Gå til innhold

Dette mangler i iPhone 5


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

Har Galaxy S3 4G som fungerer i Norge da? Eller de fleste andre toppmodeller fra Sony, Samsung, HTC eller Nokia? Hvis disse heller ikke har det, blir det litt dumt å påpeke at akkurat iPhone 5 mangler dette.Dessuten er det kun et teleselskap i Norge som tilbyr 4G, og ikke det selskapet folk flest bruker vil jeg påstå. Krever vi kanskje at Apple skal være først ute med alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Galaxy S3 4G som fungerer i Norge da? Eller de fleste andre toppmodeller fra Sony, Samsung, HTC eller Nokia? Hvis disse heller ikke har det, blir det litt dumt å påpeke at akkurat iPhone 5 mangler dette.Dessuten er det kun et teleselskap i Norge som tilbyr 4G, og ikke det selskapet folk flest bruker vil jeg påstå. Krever vi kanskje at Apple skal være først ute med alt?

 

Ja, det har de.

Lenke til kommentar

Har Galaxy S3 4G som fungerer i Norge da? Eller de fleste andre toppmodeller fra Sony, Samsung, HTC eller Nokia? Hvis disse heller ikke har det, blir det litt dumt å påpeke at akkurat iPhone 5 mangler dette.Dessuten er det kun et teleselskap i Norge som tilbyr 4G, og ikke det selskapet folk flest bruker vil jeg påstå. Krever vi kanskje at Apple skal være først ute med alt?

 

Ja, det har de.

Både Telenor og Netcom gikk ut i går og sa at de var usikre på flere modeller, herunder Nokia Lumia 920. Nokia hadde bl.a. gitt beskjed om at de måtte prøve selvom frekvensen i utgangspunktet var støttet. Ingenting var sikkert...

Lenke til kommentar

Har Galaxy S3 4G som fungerer i Norge da? Eller de fleste andre toppmodeller fra Sony, Samsung, HTC eller Nokia? Hvis disse heller ikke har det, blir det litt dumt å påpeke at akkurat iPhone 5 mangler dette.Dessuten er det kun et teleselskap i Norge som tilbyr 4G, og ikke det selskapet folk flest bruker vil jeg påstå. Krever vi kanskje at Apple skal være først ute med alt?

 

Ja, det har de.

Både Telenor og Netcom gikk ut i går og sa at de var usikre på flere modeller, herunder Nokia Lumia 920. Nokia hadde bl.a. gitt beskjed om at de måtte prøve selvom frekvensen i utgangspunktet var støttet. Ingenting var sikkert...

 

Ville jo vært særdeles snodig om telefoner som støtter 2600MHz-båndet ikke skulle funke på nettverket til Netcom/Telenor som kjører på 2600MHz. Er de så usikre på seg selv og sitt eget nett?

Lenke til kommentar

Har Galaxy S3 4G som fungerer i Norge da? Eller de fleste andre toppmodeller fra Sony, Samsung, HTC eller Nokia? Hvis disse heller ikke har det, blir det litt dumt å påpeke at akkurat iPhone 5 mangler dette.Dessuten er det kun et teleselskap i Norge som tilbyr 4G, og ikke det selskapet folk flest bruker vil jeg påstå. Krever vi kanskje at Apple skal være først ute med alt?

 

Ja, det har de.

Både Telenor og Netcom gikk ut i går og sa at de var usikre på flere modeller, herunder Nokia Lumia 920. Nokia hadde bl.a. gitt beskjed om at de måtte prøve selvom frekvensen i utgangspunktet var støttet. Ingenting var sikkert...

 

Ville jo vært særdeles snodig om telefoner som støtter 2600MHz-båndet ikke skulle funke på nettverket til Netcom/Telenor som kjører på 2600MHz. Er de så usikre på seg selv og sitt eget nett?

 

Tydeligvis... :-)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1458709&view=findpost&p=19660312

Lenke til kommentar

Apple kan aldri ha trødløs ladding noda.. siden samsumg var først. apple saksøker jo alle som har noe de har, selv om de ikke fant det opp

Doh! Rævadilterne i Samsung er da aldri først med noe som helst. De er flinke til én ting: kopiere det andre har utviklet og preparert markedet for, og produsere det billigere.

