Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lockscreen er den "skjermen" som dukker opp idet du vekker telefonen fra svart/dvale/glance med powerknappen på høyre side av telefonen ja.

Jeg går ut ifra at du bruker Glance og vil ha notifications også her, slik at du slipper å trykke på knappen for å komme til Lockscreen?

Det kan du ikke gjøre ennå, men det kommer, snart håper jeg.

 

Er det ikke slik på de fleste telefoner?

begge samsungene jeg har hatt + en HTC har jeg vært nødt til å "vekke" telefonen for å se notifications - men vel og merke har det vært et lite blinkende lys som har kunnet gitt meg en indikasjon på at et eller annet har skjedd. likevel har jeg måtte vekke telefonen for å se nøyaktig hva.

Det er jo dette som blir så fint med Glance-oppdateringen :)

 

Takk for svar, selv om ikke det var det svaret jeg hadde håpt på, men det er jo ikke din feil.

 

De fleste telefonene har det muligens sånn, selv om min gamle Nokia N9 (i mine øyne en undervurdert perle) og de to foregående LG-ene mine hadde mulighet for varsler på skjerm i dvale. Ubegripelig at dette ikke er standard, det er uhørt for en lat nordlending å måtte bruke kalorier på å gå bort til tlf for så å trykke, og oppdage at ingenting har skjedd... ...denne gangen heller...

 

Hur som helst, Lumiaen er lekker, og tar ikke lang tid å ælske.

Lenke til kommentar

 

Har ikke tilgangspunkt, men under mobilnettverk står det: Aktivt nettverk: Telenor

Hei, får du fikset?

 

Hvilken operatør har du? I sin tid hadde jeg voldsommer problemer med OneCall og etter noen runder med tenåringene der på kundeservice, ble vi faktisk enig om å bytte til noen andre. Helt utrolig, men jeg gikk over til Tele2 tror jeg det var, og de fikset problemet. Ikke nøl med å ringe kundeservice og sett krav. Det finnes nok av konkurrenter som sikler etter å få deg som kunde.

 

Jeg har faktisk lignende problemer som deg nå, denne gangen har jeg Telipol. Innstillingene som står på Telipols nettsider fungerer bare halvveis. De ber meg sette opp to tilgangspunkt, ett for MMS og ett for Internett og så aktivere disse. Problemet er at jeg bare kan sette et av tilgangspunktene som aktiv. Men så lenge jeg bruker MMS-oppsettet som aktiv så går det fint. Internettoppsettet er inaktiv, men jeg surfer likevel fint på www uten at den er aktiv. Er ikke sikker på hvorfor.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar, selv om ikke det var det svaret jeg hadde håpt på, men det er jo ikke din feil.

 

De fleste telefonene har det muligens sånn, selv om min gamle Nokia N9 (i mine øyne en undervurdert perle) og de to foregående LG-ene mine hadde mulighet for varsler på skjerm i dvale. Ubegripelig at dette ikke er standard, det er uhørt for en lat nordlending å måtte bruke kalorier på å gå bort til tlf for så å trykke, og oppdage at ingenting har skjedd... ...denne gangen heller...

 

Hur som helst, Lumiaen er lekker, og tar ikke lang tid å ælske.

Ser den...ser den... :)

Jeg har som sagt aldri hatt eller brukt denne funksjonen, men etter at jeg leste om den i Glance-oppdateringen som kommer er jeg egentlig allerede blitt hekta og avhengig. Er lei av å måtte trykke, spesielt når jeg sitter i møter eller kurs på jobben..

På 920 sitter i tillegg knappen på slikt et sted at det nesten må 2 hender til for å få trykka, ellers må jeg vri enten telefonen 90grader eller vri selve håndleddet på en spedalsk måte... :rofl:

Det skal sies at jeg har barnehender.. :rofl:

 

ja 920`n er fet, har vanvittig god flyt :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Mange spennende telefoner som kommer nå, 1020, 1520, iPhone 5s, en drøss med android-tlf...

 

Skal ha ny tlf før jul, og det er kun 1 ting som gjør det vanskelig for meg å kjøpe en 1020, og det er appsutvalget til wp8. Savner en del bra apps for 3åringen min som han kan styre Me... Så det blir nok dessverre en 5s på meg denne runden, selv om jeg gråter litt når jeg tenker på det:/

 

1020 skulle hatt bedre oppløsning på skjermen også syns jeg...

