Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

 

Vi?

Nja, det er kun bildet av Gud mennesket har skapt. Hvordan Gud i virkeligheten er, er en annen sak.

 

Vel, man pleier å reflekteres av sine handlinger og i følge handlingene den kristne gud har utført så er hun for meg ganske slem. Maur VS forstørrelsesglass type kvinne. Så argumenteres det med at det er tester selvfølgelig, men hvordan hadde saken stillt seg hvis et menneske testet andre på samme måten? Psykiske problemer er stort sett svaret.

 

Jesus Kristus reflekterte det riktige bildet av Gud. Hvilken sleme handling utførte Jesus Kristus ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi meg ett eneste godt argument til at gud finnes. ETT.

 

At det står i bibelen at det finnes en gud, og at han er den eneste og rette sannhet, er IKKE et godt argument.

 

Jeg tror ikke på gud, eller allah, eller Odin for den saks skyld, fordi jeg evner å tenke selv.

 

Jeg trodde ikke jeg heller før jeg opplevde overnaturlige ting og fikk se at det er ting jeg ikke kan forklare med egne øyne. Min opplevelse gikk blandt annet på mange konkrete ting i bibelen, og jeg har aldri lest den før, alt jeg opplevde ga først mening når jeg leste den. Men om du vil se det fra en forskers øyne så kan du jo prøve det, men presiserer at jeg ikke går god for denne tolkningen (har postet den her flere ganger før da den er enkel å forstå og relativt kort om temaet kvantefysikk):

 

 

Bibelen sier: Ved tro forstår vi at hele universet ble skapt av Gud, og at det synlige ble til fra det usynlige.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

 

Vi?

Nja, det er kun bildet av Gud mennesket har skapt. Hvordan Gud i virkeligheten er, er en annen sak.

 

Vel, man pleier å reflekteres av sine handlinger og i følge handlingene den kristne gud har utført så er hun for meg ganske slem. Maur VS forstørrelsesglass type kvinne. Så argumenteres det med at det er tester selvfølgelig, men hvordan hadde saken stillt seg hvis et menneske testet andre på samme måten? Psykiske problemer er stort sett svaret.

 

Jesus Kristus reflekterte det riktige bildet av Gud. Hvilken sleme handling utførte Jesus Kristus ?

 

Tja, visse ord lagt i dens munn avslører mer enn nok.

 

Gå nå hjem og hat din far og mor, og er du i beta for hat, selg din kappe og kjøp deg et sverd.

Lenke til kommentar

 

Jesus Kristus reflekterte det riktige bildet av Gud. Hvilken sleme handling utførte Jesus Kristus ?

 

 

Tja, visse ord lagt i dens munn avslører mer enn nok.

 

Gå nå hjem og hat din far og mor, og er du i beta for hat, selg din kappe og kjøp deg et sverd.

 

Jaha, hvor sier Jesus Kristus at du skal hate din far og mor ?

Lenke til kommentar
Vi?

Nja, det er kun bildet av Gud mennesket har skapt. Hvordan Gud i virkeligheten er, er en annen sak.

 

Vel, man pleier å reflekteres av sine handlinger og i følge handlingene den kristne gud har utført så er hun for meg ganske slem. Maur VS forstørrelsesglass type kvinne. Så argumenteres det med at det er tester selvfølgelig, men hvordan hadde saken stillt seg hvis et menneske testet andre på samme måten? Psykiske problemer er stort sett svaret.

Jesus Kristus reflekterte det riktige bildet av Gud. Hvilken sleme handling utførte Jesus Kristus ?

 

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi?

Nja, det er kun bildet av Gud mennesket har skapt. Hvordan Gud i virkeligheten er, er en annen sak.

 

Vel, man pleier å reflekteres av sine handlinger og i følge handlingene den kristne gud har utført så er hun for meg ganske slem. Maur VS forstørrelsesglass type kvinne. Så argumenteres det med at det er tester selvfølgelig, men hvordan hadde saken stillt seg hvis et menneske testet andre på samme måten? Psykiske problemer er stort sett svaret.

 

Jesus Kristus reflekterte det riktige bildet av Gud. Hvilken sleme handling utførte Jesus Kristus ?

 

Tja, visse ord lagt i dens munn avslører mer enn nok.

 

Gå nå hjem og hat din far og mor, og er du i beta for hat, selg din kappe og kjøp deg et sverd.

 

 

https://www.gotquestions.org/hate-father-mother.html

Lenke til kommentar

 

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

 

Det er to bilder av Gud i bibelen, det ene er jødenes bilde av Gud, det andre er de kristnes bilde av Gud. Det er det kristne bildet som er riktig.

