Gå til innhold

Test: iPhone 5


Anbefalte innlegg

Synes 5 var rettferdig. Finnes mange telefoner der ute som er dårligere med karakter 5 og 6. Fokuset på skjermstørrelse er nok en gang på bærtur. "Mindre skjerm en konkurentene" hva så ? Mange forguder 4" skjerm, hvorfor blir det ikke pluss da? Alle ting man kan tenke seg, lar seg gjøre på 4" ! Ellers er jeg enig i de andre minusene og plussene :)

Bra post! Veldig enig i det du skriver her. Skjermstørrelsen kan liksågodt være minus som pluss.

De fleste jeg kjenner med iPhone 4/4S har alltid sagt at skjermstørrelsen på den er perfekt, så det at den er større på 5 tolker jeg som et minus på deres vegne. Regner selvsagt med at en del værhaner plutselig har endret mening. :)

 

Men ja, skjermstørrelse er høyst subjektivt. Når jeg fikk Nexus med sin 4.65" virket den ved første øyekast som en koloss, men det gikk fort over gitt. Samtidig synes kona alt over 3.5" er håpløst stort. Det er derfor det finnes så mange variasjoner på markedet. Mens Apple med sin ene modell er nødt å velge en for alle kjøpere.

Nå valgte jo apple en litt spesiel måte å øke skjermstørrelsen på. Litt høyere samt bedre plassutnyttelse så var det nok. Samtidig ble den lettere og tynnere. Mange reviewere har jo påpekt det at den ikke føles større, så det kan godt hende at værhanene blir fornøyde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når dere skriver at SIII har skarpere farger enn One X, så får dere det til å høres utelukkende positivt ut. Interesserer man seg for skjermteknologi, så har man vanskelig for å kunne være så voldsomt positiv til AMOLED, både med Pen-tile-utlegg og normal RGB. Ja, fargene er kraftigere og kontrastene er høyere, men det går på bekostning av bildekvaliteten, da det slettes ikke er noen naturtro farger eller kontrastnivåer. Sort er sort, men hvitt er en blåtone, og de er begge viktige å få rett. Hvis det er et billigere panel, så blir fargene forvengt ut fra synsvinkelen.

 

Et bilde man har tatt kan se imponerende ut på telefonen, men så får man det over på PC'en og da blir det en helt annen opplevelse.

 

Så har man problemet med AMOLED utendørs i sterkt lys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq
- Ikke utskiftbart batteri

Nytt batteri får du på ebay. Og som oftest så følger det med et skrujern for å skru ut skruene til bakdekslet. er ikke noe værre å bytte batteri på en iPhone enn en S3.

Bullshit. Dette er med en iPhone 4/4S og tror ikke iPhone 5 skal være mye lettere å åpne.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mreinha: Kartene er nevnt på side 2 og i konklusjonen :)

 

Sorry altså, men når dere selv skriver:

 

"Søkefunksjonen i Apples nye kart suger. Kartene er på svært mange steder helt ubrukelige."

Også får den ikke ett minus for dette i konklusjonen? ALLE andre telefoner ville ha fått det.

 

Dog, jeg er helt enig i karakteren dere har landet på. Og jeg er veldig fornøyd med å lese at dere ikke blindt gir den karakteren 6. Så thumbs up (kontra mange andre sider)!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
- Ikke utskiftbart batteri

Nytt batteri får du på ebay. Og som oftest så følger det med et skrujern for å skru ut skruene til bakdekslet. er ikke noe værre å bytte batteri på en iPhone enn en S3.

Bullshit. Dette er med en iPhone 4/4S og tror ikke iPhone 5 skal være mye lettere å åpne.

Det er vel kanskje en fordel å sjekke litt før man åpner munnen?

 

The iPhone 5 is selling in droves—more than 5 million iPhones in just three days. You can tell at a glance that this iPhone is different. It is 20 percent lighter, 18 percent thinner, and—with a 4-inch display—taller than previous editions. But the changes are more than skin deep: the iPhone 5 is the most repairable iPhone we’ve ever seen.

http://ifixit.org/3319/iphone-5-an-evolution-in-repair/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

5 minutter er ganske lang tid, jeg bruker et halvt minutt på min S3. Så sjekk litt mere før du slår i stykker tastaturet for å forsvare epletelefonene.

Endret av Slettet-jDflNq
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som enkelte har påpekt er det litt tåpelig å gi minus for at skjermen er mindre enn konkurrentenes toppmodeller. Om dette er pluss eller minus er jo like individuelt som design. Selv kunne jeg ikke tenkt meg større skjerm. At den svarte modellen får lett synlige riper og (begge) har dårlig kart burde også stå som minus. Hadde på ingen måte hatt noe i mot å få en iphone 5, men prisen er jo helt vanvittig. Terningkast 5 virker fornuftig :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...