Gå til innhold

Dette mangler i iPhone 5


Anbefalte innlegg

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

 

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

 

Her er jeg helt enig (så ga deg en + for det).

 

Jeg har ingen problemer med at iOS er ute i markedet i dag slik det er nå med sin markedsandel.

 

Men det ville bli å ta et steg tilbake i utviklingen i markedet om iOS hadde totalt overtak på markedet i dag på grunn av nazi regimet i Apple og alle begrensningene som er i iOS.

 

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

Om Android får en så stor markedsandel forsvinner all konkurranse og innovasjon vil størkne.

 

Mac OSX finnes fortsatt og gjør det veldig bra selv om Windows har rundt 90% av markedet.

 

Så den kommentaren der kjøper ikke jeg.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å se på det som skjer med Windows. Akkurat det samme ville skjedd med Android. Annenhver versjon er ekstremt hit-and-miss og veldig lite nytt blir funnet på.

 

Så Metro er ikke noe nytt i Windows 8 med andre ord?

 

Selv om jeg ikke har testet Windows 8 noe serlig mye enda, så har jeg benyttet meg av dette her: http://www.windowsup...offer.com/nb-NO

 

Av det jeg har testet så langt i Windows 8, så synes jeg det fungerer veldig greit.

 

Å betale 119 kr for noe slikt er jo det samme som å kjøpe 3 stk pizza'er. Disse 3 pizza'ene ville ha vart i kanskje 1 uke mens Windows 8 vil vare i mange år.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

 

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

Det som er galt med at android får over 80% av markedet er det at da kommer mest sannsynlig google til å slapp litt for mye av. Kniving i markedet får bare aktørene til å skjerpe seg. La oss håpe at MS får til Windows phone 8, slik at de blir værende som en aktør som faktisk har en betydelig del av markedet. Android kan godt ha 50% og MS og Apple delet resten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows 8 gir mye nytt for tablets, men ingen verdens ting for desktop. Å tvinge inn Metro på desktop er helt bak mål.

 

Jeg var selv meget kritisk til Metro grensesnittet. Men nå etter å ha prøvd det litt, så ser jeg ingen problem med det.

 

Har funnet ut at det er lettere å bruke Metro grensesnittet om man kan legge en vane om å bruke Windows tasten mye oftere. For da går man ut av og inn i selveste Metro grensesnittet mye lettere.

 

Når jeg fåt den norske versjonen av Windows 8, så skal jeg legge det inn på laptop'en min. Og jeg får jo testet Windows 8 ganske mye frem til den blir sluppet i Norge, så vil jo være vandt med det da.

Lenke til kommentar

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

 

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

Det som er galt med at android får over 80% av markedet er det at da kommer mest sannsynlig google til å slapp litt for mye av. Kniving i markedet får bare aktørene til å skjerpe seg. La oss håpe at MS får til Windows phone 8, slik at de blir værende som en aktør som faktisk har en betydelig del av markedet. Android kan godt ha 50% og MS og Apple delet resten.

 

Nå har vel Google en slik markedsandel på søkemotoren sin, og man kan vel ikke akkurat påstå at de har slappet av? Synes Google leverer mer og mer, og bedre og bedre tjenester.

Lenke til kommentar

Jeg var selv meget kritisk til Metro grensesnittet. Men nå etter å ha prøvd det litt, så ser jeg ingen problem med det.

 

Har funnet ut at det er lettere å bruke Metro grensesnittet om man kan legge en vane om å bruke Windows tasten mye oftere. For da går man ut av og inn i selveste Metro grensesnittet mye lettere.

Akkurat ja, når det er fantastiske Microsoft det er snakk om er det ikke noe problem å godta de propritære "løsningene" dems og et par begrensninger her og der. Derimot, når vi snakker om slemme Apple blir alle slike poeng uvesentlig og /shrug siden det "omfg begrenser" valgmulighetene. Ifølge logikken i argumentene dine du fører konstant i kampen om å frelse iOS-brukerne her burde det jo være skammelig at Microsoft ikke har lagt opp for at man kan slå av Metro og gå få tilbake start-knappen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

 

Om Android får en så stor markedsandel forsvinner all konkurranse og innovasjon vil størkne.

 

Uenig. Om det var slik at Google da ble både hardwareprodusent og OS-produsent, ja. Men så lenge Google bare leverer OS'et, og lar hardware-produsentene ta seg av de fysiske varene, og attpåtil lar hardwareprodusentene levere sine egne tilpasninger til OS'et, vil konkurransen og innovasjonen fortsatt være i aller høyeste grad til stede. Du kan jo tenke deg hvordan det tilsvarende ville vært om Apple fikk den store majoriteten av markedet... DET er struping av innovasjon og konkurranse.

 

La oss håpe at MS får til Windows phone 8, slik at de blir værende som en aktør som faktisk har en betydelig del av markedet. Android kan godt ha 50% og MS og Apple delet resten.

 

Der er vi enig.

Lenke til kommentar

 

Vel, først og fremst, så har både S3 og Note II varslingslys med alle farger.

 

 

Hei, er du sikker på at Samsung endelig har sett verdien i dette? Flott, og kan dette varslingslyset settes opp slik at den lille dioden som det da vel er snakk om settes opp til å blinke ubegrenset inntil du åpner telefonen? Med iPhone 4s kan du sette blitzlyset til å blinke en viss periode, men i tillegg til at den store blitzlampen trekker mye strøm kan den ikke stilles inn til å blinke ubegrenset i tid etter et oppkall eller en melding. Jeg vet ikke om iPhone 5 har fått varslingslys - er det noen som vet?

 

Når det gjelder byggekvalitet, så er iPhone av en helt annen klasse enn Samsung selv om glassmaterialer er skjøre. Generelle tilpasninger og holdbarhet litter på et høyere nivå på iPhone.

 

OLED kontra LCD: LCD er fortsatt overlegent, fordi LCD når dette skrives har mye lengre levetid. Heldigvis er denne situasjonen i ferd med å endres, så når de neste generasjoner OLED kommer blir det annerledes: http://www.hardware.no/artikler/na-vil-oled-tv-er-vare-enda-lengre/112763

Lenke til kommentar

 

Hei, er du sikker på at Samsung endelig har sett verdien i dette? Flott, og kan dette varslingslyset settes opp slik at den lille dioden som det da vel er snakk om settes opp til å blinke ubegrenset inntil du åpner telefonen?

 

Ja, varslingslyset på SIII'en blinker helt til du leser meldingen eller e-posten, sjekker hvem det tapte anropet var fra, osv.

Lenke til kommentar

OLED-skjermer får "innbrenning" da det er forskjellig levetid på diodene.

De blå svekkes først, og da vil man kunne se ting som f.eks batteriindikatoren som en skygge hvis man viser et blått bilde.

 

Mulig det er dette de mener.

 

Tror ikke det finnes noen på diskusjon.no som eier en telefon lenge nok til at det skal skje. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er blitt gjentatt løgner i reklamen som folk tror er sannheter, slik som veldig lavt strømforbruk, bra fargegjengivelse osv.

De aller fleste som har slike skjermer har heller aldri testet for innbrenning.

Folk flest vet ikke bedre ;)

De blå diodene svekkes først, og tydeligvis i løpet av kort tid. Det er derfor de som regel er justert opp og gir skjermen et svakt blå tone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...