Gå til innhold

Dette mangler i iPhone 5


Anbefalte innlegg

Så bare fordi det er jeg som forteller noe som noen andre har sagt, så gjør det at jeg sier er tull?

 

Hadde noen andre sagt det samme, så hadde det vel vært greit kanskje?

 

Din bastante og in-yo-face argumentasjonsteknikk gjør at jeg kanskje heller vil søke etter informasjonen andre steder, ja. Har ikke noe problem med at noen kommer med kritikk så lenge den er konstruktiv og at man er villig til å både gi og ta.

 

Vel, etter så mange år på forumet her, så burde du vite det ganske bra at jeg er ganske hard når jeg kommer med kritikker osv.

 

Du vil vel sikkert spørre på hvorfor jeg er slik?

 

Jo, det er fordi Apple fansen har en råtten kultur av å forsvare Apple med nebb og klør uansett på hva som blir sagt og gjort. Uansett på hva Apple gjør og hvordan dem er, så er det ALLTID rett i følge Apple fansen.

 

Dette er en teknikk som er kvalmanes. Fordi det viser bare på hvor mye Apple klarer å hjernevaske sine brukere / kunder når dem klarer å få sine brukere til å forsvare Apple slik dem gjør.

 

Derfor må noen (jeg er en av dem) være mye hardere i måten man går frem for å få folk til å skjønne det at alt ikke er så bra som dere skal ha det til å virke.

 

Og før du sier at jeg da bare forsvarer Android, så gjør jeg jo det til en viss grad, men jeg er fortsatt voksen nok til å se at Android har mange svakheter det også.

 

Og dere må jo også klare å skjønne det at en mobiltelefon som man har med seg overalt i dag er ganske døfødt om den ikke er mulig å personalisere. Som da betyr at dette er en meget STOR svakhet med iOS.

Det er ok at du forklarerer deg, men jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke er så fan av hvordan du argumenterer på.

 

Det er viktig å poengtere at alle har forskjellige behov, og når du kommenterer apple, som alltid er negativt uansett hva de gjør, så fremstår det du sier som fakta, isteden for dine meninger.

 

Du skal selvfølgelig få lov til å ha dine meninger, men som oftest presenterer du de som fakta, og blir det motsagt er vi "teite".

 

Et lite eksempel er fks i tråden om skjermstørrelser.

Isteden for å svare at jeg liker store skjermer som galaxy note, som er et bra svar.

Så sier du det + at iphone har for liten skjerm.

 

Hva er poenget med det? Du er alltid ute etter å gi et lite stikk til apple og iphone brukere. Og hvorfor bruke tid på å overtale noen på et forum at noe du liker er bedre? Jeg tror uansett det ikke kommer til å fungere.

 

Alltid morsomt med debatter, men da må de være konstruktive, isteden for å drive med skitkasting.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og jeg bruker heller ikke den offisielle Facebook applikasjonen. Jeg bruker FriendCaster Pro som er MYE bedre enn den offisielle Facebook aplikasjonen.

Det er din mening, jeg foretrekker den offisielle applikasjonen, spesielt etter at de oppdaterte den til å kjøre som en native app, men igjen, smak og behag.

 

Her skal jeg vise deg FriendCaster Pro widget'en som jeg selv har endret størrelsen på.

 

Ok, når man ser en ny oppdatering i widgeten (man kan bestemme på hvor ofte den skal oppdatere seg), så ser det slikt ut.

Mulig du foretrekker dette, men for meg så er dette bortkastet. Jeg ønsker ikke å få Facebook og andre sosiale nettverk "pushet" til meg. Jeg ønsker å sjekke dette pull-basert.

 

De få tjenestene jeg ønsker pushet til meg (bla. mail og kalender) klarer notification center på iOS å holde god kontroll på.

 

Alt her er 10000 ganger lettere å gjøre enn det man må gjøre i iOS for å kunne gjøre samme greia.

