Gå til innhold

Microsoft: ? PC-en er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste er vel lite interessert i Windows-telefoner.Tviler på at jeg noen gang kommer til å kjøpe det, ved mindre det er Apple og Microsoft monopol på mobilmarkedet.

 

Denne "sømløse opplevelsen" som de kaller det, bryr jeg meg fint lite om. Til syvende og sist blir jeg bare irritert. Bare et annet forsøk på tvinge folk over på Windows-platformen.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Var i utgangspunktet usikker på om eg ville oppdatere til Windows 8. Men når Microsoft kommer med slike utsagn, om favoritt verktøyet i værdagen min, trur di at folk vil hoppe i været? Mildt sagt, er eg utrolig skuffa.

 

Er selv fastbestemt på å støtte linux når valve lanserer steam. Linus Torvalds fortjener det langt meir enn Microsoft.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Yea, så nå skal alle surfe og skrive på en xbox, mens nerdene går til linux?

 

Nerdet med windows i 15 år, konverterte til linux i fjor. Fikk nok til slutt. Nå har jeg fikset ubuntu til mine gamle foreldre og skal fikse til brødrene også. Er grenser for hvor mye tid jeg gidder å bruke på og fikse helve**es windowspce'r. Jeg foretrekker at det er ENKELT og stabilt og alt går av seg selv. MS har vært møkk late og fornøyde med seg selv i for mange år. Blir win 8 "kronen" på verket som win mobile 6.5.1 ble .

Lenke til kommentar

Betyr ikke dette bare at Windows er dødt og at Linux endelig skal få sitt gjennombrudd på desktop?

2013 The year of desktop Linux? :nei:

Microsoft snakker ikke om at PC'en skal dø i 2013, og Linux trenger ikke nødvendigvis å ta over eller få sitt gjennombrudd akkurat i 2013. Det vil naturligvis skje på sikt. Hvis i det hele tatt Windows vil dø på desktop vil det ta mange, mange år. Folk bruker jo 2k/XP fortsatt, for svingende (vi har til og med maskiner med DOS og Windows 95 på jobben) :)

 

Men, hvis Microsoft mer eller mindre gradvis vil ta fokuset vekk fra desktop, er det helt naturlig at power-brukere migrerer til et mer fremtidsrettet system. Linux har vel allerede hatt stabil vekst de siste årene, og sammen med at Valve vil ha Linux som spillplatform så dette kan være det siste lille løftet Linux trenger.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Betyr ikke dette bare at Windows er dødt og at Linux endelig skal få sitt gjennombrudd på desktop?

2013 The year of desktop Linux? :nei:

Microsoft snakker ikke om at PC'en skal dø i 2013, og Linux trenger ikke nødvendigvis å ta over eller få sitt gjennombrudd akkurat i 2013. Det vil naturligvis skje på sikt. Hvis i det hele tatt Windows vil dø på desktop vil det ta mange, mange år. Folk bruker jo 2k/XP fortsatt, for svingende (vi har til og med maskiner med DOS og Windows 95 på jobben) :)

 

Men, hvis Microsoft mer eller mindre gradvis vil ta fokuset vekk fra desktop, er det helt naturlig at power-brukere migrerer til et mer fremtidsrettet system. Linux har vel allerede hatt stabil vekst de siste årene, og sammen med at Valve vil ha Linux som spillplatform så dette kan være det siste lille løftet Linux trenger.

Tror dette er mer snakk om at markedførings nissene i MS har fått for mye makt.

De eier pc markedet derfor er det lite interesangt for markedsføring. De er svake på mobiler derfor har markedsførings folkene mye makt og designerene er friere til å leke seg, kjempespennende her er det bare å dra frem flosklene.

 

Dette vil korigere seg når folk er skeptiske til win 8, den er rimelig uintresang i bedrift markedet. hovedproblemet med win 8 slik jeg ser det er start siden / metro / alt som er designet for touch screen, dette burte kunne byttes ut enkelt men er igjen ikke noe de fleste gjør.

 

En anne ting som overasker meg er at MS låser arm enheter så hardt, ja det er fristene siden det funker fint for apple, men er det en lur idee om du er utfordrer? da trenger du alle fordelene du kan få, igjen dette er ikke så viktig for de fleste. eneste er de som kjører egene aplikasjoner som vil ha ulemper her.

