Gå til innhold

Windows Phone 8-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

110 stemmer

  1. 1. Hva er din(e) favorittnyhet(er) i WP 8.1?

    • Cortana
      24
    • Notifikasjonssenter
      77
    • Batterisense, WiFi-sense
      24
    • Muligheten til å installere apper på SD-kort
      26
    • Internet Explorer 11
      24
    • Kalenderen
      19
    • "Swype"-tastaturet
      25
    • Bakgrunnsbilde på flisene
      35
    • Flere fliser på startskjermen
      38


Anbefalte innlegg

OK, på grunn av Wimp ikke lenger skal være norsk lenger, og WP-appen i beste fall trenger en kraftig oppgradering, har jeg bestemt meg for å prøve Spotify igjen.

 

Jeg liker den godt, men jeg sliter med et par småting:

1) Hvordan nullstiller jeg spillekøen?

 

2) Hvordan kan jeg spille av et album eller playlist i kronologisk rekkefølge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens. Vurderer en Nokia Lumia 530 hos lefdal til 299,- men den er låst til telenor. Har likevel hørt rykter om at norske Windows-telefoner ikke er operatørlåst. Noen som vet noe mer her?

 

Evt. kan man bruke operatør Xito som bruker telenornettverket?

Vet ikke om du har funnet svar på dette, men jeg skal teste min telenorlåste 530 med simkort fra Onecall (netcom) senere i dag.

 

 

Edit: Gikk ikke, får beskjed om at telefonen er låst.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

OK, på grunn av Wimp ikke lenger skal være norsk lenger, og WP-appen i beste fall trenger en kraftig oppgradering, har jeg bestemt meg for å prøve Spotify igjen.

 

Jeg liker den godt, men jeg sliter med et par småting:

1) Hvordan nullstiller jeg spillekøen?

 

2) Hvordan kan jeg spille av et album eller playlist i kronologisk rekkefølge?

Kan svare på spørsmål to. Du går inn på en spilleliste og starter listen uten å trykke vilkårlig avspilling som lyser grønt midt på hele skjermen. Hos meg spiller den i hvert fall kronologisk om jeg ikke trykker på den.

Lenke til kommentar

1) Hvordan nullstiller jeg spillekøen?

Har ingen førsthånds erfaring med dette, men ser ut til at flere har samme problemet.

i denne tråden på spotifys forum, [WP8.1] No way to clear or edit the play queue., snakker de om å enten spille siste sang i køen eller avinstallere og installere appen på nytt (som om det er noen god løsning).

Endret av trulseth
Lenke til kommentar

Takk begge to! :)

 

 

 

OK, på grunn av Wimp ikke lenger skal være norsk lenger, og WP-appen i beste fall trenger en kraftig oppgradering, har jeg bestemt meg for å prøve Spotify igjen.

 

Jeg liker den godt, men jeg sliter med et par småting:

1) Hvordan nullstiller jeg spillekøen?

 

2) Hvordan kan jeg spille av et album eller playlist i kronologisk rekkefølge?

Kan svare på spørsmål to. Du går inn på en spilleliste og starter listen uten å trykke vilkårlig avspilling som lyser grønt midt på hele skjermen. Hos meg spiller den i hvert fall kronologisk om jeg ikke trykker på den.

 

 

Så hvis jeg trykker på track 1, så skal den spille kronologisk derfra?

Mener jeg prøvde det, men får prøve igjen.

 

Hvorfor Spotify har en diger, grønn knapp med "Vilkårlig avspilling" på, både på artist, album og spillelister kan jeg virkelig ikke forstå. Hvem i all verden er mer interessert i å spille random på en mobil enn når du sitter ved en PC eller i stua? Shuffle er fint innimellom, men jeg liker å høre album slik de er tenkt til å bli hørt på. "Dark Side of the Moon" med shuffle gir ikke mening...

 

 

 



1) Hvordan nullstiller jeg spillekøen?

Har ingen førsthånds erfaring med dette, men ser ut til at flere har samme problemet.

i denne tråden på spotifys forum, [WP8.1] No way to clear or edit the play queue., snakker de om å enten spille siste sang i køen eller avinstallere og installere appen på nytt (som om det er noen god løsning).

 

 

Okay. Får teste det også (utenom reinstallering, det er neppe den mest praktiske løsningen da det også fjerner offline musikk).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei folkens. Vurderer en Nokia Lumia 530 hos lefdal til 299,- men den er låst til telenor. Har likevel hørt rykter om at norske Windows-telefoner ikke er operatørlåst. Noen som vet noe mer her?