For deg så er sikkert dette 10000 ganger enklere, men ikke for meg, da jeg ikke har hverken ønske eller behov for akkurat den funksjonaliteten du snakker om.

Endret av HKS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så til det andre. Om du ser på mitt første bilde over, så ser du at det er en oppdaterings knapp der. Du kan slå av automatiske oppdateringer og velge selv når du vil oppdatere Facebook manuelt. Så dette er ingen problem.

Da kan jeg jo like greit trykke på Facebook-ikonet da... ;)

 

Og så til det siste. Du synes ikke dette er lettere på grunn av at du ikke har testet dette. Når du har testet dette, så kom heller tilbake og fortell oss på hva som er enklest.

Jeg har testet det...

 

Jeg har flere widgets på min Nexus 7 men når jeg bruker iPaden og iPhonen så er det virkelig ikke noe savn. Flere av de endte jeg med å ta vekk, da de bare var irriterende.

 

Du tror vel ikke seriøst på meg når jeg sier 10000 ganger, eller er dere så trøtte at dere ikke tar at poenget mitt er at ting er mye lettere med Android?

Jeg betviler ikke at det er "10000 ganger enklere" for deg.

 

Det betyr ikke at det må være det for andre personer. Du skjønner, vi mennesker er forskjellige. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

1. Den er grei, men du må uansett swipe fra side til side for å finne Facebook applikasjonen uansett som er unødvendig. Jeg kan swipe 2 ganger til høyre så er jeg rett med Facebook widgeten.

Nope, vet godt hvor Facebook ligger. Hjemknapp og swipe en gang til høyre er hva jeg trenger. Ellers kan jeg søke med Spotlight.

 

3. Jeg har testet iPhone OS (iOS nå) i 2+ år før det kom ut som iOS. Det fikk jeg testet når jeg kjøpte meg en iPod Touch noen år tilbake. Og jeg har også testet iOS 4 og 5 i lang lang tid med at mange av mine kompiser har iPhones. Og tingen her er at man kan iOS 6 fullt ut om man kan det første iOS OS'et som kom ut fullt ut.

Det er jo et kjempepluss spør du meg. Du har et enkelt UI som fungerer... Jeg ser ikke poenget med å bytte ut noe som i utgangspunktet fungerer bare fordi man kan.

 

Bare for å snu litt rundt på setningen din:

Og tingen her er at man kan Windows 7 fullt ut om man kan Windows 95.

 

Forøvrig så kan du jo se igjennom de YouTube linkene jeg har i min signatur som bekrefter det jeg sier på at enormt mange ting i Android er MYE lettere å gjøre enn det det er i iOS.

 

Kos deg.

Beklager, har heldigvis nyttigere ting å gjøre en å se propaganda på YouTube.

Brukeropplevelse er et veldig subjektivt tema, og derfor kan som som flere her gjentatte ganger prøver å si til deg ikke si "jeg mener det er slik, og derfor må alle andre også mene det samme".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jaja.. skal vi se.

Iphone 4(s) og 5.

Nå tar vi fra telefonen er åpnet.

Og bruker man facebook, så har man enten en widget oppe på android eller så har man ett ikon lett tilgjengelig på telefonen. Du gjemmer det ikke bort i en mappe.

iPhone-trykke på facebook ikonet-der er facebook.

Android:trykke på facebook ikonet eller widgeten, der er facebook.

For å oppdatere status, uten å gå inn i facebook appen.

iPhone, swipe ned rullegardinen, trykk post to facebook.Skriv status og post.

Android, swipe til facebook widgeten(kanskje har man den på mainscreen.. Jeg har ikke det, så trykker man i statusoppdateringensfeltet og skriver det man skal si.

skal man poste ett bilde. velg del og facebook. på begge plattformer.

 

Skjønner ikke helt hvor det er så mye enklere. Er det enklere å swipe til venstre enn å trykke på facebook ikonet?

