Gå til innhold

Lanserer ny fullformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5D MKII har vært et alternativ for meg pga prisen. Nå kommer gode brukthus til rundt 8000,- det er en betydelig forskjell i pris. For min del er størrelsen på 6d viktig, ISO egenskaper og GPS er også store pluss.

 

D600 er dessverre ikke et alternativ da jeg har litt for mye penger i Canon glass og tilbehør fra før :)

Lenke til kommentar

17.000.- var ikke bare litt i overkant, men tror at prisen vil relativt fort falle til rundt 14.000.- og etterhvert ned mot 10.000.-

 

Tja, gjetter på at den ikke går særlig under 15 000,- det første året, så jeg ville ikke hatt for store forhåpninger om jeg var deg. Tror nok Canon anser den som et lite hakk over D600, så de vil nok holde prisen litt høyere enn D600. Om de kommer med en modell som konkurrerer mer direkte med D800 får vi nok se litt lavere priser.

 

Egentlig er det jo råbillig for det du får, bare se på priser på kamera 20 år tilbake og fram til nå, i forhold til hva du får.

Lenke til kommentar

Imponerende er det uansett at det holder seg over 12EV helt frem til 12800ISO. (er faktisk under på ISO100)

Hvis DR stiger på høyere Iso er det et sikkert tegn på svakhet i testen, sannsynligvis pga støyfjerning som lurer testprogrammet. Nå har frøvrig DxO kommet med sin test.

 

03.jpg

Lenke til kommentar

Techradar har anmeldt: http://www.techradar.com/reviews/cameras-and-camcorders/cameras/digital-slrs-hybrids/canon-6d-1098126/review

Og digital picture er ferdig med sin: http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EOS-6D-Digital-SLR-Camera-Review.aspx

 

Syns det ser bra ut for det meste. God bildekvalitet og det midterste autofokuspunktet er knallbra. Synd det ikke er fler av de bare ^^ Prisen ser ut til å holde seg rundt 17 000 foreløpig, fotovideo har den tilogmed i kampanjeavisen sin og kaller det "julepris", rett ved siden er D600 til under 14 000.

Lenke til kommentar

Prisen ser ut til å holde seg rundt 17 000 foreløpig, fotovideo har den tilogmed i kampanjeavisen sin og kaller det "julepris", rett ved siden er D600 til under 14 000.

Så lenge folk kjøper til den prisen er jo dumt (for Canon) å sette ned. Alltid noen som bare må ha i starten og det benytter de seg av. I tillegg er det jo 5DII til under 11K hos Japan Photo, over 100 på lager har de også og canon har nok veldig lyst til å tømme 5DII-lagrene før de senker prisen på 6D.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...