 

Trådløs lading sa du? Det finner du i en hvilken som helst billig elektrisk tannbørste. Eller i en Palm Pre med Touchstone fra ca 2009, om du vil. Ikke akkurat rakettvitenskap...

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@amumar: Gratulerer, du fant en tråd i mobilforumet der den videoen ikke allerede var postet...bare synd at Jimmy Kimmel (som jeg aldri før har sett eller hørt om !) suger baller, ca dobbelt så mye for hver gang noen poster dritten...jepp, nettopp, da vet vi hvorfor ingen sender "showet" hans. NEEEXT ANDROIDIOT, PLEASE!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror det er en mulighet for at Apple unnlot å inkludere NFC og trådløs ladning fordi de ville lage en så tynn telefon som mulig. I videoen til iPhone 5 presiseres det at de "laget egne løsninger" dersom en teknologi ville ta opp for stor plass (som f.eks. LTE-chipen), og "kastet" vekk teknologi som ville ført til at de ikke fikk den formfaktoren de ønsker. Nå er jo telefonen faktisk 7.6mm tykk, tror ikke noen av konkurrerende flaggskip er så tynne? De kunne selvsagt valgt å bulke ut telefonen som både HTC og Samsung gjør (på kamera), men det bryter jo mot det ikoniske designet på iPhone og jeg kan godt forstå at de teknologiene måtte gå. Det er jo ikke akkurat utbredt "must-have" teknologi idag (ennå) så om det får vente til neste år når de kan få plass i den tynne formfaktoren er det helt OK fra min side. Jeg kommer vel neppe til å kjøpe uansett. Har 3GS enda (første smarttelefon) og den gjør akkurat de funksjonene jeg trenger, og har overlevd både fall og knall og får fremdeles iOS oppdateringer så da "trenger" jeg strengt tatt ikke en ny tlf. Litt imot dette bruk&kast samfunnet er jeg også - liker å holde på telefonene til de rett og slett går i stykker eller det er banebrytende teknologi på spill (eks. når smarttelefoner ble mainstream).

 

Bryr meg forresten ikke et grann om trådløs ladning. Kanskje det er siden jeg ikke bruker det idag, men herregud hvor vanskelig er det å koble til en plugg. Joda, ser den praksise nytten, men jeg stiller meg egentlig litt bevisst imot teknologien siden den krever MER energi i tillegg til at den lader MINDRE effektivt. Verden står overfor et av de største energiproblemene, og vi skal se hvordan det går når den siste dråpa med olje er pumpet opp. Da synes jeg spesielt vi kan ta oss bryet med å plugge i en ladekontakt og ikke sløse MER med strømmen enn vi allerede gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At den mangler NFC er jo helt bak mål.

Jeg bruker NFC daglig (betaling og autorisasjon), det vil si at nye iPhone er uaktuell da den for meg (og mange andre) blir ubrukelig.

Men dette er jo kjent iPhone stil, altså å dilte etter konkurrentene, men selge godt kommer den til å gjøre - bare ikke til de som ønsker det beste av det beste og teknologifantastene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg føler meg nesten litt uttafor i å være oppdatert i mobilteknologi akkurat nå. Jeg skal oppgradere fra en 3 år gammel android. Og hadde egentlig bestemt meg allerede før Iphone5 kom at jeg skulle ha den. Men nå er jeg nysgjerrig på det med NFC. Har ikke vært borti det før. Du skriver at du bruker dette daglig. Hvilke tjenester, og hvem kan levere tjenester til dette i dag? Hva kan man betale med denne tjenesten. Virker også veldig interessant med slike NFC tagger. Men hvis man skal feks få lys og lyd til å aktiveres med dette, så må det vel være noen form for annen installasjon som må gjøres.? Er det noen plass man kan lese mere om dette?

Litt skuffende hvis det er slik at man kun kan svare eller avvise anrop med iphone. Veldig kjekt at man kan sende en melding direkte hvis man er opptatt for øyeblikket, så vet kunden at han blir oppringt. Eller har dette blitt bedre med iphone 5?

