Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Gå på innstillinger > e-post + kontoer > Google

Der får du fram 3 synkroniseringsvalg:

-e-post

-kontakter

-kalender

 

Er synkronisering av kontakter skrudd på?

 

ja synkronisering av kontakter er på, og Google-kontoen ligger også under innstillinger på "personer". Har synkronisert kontaktene manuelt flere ganger nå, men fortsatt kun facebook-kontakter.

Kan det være noen innstillinger på min gamle telefon? De sto som Google-kontakter alle sammen der også.

Noen annen måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til lesere som ikke har kjøpt lumia 920 ennå:

her er råd fra en som har lumia 920: IKKE KJØP DRITTEN!

orker ikke å gå innpå alle problemene og manglene jeg møter hver jævla dag. orker heller ikke å pynte på feilene som en del av medlemmene her gjør. ikke vet jeg hvorfor de gjør det, mulig det er fanboyism eller at de rett og slett ikke klarer å innrømme at de har gjort et tabbekjøp.

 

IKKE KJØP en WP8 telefon. kanskje om ett år så har den modnet. men ikke kjøp den nå

 

edit: SÅNN AT INNLEGGET IKKE MISFORSTÅS, SAMMENLIGNET MED IPHONE ER WP8 DRITT. MEN DEN ER FORSATT BEDRE ENN EN ANDROID-TELEFON. GÅR MAN TIL FASTLEGEN SÅ ER DET MULIG Å FÅ ET HANDIKAPSKILT HVIS MAN SIER AT MAN HAR EN ANDROID TELEFON.

 

WOW, noen som er hissige her i dag...

 

Synd at du har fått en mobil som ikke fungerer som den skal, men å påstå at andre her pynter på feil blir jo bare tåpelig.

Du har ikke sett for deg at andre faktisk har mobiler som fungerer og at de er fornøyd?

At du mener at WP8 er dritt sier vel mer om deg enn WP8...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja synkronisering av kontakter er på, og Google-kontoen ligger også under innstillinger på "personer". Har synkronisert kontaktene manuelt flere ganger nå, men fortsatt kun facebook-kontakter.

Kan det være noen innstillinger på min gamle telefon? De sto som Google-kontakter alle sammen der også.

Noen annen måte å gjøre dette på?

 

Hmm... da må mitt beste forslag være å logge inn på google kontoen din og sjekke om faktisk kontaktene dine ligger der inne. Eventuelt, kan du jo prøve den "overfør mine data" programmet som følger med på lumia 920. Da kobler du deg til den gamle telefonen din med bluetooth, og kan da overføre kontakter etc. Går ganske raskt :)

Lenke til kommentar

til lesere som ikke har kjøpt lumia 920 ennå:

her er råd fra en som har lumia 920: IKKE KJØP DRITTEN!

orker ikke å gå innpå alle problemene og manglene jeg møter hver jævla dag. orker heller ikke å pynte på feilene som en del av medlemmene her gjør. ikke vet jeg hvorfor de gjør det, mulig det er fanboyism eller at de rett og slett ikke klarer å innrømme at de har gjort et tabbekjøp.

 

IKKE KJØP en WP8 telefon. kanskje om ett år så har den modnet. men ikke kjøp den nå

 

edit: SÅNN AT INNLEGGET IKKE MISFORSTÅS, SAMMENLIGNET MED IPHONE ER WP8 DRITT. MEN DEN ER FORSATT BEDRE ENN EN ANDROID-TELEFON. GÅR MAN TIL FASTLEGEN SÅ ER DET MULIG Å FÅ ET HANDIKAPSKILT HVIS MAN SIER AT MAN HAR EN ANDROID TELEFON.

 

Changewave once again confirms Windows Phone customer satisfaction higher than Android’s in USA

 

Kilde

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett lite bilde av ett eple der i hjerte bilde i pengboka kanskje? :-P

Man fremstår ikke som noe bedre eksempel i den sammenheng.

 

Det eneste jeg vet er at jeg tror min neste mobil blir en iPhone. Grunnen til det er rett og slett at hver gang noen reklamer for sin nye app så reklamerer de for en Ios app. Og jeg er påvirket av det.
Mange klarer fint å undersøke hvorvidt de har samme eller en lignende app til sin plattform fremfor å la reklame styre livets beslutninger. Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støter ikke på problemer hver dag. Jeg har ikke støtt på noen utpregede problemer, unntatt med autokorrekturen som av og til gir et selvinnlagt ord stor førstebokstav helt uten grunn.

