Gå til innhold

Nokia Lumia 920-tråden


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg litt dum nå: Jeg kjøpte meg en vær-app (Frost) som skryter av live tiles. Men jeg aner ikke hvordan jeg legger dem til. Finner ingenting i applikasjonen eller i startskjermen som lar meg gjøre det. Jeg kan feste appen til startskjermen på vanlig måte, men det blir bare en vanlig tile.

 

Noen som kan gi meg en kjapp innføring?

 

Edit: Når jeg valgte "Der du er" istedet for "Ditt sted", så virket det.

 

Edit 2: Løst. Når du finner eller velger et sted i appen kan du velge å feste den som live tile. Det kommer et lite pin ikon i menyen nederst. Bare jeg som ikke var helt obs.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Siste fra Djuice:

 

:ohmy::wallbash:

Så de har rota bort bestillingen på telefonen min. Men bestillingen på telefonabonnement fikk de visst med seg. Så de har overført mitt nummer til Djuice og sendt simkort, men virker som om de har bestemt seg for å _ikke_ sende meg telefonen.

 

Å dra til en forhandler og kjøpe den blir en veldig mye dårligere deal enn det jeg har bestilt.. Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det kan være å bare sende meg telefonen med en faktura.

 

Og når jeg ringte i helgen og ba de drøye overføringen av nummeret mitt siden jeg ikke kan ta det i bruk før jeg har fått telefonen, sa de at det ikke var noen vits i, siden mitt simkort med abo fra onecall ville fungere i 14 dager til. Samme dagen overføringen fant sted sluttet min nåværende telefon å virke, med beskjed "inaktivt simkort".

 

Så nå sitter jeg uten ny telefon og uten fungerende simkort..

 

Det der høres ut som svært dårlig service. Selv ville jeg dratt å fått de til å ordne opp i rotet sitt sporenstreks

Lenke til kommentar

Kjære NetCom! Tusen takk for at dere la ut Lumia 920 på nettsiden deres i slutten av oktober. Jeg bestilte en svart 920 den 1 november og har blitt lovet at den skulle leveres i slutten av november, deretter visste man ikke og så for 2 uker siden fikk jeg beskjed om den helt sikkert kom inn den 20 desember. :w00t:

 

Ringer idag og ingen telefoner har kommet, de tror nå at det kommer noen telefoner en eller annen gang i januar, men var veldig unnvikende. :hm:

 

Igjen NetCom, tusen takk! Tusen takk for at jeg slipper å vente på oppgraderinger, de vil alle være på plass når/dersom jeg får telefonen. Kanskje de rekker å få på plass Bank ID og switching mellom 3G og 4G også, for ikke å snakke om skikkelig dekning utenfor byene før jeg får min telefon. :tease:

 

Jeg bestilte telefonen på en betalingsplan via abonn. og jeg vil nå være så heldig at jeg har betalt mesteparten av telefonen før jeg får den, tusen takk NetCom for at dere hjelper meg med min økonomiske planlegging. :ph34r:

 

I det hele tatt, strålende jobbet NetCom, alle andre har levert denne telefonen på den fristen som gjelder for meg (bestilling 1 november). Hvilken sten har dere sovet under mens de andre aktørene sørget for å levere 'varene'. :nei2:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjære NetCom! Tusen takk for at dere la ut Lumia 920 på nettsiden deres i slutten av oktober. Jeg bestilte en svart 920 den 1 november og har blitt lovet at den skulle leveres i slutten av november, deretter visste man ikke og så for 2 uker siden fikk jeg beskjed om den helt sikkert kom inn den 20 desember. :w00t:

 

Ringer idag og ingen telefoner har kommet, de tror nå at det kommer noen telefoner en eller annen gang i januar, men var veldig unnvikende. :hm:

 

Igjen NetCom, tusen takk! Tusen takk for at jeg slipper å vente på oppgraderinger, de vil alle være på plass når/dersom jeg får telefonen. Kanskje de rekker å få på plass Bank ID og switching mellom 3G og 4G også, for ikke å snakke om skikkelig dekning utenfor byene før jeg får min telefon. :tease:

 