Det er vel fordeler og ulemper med med begge. Skal vel kanskje ikke være for enkelt å velge. Men er veldig glad i at ting kan gjøres enkelt. Ble derfor veldig interessert rundt det der med NFC. ( selv om det kanskje går litt på latskap :-) )

Lenke til kommentar

@amumar: Gratulerer, du fant en tråd i mobilforumet der den videoen ikke allerede var postet...bare synd at Jimmy Kimmel (som jeg aldri før har sett eller hørt om !) suger baller, ca dobbelt så mye for hver gang noen poster dritten...jepp, nettopp, da vet vi hvorfor ingen sender "showet" hans. NEEEXT ANDROIDIOT, PLEASE!

 

Virkelig? Så fordi du ikke har hørt om han, så er han en person som ingen vet hvem er? Really? Har du hørt om Jay Leno? David Letterman? Eller kanalene ABC eller TV2 Zebra? Det er ikke spesielt mange av de talkshowfolka i USA som klarer å få TV-tid i Norge. Jimmy Kimmel er en av dem.

Jeg hadde hørt om ham, og jeg er ikke mer inn i det, enn at jeg kunne ramset opp de tre som nå er nevnt, og selvfølgelig Opera. Resten hadde jeg nok aldri klart å ramse opp, men noen kunne jeg nok gått med på, når noen andre nevner navnet til dem. Til gjengjeld ser jeg strengt tatt så godt som aldri på TV, da.

 

Det vittige er at du ikke tar det positive med den videoen. Det viser bare at også iPhone 5 vil selge veldig bra! Rett og slett fordi det er den posisjonen iPhone har i markedet!

Endret av Leifen18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At den mangler NFC er jo helt bak mål.

 

Jeg bruker NFC daglig (betaling og autorisasjon), det vil si at nye iPhone er uaktuell da den for meg (og mange andre) blir ubrukelig.

 

Men dette er jo kjent iPhone stil, altså å dilte etter konkurrentene, men selge godt kommer den til å gjøre - bare ikke til de som ønsker det beste av det beste og teknologifantastene.

 

Det er en grunn til at Apple har valgt - på det nåværende tidspunkt - å ikke inkludere NFC uten at jeg skal spekulere i hvorfor. Når Apple er av den oppfatning at det skal inkluderes kan du være sikker på at det vil bli gjort på en ordentlig måte som både tjener brukerne og løfter NFC.

 

Du er uansett ikke i målgruppen til iPhone og har heller aldri vært det, så det at den er helt ubrukelig for deg er mao. helt uinteressant. Ikke er NFC brukerne mange nok eller interessante nok heller foreløpig, bare så vi har det på det rene. I beste fall tilhører du 2% gruppen definert som innovatører...

 

Og sånn til slutt, bare for å klargjøre og sette ting litt i perspektiv, så har nå konkurrentene diltet etter Apple siden 2007. Uten å nevne noen ved navn, og under mottoet "ingen nevnt, ingen glemt", så er en av dem er nylig dømt i så henseende. Og dere "ikke Apple brukere" har i alle disse årene kjøpt det nest beste i stedet for å kjøpe det beste.

 

Det eneste hederlige unntaket i så måte er Nokia, men så har vi jo også sett hvordan det har gått. Og de har såvidt jeg har forstått det fremdeles langt å gå "teknologisk" før Windows Mobile (eller hva det nå heter) kan sammenlignes med Android eller IOS. Markedsmessig er det også et stykke selv om OSet også skulle få drahjelp av Samsung og HTC.

 

Det er mulig at vi nå er kommet dithen at det ikke er rimelig å forvente de store sprangene videre sammenlignet med de foregående årene. Samsungs lansering av GS II og Note II og Nokias Lumia 920 kan tyde på det ettersom heller ikke disse hadde noe "banebrytende " å komme med.

 

Tenker vi med få unntak vil få se mer "polering" av OS og teknologi fremover og mindre nyvinninger. Og hvor kampen i de etablerte markedene vil dreie seg om gjenkjøpsrate, mens de få gjenværende vekstmarkedene for smartmobiler antagelig vil ha samme utvikling som vi nå har sett i de nå etablerte markedene.

