Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at hvis man holder den med skulderen, så hører ikke motparten meg, hvis jeg holder fingre oppå telefonen så kan folk ha problemer med å høre. Mikrofonen sitter på toppen ved siden av 3,5mm utgangen.

Samtale brudd er etter min erfaring operatørs feil, kan ha sammenheng med at man beveger seg og skifter basestasjon osv.

 

Hmm, så den sitter på toppen altså.. snodige greier.

Satt helt i ro i stua, så kan ikke skjønne at det skal være skifte av basestasjon. Tror forøvrig aldri jeg har opplevd at en telefon jeg har hatt har avsluttet samtalen selv, og jeg har sikkert hatt mobiltelefon siden før årtusenskiftet.

Må si jeg vurderer veldig om jeg skal ta meg bryet med å sende den inn, for den blir jo garantert ikke bedre da dette er WP8-relatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den siste mnd har jeg hatt en sinnsyk datatrafikk på tlf, på en uke hadde jeg brukt over 500mb, par dager til så var jeg på 910mb, synes dette er rart, da jeg omtrent ikke bruker tlf på jobb. sett et par youtube klipp å litt surfing.. og hjemme går den på wifi.

dette er jo hinsides det jeg tidligere har KLART å bruke på en hel mnd. har aldri vært over 400mb tidligere på en mnd.

jeg la merke til at jeg hadde installert facebook appen i dennne perioden den bynte bruke mye mb. så nå er den avinstallert, og jeg har brukt 10mb siden da. om det har noe sammenheng vet jeg ikke,om facebook har hatt noe feil,eller om det er telenor som har hatt noe feil.

fruen sin sgs3 hadde og brukt over 500mb på ei uke.

 

noen andre som har merket noe nu i feb mnd?

Lenke til kommentar

den siste mnd har jeg hatt en sinnsyk datatrafikk på tlf, på en uke hadde jeg brukt over 500mb, par dager til så var jeg på 910mb, synes dette er rart, da jeg omtrent ikke bruker tlf på jobb. sett et par youtube klipp å litt surfing.. og hjemme går den på wifi.

dette er jo hinsides det jeg tidligere har KLART å bruke på en hel mnd. har aldri vært over 400mb tidligere på en mnd.

jeg la merke til at jeg hadde installert facebook appen i dennne perioden den bynte bruke mye mb. så nå er den avinstallert, og jeg har brukt 10mb siden da. om det har noe sammenheng vet jeg ikke,om facebook har hatt noe feil,eller om det er telenor som har hatt noe feil.

fruen sin sgs3 hadde og brukt over 500mb på ei uke.

 

noen andre som har merket noe nu i feb mnd?

 

Fikk telefonen forrige fredag, og siden søndag har jeg brukt ca 300MB. Noe jeg synes er veldig mye da jeg stort sett bare bruker datatrafikk på trikk o.l. Er på wifi hjemme og på jobb.

Lenke til kommentar

Random re-boots og mulig løsning?

 

Det kan rett og slett være en liten hand-shake feil mellom 4G-simkort og 920 i forbindelse med denne skuffen i sim-beholderen? Har opplevd uforklarlige hand-shake-problemer med HDMI og lyd- og bildeutstyr tidligere, som plutselig virker igjen etter at man plugger om.

 

Fint om flere også prøver, så kan det hende at feilen er funnet :dribble:

 

Testet dette nå, se hvordan det går. 4G slått på

 

EDIT; Strax 2 timer nå, fortsatt helt fin... *hm* :) :)

Endret av phewBAR
Lenke til kommentar

Mtp. på datatrafikk vær obs på youtube og HD. I Metrotube har jeg av og til trykket på last-ned-og-se-senere-knappen og der står det da hvor store ting er i de forskjellige formatene. Korte snutter i HD tar av og til nærmere 500 MB, så om du har på 4G og ser på ting i HD så er det ikke rart det går mye data.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt det tipset vedrørende denne skuffen der sim-kortet sitter?

Jeg har prøvd det meste for å få telefonen til å fungere. Etter at jeg forrige helg satte den tilbake til fabrikkinnstillinger og et par dager senere gjorde det med sim-kort skuffen er jeg nå inne i det 5. døgnet på rad der jeg ikke har hatt noe frys på tlf. Og jeg var plaget en god del med det tidligere.

Nå står alt på hos meg og det har fungert helt greit. Jeg har Telenor abonnement og har installert alt av oppdateringer som er kommet fra Nokia og Microsoft. Men har foreløbig begrenset nedlasting av apps.

 

Hmm nei det har jeg ikke, men fikk frys selv uten SIM-kort i telefonen. Så da burde det ikke være det eller?

Lenke til kommentar

Hmm nei det har jeg ikke, men fikk frys selv uten SIM-kort i telefonen. Så da burde det ikke være det eller?

 

Ikke godt å si nei. Jeg prøver bare selv ut alt. Telefonen har fungert utmerket i 5 døgn nå frem til jeg for en time siden skulle bruke den og da var den gått i svart. Måtte resette den igjen som jeg holdt på med tidligere. Blir litt sprø av dette.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke godt å si nei. Jeg prøver bare selv ut alt. Telefonen har fungert utmerket i 5 døgn nå frem til jeg for en time siden skulle bruke den og da var den gått i svart. Måtte resette den igjen som jeg holdt på med tidligere. Blir litt sprø av dette.

 

Ja derfor min gikk rett inn til service igjen. Noe jeg betaler så mye for skal fungere. Nekter og godta noe annet. Men jeg skal være ærlig å si at for min del synker gleden over en fin telefon og ett nydelig os ganske kjapt nu...

Lenke til kommentar

 

 

Testet dette nå, se hvordan det går. 4G slått på

 

EDIT; Strax 2 timer nå, fortsatt helt fin... *hm* :) :)

Nå er jeg vel på 3.uka uten re-boots. Ingen tvil om at random re-boots har noe med hvordan sim-kortet sitter.

 

Kona sin 920 fikk også noen re-boots. Annen hver dag, kanskje. Jeg gjorde det samme på hennes 920, og hun har ikke hatt re-boot på over 1 uke.

 

Dette er neppe tilfeldig.

 

Virker og som om mange opplever feil som ikke nødvendigvis har noe med 920 å gjøre. Blåtann som tapper batteri,apper som ikke er bra.

 

Så hjelper det kanskje å sette seg grundig inn i alle innstillinger også...

Lenke til kommentar

Lite hjertesukk: Blåtann virker ikke i min Mini Cooper. (Jeg får koblet til, men den faller ut etter noen sekunder.) Ikke telefonens feil dette, men Mini/BMW som er for dårlige på å oppdatere softwaren, den ligger månedsvis etter markedet. ) Ingen støtte for Galaxy SIII (Android 4) eller iOS 6 heller.

 

Der har man for å ligge i forkant...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...