Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Fikk testet at Lumia'n faktisk er ganske solid i dag med min første ufrivillige droptest...

Ut av bilen med mobilen i handa, sklir på isen etter et par skritt, mobilen farer ca 50 meter opp i lufta ( i alle fall 3...), rekker bare Shiiit... før den klasker i isen, sklir ut i veien mellom hjulene på søplebilen som kommer dundrende forbi (virket sånn, kjørte nok ikke fort) med gnistrende piggkjettinger....

Shiit igjen, mobilen sklir videre, mellom hjulene og over på andre siden...

Går etter, plukker opp og...

Jippi, like hel :D

Til tross for delvis hjertestans, div. stygt språk og blåræv, Lumia' er god som ny :D

 

Hehe, høres helt fantastisk ut. Men tror ikke jeg skal prøve ut det samme! :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang TV 2 HD så funker ikke det på min heller. Skal se om jeg finner ut hva det skyldes

 

Leste på et annet forum at andre hadde samme problem også. Sendte en mail til TV2 og forklarte problemet til dem. Håper å høre fra dem snart.

 

Flott bilde på Lumia skjermen forøvrig på de andre kanalene!

Lenke til kommentar

Den som venter på noe godt osv. Bestilte min Lumia 920 den 1 november fra NetCom. Etter flere utsettelser fikk jeg tilsutt bekreftet at jeg helt sikkert skulle få telefon den 22/1. Sjekket nettsiden til NetCom nå, ny dato 29/3. Det blir fem måneder det.

 

Vet ikke om jeg som gammel NOKIA-fan ønsker å vente så lenge, telefonen begynner liksom å miste noe av glansen nå for min del. Da har jeg nesten betalt halvparten av min kontraktsperiode før jeg får telefonen, ny rekord? Min NOKIA N8 fungere forsåvidt greit, men jeg ønsket å prøve noe nytt da, forgjeves ser det ut til.

Lenke til kommentar

Den som venter på noe godt osv. Bestilte min Lumia 920 den 1 november fra NetCom. Etter flere utsettelser fikk jeg tilsutt bekreftet at jeg helt sikkert skulle få telefon den 22/1. Sjekket nettsiden til NetCom nå, ny dato 29/3. Det blir fem måneder det.

 

Vet ikke om jeg som gammel NOKIA-fan ønsker å vente så lenge, telefonen begynner liksom å miste noe av glansen nå for min del. Da har jeg nesten betalt halvparten av min kontraktsperiode før jeg får telefonen, ny rekord? Min NOKIA N8 fungere forsåvidt greit, men jeg ønsket å prøve noe nytt da, forgjeves ser det ut til.

Bytte operatør...?

Blir litt tragisk kundeservice fra Netcom dette...

Lenke til kommentar

Håpløst av Netcom. Håper folk benytter seg av muligheten til å bytte operatør istedenfor å bytte telefon.

 

Nå kan de jo selvsagt ikke gjøre stort om Nokia ikke har telefoner å gi de, og det kan jo tenkes at i mangelen på deler til å produsere nok telefoner fokuserer de på færre operatører i hvert land for å kunne få den ut i størst mulig grad.

 

Hvem vet. Er vel Moobi som leverer til Netcom.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Den som venter på noe godt osv. Bestilte min Lumia 920 den 1 november fra NetCom. Etter flere utsettelser fikk jeg tilsutt bekreftet at jeg helt sikkert skulle få telefon den 22/1. Sjekket nettsiden til NetCom nå, ny dato 29/3. Det blir fem måneder det.

 

Vet ikke om jeg som gammel NOKIA-fan ønsker å vente så lenge, telefonen begynner liksom å miste noe av glansen nå for min del. Da har jeg nesten betalt halvparten av min kontraktsperiode før jeg får telefonen, ny rekord? Min NOKIA N8 fungere forsåvidt greit, men jeg ønsket å prøve noe nytt da, forgjeves ser det ut til.