 

Selv om du ikke har Facebook applikasjonen i en mappe, så gjør mange andre det. Vet om mange som bruker både Google+, Facebook, Twitter osv. Og dem har som regel disse ikonene plassert under en mappe som heter 'Kommunikasjon' f.eks.

 

Og dessuten så kan jeg velge å gå rett til Facebook applikasjonen i fra lockscreen'en. Kan dere det samme med iOS nå?

Lenke til kommentar

Hehe, må si det er litt artig å se hvordan folk går i tottene på hverandre pga. Android/iOS... Men samtidig begynner jeg å bli dørgende lei, det går jo ikke en dag uten at en slik diskusjon kommer opp...

 

For å avslutte hele jævla diskusjonen:

 

Noen liker mora og noen liker dattera. Sånn er det også i teknologiens verden. Om noen elsker iPhone'en sin og synes det er det beste som har skjedd siden "Den fransk-prøyssiske krig" så la de nå få mene det. Det som er riktig for en person kan være galt for en annen, vi trenger ikke henrette de av den grunn... Og om en Android bruker mener hans Android er 10000000 ganger bedre enn iPhone så er den det for han, hvorfor prøve å overbevise han om at iPhone er SÅÅÅÅ mye bedre??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og vice versa.

 

Bruk det du mener er best for deg. Det behøver ikke bety at det er målbart bedre på noe som helst vis. Om du liker iPhone utelukkende fordi den har et halvspist eple på baksiden er det en ærlig sak. Om det er på grunn av økosystemet Apple tilbyr, good for you. Om du bruker Android fordi du liker den søte lille roboten/Android: flott!

 

Og til slutt et sitat jeg liker godt:

Det er en gyllen regel at man ikke skal dømme menneskene etter deres meninger, men etter hva disse meningene gjør dem til.

Georg Christoph Lichtenberg

 

Den passer ganske bra uansett hvilken mening man har. Hold dere for gode til personangrep og skittkasting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble faktisk litt lei av å lese for og imot ios nå. Men en ting slår meg. Hver gang noen påpeker en funksjon som android har, men som mangler hos ios, så er det en bagatell i apple folkets øyne. Husker for ei tid tilbake da ifansen argumenterte opp og ned for at 3,5" skjerm var det optimale, og allt annet var enten for stort eller for lite. Rart man blir stemplet som fanboy da? Jeg forventer at de som argumenterte mest høylytt den gangen, ikke kjøper seg ip5, og gjør de det, ja så forventer jeg at de avslutter sin diskusjon i de tråder som er kritiske til iphone.

Og det at man har muligheten til å personalisere et ui, kan aldri være negativt. Ikke for noen. Og hva ser man slikt blir møtt med? Jo, argumentasjon som vrir fakta over på person, der man begynner å diskuter debatt teknikker i stedet. Hadde moderatorene virkelig vært nøytrale så hadde vedkommende blitt kastet på hode ut av denne tråden. Det et flaut å se hva ifolket får lov å gulpe ut av seg, mens vi andre må passe oss vell for hva vi kritiserer apple for...

Jeg tipper, og håper av hele mitt hjerte, wp8 vil spise fra apple i rikt monn. Android vil selvfølgelig også miste markedsdeler til wp8, men tror nok ios vil merke dette mest. Kan komme tilbake med en bedre begrunnelse etter hvert...

Lenke til kommentar

Newnick. Foreslår du lager en tråd om emnet. Og hentet disse sitatene slik at de får forklare seg. Samtidig så må du huske på at selv om at noen sa at de syntes 3,5" eller for den saks skyld 4,33 er stor nok så kan det jo godt hende de prøve noe større og fant ut at det passet dem selv om de var negative i utgangspunktet. Selv har jeg nå hatt en 4,65" telefon en stund. Og det er litt for stort. Gleder meg derfor til iphone5 fordi jeg tror den blir å passe veldig godt.

