Gå til innhold

Radikale Muslimers protest mot hån av Muhammed/Allah i Oslo 21/09-2012


Papa Dupre

Anbefalte innlegg

Er det alt om kilder du kan komme med?? Hvordan kan youtube filmer være troverdige kilder? Hvem som helst kan legge ut youtube filmer, skjønner du. Hvis du skal diskutere på en saklig måte, så bør du nok finne kilder som koranen, som jeg sa.

 

Dette er langt fra alt, men det er ikke vits å legge frem mer, for fornektelse er noe som muslimer kan Og du har jo allerede vist at du bare vil fornekte muslimenes ugjerninger i midtøsten.

 

Det hjelper lite å diskutere koranvers så lenge det fins både forholdsvis fredelige vers, og agressive og krigerske vers i koranen, det blir bare krangling ut av det.

Det beste er å vise muslimers handlinger rundt om i verden, for alle mennesker oppfører seg i samsvar med den ideologien eller religionen de tror på.

 

Jeg kan godt gå med på at de fleste muslimene i Norge følger de forholdsvis fredelige mekkasurene, men det gjør altså ikke muslimene midtøsten og andre muslimske land. Og før eller senere så vil også muslimene i Norge bli presset til å begynne å følge de krigerske medinasurene.

Derfor kan jeg aldri stole på muslimer, jeg er ikke tankeleser og kan ikke lese muslimenes tanker slik at jeg vet om de er fredelige eller ikke, og i så fall hva slags vers i koranen de følger til enhver tid.

Jeg vet om begrepet tagiya, og vet at muslimer kan lyve for å fremme islam, eller forsvare islam og/eller seg selv.

 

Ingen kilder??... Nei, da er det ikke noe vits å diskutere med deg, og jeg orker ikke å bruke mer tid på deg... Hvorfor dekke over sannheten? Men en ting vil jeg si: Du kan INGENTING om Islam og muslimer, absolutt ingenting. Også står du fast ved din falske påstander, det viser bare at du har manglende kunnskap.

Hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra? Hvorfor har du den tanken: at du er bedre enn andre??

At du kan dømme personer/ religionen, og rakke ned både på folk og religionen. Det å tro at man er bedre enn andre, må være den værste egenskapen man kan ha!

 

Hvorfor? Fordi da mister du respekt, og hat dannes. Som utvikler seg videre til konflikt osv.

Jeg anbefaler deg om å søke kunnskap... slutte å gre alle under samme kam... slutte med å spre falske kilder... slutte å spre frykt og fordommer.... Slutte å tenke at du er bedre enn andre...

Endret av Freestyle1985
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et patetisk og prinsippløst politi vi har.

Livende redde for å hisse opp muslimpakket.

 

Hadde det vært noe tak i norsk politi så ville de selvfølgelig ha gjort det klart at muslimers følelse av å bli støtt ikke er det minste relevant i spørsmål om talefrihet.

 

Hvis noen velger å gå gjennom den påkjenning det er å kalle møkkamannen Muhammed ved sitt rette navn og dermed plassere denne sinnsvake religionen i vanry så er dette noe politiet bør stille seg bak og oppmuntre.

 

POLITIETS VIKTIGSTE OPPGAVE ER IKKE Å BESKYTTE INNBYGGERNE, MEN Å SIKRE RETTIGHETER. EKSEMPELVIS DEN NEGATIVE RETTIGHET TIL IKKE Å BLI UTSATT FOR EN FOR TIDLIG DØD ELLER RETTEN TIL IKKE Å BLI FORHINDRET I Å SI SIN MENING OM MUSLIMPAKK.

 

Muhammed er en forbanna møkkamann. Det vet alle som har studert bare litt religionshistorie. Således er ikke dette engang et spørsmål om INJURIER imot Muhammed. Vi vet positivt at han var en møkkamann på alle mulige tenkelige måter. Hvis du har til hensikt å være Muslim har du intet annet valg enn å få religionen din fornedret på verst tenkelige måte. Det er ikke fornedrernes skyld at fakta utspilte seg på den måte at Muhammed var en møkkamann. Det er derimot din skyld at du ønsker å opphøye Muhammed trass han var en forbanna møkkamann.

 

Var det en spøk? Må si at det var en dårlig spøk gitt.

Hvis ikke så har jeg bare en ting å si: En person som dømmer andre, viser ikke hvem personen du har dømt er, men det viser bare hvem du er som person.