Jeg bestilte telefonen på en betalingsplan via abonn. og jeg vil nå være så heldig at jeg har betalt mesteparten av telefonen før jeg får den, tusen takk NetCom for at dere hjelper meg med min økonomiske planlegging. :ph34r:

 

I det hele tatt, strålende jobbet NetCom, alle andre har levert denne telefonen på den fristen som gjelder for meg (bestilling 1 november). Hvilken sten har dere sovet under mens de andre aktørene sørget for å levere 'varene'. :nei2:

 

Det samme gjelder for åss som har bestilt hos chess også. Snakka me dei igår å da trudde dei at de skulle komme inn noen tlf igår eller idag. Men dei var ikke sikkre! Har ikke hørt idag.

Endret av Gluffs
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg har hatt eksamen, så har ikke fått tid til å skrive her. Til dere som ikke husker det, så fikk jeg en lumia 920 der kameraet ikke fungerte. Jeg gikk og klaget og skulle få ny mobil. Den har fortsatt ikke kommet siden elkjøp sliter med leveringen.

 

Ellers fungere mobilen topp. Jeg skiftet til tele2 og aktiverte simkortet i går. Er det noen som vet hvordan jeg kan få internettoppsettet til tele2? På hjemmesiden til tele2 står det bare opp til windows phone 7.5...

Lenke til kommentar

Kjære NetCom! Tusen takk for at dere la ut Lumia 920 på nettsiden deres i slutten av oktober. Jeg bestilte en svart 920 den 1 november og har blitt lovet at den skulle leveres i slutten av november, deretter visste man ikke og så for 2 uker siden fikk jeg beskjed om den helt sikkert kom inn den 20 desember. :w00t:

 

Ringer idag og ingen telefoner har kommet, de tror nå at det kommer noen telefoner en eller annen gang i januar, men var veldig unnvikende. :hm:

 

Igjen NetCom, tusen takk! Tusen takk for at jeg slipper å vente på oppgraderinger, de vil alle være på plass når/dersom jeg får telefonen. Kanskje de rekker å få på plass Bank ID og switching mellom 3G og 4G også, for ikke å snakke om skikkelig dekning utenfor byene før jeg får min telefon. :tease:

 

Jeg bestilte telefonen på en betalingsplan via abonn. og jeg vil nå være så heldig at jeg har betalt mesteparten av telefonen før jeg får den, tusen takk NetCom for at dere hjelper meg med min økonomiske planlegging. :ph34r:

 

I det hele tatt, strålende jobbet NetCom, alle andre har levert denne telefonen på den fristen som gjelder for meg (bestilling 1 november). Hvilken sten har dere sovet under mens de andre aktørene sørget for å levere 'varene'. :nei2:

 

Det gjelder alle som har samme lager/leverandør som Netcom. Jeg fikk beskjed om at Telenor hadde betalt en god slump penger til Nokia for å få alle telefonene fra november. Så vi andre må bare vente. Helt håpløst, og nok et godt bevis på hvordan penger styrer denne verdenen.

Lenke til kommentar

Det gjelder alle som har samme lager/leverandør som Netcom. Jeg fikk beskjed om at Telenor hadde betalt en god slump penger til Nokia for å få alle telefonene fra november. Så vi andre må bare vente. Helt håpløst, og nok et godt bevis på hvordan penger styrer denne verdenen.

Denne må jeg nesten svare på og kan garantere at det ikke er slik dette fungerer. Nokia prioriterer nok de med størst ordre samt de som sammen med Nokia har planlagt flest markedsaktiviteter. Det er ingen operatører som betaler mer enn man må.

Endret av Terminal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det tilfeldigvis noen lydfriker her inne som kan anbefale et bra headset å bruke til mobilen, noe i 2-3000 kroners klassen. Har et 80 ohms Beyerdynamics, men det virker som er litt tungt å drive for stakkars 920'en.