Problemet er med disse beskyldningene dine er at jeg tviler på du finner veldig mange som sa bastant at blir telefonen større enn iPhone 4 så er det for stort. Jeg tror du finner mange som sier de liker størrelsen til iPhone 4, og da liker de sikkert iphone 5 også siden forskjellen er meget liten.

Lenke til kommentar

Hei, er du sikker på at Samsung endelig har sett verdien i dette? Flott, og kan dette varslingslyset settes opp slik at den lille dioden som det da vel er snakk om settes opp til å blinke ubegrenset inntil du åpner telefonen?

 

Ja, varslingslyset på SIII'en blinker helt til du leser meldingen eller e-posten, sjekker hvem det tapte anropet var fra, osv.

 

Dette er veldig bra, takk skal du ha, flott at Samsung har forstått verdien av dette. Synd at de fortsatt bruker OLED-skjermer.

Lenke til kommentar

Det er blitt gjentatt løgner i reklamen som folk tror er sannheter, slik som veldig lavt strømforbruk, bra fargegjengivelse osv.

De aller fleste som har slike skjermer har heller aldri testet for innbrenning.

Folk flest vet ikke bedre ;)

De blå diodene svekkes først, og tydeligvis i løpet av kort tid. Det er derfor de som regel er justert opp og gir skjermen et svakt blå tone.

 

Du har naturligvis helt rett, slik er OLED-teknologien i skrivende stund.

 

Og folk flest vet ikke bedre nå, men med litt kunnskap skjønner de det. Folk er jo ikke dumme, men markedsføringen er tilslørende og til dels uærlig i mange tilfeller.

 

Jeg er imidlertid sikker på at teknologien vi snakker om vil forbedres, men hva jeg snakker om er situasjonen pr. i dag. Og den er at LCD er mye bedre på holdbarhet og fargenøyaktighet. Strømforbruket på OLED er bare mindre under visse forutsetninger, totalt sett er det neppe mindre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var bare og bare på kødd og rettet mot navnet på denne tråden. Er ikke alltid like lett å se det på forum da. Så skjønner at du gikk på den ;)

 

Forresten, "I'd rather be someone's bitch, than be an Apple fanboy".

 

Det var skrevet litt bedre enn måten du klarte å skrive det på! :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Det var bare og bare på kødd og rettet mot navnet på denne tråden. Er ikke alltid like lett å se det på forum da. Så skjønner at du gikk på den ;)

 

Forresten, "I'd rather be someone's bitch, than be an Apple fanboy".

 

Det var skrevet litt bedre enn måten du klarte å skrive det på! :)

 

Ingen skade gjort, kommentaren min var heller ikke rettet mot deg personlig.

 

Og jeg skrev det ikke selv, det var en copy paste. Skrivefeil eller ikke, det ordtaket forteller mer enn tusen ord og det er akkurat det som gjør det så fint ;)

Lenke til kommentar

Den finnes ikke i App Store, i allefall ikke enda. Men du kan legge inn en slags erstatning for den gamle Google Maps-appen ved å åpne maps.google.no i Safari på telefonen din, og lagre siden som et bokmerke på hjemskjermen på telefonen.

 

Når du så åpner dette bokmerket via ikonet på hjemskjermen, vil du komme inn i en webapp som gjør mye av det samme som den opprinnelige Google Maps-appen gjorde.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Finner ikke Google maps i AppStore, jeg. Er det jeg som er brødhue?

Den finnes ikke i App Store, i allefall ikke enda. Men du kan legge inn en slags erstatning for den gamle Google Maps-appen ved å åpne maps.google.no i Safari på telefonen din, og lagre siden som et bokmerke på hjemskjermen på telefonen.

 

Når du så åpner dette bokmerket via ikonet på hjemskjermen, vil du komme inn i en webapp som gjør mye av det samme som den opprinnelige Google Maps-appen gjorde.

 

http://www.itavisen....oser-kartkrisen

 

Kommer nok en offisiell en fra Google om et par mnd uansett. Street View vil funke i browsern på iOS om et par dager også.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...