Lenke til kommentar

skal ikke uttale meg om muhammed, da jeg ikke kunne brydd meg mindre om akkurat det.

 

Men, jeg må si meg litt enig med sosialistpakk her, politiet har intet å gjøre med å unnskylde videoen, eller ta avstand av den på vegne av det norske folk. Politiet representerer da ikke det norske folk.

 

Om ikke annet så viser det i allefall hvilke forventninger, eller mangel på slike, vi har til muslimer i Norge.

Lenke til kommentar

En god kronikk av Knut Olav Åmas i Aftenposten idag: Det er reaksjonene, ikke provokasjonene, som er karikaturstridenes egentlige katastrofe.

 

Men det snakkes for mye om «gnisten» som utløste «bål» over hele verden, det er for mye fokus på at ansvaret ligger hos dem som kom med gnisten. Bildet brukes på uklokt vis av kvalitetsmedier verden over. Men metaforen er villedende i en ytterst komplisert situasjon, som den danske forskeren Frederik Stjernfelt påpekte i Weekendavisen fredag. Uavhengig av gnistene ligger ansvaret hos dem som tenner og nå holder bålene ved like med enorm energi.

 

Snip...

 

Tidligere statsminister Kjell Magne Bondevik advarte i NRK i går mot «provokasjoner». Et slikt fokus kan gi rene provokatører uforholdsmessig stor innflytelse. Det er faktisk klokere å rette søkelyset mot reaksjonene.

 

Snip...

 

«Integritet overfor idealer er viktigere enn frykten for å trå feil», sa Torgny Segerstedt. Det er en slik holdning vi trenger i den triste, nye runden med Muhammed-strid. I tillegg til de drepte er mange hundre skadet. Det er ikke gnistens skyld. Ansvaret ligger hos dem som har utnyttet situasjonen til å tenne bål som ikke ser ut til å slukke med det første.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Er det alt om kilder du kan komme med?? Hvordan kan youtube filmer være troverdige kilder? Hvem som helst kan legge ut youtube filmer, skjønner du. Hvis du skal diskutere på en saklig måte, så bør du nok finne kilder som koranen, som jeg sa.

 

Dette er langt fra alt, men det er ikke vits å legge frem mer, for fornektelse er noe som muslimer kan Og du har jo allerede vist at du bare vil fornekte muslimenes ugjerninger i midtøsten.

 

Det hjelper lite å diskutere koranvers så lenge det fins både forholdsvis fredelige vers, og agressive og krigerske vers i koranen, det blir bare krangling ut av det.

Det beste er å vise muslimers handlinger rundt om i verden, for alle mennesker oppfører seg i samsvar med den ideologien eller religionen de tror på.

 

Jeg kan godt gå med på at de fleste muslimene i Norge følger de forholdsvis fredelige mekkasurene, men det gjør altså ikke muslimene midtøsten og andre muslimske land. Og før eller senere så vil også muslimene i Norge bli presset til å begynne å følge de krigerske medinasurene.

Derfor kan jeg aldri stole på muslimer, jeg er ikke tankeleser og kan ikke lese muslimenes tanker slik at jeg vet om de er fredelige eller ikke, og i så fall hva slags vers i koranen de følger til enhver tid.

Jeg vet om begrepet tagiya, og vet at muslimer kan lyve for å fremme islam, eller forsvare islam og/eller seg selv.

 

Ingen kilder??... Nei, da er det ikke noe vits å diskutere med deg, og jeg orker ikke å bruke mer tid på deg... Hvorfor dekke over sannheten? Men en ting vil jeg si: Du kan INGENTING om Islam og muslimer, absolutt ingenting. Også står du fast ved din falske påstander, det viser bare at du har manglende kunnskap.

Hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra? Hvorfor har du den tanken: at du er bedre enn andre??

At du kan dømme personer/ religionen, og rakke ned både på folk og religionen. Det å tro at man er bedre enn andre, må være den værste egenskapen man kan ha!

 

Hvorfor? Fordi da mister du respekt, og hat dannes. Som utvikler seg videre til konflikt osv.

Jeg anbefaler deg om å søke kunnskap... slutte å gre alle under samme kam... slutte med å spre falske kilder... slutte å spre frykt og fordommer.... Slutte å tenke at du er bedre enn andre...

 

Alt det sprøytet du sier her er for å avlede oppmerksomheten ved å gå til personangrep på meg.

 

For å forsterke det så finner du til og med opp ting som jeg aldri har påstått.