 

Da ville jeg byttet operatør. Djuice har masse på lager av all farger nå

Lenke til kommentar

Jippi, har fått telefonen min nå. So far so good, men jeg får ikke inn kontaktene mine. Jeg synkroniserte de mot Google på min gamle HTC, og satte opp en Google konto nå hvor jeg valgte at den skulle synkronisere e-post, kalender og kontakter, men når jeg gikk inn på "personer" lå fremdeles kun Facebook kontaktene mine der, og ingen av de gamle

Endret av smurfine
Lenke til kommentar

Jippi, har fått telefonen min nå. So far so good, men jeg får ikke inn kontaktene mine. Jeg synkroniserte de mot Google på min gamle HTC, men finner ikke ut av det på Lumiaen. Må jeg laste ned noe? Isåfall hva?

Tror du bare trenger å legge inn gmail kontoen din på telefonen, så får du fram valget om å synkronisere alle kontaktene dine. For min del, så bare logget jeg meg inn på alle kontoene mine første gang jeg skrudde på telefonen, og innen jeg var ferdig, lå alle kontaktene inne, ferdig synkronisert.

Lenke til kommentar

Tror du bare trenger å legge inn gmail kontoen din på telefonen, så får du fram valget om å synkronisere alle kontaktene dine. For min del, så bare logget jeg meg inn på alle kontoene mine første gang jeg skrudde på telefonen, og innen jeg var ferdig, lå alle kontaktene inne, ferdig synkronisert.

 

Men har lagt til Google-kontoen og synkronisert flere ganger, men fremdeles kun facebook kontakter der

Lenke til kommentar

Ja du har rett at det kan ta langt tid før det begynner å ringe i den andre enden,jeg trodde bare at det er jeg som overdriver.Håper dette blir fikset med oppdateringen,jeg har Telio sitt SIM kort.

 

Satt i går med en tele2 telefon, og ringte meg selv. Fikk 8 av 10 ganger beskjed om at lumia'en var skrudd av, og fikk ikke kontakt. Samtidig satt jeg med lumiaen i andre hånda, som hadde full dekning og 4g(jeg har telehor). Merket at telefonen hadde en tendens til å bytte nett når jeg holdt på med den, og den byttet fra 4g til "H"(det er vel super 3g?). Anyway... når jeg så at den byttet mellom 4g og H, fikk jeg ikke lenger ringt til meg selv.

Forsøkte alt mulig rart, alt fra å skru av data trafikk, mobilsvar og alt annet enn ringefunksjonen, uten spesielt hell. Problemet fortsatte.Til slutt, prøvde jeg løsningen mange har har hatt hell med: Sette telefonen fra 4g til 3g. Etter jeg byttet om, kunne jeg ringe så mye jeg ville til meg selv. Fikk aldri problemer med å få kontakt etter denne endringen.

...så en løsning , selv om den er svært lite tilfredsstillende. Blir litt meningsløst å bruke 5000,- på en ellers fantastisk telefon, når en av hovedfunksjonene (4g) ikke fungerer.

 

fikk inn alle kalenderoppgavene mine, men altså ikke kontaktene

Gå på innstillinger > e-post + kontoer > Google

Der får du fram 3 synkroniseringsvalg:

-e-post

-kontakter

-kalender

 

Er synkronisering av kontakter skrudd på?

Lenke til kommentar

til lesere som ikke har kjøpt lumia 920 ennå:

her er råd fra en som har lumia 920: IKKE KJØP DRITTEN!

orker ikke å gå innpå alle problemene og manglene jeg møter hver jævla dag. orker heller ikke å pynte på feilene som en del av medlemmene her gjør. ikke vet jeg hvorfor de gjør det, mulig det er fanboyism eller at de rett og slett ikke klarer å innrømme at de har gjort et tabbekjøp.

 

IKKE KJØP en WP8 telefon. kanskje om ett år så har den modnet. men ikke kjøp den nå

 

edit: SÅNN AT INNLEGGET IKKE MISFORSTÅS, SAMMENLIGNET MED IPHONE ER WP8 DRITT. MEN DEN ER FORSATT BEDRE ENN EN ANDROID-TELEFON. GÅR MAN TIL FASTLEGEN SÅ ER DET MULIG Å FÅ ET HANDIKAPSKILT HVIS MAN SIER AT MAN HAR EN ANDROID TELEFON.

Endret av Triple_DES
  • Liker 1
Lenke til kommentar

til lesere som ikke har kjøpt lumia 920 ennå:

her er råd fra en som har lumia 920: IKKE KJØP DRITTEN!

orker ikke å gå innpå alle problemene og manglene jeg møter hver jævla dag. orker heller ikke å pynte på feilene som en del av medlemmene her gjør. ikke vet jeg hvorfor de gjør det, mulig det er fanboyism eller at de rett og slett ikke klarer å innrømme at de har gjort et tabbekjøp.