Lenke til kommentar

Disse nyhetene virker på meg mer som en selvsagt utvikling, som vi allerede ser er i gang. Derfor er vel dette knapt noen nyhet, men mer en påminnelse!

 

1. Selvfølgelig ser vi at folk surfer mer fra telefon og nettbrett allerede

 

2. Dette er bare en "fu*king commercial" for Windows 8

Lenke til kommentar
Åh ja, hadde vært deilig. Men Linux frister ikke, og Hackintosh har jeg heller ikke :p

 

Da har du vel egentlig ikke lyst til det, har du?

Hadde gjort det hvis det hadde vært gode alternativer. Men det er det ikke for meg :S

Får lyst til å kvitte meg med alt fra Microsoft når jeg leser dette.

Hva er problemet med det Microsoft har gjort/sagt da? At de vil gi deg en god og gjenkjennelig brukeropplevelse på alle plattformer samtidig som du får bruke alt det du broker I dag?

 

Microsoft: – PC-en er død [/Quote]

 

Å satse på andre plattformer før de i det hele tatt har oppnådd god nok ytelse iforhold til dagens pcer, er drøyt. Pcen er ikke død... enda. Det er problemet med hva Microsoft har sagt. Så hvis den virkelig er død, kan de vel kvitte seg med millioner av pc-brukere som per dags dato bruker deres operativsystem(er)?

 

Gleder meg uansett til neste Windows, håper regla fortsetter:

WinXP: Bra. WinVista: Dårlig. Win7: Bra. Win8: Dårlig - Win9, bra?

Lenke til kommentar
det kommende operativsystemet Windows 8 kan kjøre på både ordinære datamaskiner såvel som nettbrett
Er dette korrekt da ?Slik jeg har forstått det så vil det være to forskjellige versjoner av Windows 8. En for nettbrett (Windows RT) og en for vanlig pc ?Det skal ikke være mulig å kjøre vanlige Windows 8 programmer på nettberettet og motsatt.http://en.wikipedia....wiki/Windows_RT
Du kan kjøre Windows RT porgrammer i vanlig Windows 8, men du kan ikke nødvendigvis kjøre vanlige Windows 8 programmer på RT.

Dette er ikke nødvendigvis helt riktig.

 

Windows 8 programmer kan komme for "Any CPU", x64, x86 og ARM.

 

Dersom programmet er kompilert for ARM, så vil denne ikke fungere på en vanlig pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Windows 8 programmer kan komme for "Any CPU", x64, x86 og ARM.

 

Dersom programmet er kompilert for ARM, så vil denne ikke fungere på en vanlig pc.

Vel, de "fleste" win-utviklere diller vel med .NET og det er en interpreter så lite blir kompilert hos utvikler.

Before you can run Microsoft intermediate language (MSIL), it must be converted by a .NET Framework just-in-time (JIT) compiler to native code, which is CPU-specific code that runs on the same computer architecture as the JIT compiler. Because the common language runtime supplies a JIT compiler for each supported CPU architecture, developers can write a set of MSIL that can be JIT-compiled and run on computers with different architectures. However, your managed code will run only on a specific operating system if it calls platform-specific native APIs, or a platform-specific class library.

 

Så; Alle .NET programmer kjører i utgangspunktet både på RT og x86. Unntakene er når enkelte API kall gjøres av programmet, fordi RT versjonen mangler en del API funksjonalitet.

Lenke til kommentar
det kommende operativsystemet Windows 8 kan kjøre på både ordinære datamaskiner såvel som nettbrett
Er dette korrekt da ?Slik jeg har forstått det så vil det være to forskjellige versjoner av Windows 8. En for nettbrett (Windows RT) og en for vanlig pc ?Det skal ikke være mulig å kjøre vanlige Windows 8 programmer på nettberettet og motsatt.http://en.wikipedia....wiki/Windows_RT
Du kan kjøre Windows RT porgrammer i vanlig Windows 8, men du kan ikke nødvendigvis kjøre vanlige Windows 8 programmer på RT.

Dette er ikke nødvendigvis helt riktig.

 

Windows 8 programmer kan komme for "Any CPU", x64, x86 og ARM.

 

Dersom programmet er kompilert for ARM, så vil denne ikke fungere på en vanlig pc.