 

Hva er disse problemene du støter på?

 

Kanskje jeg har vært borti dine problemer uten å ta det som et problem?

 

Npr det gjelder neste tlf aner jeg ikke, får se hva som dukker opp som frister meg til å skifte.

 

Jeg ville uansett aldri valgt en iPhone per i dag over en 920, da hadde jeg heller valgt Android, mye pga flere fordeler over Ios i min mening.

selvmotsigelser?

 

"jeg vil at du skal skal gi meg konkrete eksempler på ditt synspunkt"

Jeg ville uansett aldri valgt en iPhone per i dag over en 920, da hadde jeg heller valgt Android, mye pga flere fordeler over Ios i min mening.
"men selv ønsker jeg ikke å gjøre det"

 

Ellers et fargerikt og "interesant" innlegg vi har lest, men litt mye av det gode. Antakelig mer et troll enn en iPhone bruker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

men fra spøk til revolver.

 

hvorfor skal dere på liv og død forsvare WP8, til og med jeg som er Microsoft-vennlig har gitt opp?

det er altfor mange åpenbare problemer, de er alle nevnt i tråden og dere vet godt hvilke de er. Det hjelper ikke å male over sprekkene ved å si "åå jeg bryr meg ikke, jeg har ikke bruk for det" eller "ingen problem, jeg setter bare telefonen i flymodus hver kveld før jeg legger meg". <-- :green:

 

LOL, at det går an !

 

 

 

Jeg som en utvikler for WP8 kan også si at Phone Store er lunkent! :

960ae15e0ed2ed984b754fabdff6b0b2.png

 

Operativsystemet Windows Phone 8 er så begrenset for utviklerne at noen bare slutter å utvikle App etter å fått en god ide men funnet ut om restriksjonene i WP8. Selv de enkleste tingene er ikke mulig å gjøre i windows phone. Med WP8 tar man et langt steg tilbake og nærmer oss mobiltelefoner før iphone/touch-era.

 

- ingen tilgang til innstillinger og generell ifnromasjon på telefonen som kan inspirere til innovasjon

- så kalt multitasking som er så betinget (batterinivå må være over 90%) at det ikke er verdt å kalle det multitasking. Har dere noen gang sett en WP8 app som kan jobbe i bakgrunn? svaret er nei. Noen gang lurt på hvorfor du ikke får notification fra fb, outlook etc med engang? På Android kunne du holde telefonen oppe, sende en test mail til eposten din... "pling" sier telefonen og varsler om ny mail. Gjør det samme på WP8, du rekker å lage middag og en kopp te før du får varselen. Feilen ligger selvfølgelig ikke i fb eller mail appen men heller WP8. WP8 tillater applikasjoner som "jobber i bakgrunn" kun å jobbe hvert 30.minutt i en tidsramme på 30 sekunder eller no sånt.

-jeg utfordrer enhver microsoft-(elsker) her til å gjøre følgende:

1. gå til outlook.com

2. velg people (der du velger mail, skydrive, calendar)

3. endre navn på hvilken som helst kontakt

4. gå til telefonen din og prøve å lese meldinger eller åpne peoples hub.

(advarsel: om du ikke vil bli tvunget til firmware reset så la være å gjøre det)

 

-en telefon skal primært brukes til å snakke i, Lumian klarer ikke elemtære ting som å fullføre en telefonsamtale. Samtalen blir brutt hele tiden, ser man på telefonen står det ingen dekning. En 4g implementasjon som har gått virkelig galt

 

-skru på xbox music når du er på 3g/4g, så går du til et wifi område. telefonen fortsetter å bruke 3g/4g til å streame musikk. voila: 500 kr i regning.

 

-Bing søk.. jeg skal la denne gå.. så flaut.

 

-GPS - kun for de som står stille eller går like tregt som en gammel kjerring.

 

-Kamera: et oppskrytt kamera som ikke bare presterer dårlig godt lys men også i mørkt. Her om dagen ville en iphone bruker briefe med kameraet sitt og siden det var mørkt tenkte jeg at kanskje jeg endelig kunne slå han siden Nokia påstod at kameraet er eksepsjonell i omgivelser med dårlig lys.

