Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant den på Ebay til 1700-ish, fra en som virket som en ganske troverdig selger.

Sorry, hadde helt glemt bag/veske-tråden.

 

Liker materialene god, det ser bra ut.

Ville dog gått for Filson, gir deg mer for pengene. Slipper å betale så mye for merket med de.

Ja, er kanskje ikke så dumt med en Filson, men synes den fra RL var meget pen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Pen. Hva koster den? Har lett for å tro at det faktum at merket er RL drar prisen opp.

Speaking of RL. De av dere som har ei skjorte eller to, er det virkelig verdt prisen?

Lenke til kommentar

Knøyt min første sløyfe i dag, og slik ble resultatet:

 

post-173387-0-35323700-1296158931_thumb.jpg

 

Den er langt fra perfekt, men jeg er ganske fornøyd til å være første gang. Må øve mer.

 

Ser den er litt skjeiv på midten, og muligens litt løs rundt. Den var ikke så lett å stramme. Noen som har noen tips?

 

Tar gjerne i mot litt tips og kritikk utover det jeg påpekte over her :)

Du må stramme den da. Blir som å knyte et slips uten å stramme det der.

Lenke til kommentar

Thetiebar.com postet denne på Facebook:

 

We received 8 phone calls today from customers asking about how quickly they will receive their ties if they order today. We have a "Shipping" button on every page of the website (that has all the answers), as well as an FAQ page. We then also have all shipping times laid out at checkout. Any other suggestions? We want to make this easy for everyone but we're running out of ideas!

 

I lol'd! :!:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ved tanke på hvor billig det er å bestille MTM-skjorter på nett i disse dager ser jeg ikke helt poenget med å bestille skjorte fra RL. Kvaliteten er like god på de fra RL som på de jeg har fra ModernTailor. I de fleste tilfeller er det billigere også.

 

MTM?

Made to measure. Dvs. at du tar mål enten av deg selv eller en skjorte som passer bra, og bestiller fra f.eks moderntailor.com eller tailorstore.no. Da velger du selv hvordan den skal se ut.

Lenke til kommentar

Ved tanke på hvor billig det er å bestille MTM-skjorter på nett i disse dager ser jeg ikke helt poenget med å bestille skjorte fra RL. Kvaliteten er like god på de fra RL som på de jeg har fra ModernTailor. I de fleste tilfeller er det billigere også.

 

MTM?

ertestuing said it.

Det kalles målsøm på norsk og er ikke det samme som skreddersøm, noe mange tror. En del av disse sidene markedsfører seg også ved å skrive at de tilbyr "skreddersydde skjorter", men for at det skal være tilfelle må en skredder ta mål og man vil måtte prøve på skjorten underveis. I tillegg er det mye mer manuelt håndarbeid involvert.

Når vi først er inne på emnet kan jeg jo nevne at RTW betyr "Ready To Wear", altså rett fra butikk. Noen omtaler det også som OTR (Off The Rack).

Lenke til kommentar

Aha. :) Vært inne på tailorstore.no fler ganger, men av en eller annen grunn klarer jeg aldri å finne de fargene som gjør at jeg vil kjøpe en skjorte. Skulle gjerne hatt en off white en f.eks, men ser ikke ut som de har fargen..? Noen med en designer i magen som har lyst til å lage en kolleksjon til oss mindre fantasifulle forumbrukere? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...