Lenke til kommentar

Litt skuffende at Nokia Lumia 1020 er 99,99% lik men Nokia Lumia 920 bortsett fra kameraet ja, men jeg vil vell tro det lanseres nye toppmodeller mot slutten av året i samsvar med den neste store Windows Phone oppdateringen som skal legge til støtte for ny og bedre maskinvare, spørs vell om "Nokia" kommer med noe nytt eller om det blir en eller annen løsning fra Nokia + Surface teamet, men det tar vell litt mer enn et par måneder for de til å stable noe på beina.

Lenke til kommentar

Mange spennende telefoner som kommer nå, 1020, 1520, iPhone 5s, en drøss med android-tlf...

 

Skal ha ny tlf før jul, og det er kun 1 ting som gjør det vanskelig for meg å kjøpe en 1020, og det er appsutvalget til wp8. Savner en del bra apps for 3åringen min som han kan styre Me... Så det blir nok dessverre en 5s på meg denne runden, selv om jeg gråter litt når jeg tenker på det:/

 

1020 skulle hatt bedre oppløsning på skjermen også syns jeg...

 

Hvilke apper savner du? Selv synes jeg det er ok med spill nå. Men jeg spiller nesten ikke på mobilen, så tar sikkert feil. Men barnehjørnet bør være et argument for å velge en 1020. Da slipper du at treåringen ringer eller smser

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal ha ny tlf før jul, og det er kun 1 ting som gjør det vanskelig for meg å kjøpe en 1020, og det er appsutvalget til wp8. Savner en del bra apps for 3åringen min som han kan styre Me... Så det blir nok dessverre en 5s på meg denne runden, selv om jeg gråter litt når jeg tenker på det:/

 

...

Denne skjønte jeg ikke. Ja WP 8 mangler noen apper, som blant annet gjør at jeg teller på knappene mtp å kjøpe en 5s. Men det mangler definitiv ikke apper for barn. Mine barn stjeler tlf både titt og ofte for å styre med eller annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dailytech.com/Android+Flagships+Are+Twice+as+Slow+at+Touch+as+iPhone+5/article33428.htm

 

 

In the tests the iPhone 4 -- a three-year old device -- beats every single Android and Windows Phone tested in response time. Nokia Oyj.'s (HEX:NOK1V) Lumia 928 managed 117 milliseconds (ms), while the fastest Android -- Samsung Electronics Comp., Ltd.'s (KSC:005930) Galaxy S4 -- managed a barely better 114 ms.

 

Hvorfor er det bare apple som skjønner dette?

Lenke til kommentar

Fordi få bryr seg? Dessuten, hvor raskt det er fra skjermen til HW forteller svært lite. Det som f. eks. har gjort mange Android telefoner uresponsive har vært hvordan de behandler touch events i operativsystemet.

Få folk bryr seg? Vi snakker high end telefoner her. Det er som om det skulle vært dobbelt så lang responstid i styringsystemet til en "supercar". Når man kjøper en android eller WP telefon, så kjøper man hele opplevelsen.

 

the latency from the time the user feels that they’ve touched the device’s display to the time the user sees a response on the screen.

Hele pipelinen er testet. Fra berøring til en respons kommer opp på skjermen.

 

Typisk datatek folk.

 

EDIT: Forsinkelse er den nye landeplagen. Forsinkelsen har økt massivt i alle elektronsike produkter. Eksempler:

Bytte kanal på radio/tv er MYE tregere nå enn før (DAB vs FM altså)

Touchpader på Windows pcer har massiv forsinkelse i forhold til en trådet mus.

Spill streaming (Blir kanskje mer pop)

Trådløse spillkontrollere

Trådløst nettverk

 

Jeg er for en bedre brukeropplevelse, ikke bare flere kanaler og flere funksjoner. Det er ikke slik at det er vanskelig å massivt forbedre disse forsinkelsene, men det krever mer arbeid (jeg ser på dere datatek sivingere) og kanskje også en litt dyrere mikrokontroller (eller lignende).

 

Obligatorisk video for dem som ikke tror touch forsinkelse er viktig:

http://www.youtube.com/watch?v=vOvQCPLkPt4

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

da håper jeg du har tips til apps/spill til 3åringer! :)

 

Nå har jeg ikke superoversikt, men de vanlige som Angry Birds, Cut the Rope, Where is my water?, Fruit Ninja.

 

Andre som har vært populære her i huset er Jetpack Joyride, Shark Dash, Super Math Adventure, Turbo Racing League.

 

Ellers finner du et par her:

http://www.windowsphone.com/en-us/store/top-rated-apps/kids-family/kidsandfamily?signin=true

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...