Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Hvis det er utvalg du er ute etter ville jeg heller satset på ModernTailor. Der kan du bestille en testskjorte til $19 (de første målene blir aldri helt perfekte) og deretter er det bare å leke seg med utvalget. Hva skal skjorten brukes til? Casual eller formelt? Hva har du fra før av?

 

Har forresten en godbit for natteravner:

http://www.youtube.com/watch?v=k7jnw9u7QGY

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med rosa oxford med button-down? Du har jo også ruter, noe jeg liker spesielt godt i rødt og i blått. Røde ruter f.eks. fungerer nydelig med navy eller brun v-hals eller en navy blazer.

 

Lastet opp litt inspirasjon:

post-45729-0-62459300-1296177675_thumb.jpg

post-45729-0-75347400-1296177727_thumb.jpg

post-45729-0-83931400-1296177945_thumb.jpg

post-45729-0-72197700-1296177894_thumb.jpg

post-45729-0-26450600-1296177999_thumb.jpg

post-45729-0-02212000-1296178013_thumb.jpg

 

Du kan jo også prøve plaid:

post-45729-0-48542800-1296177970_thumb.jpg

 

Jeg har en selv skjorte med røde ruter fra tailorstore. Valgte stoffet Lorca. Det skal dog nevnes at den er på 50s.

Endret av lokeland
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Thetiebar.com postet denne på Facebook:

 

We received 8 phone calls today from customers asking about how quickly they will receive their ties if they order today. We have a "Shipping" button on every page of the website (that has all the answers), as well as an FAQ page. We then also have all shipping times laid out at checkout. Any other suggestions? We want to make this easy for everyone but we're running out of ideas!

 

I lol'd! laugh.gif

 

Haha. De skal ha skryt for relativt rask levering da! Vi bestilte en haug med slips etc på søndags kveld (eller så var det mandag) og de lå i postkassa i går, altså torsdag. Skjønner hvorfor frakta ikke er så billig... De sender vel fra USA om jeg ikke tar feil. Pakka mi fra ctshirts i england tok mye lengre tid.

Lenke til kommentar

Takk for skjorteinspirasjon! Much appreciated :) Kan jeg spørre hva plaid er?

Plaid. :)

 

Thetiebar.com postet denne på Facebook:

 

We received 8 phone calls today from customers asking about how quickly they will receive their ties if they order today. We have a "Shipping" button on every page of the website (that has all the answers), as well as an FAQ page. We then also have all shipping times laid out at checkout. Any other suggestions? We want to make this easy for everyone but we're running out of ideas!

 

I lol'd! laugh.gif

 

Haha. De skal ha skryt for relativt rask levering da! Vi bestilte en haug med slips etc på søndags kveld (eller så var det mandag) og de lå i postkassa i går, altså torsdag. Skjønner hvorfor frakta ikke er så billig... De sender vel fra USA om jeg ikke tar feil. Pakka mi fra ctshirts i england tok mye lengre tid.

Opplevde det samme selv. Fikk også pakke med et belte fra ASOS idag og det tok jo evig lang tid for den å komme fram.

Pakker fra Kina pleier derimot å ta noen få dager, max. 1 uke. Men det er greit nok at thetiebar har kjapp frakt, men savner et billigere alternativ for de som greier å vente.

 

Hva skiller ei formell skjorte fra ei 'vanlig' skjorte, forresten?

En skjorte vevd i oxford med button-down krave er casual. En skjorte vevd i poplin med spread krave er formell.

Enkelt og greit: Desto grovere stoffet er, desto mer mønster og flere farger - desto mer casual. En enkel hvit skjorte er ganske formelt. Tenk smoking. Button-down er å foretrekke for casual skjorter.

Edit: Fjerner du knappestolpen og slenger på franske mansjetter blir det også mer formelt.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Blir det for matchete/rutete med rosa-hvit rutete skjorte med ganske diskret farge og små ruter og en blå-rutete sløyfe med litt sterkere farge og større ruter?

 

Litt usikker her. På en måte tror jeg det kan bli litt kræsj med dissa rutene, men på den andre siden er skjorta såpass diskret :hmm:

 

Kan slenge opp bilde hvis ønskelig.

Lenke til kommentar

Sir-Andy: Sleng opp bilde du!

En regel er at går an å kombinere samme type mønster så lenge de er i forskjellige størrelser. F.eks. går små ruter greit sammen med store ruter. På samme måte går tynne striper sammen med tykkere striper.

Men til syvende og sist kan ingen regel fortelle deg om det et go eller no go, kun øyet ditt.

 

endtrax: Brooks Brothers er ikke dumt det. De fører jo klassisk amerikansk stil, men de er på langt nær det beste du kan få tak i.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Sir-Andy: Sleng opp bilde du!

En regel er at går an å kombinere samme type mønster så lenge de er i forskjellige størrelser. F.eks. går små ruter greit sammen med store ruter. På samme måte går tynne striper sammen med tykkere striper.

Men til syvende og sist kan ingen regel fortelle deg om det et go eller no go, kun øyet ditt.

 

Interessant, da veit jeg det :)

 

Gjør oppmerksom på at lyset og kontrasten har fucka opp noe av de blå rutene, så de har fått veldig kraftige striper. De er ikke sånn irl.

 

post-173387-0-80389300-1296237226_thumb.jpg

 

edit: stock bilde:

B627.jpg

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...