Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Kommer an på om det er bekreftet eller ubekreftet dato. Når datoen er ubekreftet kan den flyttes ettersom de ikke er sikre når den kommer inn, de har blitt lovet det men kan ikke garantere det. Hvis det er bekreftet er det da telefonen kommer inn.

 

Bestilte du gul?

 

Bestilte forøvrig min svarte 920 onsdag 19. des og fikk den 22. desember fra Djuice, storfornøyd :dribble: Veldig uvant siden jeg kun har hatt android men det gikk ikke lang tid før jeg fikk dreisen på det. Har hatt rebootinger men skrudde av 4G så ordna det seg, er noen mnd igjen til vi får 4g her så gjør ikkenoe. Bittelitt knirking har det blitt men det plager meg ikke, har heller ikke hatt frys på telefonen.

 

 

Ja datoen var bekreftet til 11.01 men nå står det bekreftet 12.1.

Gul ja.

 

Har dere lest denne da: http://e24.no/it/nokia-til-vaers-paa-boersen-etter-knallsalg-av-lumia/20322185

Endret av smurfine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ja datoen var bekreftet til 11.01 men nå står det bekreftet 12.1.

Gul ja.

 

Har dere lest denne da: http://e24.no/it/nokia-til-vaers-paa-boersen-etter-knallsalg-av-lumia/20322185

Kommer nok de nærmeste dagene da :)

Når det står bekreftet er den rett rundt...

 

Verre med svart, den og hvit står ubekreftet 26.01...

 

Har gul og den er bare flott :)

Sønnen min har rød, også nydelig farge.

Skal bestille en svart også, får håpe den kommer inn litt før datoen som er oppgitt...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Kommer vel til å slå kraftig tilbake på meg senere men tar sjansen på å skrive dette allikevel! :tease:

Etter at jeg for to dager siden fjernet en del apper jeg hadde lastet ned, slo av 4G, slo av NFC og ryddet en del apper bort fra startskjermen har telefonen fungert omtrent prikkfritt. Satte også tidsbrudd for låseskjerm ned fra 3 til 1 minutt. Bluetooth har jeg hatt på hele tiden da det er en av tingene jeg må ha og som samtidig har skapt mest problemer for meg. Har kun hatt en samtale via handsfree i bilen i denne perioden og den fungerte helt ok uten de problemene det skapte for meg tidligere.

Dermed styrker dette min mistanke om at det er software som skaper krøll og ikke selve telefonen det er noe gale med.

Har ladet telefonen via trådløs ladeplate på jobben i denne perioden og synes at batteriet holder mye lengre nå enn hva det gjorde i starten. Men det kan også ha med at jeg knottet veldig mye på den i begynnelsen.

I kveld skal jeg sette den på trådløs lading over natten her hjemme og se om det skaper noe krøll slik som andre har opplevd.

 

Må til slutt si at det har vært en nytelse å kunne bruke telefonen normalt og håper det fortsetter fremover da jeg ellers er veldig fornøyd med telefonen! :)

Endret av Balder1962
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok en kræsj i dag og det som slår meg er at det skjedde på nøyaktig samme sted som sist.

 

De sisten dagene har jeg satt på Nokia Music og brukt ørepluggene i bilen på vei hjem, og to ganger har den kræsjet på samme sted i vålerengatunellen. Når jeg tenker på den tredje kræsjen som skjedde for en god stund siden så synes jeg det passer bra at det kan være noe med dekningen og kanskje datatrafikk å gjøre.

 

Har på 4G og alt mulig annet.

Lenke til kommentar

Har mobilen på 3G siden det allikevel ikke er 4G-dekning her...

Ikke hatt problemer med restart...

Mulig mobilen hele tiden leter etter 4G-nett og ikke finner, og at det blir kluss i programvare...?

--Edit: kjørte for ca 2 uker siden gjennom et område med 4G-dekning, da tikket det inn en sms fra Telenor om at jeg kunne gi beskjed og få tilsendt simkort med 4G, evnt. hente hos en forhandler, for å få høyere hastighet på nettet... (sto på 3G)--

 

Men 920 blir jo også produsert ved 8 forskjellige fabrikker etter det jeg har lest... Må jo være en mengde maskiner som laster inn programvaren på mobilene under produksjonen, kan det være en feil på noen av disse...??

