Gå til innhold

KPMG-sjef tror Apple vil sakke akterut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at NFC er MER enn bare betaling.

Vil du overføre en kontakt? Hold telefonene mot hverandre.

Vil du overføre et bilde/musikk/film? Hold telefonene mot hverandre.

 

Dette funker i dag på telefoner med NFC.

 

Problemet med betaling via NFC, er at (ihverfall til nå) har vært for få enheter med støtte. Med NFC på iPhone5, ville antall enheter ha økt, noe som også hadde økt sjangsen for at betaling også hadde tatt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror en viktig del for at nfc skal fungere er at det er lett for 3. partsutgivere å legge inn støtte for sine løsninger på telefonen. Om Ruter i dag skulle lagt inn biletter på androidtelefoner for å scanne via nfc ville man vel i dag trengt en app som måtte åpnes før man scanner. (Correct me if I'm wrong). Etter min mening vil man trenge en åpen løsning hvor man kan legge inn de tjeneste man ønsker og som alltid er på.

Lenke til kommentar

Jeg tror en viktig del for at nfc skal fungere er at det er lett for 3. partsutgivere å legge inn støtte for sine løsninger på telefonen. Om Ruter i dag skulle lagt inn biletter på androidtelefoner for å scanne via nfc ville man vel i dag trengt en app som måtte åpnes før man scanner. (Correct me if I'm wrong). Etter min mening vil man trenge en åpen løsning hvor man kan legge inn de tjeneste man ønsker og som alltid er på.

 

det er muligens tilfellet på en iPhone, men ikke på en Android :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Nå har vell ikke akkurat Apple vært det selskapet som på død og liv må ligge foran kurven på alle fronter? Helt siden iPhone kom så virker det som det har blitt en menneskerett å forvente at Apple skal drive markedet fremover.. Hvorfor?

*

Det er det vel heller ingen som sier.

 

De trenger ikke ligge foran, trenger ikke finne opp noe nytt, de trenger bare slenge inn en chip som har eksistert i årevis for å ikke bremse utviklingen av NFC, noe de nå gjør siden de har en stor markedsandel.

 

Du sier hvorfor ... jeg sier hvorfor ikke siden jeg liker at ting går fremover ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...