Gå til innhold

Dette mangler i iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4G - Telefonen har jo forsåvidt støtte, så det er jo ikke en mangel. Men jeg klarer meg med 3G jeg.

NFC - Hva skal jeg med det?

Trådløs lading - Klarer meg fint med kabel jeg.

Nano sim - Får jeg enkelt av operatøren da jeg bytter.

 

Ja, kommer nok til å gå for en iphone 5 til tross for disse manglene. Eneste som jeg ikke liker er den høye skjermen da jeg ikke har lange nok tomler...

 

Så lenge det ikke finnes noen gode alternativer ser jeg ikke noe poeng i å bytte. Mulig den nye nokia telefonen er tess, men får ta en tur i butikken å se litt på den først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener: siden iPhone fremdeles ikke er android ,på godt å vondt, så nekter androidguttene å tro at noen kan foretrekke ios/iphone , så de vil fortsette å forsøke å frelse de stakkars fortapte sjelene som eier iPhone.

 

Noen av de mer innbitte androidtilhengerene må gjerne fortelle meg hvorfor det er så viktig at ios og iphone blir likt android. Eller hvorfor det plager dere at 20-30% av smarttelefonmarkedet er iphone. Er ikke denne situasjonen bedre enn at android har 90+ av markedet. Trodde valgfrihet og konkurranse var viktig.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, jeg prøver å peke på at dette er en tråd der mangler ved ip5 blir diskutert. Den har mangler, og noen av dem er etter min og mange andres mening, rimelig store. Hadde du virkelig ment det du sier, hadde du vel ikke kunnet bry deg mindre om denne tråden, men av en eller annen merkelig grunn, må du på død og liv "forsvare" disse manglene.

Trådløs lading, er et pluss, uansett hvordan du måtte vrenge å vri på det. Det kan umulig være et minus. Trådløs lading, uten muligheten til også å lade via en standard micro usb kontakt, hadde vært et minus, men trådløs lading som blir diskutert her, er et valg man har i tillegg til standard usb lading. Ups..., ser jo at ip5 mangler begge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, jeg prøver å peke på at dette er en tråd der mangler ved ip5 blir diskutert. Den har mangler, og noen av dem er etter min og mange andres mening, rimelig store. Hadde du virkelig ment det du sier, hadde du vel ikke kunnet bry deg mindre om denne tråden, men av en eller annen merkelig grunn, må du på død og liv "forsvare" disse manglene.

Trådløs lading, er et pluss, uansett hvordan du måtte vrenge å vri på det. Det kan umulig være et minus. Trådløs lading, uten muligheten til også å lade via en standard micro usb kontakt, hadde vært et minus, men trådløs lading som blir diskutert her, er et valg man har i tillegg til standard usb lading. Ups..., ser jo at ip5 mangler begge.

har aldri sagt noe annet. Alle telefoner har mangler, det kommer bare ann på hvem som skal bruke den. Gjerne siter hva du mener jeg har sagt under denne diskusjonen.
Lenke til kommentar

Trodde valgfrihet og konkurranse var viktig.

 

Selvsagt. Se for deg et scenario hvor Apple nærmer seg monopol: valgfriheten blir da:

- mobiltelefoner fra ett eneste selskap

- OS fra ett enkelt selskap

- ett eneste brukergrensesnitt

- diktert pris, null priskonkurranse

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du misforstår sikkert bare. Du skriver på forrige side noe med LTE i andre land og like stor telefon. Det er jo samme telefonen her i Europa uansett om den selges i Tyskland eller i Norge. Men i Tyskland er det bekreftet at LTE støtten er der. I Norge er det mer usikkert.

Noe slikt ja. Så bare en kommentar om at LTE var kuttet ut fordi telefonen ble større. Men den er jo like stor som de som har bekreftet LTE.

 

 

Nei, jeg prøver å peke på at dette er en tråd der mangler ved ip5 blir diskutert. Den har mangler, og noen av dem er etter min og mange andres mening, rimelig store. Hadde du virkelig ment det du sier, hadde du vel ikke kunnet bry deg mindre om denne tråden, men av en eller annen merkelig grunn, må du på død og liv "forsvare" disse manglene.

Trådløs lading, er et pluss, uansett hvordan du måtte vrenge å vri på det. Det kan umulig være et minus. Trådløs lading, uten muligheten til også å lade via en standard micro usb kontakt, hadde vært et minus, men trådløs lading som blir diskutert her, er et valg man har i tillegg til standard usb lading. Ups..., ser jo at ip5 mangler begge.

 

Om det er USB eller BSU på telefonen er egentlig likegyldig i dag, kablene følger jo med i eska når man får ny telefon. Det er et fiktivt problem. Hva er forresten bedre med USB enn pluggen som Apple bruker?

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Du misforstår sikkert bare. Du skriver på forrige side noe med LTE i andre land og like stor telefon. Det er jo samme telefonen her i Europa uansett om den selges i Tyskland eller i Norge. Men i Tyskland er det bekreftet at LTE støtten er der. I Norge er det mer usikkert.

Noe slikt ja. Så bare en kommentar om at LTE var kuttet ut fordi telefonen ble større. Men den er jo like stor som de som har bekreftet LTE.

Er enda ikke med. Hvilken versjoner har LTE og hvem har ikke.

Lenke til kommentar

Du misforstår sikkert bare. Du skriver på forrige side noe med LTE i andre land og like stor telefon. Det er jo samme telefonen her i Europa uansett om den selges i Tyskland eller i Norge. Men i Tyskland er det bekreftet at LTE støtten er der. I Norge er det mer usikkert.

Noe slikt ja. Så bare en kommentar om at LTE var kuttet ut fordi telefonen ble større. Men den er jo like stor som de som har bekreftet LTE.

Er enda ikke med. Hvilken versjoner har LTE og hvem har ikke.

Spør tobler0ne. Han mente at LTE var kuttet ut for å "spare plass". Alt jeg vet er at det kun er bestemte frekvensbånd som er støttet.

Lenke til kommentar

Selvsagt. Se for deg et scenario hvor Apple nærmer seg monopol: valgfriheten blir da:

- mobiltelefoner fra ett eneste selskap

- OS fra ett enkelt selskap

- ett eneste brukergrensesnitt

- diktert pris, null priskonkurranse

Beklager, men du skal være ganske trangsynt for å tro at Apple prøver å få monopol.

Med de prisene de tar for mobiltelefoner så er det jo ganske tydelig at de kun går for premium-delen av markedet.

 

Jeg ville heller vært bekymret for at Google får bortimot monopol (over 80%) med Android-plattformen, på samme måte som Microsoft har nesten monopol på PC markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordelen med usb er at det er en standard de fleste bruket, slik at du finner kabler over alt. Hvor lett tror du det blir å låne en kabel for lading på din nye ip5? Nei, klarer du ikke se en standard som en fordel, ja da er du ikke videre vidsynt. Enn om hver tv produsent hadde sine egne løsninger for kabler til overføring av lyd og bilde? Tror du det hadde vært uten betydning for oss forbrukere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

 

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og hvor sannsynlig er det? Apple har aldri gått for hele markedet. De ønsker å tjene mest mulig, større fare for at android får ett marked på godt over 80%.

 

Hva er galt med at Android får markedsandel på 80%? Eller bør det komme enda flere mobil-OS på markedet? Med Android følger muligheten for individuell tilpasning av OS, valgfri produsent, valgfri modell, valgfri prisklasse. Heller Android med 80% markedsandel enn Apple med 80%.

 

Om Android får en så stor markedsandel forsvinner all konkurranse og innovasjon vil størkne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...