Men det er typisk for muslimer, når de er trengt inn i et hjørne og er tom for argumenter, så blir de agressive og personangrepene hagler.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, jeg selv er en muslim, og var ikke med på demonstrasjonene i Oslo, men hyllet de virkelig Osama???

 

Det var markering med flere tusener muslimer på Youngstorget, flere organisasjoner til en felles og rolig markering. Det var mange ikke-muslimer som deltok også. Fabian Stang, Biskop Kvarme og flere andre religiøse ledere støttet denne markeringen. De på Youngstroget har vist hva muslimer står for, de ønsket fredelig fremtid der vi alle kan leve sammen i respekt. Respekt er nemlig, det viktigste her i livet.

 

Også var det demonstrasjon som besto av 150 radikale, ekstreme muslimer utenfor Amerikanske ambassaden, som hyllet Osama. Dessverre fikk disse personene mest oppmerksomhet, fordi det er inneholder "drama" og media er interessert i det. Men som vi ser så er det mindre tallet som er ekstreme.

De radikale sa blandet annet: " Obama, Obama. We love Osama"

"Islamsk råd representerer ikke muslimer. De er hyklere" Det var Islamsk råd som arrangerte markeringen på Youngstorget.

 

Hvorfor demonstrerer dere til støtte for Osama bin Laden?

- "En muslim er en som støtter en annen muslim. USA kjemper en krig de kommer til å tape. De har ikke en eneste Osama bin Laden, vi har tusen Osama"

 

Da kan man spørre de ekstreme: hva slags muslim er du?

 

Når man hyller Osama, og tyr til vold og drap, så er man ikke muslim i Muhammeds øyne.

Profeten Muhammed (fred være med ham) sa: "En muslim er den som andre lever i fred av hans tunge og hånd"

"Som andre" er hvem som helst uansett bakgrunn.

 

Kilder:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10069257

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10069238

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10069268

Lenke til kommentar

De mente Osama bin Laden. En av de "protesterende" ble spurt om det var rett å støtte ekstremister som Osama, og svaret var vel i retning av "så lenge de kjemper for muslimer, så støtter vi dem".

 

Dessverre slik er de. Og det er selvfølgelig galt. De tror det er bare de som er muslimer. Man kan spørre dem: Hvor har dere fått det fra? Kilder?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Neste gang noen blir drept på grunn av en film eller tegneserie, eller Bhatti og gjengen er ute og lager kvalme, bør Islamsk råd arrangere en demonstrasjon mot alle former for vold og ekstremisme i islam. Det ville være den beste måten å vise at norske muslimer tar tydelig avstand fra alle de holdningene vi i stadig større grad assosierer med deres religion. Det er vanlig blant norske muslimer å beskylde media for å spre usannheter om muslimer, som de mener har gitt dem et ufortjent dårlig rykte. Men man har også et ansvar for å bidra til å skape et godt rykte for seg selv. Jeg kan forstå argumentet som av og til dukker opp om at det ikke er enhver moderat muslims ansvar å hele tiden ta avstand fra det andre muslimer gjør eller mener. Men jeg ville sammenlignet det med drapet på Benjamin Hermansen. Det var begått av nynazister som nyter svært lite sympati eller forståelse i det norske samfunn, og så godt som ingen nordmenn vil føle at de har noe med disse gruppene å gjøre. Likevel marsjerte 40 000 nordmenn i fakkeltog til Youngstorget den gangen for å vise tydelig for alle minoriteter at vi tar avstand fra rasistisk motivert vold. Det var å sende et riktig signal. Det burde norske muslimer også gjøre. At de ikke har gjort det allerede styrker mine mistanker om at de er alt for fastlåst i en oss-og-dem-tenkning til å kunne gå i seg selv på noen måte, og at de rett og slett ikke forstår at Moyaldeen og Bhatti skader Islam mye mer enn en karikatur noensinne ville kunne gjøre.

Endret av Ohaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt det sprøytet du sier her er for å avlede oppmerksomheten ved å gå til personangrep på meg.

 

For å forsterke det så finner du til og med opp ting som jeg aldri har påstått.

Men det er typisk for muslimer, når de er trengt inn i et hjørne og er tom for argumenter, så blir de agressive og personangrepene hagler.

 

Og du som ellers pleier å være kritisk, har åpenbart ikke fått med deg at "angrep" på homser, lesber, og kristene i midt-østen er blitt den nye suttekluten & propaganda-trikset for å få "solgt" vestlig innblanding til hjemmepublikumet.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...