Lenke til kommentar

 

 

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

 

Det er to bilder av Gud i bibelen, det ene er jødenes bilde av Gud, det andre er de kristnes bilde av Gud. Det er det kristne bildet som er riktig.

 

Det står ikke en døyt om kristninger i jødenes bibel. Tanakh kaller de den, og jesussen er ikke å finne.

Lenke til kommentar

Men hvorfor tror du ikke?

Jeg kommer ifra selveste bibelbeltet, har vokst opp i et kristent hjem, jeg har vokst opp i et kristent miljø.

Det er nettopp derfor jeg velger å ikke kalle meg for en religiøs person.

Etter at jeg ble gammel nok til å tenke og reflektere over livet selv, så ser jeg absolutt ingen annen mulighet til å forakte alt som jeg har blitt påtvunget gjennom oppveksten av religiøst spekter. Jeg har muligheten til å befatte mine egne besluttninger om teologi, jeg har muligheten til å forakte det om jeg vil, og det er nettopp det jeg gjør!

 

Jeg har ingen respekt for religion, men vet at jeg burde respektere folk sin tro. For meg, så er det faktisk ikke lett i det heletatt.

For meg er det veldig vanskelig å se familie og venner ha et så trangsynte trossyn. Tro blindt på det de hører og leser i bibelen.

Men det er deres valg og det må jeg respektere, men det gjør vondt å se på.

 

 

Jeg nevnte vel at det fantes dokumenterte beviser i bibelen for guds eksistens, men jeg har et par flere.

 

 

F.eks, Gud er den beste forklaringen på universets opphav. Omtrent alle vitenskapsmenn erkjenner i dag at universet har en absolutt begynnelse. Siden intet kan oppstå av intet, må universet ha en forklaring på sin eksistens. Et ikke-fysisk, allmektig, evig, uskapt, nødvendig vesen må stå bak. Dette vesenet kalles vanligvis for Gud. I tilegg er Gud den beste forlaringen på finjusteringen av universet. Universet har ser ut til å være finjustert for liv. Dette kan være nødvendig, tilfeldig eller et resultat av design. Det kan ikke være nødvendig. Sannsynligheten for at det er tilfeldig er tilnærmet uendelig liten. Ergo må universet være designet av et intelligent vesen.

 

Hvor ikke-fysisk, allmektig, evig, uskapt og nødvendig ser du din gud? Siden du oppriktig mener at gud er den beste forlaringen på finjusteringen av universet.

Hva er dine synspunkter på annet intelligent liv i universet? I andre solsystemer?

Refererer bibelen til annet liv en her på jorda?

Lenke til kommentar

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

 

Det er to bilder av Gud i bibelen, det ene er jødenes bilde av Gud, det andre er de kristnes bilde av Gud. Det er det kristne bildet som er riktig.

 

Hvordan vet du det? Har du noe fakta på at det jødene sier om gud er feil?

Lenke til kommentar

Hvor ikke-fysisk, allmektig, evig, uskapt og nødvendig ser du din gud? Siden du oppriktig mener at gud er den beste forlaringen på finjusteringen av universet.

Hva er dine synspunkter på annet intelligent liv i universet? I andre solsystemer?

Refererer bibelen til annet liv en her på jorda?

 

Selvsagt gjør den det, du har jordiske mennesker og himelske mennesker.

 

1 kor 15:47 "Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være."

Lenke til kommentar

 

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

 

Det er to bilder av Gud i bibelen, det ene er jødenes bilde av Gud, det andre er de kristnes bilde av Gud. Det er det kristne bildet som er riktig.

Det riktige bilde er ingen bilde. Som sagt: "Thou shalt not make unto thee any graven image".

Lenke til kommentar

 

 

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

 

Det er to bilder av Gud i bibelen, det ene er jødenes bilde av Gud, det andre er de kristnes bilde av Gud. Det er det kristne bildet som er riktig.

 

Hvorfor er din tro den riktige? Fordi den tilfeldigvis er den du endte opp i?

Lenke til kommentar

 

Gi meg ett eneste godt argument til at gud finnes. ETT.

At det står i bibelen at det finnes en gud, og at han er den eneste og rette sannhet, er IKKE et godt argument.

Jeg tror ikke på gud, eller allah, eller Odin for den saks skyld, fordi jeg evner å tenke selv.

