Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ingen mulighet å slå av lyset på Windows knappen, pil og søke knappen når en ser film? Håper Nokia tar med det i neste fw oppdatering...

 

Burde absolutt være mulig å få til i og med at skjermen og lys på knappene ser ut til å være uavhengig av hverandre...

Også på spill burde det være mulig å midlertidig deaktivere knappene og evnt. låse opp igjen med f.eks. låseknapp + kameraknapp...

Kommer til å sende e-post til Nokia og Microsoft om dette også, bare fint om flere gjør det samme... ;)

Lenke til kommentar

FAQ lagt til førstepost. Jeg gjør det slik at de fleste spørsmål med litt utfyllende svar blir linket til en forumpost i denne tråden. Brukere som skriver guiden blir kreditert selvfølgelig.

 

Muliggjør 4G for dere med unbranded telefoner: http://www.amobil.no...umia-920/115439

 

 

Da får det bli å flashe telefonen med en oppdatert firmware og heller slå på 4G manuelt.

 

Noen som har en god guide på hvordan man flasher 920 til andre firmwares fra Navifirm?

Lenke til kommentar

Muliggjør 4G for dere med unbranded telefoner: http://www.amobil.no...umia-920/115439

 

Har noen testa dette? Jeg prøvde selv, og måtte tvinge den til 4G først før den skulle skjønne at det var det den skulle bruke. Men fremdeles i Settings og under Mobile Network er fremdeles høyeste hastigheten jeg kan velge 3G. Jeg får dog opp 4G øverst til venstre i displayet. Nå skulle jeg akkurat til å skrive at når jeg tester hastigheten med appen Free Speed Test at jeg bare fikk 3-3,5 Mbps, men nå testa jeg igjen etter litt stabelisering og da får jeg oppimot 30 Mbps :) Hiha!!! Dette funka jo faktisk!!! :)

Lenke til kommentar

Da får det bli å flashe telefonen med en oppdatert firmware og heller slå på 4G manuelt.

 

Noen som har en god guide på hvordan man flasher 920 til andre firmwares fra Navifirm?

Download & install Nokia Care suite

Download DC_template_development_v4.bin and place in the "C:\ProgramData\Nokia\Packages\Products\rm-821" directory (or wherever your care suite set itself up for)

Install "WinUSB Drivers<architecture>.msi" from "C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Care Suite\Drivers" (assumes x64 PC)

Run Nokia Care suite then run Product Support Tools

Connect the phone and let it be detected

Boot the phone into testing mode

Open device manager & find all the unidentified devices (check by unplugging and re-conecting the phone) there were about 8 for me.

Right click on each one and update the driver manually, show all hardware and select "Nokia phone"

From Tools, Firmware Downloads search for "059R075" and download files

When downloaded open "RM821_059R075_1232.2110.1244.3_035.vpl" from the packages folder

Edit line 12 (<ProductCode>059R075</ProductCode>) with the code for the EE firmware (059R1W4) so the line reads: "<ProductCode>059R1W4</ProductCode>"

Turn the phone off and then on while holding the up arrow. You should get to the Nokia boot-loading screen (Nokia logo with a cog)

Then choose "programming, Recovery" from the product support tool

Choose the downloaded image & click Start.

If you get a warning about being unable to connect to the phone do what it says and unplug the phone & power it off (hold both volume buttons and power for 5 seconds) then plug it back in.

Keep your fingers crossed for 5 minutes...

If you need the DC_template_development_v4.bin you can download that here

Lenke til kommentar

Prøvde å skrive en liten "review" istaad på wpcentral. Men min iPad kuuga seg til!

 

920 er en flott musikk spiller. Lest en del rundt på hifi forumer nå og mange drar konklusjonen at 920 ikke er "dobbelt" amped. Noe nesten alle telefoner er i dag.

920 spiller ikke så høyt som de fleste telefoner. Men nå snakker jeg ikke om volum høyder som er farlige å miste. Fleste telefoner trenger 90%-95% volum for å få full utelse på lyden.

Prøv å spille favoritt musikken din på anlegget med 5-10% volum så skjønner du hva flatt er.

 

920 er av en merkelig grunn varm. Vet ikke annet ord enn varm jeg kan bruke.

For du må fortsatt opp på 20-25 av de 30 volum nivåene som er for å få bass i litt solide øreklokker.

Mens de fleste med portable bassmonstre (beats,sms, soul ol) eller øreklokker er fornøyde rundt 20/30.

 

Men denne varmen jeg snakker om gjør virkelig musikken levende. Og jeg har hørt gjennom dyllan, foo fighters, transit og blir bare rørt rett og slett. For musikken er virkelig i sitt ess.

Jeg hører også mye på metalcore, dubstep og annet. Og da må jeg si athvertfall på Beyerdynamic T5p'ene mine så må jeg kjøre på en "bassbooster" i EQ.

Mens med mine B&W C5 øreplugger hjelper det mer å kjøre på med "diskant senkning" for siste nevnte kategoriene.

 

920'en spiller rundt 80% av volumet til 4S. Og sist jeg sjekket av målinger var 4S fortsatt bedre i forholdt til forvrenging og annet enn både S3 og iP5.

 

920 er det noen på hifi forumene som mener er enda klarere fordi den ikke har dobbelt med forsterkere. Men nå er 4S målt med egen dac. Noe jeg selv vil se en test av før jeg kjøper til min 920.

 

920 er verdt kjøpet om man er glad i musikk. Og set er noen album jeg har hjemme i større formater. Disse kandu streame fint over 4G og kose deg med.

 

Håper dette hjalp litt. Skal prøve å poste kilder til informasjonen når jeg ikke er hos dama på iPad ^^

 

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar

Siste fra Djuice:

 

Vi vil gjerne informere om at det stemmer at det ikke er blitt lagt inn noen bestilling på ønsket telefon på ditt nummer dessverre.

Vi anbefaler deg å heller gå til en forhandler for kjøp av denne telefonen.

Da kan dem hjelpe deg med bestillingen og du vil motta telefonen med engang.

Vi beklager så mye for det har vært vanskelig å få bestillt ønsket telefon og de ulemper dette har medført deg.

:ohmy::wallbash:

Så de har rota bort bestillingen på telefonen min. Men bestillingen på telefonabonnement fikk de visst med seg. Så de har overført mitt nummer til Djuice og sendt simkort, men virker som om de har bestemt seg for å _ikke_ sende meg telefonen.

 

Å dra til en forhandler og kjøpe den blir en veldig mye dårligere deal enn det jeg har bestilt.. Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å bare sende meg telefonen med en faktura.

 

Og når jeg ringte i helgen og ba de drøye overføringen av nummeret mitt siden jeg ikke kan ta det i bruk før jeg har fått telefonen, sa de at det ikke var noen vits i, siden mitt simkort med abo fra onecall ville fungere i 14 dager til. Samme dagen overføringen fant sted sluttet min nåværende telefon å virke, med beskjed "inaktivt simkort".

 

Så nå sitter jeg uten ny telefon og uten fungerende simkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...