Gå til innhold

Lanserer ny fullformat


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U8ZiojSR

Et argument til for denne kontra Nikon D600: EF 70-200mm f/4 IS

Ja, og et annet er EF 17-40 f/4. Nikon sitt alternativ er en god del tyngre og dyrere.

Nikon har da 16-35/4 VR.

Det var nettopp 16-35/4 jeg tenkte på. Nikon 16-35/4 VR er 37% tyngre og 47% dyrere (tall fra prisguiden).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var akkurat min tanke også når jeg dreiv og klådde på det. Eneste forskjellen fra 60D er skjermen og blitz.

Mangelen av blitz kan jeg leve med. Den utvippbare skjermen vil jeg savne.

Enig, rart at de ikke har vridbar skjerm. Ser Canon kuttet det på G15 også. Der hadde de en mulighet for å skille seg fra D600 som neppe koster stort. Du kan alltids se på A99.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

Måtte dobbelsjekke nå, trodde denne tråden omhandlet 6D, men er jo bare masse Leica prat her :)

 

 

Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Måtte dobbelsjekke nå, trodde denne tråden omhandlet 6D, men er jo bare masse Leica prat her :)Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

 

Det er nok min feil at denne tråden skled over i Leica. Jeg oppdaget Leica nyheter på DP-review før akam hadde den og klarte ikke dy meg :-)

Lenke til kommentar

Måtte dobbelsjekke nå, trodde denne tråden omhandlet 6D, men er jo bare masse Leica prat her :)

 

 

Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

 

Eller kanskje slå sammen trådene "Lanserer ny fullformat" og "Canon EOS 6D lansert".

 

Burde være unødvendig med to tråder for akkurat sammen produkt. Nå var sistnevnte tråd startet 35 minutt før skribenten sin, så kanskje skribenten kunne ha tatt en rask kikk på nye tråder og linket til den. Men jeg ser ikke bort fra at slike tråder blir startet automatisk av "systemet" uten så altfor mye innblanding av "skribenten", og hvis det er slik så bør kanskje systemet endres.

Lenke til kommentar

Flott! Fullformat, GPS og WiFi det er 3 argumenter som jeg liker veldig godt.

 

Men med 14mm til 300mm Nikon objektiver blir det nok uaktuelt med Canon ei god stund.

 

I USA ligger begge kamera på 2099 USD. Men for å få WiFi og GPS på Nikon må man ut med ytterligere 260 USD. For å ikke nevne at det fins neppe noe bedre enn å ha ting innebygd.

 

Så alt i alt virker det som 6D er ett bedre kjøp for enn hver som ønsker fullformat.

 

Rent teknisk blir det spennende å se om WiFi i 6D blir mulig å aktivere fra kamera eller om det blir samme passive løsningen som hos Nikon.

 

GPS og WiFi i kamera er det siste jeg trenger, men sikkert fint for presse.

Lenke til kommentar

Burde være unødvendig med to tråder for akkurat sammen produkt. Nå var sistnevnte tråd startet 35 minutt før skribenten sin, så kanskje skribenten kunne ha tatt en rask kikk på nye tråder og linket til den.

Denne tråden dukker opp automatisk når vi publiserte saken. Jeg visste faktisk ikke at det var en ny tråd, siden jeg satt og skrev saken på Canons pressekonferanse. :)

 

Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

Min overskrift må sees i sammenheng med ingressen. Der skriver jeg "Canon EOS 6D har trådløst nett, GPS og 20,2 megapiksler i liten kropp". Disse trådene (i "Diskuter artikler"-subforumet blir automatisk generert når vi publiserer sakene. Da kommer overskrift + ingress i trådens første innlegg, og tråden får samme navn som overskriften.

Lenke til kommentar

Måtte dobbelsjekke nå, trodde denne tråden omhandlet 6D, men er jo bare masse Leica prat her :)

 

 

Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

 

Eller kanskje slå sammen trådene "Lanserer ny fullformat" og "Canon EOS 6D lansert".

 

Burde være unødvendig med to tråder for akkurat sammen produkt. Nå var sistnevnte tråd startet 35 minutt før skribenten sin, så kanskje skribenten kunne ha tatt en rask kikk på nye tråder og linket til den. Men jeg ser ikke bort fra at slike tråder blir startet automatisk av "systemet" uten så altfor mye innblanding av "skribenten", og hvis det er slik så bør kanskje systemet endres.

Burde være unødvendig med to tråder for akkurat sammen produkt. Nå var sistnevnte tråd startet 35 minutt før skribenten sin, så kanskje skribenten kunne ha tatt en rask kikk på nye tråder og linket til den.

Denne tråden dukker opp automatisk når vi publiserte saken. Jeg visste faktisk ikke at det var en ny tråd, siden jeg satt og skrev saken på Canons pressekonferanse. :)

 

Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

Min overskrift må sees i sammenheng med ingressen. Der skriver jeg "Canon EOS 6D har trådløst nett, GPS og 20,2 megapiksler i liten kropp". Disse trådene (i "Diskuter artikler"-subforumet blir automatisk generert når vi publiserer sakene. Da kommer overskrift + ingress i trådens første innlegg, og tråden får samme navn som overskriften.