 

 

Jeg trodde ikke jeg heller før jeg opplevde overnaturlige ting og fikk se at det er ting jeg ikke kan forklare med egne øyne. Min opplevelse gikk blandt annet på mange konkrete ting i bibelen, og jeg har aldri lest den før, alt jeg opplevde ga først mening når jeg leste den. Men om du vil se det fra en forskers øyne så kan du jo prøve det, men presiserer at jeg ikke går god for denne tolkningen (har postet den her flere ganger før da den er enkel å forstå og relativt kort om temaet kvantefysikk):

 

https://www.youtube.com/watch?v=YGAo5uLCPio

 

Bibelen sier: Ved tro forstår vi at hele universet ble skapt av Gud, og at det synlige ble til fra det usynlige.

Jeg kan gå med på at Gud er en illusjon som har skapt illusjonen deg og meg og resten av universet, men viss du tror noe av dette er virkelig da må jeg si meg sterkt uenig

Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke jeg heller før jeg opplevde overnaturlige ting og fikk se at det er ting jeg ikke kan forklare med egne øyne. Min opplevelse gikk blandt annet på mange konkrete ting i bibelen, og jeg har aldri lest den før, alt jeg opplevde ga først mening når jeg leste den. Men om du vil se det fra en forskers øyne så kan du jo prøve det, men presiserer at jeg ikke går god for denne tolkningen (har postet den her flere ganger før da den er enkel å forstå og relativt kort om temaet kvantefysikk):

 

 

Bibelen sier: Ved tro forstår vi at hele universet ble skapt av Gud, og at det synlige ble til fra det usynlige.

Du svarte ikke på mitt innlegg hvor jeg påpekte at den videoen der er bullshit, så jeg siterer bare meg sjøl på det.

 

Jeg pleier vanligvis ikke å se videoer som folk linker til, men gjorde nå et unntak. Det var bortkastet. Rundt et minutt inn i videoen har han første som snakker påstått at man trenger en bevisst observatør i kvanteeksperiment. Det er bullshit, dog en meget vanlig misforståelse. I tillegg så mistenker jeg at han forveksler målingsproblemet med observatøreffekten. Han har åpenbart ikke peiling, så jeg gadd ikke se resten av videoen. Her kan du lese om andre vanlige misforståelser rundt kvantemekanikk, slik at du er bedre rustet til å identifisere bullshit i fremtiden.

 

[...]

Lenke til kommentar

 

Hvor ikke-fysisk, allmektig, evig, uskapt og nødvendig ser du din gud? Siden du oppriktig mener at gud er den beste forlaringen på finjusteringen av universet.

Hva er dine synspunkter på annet intelligent liv i universet? I andre solsystemer?

Refererer bibelen til annet liv en her på jorda?

 

Selvsagt gjør den det, du har jordiske mennesker og himelske mennesker.

 

1 kor 15:47 "Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være."

 

Beklager min feilformulering,

Refererer bibelen til annet intelligent liv i universet? I andre solsystemer? Eller blir det bare referert til himmelen og planeten?

Lenke til kommentar

 

 

Så det bibelen forteller om handlingene til din gud stemmer ikke? Vi skal altså bare bruke utvalgte ting for å få det "riktige bildet"? Det gir liten mening. Blir som en drapsmann som torturerer offrene betegnes som snill fordi sønnen gir penger til veldedighet.

Det er to bilder av Gud i bibelen, det ene er jødenes bilde av Gud, det andre er de kristnes bilde av Gud. Det er det kristne bildet som er riktig.

Det riktige bilde er ingen bilde. Som sagt: "Thou shalt not make unto thee any graven image".

 

Ja det er ikke snakk om et utskåret bilde, men et konkret bilde av Gud i form av personen Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

Min historie.

Jeg har en venn som ble "født på nytt" for mange år siden.

Han var narkoman og gikk på et Jehovas vitne møte.

Der ble han frelst. Tullpratet eller tungetalen som de kalte det var noe som overbeviste han.

Han spurte meg om jeg trodde, og jeg svarte som sannt var at jeg aldri hadde tenkt på det.

Jeg var en som hadde gått på søndags skole og alt det der, men hadde aldri tenkt gjennom det.

Han ba meg lese boka og jeg gjorde det. fra perm til perm.

Det var den mest groteske, ulogiske dritten jeg noen gang har lest, og jeg visste at dette var bare tull. Ikke bare tull, men farlig tull.

Jeg sa det ikke til vennen min, men han oppdaget det selv etter å ha lest boka isteden for å stole blindt på hva de sa sto der, forsvant han ned i et enda dypere hull.

I dag vet jeg ikke om han er i live eller død, men jeg vet at hvis han ikke hadde gått til det møte kunne han fortsatt vært på "lettere" stoffer og kansje overlevd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...