Du er nesten nødt til å prøvelytte selv. Lumia'n har jo EQ slik at det beste for den enkelte blir å finne noen lettdrevne og nøytralt låtende hodetelefoner og skreddersy lyden sin med EQ'n. Men magefølelsen sier at du skal gå for merkevare som AKG, Shure og Sennheiser fremfor designervare som Beats. Jeg ville også sjekka ut B&W neste gang jeg var på Gardermoen eller i nærheten av en annen forhandler om jeg var deg :-)

Lenke til kommentar

Denne må jeg nesten svare på og kan garantere at det ikke er slik dette fungerer. Nokia prioriterer nok de med størst ordre samt de som sammen med Nokia har planlagt flest markedsaktiviteter. Det er ingen operatører som betaler mer enn man må.

 

Tja, mine kilder i Netcom gav en helt annen historie. Blir ord mot ord. Uansett hva som er sant, så er det tydelig at Telenor og Nokia sine samtaler tidligere i år har høstet godt for telenor, mens vi andre venter og venter.

Lenke til kommentar

Tja, mine kilder i Netcom gav en helt annen historie. Blir ord mot ord. Uansett hva som er sant, så er det tydelig at Telenor og Nokia sine samtaler tidligere i år har høstet godt for telenor, mens vi andre venter og venter.

Oioi, du har kilder i NetCom som vet hvordan avtalen mellom Nokia og Telenor er du altså. Det må være noen gode kilder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er nesten nødt til å prøvelytte selv. Lumia'n har jo EQ slik at det beste for den enkelte blir å finne noen lettdrevne og nøytralt låtende hodetelefoner og skreddersy lyden sin med EQ'n. Men magefølelsen sier at du skal gå for merkevare som AKG, Shure og Sennheiser fremfor designervare som Beats. Jeg ville også sjekka ut B&W neste gang jeg var på Gardermoen eller i nærheten av en annen forhandler om jeg var deg :-)

B&W P5, som først foreslått, har jeg testet på iPhone 4S og var ikke så fryktelig imponert egentlig. Ser at de får bra score og omtaler rundt om så kanskje jeg får ta en lytt til, men de ligger på øret i stedet for rundt og blir ubehagelige etterhvert.

Beats og sånt utgår glatt :D

 

Har snust litt på disse, som skal være veldig nøytrale. Ikke er det så mye ohm heller så jeg ser for meg at de ikke krever så allverdens mye av telefonen.

Lenke til kommentar

Vedr. leveranser fra NetCom. Jeg tor ikke på noen konspirasjonsteorier om at Telenor har betalt penger til NOKIA for å få telefoner, det er bare tull. Jeg har selv jobbet som leder innenfor Telecom bransjen og dette er garantert ikke slik vi gjør business i denne bransjen i Norge. Det er generelt leveranseproblemer av Lumia 920 rundt i verden, men NetCom har i tillegg hatt en fryktelig dårlig forretningsmessig relasjon og strategi for WP8 og har derfor fått uforholdsmessig få telefoner.

 

Jeg tror at NetCom har sovet i timen, man har følt seg sikre når iPhone og toppmodeller for Android er på plass. Det kan virke som om man ikke har fulgt med på hva som seilte opp i markedet med WP8 og med Lumia 920. Man har altså ikke lest utallige arikler på kjente nettsteder som har skrevet om hva som var i ferd med å skje nå over lang tid og har defor ikke sett denne trenden før det var for sent. Det kalles å sove i timen.

 

Telenor har akkurat inngått avtale med Microsoft for å integrere WP8 systemer enda bedre med egne tjenester for WP8 brukere. De har fått på plass 3G til 4G switching og de ruller ut 4G i stort tempo, da hjelper det ikke at NetCom var først ute med 4G. NetCom blir derfor forbigått ved leveranse av denne teknologien, Telenor betaler ikke for dette, de gjør bare tingene riktig som vanlig. Telenor har også vært mer frempå med markedsaktiviteter og muligens også forretningsmessige gode avtaler for WP8 og Nokia 920 telefoner.

 

Foreløpig er iPhone og Android telefoner mye sterkere i markedet enn WP8, men dersom WP8 tar av slik det ser ut til nå, vil NetCom ha mistet mye momentum og vil fremstå som tapern på kort sikt.

 

I denne bransjen nytter det ikke å sove i timen, vinneren den ene dagen kan være taperen den neste. Man må følge med på hva som skjer, hvis ikke taper man business big time.

 

God Jul!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...