 

IKKE KJØP en WP8 telefon. kanskje om ett år så har den modnet. men ikke kjøp den nå

 

edit: SÅNN AT INNLEGGET IKKE MISFORSTÅS, SAMMENLIGNET MED IPHONE ER WP8 DRITT. MEN DEN ER FORSATT BEDRE ENN EN ANDROID-TELEFON. GÅR MAN TIL FASTLEGEN SÅ ER DET MULIG Å FÅ ET HANDIKAPSKILT HVIS MAN SIER AT MAN HAR EN ANDROID TELEFON.

 

Men jeg har en telefon som fungere strålende. Jeg har ingen problemer med den og jeg digger den. Jeg skjuler ingenting. Hvorfor skal du som en sur grinebiter få bestemme hva andre skal gjøre? Ja jeg kaller deg grinebiter siden du kaller meg fanboy osv ;). Noe kanskje du er? Ett lite bilde av ett eple der i hjerte bilde i pengboka kanskje? :-P

 

Det eneste jeg vet er at jeg tror min neste mobil blir en iPhone. Grunnen til det er rett og slett at hver gang noen reklamer for sin nye app så reklamerer de for en Ios app. Og jeg er påvirket av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støter ikke på problemer hver dag. Jeg har ikke støtt på noen utpregede problemer, unntatt med autokorrekturen som av og til gir et selvinnlagt ord stor førstebokstav helt uten grunn.

 

Hva er disse problemene du støter på?

 

Kanskje jeg har vært borti dine problemer uten å ta det som et problem?

 

Npr det gjelder neste tlf aner jeg ikke, får se hva som dukker opp som frister meg til å skifte.

 

Jeg ville uansett aldri valgt en iPhone per i dag over en 920, da hadde jeg heller valgt Android, mye pga flere fordeler over Ios i min mening.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

edit: SÅNN AT INNLEGGET IKKE MISFORSTÅS, SAMMENLIGNET MED IPHONE ER WP8 DRITT. MEN DEN ER FORSATT BEDRE ENN EN ANDROID-TELEFON. GÅR MAN TIL FASTLEGEN SÅ ER DET MULIG Å FÅ ET HANDIKAPSKILT HVIS MAN SIER AT MAN HAR EN ANDROID TELEFON.

 

Handikapskilt???...jeg kan ikke konkludere noe annet, enn at WP8 blir kanskje litt for komplisert for deg som mobilbruker. Spesielt når du setter iphone forran både android og WP... iPhone er jo kanskje den minst avanserte smart mobilen der ute. Kan jo ikke gjøre en brøkdel av hva Android og WP kan...

Kanskje du burde sjekke ut Doro telefonene! Alle de kule kidsa bruker den ass! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

til lesere som ikke har kjøpt lumia 920 ennå:

her er råd fra en som har lumia 920: IKKE KJØP DRITTEN!

orker ikke å gå innpå alle problemene og manglene jeg møter hver jævla dag. orker heller ikke å pynte på feilene som en del av medlemmene her gjør. ikke vet jeg hvorfor de gjør det, mulig det er fanboyism eller at de rett og slett ikke klarer å innrømme at de har gjort et tabbekjøp.

 

IKKE KJØP en WP8 telefon. kanskje om ett år så har den modnet. men ikke kjøp den nå

 

edit: SÅNN AT INNLEGGET IKKE MISFORSTÅS, SAMMENLIGNET MED IPHONE ER WP8 DRITT. MEN DEN ER FORSATT BEDRE ENN EN ANDROID-TELEFON. GÅR MAN TIL FASTLEGEN SÅ ER DET MULIG Å FÅ ET HANDIKAPSKILT HVIS MAN SIER AT MAN HAR EN ANDROID TELEFON.

 

Fungerer helt optimalt her, og alle jeg kjenner som har den er storfornøyde.

Kanskje du skal ta en tur dit du kjøpte den å sende den på service om noe galt. Du vet, slike ting som oppegående mennesker vanligvis gjør når det er noe feil på varen de har kjøpt, om det så er en persilledusk eller en gressklipper. :)

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...