Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger litt hjelp til kjøp av skjorter. Jeg begynte å pusse opp garderoben min rett før sommerferien, og jeg mangler fremdeles et par ting, men spesielt skjorter. Jeg har fem skjorter nå, tre av de bruker jeg, og to av de burde jeg egentlig ikke brukt, men de blir fremdeles brukt.

 

To av de er fra Selected Homme, og blir aldri tatt i bruk. De er også svært formelle, og det er sjelden jeg befinner meg i situasjoner der det er nødvendig med dette. Fargene er heller ikke særlig fine. Det er egentlig et under at de fremdeles passer ettersom jeg kjøpte de for mange år siden. Jeg må nok ha bommet stygt på størrelsen da de ble kjøpt.

 

En er litt for trang ved armhulene, men det er ikke verre enn at jeg kan bruke den. Den har også relativt dårlig krage. Små røde, lyserøde og hvite ruter.

 

En er litt for kort på armene, i tillegg til at den har french cuffs, som var et stort feilgrep. Jeg skulle egentlig ha den med knapper, jeg aner ikke hvordan jeg endte opp med french cuffs. Burgunder og hvite striper. Veldig fin egentlig, men som sagt, kort på ermene + french cuffs.

 

En er perfekt på alle måter, himmelblå oxford.

Poenget er altså at jeg trenger en del nye skjorter til hverdagsbruk, og jeg er ikke sikker på hvilke farger/mønster jeg skal gå for. Jeg skal bestille fra tailorstore, men jeg har problemer med å se for meg hva som kommer til å bli fint ut ifra forhåndsvisningen der. Er det noen som hadde giddet å plukke ut et par stoffer jeg burde kjøpe? De blir som regel brukt sammen med genser/cardigan, men nå som sommeren kommer vil de nok bli brukt for seg selv også. Om farger på genserne mine er en viktig faktor for farger/mønster på skjorter kan jeg jo nevne fargene på de jeg bruker mest:

Mørkebrun, svart, grå, slags hybrid mellom jord og burgunder, hvit og burgunder.

 

Er det forresten noen som har erfaring med chinos og piquéer fra tailorstore?

Endret av DandyVers
Lenke til kommentar

Jeg trenger litt hjelp til kjøp av skjorter. Jeg begynte å pusse opp garderoben min rett før sommerferien, og jeg mangler fremdeles et par ting, men spesielt skjorter. Jeg har fem skjorter nå, tre av de bruker jeg, og to av de burde jeg egentlig ikke brukt, men de blir fremdeles brukt.

 

To av de er fra Selected Homme, og blir aldri tatt i bruk. De er også svært formelle, og det er sjelden jeg befinner meg i situasjoner der det er nødvendig med dette. Fargene er heller ikke særlig fine. Det er egentlig et under at de fremdeles passer ettersom jeg kjøpte de for mange år siden. Jeg må nok ha bommet stygt på størrelsen da de ble kjøpt.

 

En er litt for trang ved armhulene, men det er ikke verre enn at jeg kan bruke den. Den har også relativt dårlig krage. Små røde, lyserøde og hvite ruter.

 

En er litt for kort på armene, i tillegg til at den har french cuffs, som var et stort feilgrep. Jeg skulle egentlig ha den med knapper, jeg aner ikke hvordan jeg endte opp med french cuffs. Burgunder og hvite striper. Veldig fin egentlig, men som sagt, kort på ermene + french cuffs.

 

En er perfekt på alle måter, himmelblå oxford.

Poenget er altså at jeg trenger en del nye skjorter til hverdagsbruk, og jeg er ikke sikker på hvilke farger/mønster jeg skal gå for. Jeg skal bestille fra tailorstore, men jeg har problemer med å se for meg hva som kommer til å bli fint ut ifra forhåndsvisningen der. Er det noen som hadde giddet å plukke ut et par stoffer jeg burde kjøpe? De blir som regel brukt sammen med genser/cardigan, men nå som sommeren kommer vil de nok bli brukt for seg selv også. Om farger på genserne mine er en viktig faktor for farger/mønster på skjorter kan jeg jo nevne fargene på de jeg bruker mest:

Mørkebrun, svart, grå, slags hybrid mellom jord og burgunder, hvit og burgunder.

 

Er det forresten noen som har erfaring med chinos og piquéer fra tailorstore?

 

Bare kjøp en masse lyseblå skjorter. Når du har 5 ensfargede blå, 5 stripete blå og 2-3 rutete blå kan du begynne å tenke på andre farger. Kjøp gjerne i forskjellige fargenyanser og vevteknikker så du kan variere litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da kroppen min ikke er laget for klær OTR, må jeg få sydd inn en peacoat i livet, og lengden i ermene. Jeg har derimot ingen erfaring med dette fra før av, så trenger noen tips. Hvem kan gjøre dette tilfredsstillende, i Oslo?

 

Jeg vil helst ikke gi den fra meg til noe billig jalla-sted. Om det koster en del, får det så være.

Lenke til kommentar

Sukk, jeg blir litt småirritert. Folk på skolen sier jeg er blitt SÅÅÅÅÅÅÅ forandret og sossete og de kjenner meg ikke igjen, bare fordi jeg slenger på meg en skjorte isteden for hettegenser, og chelsea-boots isteden for vintersko.... Sukk, det virker som skjorte til hverdags = ugjenkjennelig og supersoss...

 

Noen som har hatt samme problemet, eller bor jeg bare i en tragisk bygd?

Lenke til kommentar

Sukk, jeg blir litt småirritert. Folk på skolen sier jeg er blitt SÅÅÅÅÅÅÅ forandret og sossete og de kjenner meg ikke igjen, bare fordi jeg slenger på meg en skjorte isteden for hettegenser, og chelsea-boots isteden for vintersko.... Sukk, det virker som skjorte til hverdags = ugjenkjennelig og supersoss...

 

Noen som har hatt samme problemet, eller bor jeg bare i en tragisk bygd?

Samboeren min banner daglig over min "teite, dyre interesse".

Det du opplever er grove fordommer, rett og slett. :)

Lenke til kommentar

Sukk, jeg blir litt småirritert. Folk på skolen sier jeg er blitt SÅÅÅÅÅÅÅ forandret og sossete og de kjenner meg ikke igjen, bare fordi jeg slenger på meg en skjorte isteden for hettegenser, og chelsea-boots isteden for vintersko.... Sukk, det virker som skjorte til hverdags = ugjenkjennelig og supersoss...

 

Noen som har hatt samme problemet, eller bor jeg bare i en tragisk bygd?

 

Det går over.

Lenke til kommentar

Selv føler jeg meg ganske mye mer ordentlig og, ja... Det oser liksom ikke så slask av de klærne som det gjør av hettegenseren da. Det var jo egentlig hovedgrunnen. Jeg liker også å føle meg litt mer seriøs, og faktisk kle meg litt skikkelig... Selvfølgelig hadde det vært kjekt om noen la merke til det positivt, men hvis det blir negativt er det jo kjipt...

 

Men, jeg skal prøve å ta tiden til hjelp : ) Men, nei, kommer ikke fra noe vestkantmiljø, akkurat, så det kan jo ta sin tid ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...