 

At du som skribent (på pressekonferanse) ikke har oversikt over nye tråder forstår jeg og den kritikken skal jeg forsåvidt trekke tilbake.

 

Når det gjelder tittelen på tråden er jeg derimot mer kritisk. Hvis systemet er så rigid at det automatisk tar overskriften på artikkelen som navn på tråden, så bør kanskje dere som skribenter være litt mer oppmerksom når dere skriver artikkelen og legge inn "stikkord" som identifiserer emnet noe bedre.

I overskriften "Lanserer ny fullformat" så burde det lett kunne taes med hvem som lanserer fullformatet og modellens navn.

Alternativt så kan vel dere med letthet (håper jeg) kunne endre trådnavnet når det blir klart at det er såpass intetsigende som det er.

Lenke til kommentar

 

Ikke deres feil men trådtittelen/skribent, utrolig at det ikke går an og skrive titler som henspeiler til innholdet i reportasjen. Det må da gå an og skrive foreksempel "Canon lanserer 6D" spesielt nå når det er så mange produsenter som lanserer FF.

Min overskrift må sees i sammenheng med ingressen. Der skriver jeg "Canon EOS 6D har trådløst nett, GPS og 20,2 megapiksler i liten kropp". Disse trådene (i "Diskuter artikler"-subforumet blir automatisk generert når vi publiserer sakene. Da kommer overskrift + ingress i trådens første innlegg, og tråden får samme navn som overskriften.

 

Det var det jeg måtte gjøre, gå til første post for å sjekke om jeg leste riktig tråd og der sto det heldigvis Canon 6D, det hender jeg må åpne url'en i førstepost for og kunne finne ut hva temaet handler om, det burde være unødvendig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke denne dissingen av 6D - 5D mk II er billigere ja, men begynner å trekke på årene og var uansett dyrere da den kom. Denne har innebygget GPS og Wifi som USP - selv noen som allerede har tatt seg råd til en 5D mk III kunne tenke seg å myse på denne som sekundær-kropp. Prisen vil vel droppe etter hvert som vanlig er, ja...

 

Men det er ikke å nekte for at 6D og D600 begge er de billigste (ved lansering) fullformat-DSLRer noen sinne.

 

(Kanskje det er et marked for et kamera til de som hele tiden sier "jeg trenger ikke feature X, Y, Z": Tenk deg et minimumskamera til en billig penge, og så kunne du betale ekstra for funksjonaliteten, litt "freemium-aktig": Fem hundre for å bruke høyere ISO enn 6400, en tusenlapp for EVF, ... Mulighetene er mange)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke denne dissingen av 6D - 5D mk II er billigere ja, men begynner å trekke på årene og var uansett dyrere da den kom. Denne har innebygget GPS og Wifi som USP - selv noen som allerede har tatt seg råd til en 5D mk III kunne tenke seg å myse på denne som sekundær-kropp. Prisen vil vel droppe etter hvert som vanlig er, ja...

 

Men det er ikke å nekte for at 6D og D600 begge er de billigste (ved lansering) fullformat-DSLRer noen sinne.

 

(Kanskje det er et marked for et kamera til de som hele tiden sier "jeg trenger ikke feature X, Y, Z": Tenk deg et minimumskamera til en billig penge, og så kunne du betale ekstra for funksjonaliteten, litt "freemium-aktig": Fem hundre for å bruke høyere ISO enn 6400, en tusenlapp for EVF, ... Mulighetene er mange)

Enig.

Det ser ikke ut til at de har gått i megapixel-fella, og heller prioritert lyseømfintlighet/høy ISO.

Hvis jeg skal over på fullformat er det nettopp for å få mindre støy på høy ISO, så å prioritere dette er topp.

 

Som et "Prosumer"-kamera er dette et godt steg.

Ja, noe dyrt, men samtidig må de jo passe seg for ikke å kannibalisere de andre FF-kameraene.

 

Mangelen av blitz er greit nok, særlig hvis støyegenskapene på høy ISO er så gode som de foreløpig tallene kan tyde på.

Jeg bruker nesten aldri den innebygde blitsen, og tror ikke de som er i målgruppen vil savne den.

 

Det som jeg ville savne (som flere her har pekt på) er en vippbar skjerm. På min 60D har denne vært veldig kjekk å ha i en del sammenhenger, og gjør det lettere å ta bilder fra litt sære vinkler.

 

Hvis prisen for 24-105-kittet faller under 20K vil jeg for alvor begynne å sikle på å bli FF-eier!

[EDIT: Skriveleif]

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

-

 

Men det er ikke å nekte for at 6D og D600 begge er de billigste (ved lansering) fullformat-DSLRer noen sinne.

 

-

 

Jeg limer inn fra "Nikon D600 annonsert" tråden:

Såvidt jeg vet hadde A850 lavere lanseringspris enn D600/6D også

I følge dpreview ble A850 lansert til $2000, som jo er $100 under 6D/D600. Mulig det varierte litt fra marked til marked, men jeg er litt forbauset over alt som skrives om billigste fullframe. 5D2 selges mye billigere (men ble lansert høyere) mens A850 ble lansert til lavere pris så uansett hva man ser på så er det ikke så billig. Men at de blir billige, det har jeg tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...