Men til min store overraskelse så viste det seg at Iphone hadde mye klarere bilde når vi zoomet inn på bildene vi tok. :'(

 

 

Siste sjanse blir oppdateringa som skulle komme nå til februar. Ser jeg ikke STORE forbedringer blir det iPhone.

 

Å herre min hatt, etter at jeg la til iphone bildet tror jeg ikke jeg klarer å vente til portico oppdateringa engang :love: :love: :love:

 

Så vakkert, så klart og organisert. Så kompakt. Så stødig.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langt i fra en selvmotsigelse?

 

Du opplever problemer med din 920, jeg spør hvorvidt du kan dele dem slik at jeg kan se hvorvidt det er ting jeg opplever, men ikke kategoriserer dem som problemer.

 

Det andre er at jeg selv ikke ønsker en iPhone, og jeg tenkte ikke at mine grunner til det valget var verdt å dele, men om du ønsker kan jeg nevne skjermstørrelse, ingen trådløs lading, designet, uiet, kan og mangel på drag/drop filer fra/til mobilen via USB. Som eksempler.

 

edit: jeg er ikke utvikler, så begrensningene der aner jeg ingenting om. Du har sikkert rett.

 

Ellers før jeg email ganske likt på wp8 som jeg mottar dem på outlook.com, mulig det er fordi jeg er på WiFiog ikke mobilnettet, det aner jeg ikke. Leser jeg en på pcn er den lest på mobilen.

 

Jeg har ikke noe behov for å sette mobilen i Flight mode når jeg lader, har ingen problemer med batteriet, ikke noe restarts eller freezes eller noen av problemene jeg har hørt om her i tråden eller på wpcentral.

Det er et par irritasjonsmoment som feks det med autokorrekturen, såklart, men ingenting jeg ville sagt er problemer.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Triple_DES:

Hvorfor kalle andre fanboys når man opplagt er det selv? Det blir på kanten til trolling. Litt nedtoning kan nok lønne seg om man ikke vil bli moderert.

 

Slai:

Det virker vesentlig mer konsekvent å begrunne sine egne meninger om et produkt når man ber andre gjøre det, ja :).

Jeg ville uansett aldri valgt en iPhone per i dag over en 920, da hadde jeg heller valgt Android, mye pga flere fordeler over Ios i min mening.
men om du ønsker kan jeg nevne skjermstørrelse, ingen trådløs lading, designet, uiet, kan og mangel på drag/drop filer fra/til mobilen via USB. Som eksempler.
Jeg er litt i tvil om du nå mener Android eller WP8 i punktene dine, men jeg antar du mener Lumia 920.

 

Forøvrig kan jeg utføre drag/drop av filer fra iPhone via USB.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja jeg gjorde det og fikk overført 400 og noe kontakter. Men fremdeles syns ikke alle i lista. Det er de kontaktene mine som ikke er på Facebook som ikke synes, det er kanskje en 10-15 stykker.

Men de ligger der et eller annet sted likevel. For jeg gikk inn på en tilfeldig kontakt og trykket på koblinger -> "velg en kontakt" nederst, og der dukket de kontaktene jeg mangler opp. Så hvordan får jeg disse til å synes i hovedlista mi tro?

 

Og enda rarere: Søker jeg etter disse kontaktene så kommer de opp, de bare syns ikke i lista

 

Aha! Gå hit:

innstillinger >svipe til venstre til "programmer" > Personer > filtrer kontaktliste

 

Der kan du velge hvilke kontaktlister du skal se!

 

håper det hjelper!! :)

Lenke til kommentar

Triple_DES:

Hvorfor kalle andre fanboys når man opplagt er det selv? Det blir på kanten til trolling. Litt nedtoning kan nok lønne seg om man ikke vil bli moderert.

 

 

hm.. ser ut som dere hardware.no-brukere tar 'fanboy' begrepet som en stor fornærmelse :O ??. Jeg har slettet det fra innlegget mitt og skal la være å bruke det i fremtiden.

Lenke til kommentar
hm.. ser ut som dere hardware.no-brukere tar 'fanboy' begrepet som en stor fornærmelse :O ??

Hmm, ok?

mulig det er fanboyism eller at de rett og slett ikke klarer å innrømme at de har gjort et tabbekjøp.