 

Evt. kan man bruke operatør Xito som bruker telenornettverket?

 

Den for Netcom, kostet jo 4 kroner mindre.

Nå er de billigste til kroner 499 å fås kjøpt på elkjøp. Både til Netcom og Telenor.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg trykker på track 1, så skal den spille kronologisk derfra?

Mener jeg prøvde det, men får prøve igjen.

 

Hvorfor Spotify har en diger, grønn knapp med "Vilkårlig avspilling" på, både på artist, album og spillelister kan jeg virkelig ikke forstå. Hvem i all verden er mer interessert i å spille random på en mobil enn når du sitter ved en PC eller i stua? Shuffle er fint innimellom, men jeg liker å høre album slik de er tenkt til å bli hørt på. "Dark Side of the Moon" med shuffle gir ikke mening...

 

Trykke på første track i listen funker fint her, men å pinne spillelistene til startskjermen funker enda bedre. Trykker du på den starter Spotify og begynner å spille første track i playlisten automatisk. Er du ute på farten så er det da bare et enkelt trykk for å få det hele i gang - og du slipper å rote deg forbi den topplisteskjermen de normalt starter med.

Lenke til kommentar

 

Er det noen med 1520 som har fått denim nå?

 

Dersom Microsoft er på hugget i forhold til denne oversikten er den ikke kommet til Norge enda:

http://www.microsoft.com/en/mobile/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

Står at 1520 kun har cyan og osversjon 8.10.12397.895 her i norge.

 

Men under OM på min telefon står det denim og osversjon 8.10.14219.341.

 

Får ikke dette til å stemme... For den osversjonen som telefonen min viser, skal være denim. Men når jeg skal starte lumia camera, får jeg bare beskjed om at jeg ikke har denim...

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Da er Windows 10 for Mobile Technical Preview ute, og utrolig nok så kan du glemme den med det første om du har toppmodellene Nokia Lumia 930 eller 1520...

 

Er jo helt greit at det er restriksjoner på hvem som kan installere dette.

Så slipper man å høre klagingen fra alle noobsa....

 

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-supported-phones

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Når en klager over at ikke toppmodellene er inkludert, og du svarer "det er helt greit, slipper mas fra noobsa" ja da var det det jeg konkluderte med. Syntes jeg det var logisk? Nei selvsagt ikke, det er jo hele grunnen til at jeg spurte.

 

Har du alltid den tåpelige holdningen, eller feiltolker jeg kanskje den også? :)

Endret av esoteric
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

¨Jeg kan skrive dette igjen.

Jeg synes det er helt greit der er restriksjoner på hvem som kan installere.
Det betyr at om alle med Windows telefon skulle kunne gjøre det, så ville man fått enormt mane spørsmål fra personer som ALDRI skulle eller burde prøvd på å installert Windows 10 Technical Preview.

Det kommer tydelig frem i de sidene til Microsoft også.

 

 

Last ned og installer forhåndsversjonen bare hvis følgende beskriver deg:
  • Du installerer det ikke på hovedtelefonen din. Du har en reservetelefon, og i så fall er denne perfekt for Technical Preview.

  • Du vil prøve ut programvare som fortsatt er i utvikling, og vil dele din mening om den.

  • Du har ikke noe imot mange oppdateringer eller et brukergrensesnitt som kan endres betraktelig over tid.

  • Du har virkelig god greie på Windows Phone og er fortrolig med å feilsøke problemer, sikkerhetskopiere data eller gjenopprette det opprinnelige operativsystemet hvis noe går galt.

Vi tuller ikke med det om å være ekspert. Så hvis du tror at APN er en amerikansk nyhetsstasjon, er kanskje ikke Technical Preview noe for deg.

Så om du har problemer med å forstå det jeg skriver, er det kanskje bedre å spørre, enn å bastant konkludere.

Du kan fremdeles være en noob, selv om du har toppmodellen.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Var jo det jeg gjorde, spurte "hva mener du"

Det du sier gir jo ikke mening med tanke på hva du svarte på, som ikke gjaldt om det var restriksjoner eller ikke, men at restriksjonene gjaldt toppmodellene var dumt, og svarer det er fint.... Da må du ha litt forståelse for at man fort kan bli usikker på hva du mener. Jeg f.eks har ingen interesse av å teste det på en billig modell, men heller gjerne en som er toppspekket. Men nå har vi fått oppklart det, takk for bryderiet.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...