Gå til innhold

Lanserer ny fullformat


Anbefalte innlegg

Ser ikke ut som om DPReview har faktaene i orden de heller. Her er Canons egne spesifikasjoner. Det er f.eks. ikke raskeste lukketid på 1/8000, men 1/4000.

 

 

http://www.usa.canon...#Specifications

 

AF-modulen:

 

 

AF Points

11 points

Center: cross-type at f/5.6; vertical line-sensitive at f/2.8.

Upper and lower AF points: vertical line-sensitive AF at f/5.6.

Other AF points: Horizontal line-sensitive AF at f/5.6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke på en stund ennå nei.

 

Venter til denne blir testet, men jeg må si jeg heller mer mot en 5D Mk II, 12000 nytt eller 8000-9000 for et godt brukteksemplar. Tror dere vi må vente til desember på test, eller får store nettsteder og blader tilgang til tidligere versjoner slik at de får testet det nå snart?

 

Det som vil gjøre forskjellen på om jeg velger 6D eller 5D Mk II er nok ISO-egenskaper og hvordan det føles i hånda når det kommer til butikkene her.

Lenke til kommentar

Uff.

 

Hvorfor har Canon i det siste begynt å prise nye kamera med dobbel pris?

 

De har forresten glemt en ting: En pink utgave. Tviler på at sjåpåmegfjortisene på tryneboka vil kjøpe et gubbefarga kamera.

 

Tor

 

Kommer det ikke erstatter for 7D?

Neste år kommer nok godsakene - Canon har intet nytt å tilby på sensorfronten pr nå og dermed blir det meningsløst å relansere 7Dmk1 med mk2 på labelen.

 

Tor

Lenke til kommentar

Dette kommer nok til å høres litt rart ut, men hvorfor enda en ny bildebrikke?

Etter å ha tenkt meg om litt; så tipper jeg at det er fordi Canon ønsker en sensor med PDAF i dette segmentet. Og derfor noe enklere AF. Selv om AF systemet har kun 11 punkter, så er det jo en forbedring i forhold til 5DMkII og 60D. Om en liten en. For min del er dette godt nok.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...