Det er godt mulig at du mente det som en fornærmelse, eller at du bare uttrykte deg veldig upresist.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Slai:

Det virker vesentlig mer konsekvent å begrunne sine egne meninger om et produkt når man ber andre gjøre det, ja :).

 

Helt enig.

 

Men jeg bad ingen om deres meninger om et produkt. Å be om en liste med påståtte problemer for å se hvorvidt jeg selv har opplevd de samme problemene, er ikke å be om en mening, er det vel?

 

Jeg er litt i tvil om du nå mener Android eller WP8 i punktene dine, men jeg antar du mener Lumia 920.

 

Jeg mener det jeg ser på som mangler med iphone, såklart? Var det ikke det som var poenget?

 

Forøvrig kan jeg utføre drag/drop av filer fra iPhone via USB.

 

Du kan drag/drop via windows explorer av en filmfil, feks, deretter se filen på din iphone samt overføre til en annen PC via windows explorer? Krever dette jailbreaking?

Lenke til kommentar

men fra spøk til revolver.

 

hvorfor skal dere på liv og død forsvare WP8, til og med jeg som er Microsoft-vennlig har gitt opp?

det er altfor mange åpenbare problemer, de er alle nevnt i tråden og dere vet godt hvilke de er. Det hjelper ikke å male over sprekkene ved å si "åå jeg bryr meg ikke, jeg har ikke bruk for det" eller "ingen problem, jeg setter bare telefonen i flymodus hver kveld før jeg legger meg". <-- :green:

 

LOL, at det går an !

 

Jeg har ingen problemer med batteritid, restarts, freezes, lading... Forsvarer ikke WP8 på liv og død, men jeg ser bare ikke problemene jeg har sett nevnt her og på wpcentral.

 

 

 

Jeg som en utvikler for WP8 kan også si at Phone Store er lunkent!

 

Dette er sikkert sant, jeg er ikke utvikler selv så dette blir ikke spesielt relevant for meg. Det affekterer jo meg såklart i den grad at utviklere kan drite i å lage apps til WP8, men personlig er det ikke en stor greie.

 

-en telefon skal primært brukes til å snakke i, Lumian klarer ikke elemtære ting som å fullføre en telefonsamtale. Samtalen blir brutt hele tiden, ser man på telefonen står det ingen dekning. En 4g implementasjon som har gått virkelig galt

 

Mulig et problem med 4g implementasjonen, jeg har ikke 4g selv, og har ikke problemer med telefonsamtaler.

 

-skru på xbox music når du er på 3g/4g, så går du til et wifi område. telefonen fortsetter å bruke 3g/4g til å streame musikk. voila: 500 kr i regning.

 

Igjen muligens et problem, men ikke noe som affekterer meg. Jeg har nok data inkludert til å vare en god stund, og streamer aldri musikk. Downloads for the win. Streamer netflix, dog.

 

-Bing søk.. jeg skal la denne gå.. så flaut.

 

Enig, denne knappen bør funke som på W8 (kontekstuelt) i stedet.

 

-GPS - kun for de som står stille eller går like tregt som en gammel kjerring.

 

Funker fint for bilnavigasjon de ti-ish gangene jeg har brukt det, og vi kjørte fortere enn en gammel kjerring.

 

-Kamera: et oppskrytt kamera som ikke bare presterer dårlig godt lys men også i mørkt. Her om dagen ville en iphone bruker briefe med kameraet sitt og siden det var mørkt tenkte jeg at kanskje jeg endelig kunne slå han siden Nokia påstod at kameraet er eksepsjonell i omgivelser med dårlig lys.

Men til min store overraskelse så viste det seg at Iphone hadde mye klarere bilde når vi zoomet inn på bildene vi tok. :'(

 

Absolutt ikke noe problem med siste oppdatering ut fra det jeg har sett.

 

Så vakkert, så klart og organisert. Så kompakt. Så stødig.

 

Hehe ikke enig i vakkert eller organisert.

Lenke til kommentar

Slai:

1. Du kan dra filmer og bilder via utforskeren til PC men ikke andre veien da må du gjøre det via utforskeren og så synce til telefonen via itunes.

2. Alternativt kan du dra den i utforskeren til itunes på PCen og deretter se den på Telefonen direkte fra PCen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...