Per nå er det ingen som helst grunn til å tvinge et Windows RT program over på ARM, og standard oppsett på et WinRT program i Visual Studio 2012 er Any CPU.

Du kan lage et WinRT program som kun fungerer på ARM, men i praksis er det ingen grunn til å gjøre det.

Lenke til kommentar

2013 The year of desktop Linux? :nei:

Microsoft snakker ikke om at PC'en skal dø i 2013, og Linux trenger ikke nødvendigvis å ta over eller få sitt gjennombrudd akkurat i 2013. Det vil naturligvis skje på sikt. Hvis i det hele tatt Windows vil dø på desktop vil det ta mange, mange år. Folk bruker jo 2k/XP fortsatt, for svingende (vi har til og med maskiner med DOS og Windows 95 på jobben) :)

 

Men, hvis Microsoft mer eller mindre gradvis vil ta fokuset vekk fra desktop, er det helt naturlig at power-brukere migrerer til et mer fremtidsrettet system. Linux har vel allerede hatt stabil vekst de siste årene, og sammen med at Valve vil ha Linux som spillplatform så dette kan være det siste lille løftet Linux trenger.

Joda, det var bare en spøk basert på at vi på starten av de siste 10+ årene har fått slengt ut påstanden om at "DETTE er året for desktop Linux."
Lenke til kommentar
Gleder meg uansett til neste Windows, håper regla fortsetter:

WinXP: Bra. WinVista: Dårlig. Win7: Bra. Win8: Dårlig - Win9, bra?

Win 95: dårlig, win 98: bra, millenium: F#%@ $#!t, XP: bra, vista: dårlig, win 7: bra, win 8: meh? win 9: bra?

 

Vurderer å gå over til dualboot med linux på laptoppen. Er noe mere kluss på stasjonære da jeg kjører RAID, så tror ikke jeg gidder det med det første.

Lenke til kommentar

Egentlig så blir alle disse uttalelsene om at det ene eller det andre er snar død bar tøv.

man har hør at LP-en er død

man har hørt at VHS-en er død

man har hørt at CD-en er død

Man har hør at snart er DVD-en død

Eller snart er TVen død

Alt dette lever enda ,om så lit i skyggen av noe annet

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Gullars:

Windows 95 var brukbart i sin tid bortsett fra at i starten mens rene dos-applikasjoner dominerte at en del rene dosprogramer og dos-spill fungerte bedre i MS-DOS 6.X. Jeg har gode minner fra da de første windows-portene av dosprogrammer kom, feks WinQuake, bortsett fra at man plutselig trengte dobbelt så mye minne for å kjøre programmene.

 

Du glemmer den beste av dem alle, Windows 2000 / NT5 Beta 3.

 

Husker det som det var i går.

 

"Win 2000 (NT5.0) Beta 3 RCO released

 

W2K BETA 3 RELEASE CANDIDATE ZERO RELEASED

In a surprise move, MS _just_ confirmed they released W2K Beta 3,

Release Candidate ZERO (RC0).

RC0 shipped yesterday to a thousand OEM's and software vendors.

Jonathan Perera, the lead product manager for Windows 2000 Server

said it will be available to Rapid Deployment Partners at Microsoft's

technical beta site.

For people not completely in the know how MS releases code, this is

a sequence commonly used:

- Alpha code (rough)

- Beta 1

- Beta 2

- Beta 3

- Release Candidate 1

- Release Candidate 2

- Release Candidate 3 (if needed)

- GOLD code to manufacturing.

- Roll out.

Sometimes these are mixed and matched, so what we are now looking at is

a Release Candidate for the third Beta that is expected in Feb. What MS

is showing us, they are on schedule for the real release of Beta 3 Feb

1999. There may even be a Release Candidate 2 for Beta Three. It does

kind of get confusing at times don't you think?"

 

Jeg hadde fremdeles brukt W2K dersom det ikke var for alle sikkerhetshullene som ikke er patchet :p

 

Hvis jeg husker riktig brukte jeg W2K i 9-10 år. Det endte med at jeg sovnet på W2K-installasjons-CDen slik at den brakk i to halvmåner. En trist dag men det var ikke mulig å forstette bruken uansett på grunn av alle sikkerhetshullene. :cry:

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...