 

Noe mer du ville trolle over?

Endret av Stool Sample
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@amumar: Gratulerer, du fant en tråd i mobilforumet der den videoen ikke allerede var postet...bare synd at Jimmy Kimmel (som jeg aldri før har sett eller hørt om !) suger baller, ca dobbelt så mye for hver gang noen poster dritten...jepp, nettopp, da vet vi hvorfor ingen sender "showet" hans. NEEEXT ANDROIDIOT, PLEASE!

Merkelig at du ikke har hørt om han før, men han har faktisk et show på ABC. Er vel ganske populær i apple sitt hjemland.

 

Hvorfor mener du at han suger balle?

Lenke til kommentar

 

 

@amumar: Gratulerer, du fant en tråd i mobilforumet der den videoen ikke allerede var postet...bare synd at Jimmy Kimmel (som jeg aldri før har sett eller hørt om !) suger baller, ca dobbelt så mye for hver gang noen poster dritten...jepp, nettopp, da vet vi hvorfor ingen sender "showet" hans. NEEEXT ANDROIDIOT, PLEASE!

 

Eg er verken applefanboy eller androididiot. (sjølv om eg svergar til htc og andriod, det er ein vanesak)

Ikkje er eg så veldig aktiv på diskusjon.no heller, så eg hadde dessverre ikkje sett at denne videoen var posta før. Dette beklager eg på det sterkaste. Jimmy Kimmel er til gjengjeld kanskje ein av amerikas morsomaste talkshow vert, eit lite stykke bak Letterman, men meget morsom. Han er også faktisk å få sett på norsk fjernsyn. Eg la ikkje inn filmen for å sværte Apple, eller trakke på Applefanboys (sjølv om du mest truleg, dessverre, følte deg trakka på av å sjå denne filmen posta her)

Eg hadde sett filmen før på dagen, eg las igjennom tråden her - og følte den passa litt inn, for:

-Det har ikkje noko å sei kva iPhone manglar eller ikkje har, det har ikkje noko å sei korleis den ser ut, for uansett (som nevnt over her) så vil den nok ein gong selge til gull, og sikkert i same slengen drage med seg folk på lasset som ifrå får har android telefonar - på same måte som HoX og SIII har fått eigera som tidlegare har hatt iPhone.. eg sett ein strek over mitt innlegg her, og så får du og alle andre ha ei forsatt god natt :)

 

Edit: Eg fekk forresten ikkje med meg at det var eit ordspel på Android og Idiot før eg hadde posta innlegget, den var lur ;)

Endret av amumar
Lenke til kommentar

Tror det er en mulighet for at Apple unnlot å inkludere NFC og trådløs ladning fordi de ville lage en så tynn telefon som mulig. I videoen til iPhone 5 presiseres det at de "laget egne løsninger" dersom en teknologi ville ta opp for stor plass (som f.eks. LTE-chipen), og "kastet" vekk teknologi som ville ført til at de ikke fikk den formfaktoren de ønsker. Nå er jo telefonen faktisk 7.6mm tykk, tror ikke noen av konkurrerende flaggskip er så tynne? De kunne selvsagt valgt å bulke ut telefonen som både HTC og Samsung gjør (på kamera), men det bryter jo mot det ikoniske designet på iPhone og jeg kan godt forstå at de teknologiene måtte gå. Det er jo ikke akkurat utbredt "must-have" teknologi idag (ennå) så om det får vente til neste år når de kan få plass i den tynne formfaktoren er det helt OK fra min side. Jeg kommer vel neppe til å kjøpe uansett. Har 3GS enda (første smarttelefon) og den gjør akkurat de funksjonene jeg trenger, og har overlevd både fall og knall og får fremdeles iOS oppdateringer så da "trenger" jeg strengt tatt ikke en ny tlf. Litt imot dette bruk&kast samfunnet er jeg også - liker å holde på telefonene til de rett og slett går i stykker eller det er banebrytende teknologi på spill (eks. når smarttelefoner ble mainstream).

Men så har jo iPhone 5 LTE-støtte i andre land uten at telefonen har endret størrelse.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...