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Fikk først 3G SIM fra Telenor: frys og reboot (første frys/reboot skjedde før jeg hadde installert noen apps selv)

Fikk så brev fra Telenor med informasjon om at telefonen støttet 4G og de sendte ny SIM for dette: fremdeles frys og reboot

Fikk så SMS fra Telenor om at telefonen støttet 4G og at jeg kunne gi beskjed og få tilsendt simkort med 4G ... :wow: (jeg har ikke gjort det, nei)

 

Telefonen har vært litt mer stabil denne uka etter at jeg gikk inn og slo av de fleste "background tasks".

Ved (trådløs) lading over natten så setter jeg telefon i "flight mode". Har ikke hatt frys etter dette (enda). Ulempen/fordelen er at du ikke vil motta telefoner/sms i denne perioden. Men vekkeklokka virker :roll:

 

EDIT:

Men det er jo litt dumt å slå av alt som gjør din "smart-phone" smart, eller ...??? :hmm:

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Fikk bekereftelse fra Djuice i dag at de hadde sent meg min sorte Lumina 920. Og da er min gamle iPhone klar for utskifting til uka. Ser også på hjemmesiden til Djuice at de har sort/rød og gul på lager. Venter bare på den hvite.

 

Jeg har lest alt i denne tråden så føler at jeg er godt forbredt på de evnt problemene jeg måtte støte på.

 

Å flytte kontaktene over fra Iphonen til Luminane er allerede klargjordt. Opprettet en Microsoft konto og brukte outlook til å overføre alle kontakten til den kontoen, er bare å plugge 920en i pcen og synke den så er allt oppe og går :)

Lenke til kommentar

Jammen var svart inne igjen hos Telenor allerede.

1 stk svart bestilt... :)

 

Fikk bekereftelse fra Djuice i dag at de hadde sent meg min sorte Lumina 920. Og da er min gamle iPhone klar for utskifting til uka. Ser også på hjemmesiden til Djuice at de har sort/rød og gul på lager. Venter bare på den hvite.

 

Jeg har lest alt i denne tråden så føler at jeg er godt forbredt på de evnt problemene jeg måtte støte på.

 

Å flytte kontaktene over fra Iphonen til Luminane er allerede klargjordt. Opprettet en Microsoft konto og brukte outlook til å overføre alle kontakten til den kontoen, er bare å plugge 920en i pcen og synke den så er allt oppe og går :)

 

Gratulerer på forhånd med nydelig ny mobil :)

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget idag at det jeg trodde var en frys bare var et program som kræsjet. (Et spill.) Windows ordnet det selv, det vil si drepte prosessen og gikk tilbake til startskjermen, det tok bare litt tid. Første gangen det skjedde restartet jeg telefonen fordi den ikke reagerte, men hadde jeg ventet noen sekunder til hadde jeg kanskje ikke behøvd det. Skal se om det skjer flere ganger og om jeg finner noe mønster i det. Men det kan altså hende at ikke alle kræsj er systemkræsj.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått en ny lumia 920 etter å ha klaget på den første jeg fikk i desember. Men jeg har et nytt problem: jeg har kjøpt mobilen med Tele2 abonnement. Problemet er at tele2 ikke har satt opp internett oppsett til windows phone 8. Er det noen som vet om det går ann å legge det inn manuelt?

Er det mulig at jeg kan få 4G på mobilen? (jeg bor i Sandnes)

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått en ny lumia 920 etter å ha klaget på den første jeg fikk i desember. Men jeg har et nytt problem: jeg har kjøpt mobilen med Tele2 abonnement. Problemet er at tele2 ikke har satt opp internett oppsett til windows phone 8. Er det noen som vet om det går ann å legge det inn manuelt?

Er det mulig at jeg kan få 4G på mobilen? (jeg bor i Sandnes)

Høres ut som en jobb for tele2.no evt. helpdesken deres.

 

4G er det vel bare Telenor som har foreløpig?

Lenke til kommentar

Jeg hadde min andre reboot på vei inn til jobb i dag. Hang på Nokia-logoen og måtte restartes med volum ned + power.

Det er nok et høyst reelt problem det her, men for min del så skjer det veldig sjeldent så det tar ikke noe av gleden fra telefonen.

 

Synes allikevel det er rart at dette ikke er et problem de virkelig haster ut oppdatering til. Hvor mange måneder har telefonen vært ute nå? Dette må de ha visst om en god stund nå.

 

Edit: Hvem er det man skal ta kontakt med når man har problemer? Er det Nokia direkte eller Telenor? Jeg kunne tenkt meg og ringt og opprettet en sak på det

hadde akkurat samme hangup selv i dag, plagsomt... Første gang det har skjedd meg heldigvis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...