Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp angående dress.

Jeg og et par kompiser har bestilt opp en skredder om 2 uker,

som da skal ta mål og ha med stoff etc etc.
Dette er første gang jeg er med/skal få laget en skreddersydd dress,

men kompisene har gjort dette en del ganger før og alle er veldig fornøyde.

Jeg skal få laget to dresser og har lyst på en "normal" (helfarget eller med striper)

og en "annerledes". Jeg har da funnet et bilde av en dress/stil/type som jeg synes

så ganske decent ut, men vet jo ikke helt hva som er "ok" når det kommer til slikt.

Vedlegger et bilde av den jeg kunne tenkt meg og håper få feedback (ris/ros) etc.

post-147792-0-27951800-1417862287_thumb.jpg

 

edit: Bruksområde.. Mulig å bruke både på jobb og til vanlig/på byen.

Endret av wampster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@wmapster: Den er for bråkete som dress, men kan bli fin som jakke + matchende bukse.

Til en slik jakke kan du ha en mellomgrå, sandfarget, mørkere brun eller mørk blå bukse til.

 

Jakka på bildet er dessuten for trang.

 

Dresser bør generelt være relativt rolige i mønster og farger, ensfarget, striper eller ruter, ikke flere enn to farger og hold deg til gråfarger og mørkere blå. Din første dress bør være koksgrå, din andre i mørkeblå.

 

Jakke+bukse kan du ha litt kraftigere stoff, mer farger og grovere mønster. Buksene bør være roligere i uttrykket enn jakka

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vinterskoene mine, som jeg ble lovt at var av god kvalitet, men som det viste seg at var av uekte skinn, har etter ett eller to år (husker ikke) begynt å gå opp i limingen (bokstavelig talt). Jeg merket plutselig i dag at jeg ble litt småfuktig på hælen og syntes dte var rart. Når jeg kom hjem så jeg at hælkappa har løsnet helt fra sålen. Jeg får to-tre fingre inn i sprekken, uten noe særlig problem.

 

Hvordan funker det å lime hælkappen fast som en nødløsning? Det er jo en del av skoen som blir bøyd og tøyd en god del på når man tar de av og på, så det holder jo ikke evig, men kom igjen.

Lenke til kommentar

 

Noen steder de selger grenadineslips i Oslo til en grei pris?

De har grenadineslips fra Drake's på Høyer, men de er jo ikke akkurat billige.

 

Samtidig er det som oftest slips i den prisklassen som faktisk er verdt kjøpet med tanke på hva man faktisk får. Prisklassene 500-800 kroner har som regel helt latterlig høye marginer, sammenlignet med de som ligger på rundt tusenlappen og oppover hvor fortjenesten ikke er spesielt høy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...