Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

At avtaler du lager i Outlook ikke blir synlige i GCalendar, så vidt jeg kan se.

 

Hvis ikke vi snakker om noe totalt forskjellig så funker det greit for meg her hvertfall.

 

Så lenge jeg velger rett kalender å lagre i så er det ingen problem hos meg. Hvor ofte syncer du mot Google kontoen din? Jeg har kun hver time så det blir ikke syncet før rett tid er der. Vil man jukse er det bare fir min del å manuelt oppdatere gmailen min så oppdateres kalendern også :). Som sagt det kan hende vi snakker om forskjellige ting her :)

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg kommer til å skaffe meg en outlook.com adresse men det er hovedsaklig fordi windows 8 tvinger meg til det, noe som forsåvidt er helt greit da dette vil knyttes til appstore osv. som er en godt utprøvd struktur fra Apple og senere Google.

 

Dette er vel ikke helt riktig? Jeg satte opp Live passport eller MS account eller hva det heter på @gmailen min. Jeg brukte den så til å logge inn i Windows 8, til å logge på Live Messenger, på Lumia 920'en og til å kjøpe ting til den. Er det noe jeg har gått glipp av? Hva er det som tvinger deg til å ha en outlook.com adresse?

 

Når det er sagt så er jeg godt i gang med å fase ut @gmail.com'en min og jeg må si jeg er positivt overrasket. Siste jeg hadde å gjøre med MS på mailfronten var hotmail. Ulempen er at jeg måtte kjøpe noen apps på ny på den nye kontoen.

Lenke til kommentar

Noko anna beskjed om spotify enn 1. Kvartal 2013? Om detta fortsatt er gjeldande/tidligast begynna eg å bli temmelig frustrert på heile selskapet. Eg, inkludert mange andre betalar månad inn og månad it for deira tjeneste, så klarar dei ikkje å levere på den platformen me ynskjer? Spotify på telefonen utgjer iallefall 40% av min bruk, om ikkje meir. Fins det andre alternativ som de nyttar dykk av istadenfor? Eg er særs nær ved å avbryta mitt abbonement midlertidig.

Lenke til kommentar

Noko anna beskjed om spotify enn 1. Kvartal 2013? Om detta fortsatt er gjeldande/tidligast begynna eg å bli temmelig frustrert på heile selskapet. Eg, inkludert mange andre betalar månad inn og månad it for deira tjeneste, så klarar dei ikkje å levere på den platformen me ynskjer? Spotify på telefonen utgjer iallefall 40% av min bruk, om ikkje meir. Fins det andre alternativ som de nyttar dykk av istadenfor? Eg er særs nær ved å avbryta mitt abbonement midlertidig.

Bruker selv Xbox Music frem til Spotify kommer. Gratis første måned også.
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke helt riktig? Jeg satte opp Live passport eller MS account eller hva det heter på @gmailen min. Jeg brukte den så til å logge inn i Windows 8, til å logge på Live Messenger, på Lumia 920'en og til å kjøpe ting til den. Er det noe jeg har gått glipp av? Hva er det som tvinger deg til å ha en outlook.com adresse?

 

Når det er sagt så er jeg godt i gang med å fase ut @gmail.com'en min og jeg må si jeg er positivt overrasket. Siste jeg hadde å gjøre med MS på mailfronten var hotmail. Ulempen er at jeg måtte kjøpe noen apps på ny på den nye kontoen.

For å ta ting i rekkefølge:

- I en periode kunne man ikke benytte gmail adresser på eks. MSN, dette åpnet de for etter hvert.

- Ingen tvinger deg til å ha en outlook.com konto i Windows 8, det var dårlig ordbruk, men vil du ha fullgod integrasjon mot skytjenestene til Microsoft er det absolutt en fordel.

 

Skytjenestene er jo en stor del av Windows 8 produktet og hva Microsoft har som strategi videre. Det er også først med Windows 8 at jeg synes alle de ymse "sky"produktene til MS har blitt samlet i en god oversiktlig løsning og sydd godt inn i OSet.

 

Slik sett er det akkurat det samme som med Apple, man kan fint bruke gmail som AppleID etc, men for full integrasjon mot skytjenester trenger man også en icloud/mobileme konto. Ift. Apple produktene mine benytter jeg også alle skytjenestene som gjør at man får en vesentlig mer homogen opplevelse mellom forskjellige enheter.

 

På Android "tvinges" man vel fortsatt til å ha Googles egen gmail konto for å benytte essensielle funksjoner som eks. market. Slik sett er det vel da kun Google som er "badboy" her med en absolutt tvang. (Lenge siden jeg aktiverte vår siste Android telefon nå, SGS2).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Såpass? De fleste bedrifter jeg har vært borti selv har brukt Microsoft sine løsninger, men som jeg sa er det ikke nødvendigvis representativt for markedet i sin helhet :) .

 

De fleste privatpersoner jeg kjenner har en gmailkonto, som ligger og mottar spam og er noe drit, så har de en hotmailkonto til ordentlig mailbruk.

 

Kanskje jeg bare kjenner rotehuer :( .

 

Ja Gmail er på full fart inn i bedriftsmarkedet, ingen tvil om det. Hvor stor markedsandel de har pr idag vet jeg ikke, men som sagt, vi er over 1000 ansatte som bruker Gmail i vårt firma.

Stort utvalgt av apps, kalender, Gdrive etc. er alt i en og samme pakken. Største fordelen er att systemet er web-basert og att man da kan logge seg på fra enhver PC uansett hvor man er.

 

http://www.google.no...s/products.html

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en slik en sak.

Kan hende det var en tabbe evnt at jeg bare er littegranne stupid.

 

Men jeg klarer rett og slett ikke å overføre en samtale.

 

Har hatt mange jobbtelefoner opp gjennom årene og ikke alle har hatt en "overfør" knapp.

Da har jeg hatt muligheten å bare legge til nok en samtale og ringe "4" så blir det overført, men heller ikke det virker.

Noen som har noen ideer til meg.

Litt småsjipt viss jeg har hevet 5000kr ut vinduet no for dette må virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...