim hadde fått inn...

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Takk for svar. Skal få dem skreddersydd så håper da passformen blir bra. Er en atletisk mann på 180/77kg. Mulig jeg burde gå for en noe mørkere grå ja. Er litt fan av pin stripe, så lenge de er tynne, men er vel smak og behag.

 

Peak lapels??

Jeg skriver jo hva peak lapels er for noe. Spisse slag, slike som Harvey Specter/Gabriel Macht har på det bildet der. Evt. bare google det.

 

Hvor skal du få de sydd?

Lenke til kommentar

 

Takk for svar. Skal få dem skreddersydd så håper da passformen blir bra. Er en atletisk mann på 180/77kg. Mulig jeg burde gå for en noe mørkere grå ja. Er litt fan av pin stripe, så lenge de er tynne, men er vel smak og behag.

 

Peak lapels??

Jeg skriver jo hva peak lapels er for noe. Spisse slag, slike som Harvey Specter/Gabriel Macht har på det bildet der. Evt. bare google det.

 

Hvor skal du få de sydd?

Er en vennegjeng som har fått en skredder opp 2-3 ganger i året en stund nå. Første gang jeg prøver men de andre har gjort dette en 5-6 år og alle har vært fornøyd hittil. Så bestemmer man selv stoff/mønster/snitt/etc. Veldig bra pris og (tror jeg). 4800 for 2 dresser med vester og 2 skjorter. Ser frem til å få dem. Håper jeg blir like fornøyd som de andre har vært hittil. :)

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar. Skal få dem skreddersydd så håper da passformen blir bra. Er en atletisk mann på 180/77kg. Mulig jeg burde gå for en noe mørkere grå ja. Er litt fan av pin stripe, så lenge de er tynne, men er vel smak og behag.

 

Peak lapels??

Jeg skriver jo hva peak lapels er for noe. Spisse slag, slike som Harvey Specter/Gabriel Macht har på det bildet der. Evt. bare google det.

 

Hvor skal du få de sydd?

Er en vennegjeng som har fått en skredder opp 2-3 ganger i året en stund nå. Første gang jeg prøver men de andre har gjort dette en 5-6 år og alle har vært fornøyd hittil. Så bestemmer man selv stoff/mønster/snitt/etc. Veldig bra pris og (tror jeg). 4800 for 2 dresser med vester og 2 skjorter. Ser frem til å få dem. Håper jeg blir like fornøyd som de andre har vært hittil. :)

Thaiskredder, med andre ord.

Lenke til kommentar

Hvor krise blir det med sko og belte i brun til koksgrå dress?

 

*I utgangspunktet tenker jeg det blir for stor kontrast. Kanskje det funker viss jeg får til en litt mørkere bruntone med skokrem (cannon).

 

Kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg et par sorte Aldwych, som Retro her i Trondheim hadde fått inn...

 

Brune sko og koksgrå kan gå hvis den er mer mot lys grå. Brun er jo også så mangt. Ikke at dette bildet gir mer enn en indikator, men som et hint.

 

post-181154-0-10515600-1418669118_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Hvor krise blir det med sko og belte i brun til koksgrå dress?

 

*I utgangspunktet tenker jeg det blir for stor kontrast. Kanskje det funker viss jeg får til en litt mørkere bruntone med skokrem (cannon).

 

Kanskje jeg blir nødt til å skaffe meg et par sorte Aldwych, som Retro her i Trondheim hadde fått inn...

 

Brune sko og koksgrå kan gå hvis den er mer mot lys grå. Brun er jo også så mangt. Ikke at dette bildet gir mer enn en indikator, men som et hint.

 

attachicon.gifenhanced-buzz-969-1388440300-0.jpg

 

 

Enig. Dressen min er derimot mørk, omtrent som denne fargen: http://edgecontrol.menswear.se/images/products/850/kostym__klassisk_kolgr_1352809417.jpg

 

Med sko som disse: http://www.bradshawandlloyd.com/media/catalog/product/cache/1/image/756x395/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/a/cannon_dark_brown_detail.jpg

 

Det blir kanskje å strekke strikken litt langt. Kanskje det hjelper med navy slips som er fint til skoene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...