Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

Trodde at Gud var "overalt", men her sier du at "Adam kunne tatt med seg Eva til Gud" ... det betyr altså at Gud har en spesifikk adresse

 

Gud var håndfast og tilgjengelig for Adam og Eva, det hadde bare vært å si hallo, og han hadde kommet til dem.

 

 

Håper du ikke tar det fornærmelig at jeg var i det spøkefulle hjørnet ..  :closedeyes: Men når det er sagt så kan jeg ikke annet enn å se på hva som skrives og så prøve å få noe "kjent" ut av det. Hvis Gud er tilgjengelig, og det bare er å invitere så kommer han, vil jeg oversette det til det jeg kjenner best, som er nutid og "the present" - og hvis the present inneholder Gud, hvordan skal jeg da finne ham, fordi hvis jeg tenker så er jeg ikke "present", så da må jeg slutte å tenke, og det betyr vel at "jeg" blir "borte" og det som står tilbake er kun "the present" ... Så med andre ord kan jeg aldri finne Gud ved å være meg selv, fordi når jeg er meg selv ser jeg kun meg selv - The present er altså "fullt av meg". Men hvis jeg åpner opp for the present, betyr det at jeg både er der og ikke er der, og da kan det hende det blir plass til veldig mye som det ellers er for dårlig plass for

 

 

Trodde at Gud var "overalt", men her sier du at "Adam kunne tatt med seg Eva til Gud" ... det betyr altså at Gud har en spesifikk adresse

 

Og den adressen er Himmelen, og veien dit går igjennom Jesus. Men han er samtidig tilstedeværende overalt, og kjenner alles tanker. Han vil høre deg om du kaller på ham.

 

 

Vet du hvor himmelen er, fordi jeg antar du ikke peker rett opp i "space" og sier at det er den himmelen jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ezekiel beretter at han møtte på en flyvende objekt som landet og foret ham med en skriftrull som fylte ham med ord. Og senere så førte dette objektet ham rundt store avstander for å snakke med forskjellige mennesker.

 

Kan dette ha vært en form for teknologi? For mennesker er snart istand, eller har allerede kunnskapen som skal til for å mate hjernen med informasjon utenfra. Smartphones og internet er bare begynnelsen.

 

Legestanden vil miste sitt privilegie, når en hjerne bare kan loade ned informasjon og yrker, da kan i praksis alle mennesker med teknologi bli hva de vil, og lære hva de vil.

 

Det er ikke science fiction, men faktisk mulig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Men hvorfor tror du ikke?

Kom gjerne med ET bevis på at Gud ikke finnes, ...

Han har aldri kommet til meg når jeg har trengt han.

 

Jeg tror på uppletysekalell - kom med ett bevis på at han ikke fins.

 

 

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/livrymd.htm

 

Gud sier selv at han ikke overgir noen mennesker som tror på ham, det kan virke vanskelig når onde ting skjer, eller andre mennesker er onde mot oss, men ifølge bibelen er vi aldri overgitt, og den som ber, skal få svar.

 

Så dersom du tror og ber, og strever etter å holde budene, og strever etter å være "rettferdig" så skal du ikke bli overgitt. Det er faktisk et løfte bibelen gir oss.

 

 

Det hendte onde ting med folk i bibelen også, hva med Josef som ble solg som slave av sine brødre, eller hva med Job, hva med Daniel? Det er så mange jeg kan nevne i bibelen som slet, og strevde. Men Gud ga ikke opp på dem enten de havnet i fengsel eller værre.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Noen mennesker har skrevet det ja.

Forøvrig tolkes bibelen anderledes hele tiden ... utifra hvordan samfunnet er og utifra hvordan menneskene utvikler seg. F.eks brenning av hekser, homofili mm

Reell gud hadde ikke laget den slik at mennesket kunne tolket etter eget hode, det er kun mennesker som er brukbar god til å forfatte en bok der de lager åpning for tolkning og slik at man ikke så lett kan bli satt fast i sitt forfatter lureri.

 

Som jeg sa i annen tråd. To barn har en dødelig sykdom som de lider skrekkelig med. En dag dør den ene og den andre blir på uforklarlig måte frisk. Hvorfor må de lide så lenge de gjorde og hvorfor får de sykdommen. Hvorfor dør den ene og den andre blir frisk.

 

Hadde gud vært reell, så hadde nok ikke dette skjedd.

Greit at folk tror så lenge det ikke går utover noen. Det blir som Cold Reading - man tror og får 'liksom' bevisene ved at det kan virke som personen klarer å kommunisere med de døde. For all del, det er sikkert en god følelse å tro og det å føle at man kan få ett livstegn fra den andre siden fra de man er glad i ... Men de blir jo lurt.

Lenke til kommentar

Noen mennesker har skrevet det ja.

Forøvrig tolkes bibelen anderledes hele tiden ... utifra hvordan samfunnet er og utifra hvordan menneskene utvikler seg. F.eks brenning av hekser, homofili mm

Reell gud hadde ikke laget den slik at mennesket kunne tolket etter eget hode, det er kun mennesker som er brukbar god til å forfatte en bok der de lager åpning for tolkning og slik at man ikke så lett kan bli satt fast i sitt forfatter lureri.

 

Som jeg sa i annen tråd. To barn har en dødelig sykdom som de lider skrekkelig med. En dag dør den ene og den andre blir på uforklarlig måte frisk. Hvorfor må de lide så lenge de gjorde og hvorfor får de sykdommen. Hvorfor dør den ene og den andre blir frisk.

 

Hadde gud vært reell, så hadde nok ikke dette skjedd.

Greit at folk tror så lenge det ikke går utover noen. Det blir som Cold Reading - man tror og får 'liksom' bevisene ved at det kan virke som personen klarer å kommunisere med de døde. For all del, det er sikkert en god følelse å tro og det å føle at man kan få ett livstegn fra den andre siden fra de man er glad i ... Men de blir jo lurt.

 

 

En ateists svar er alltid at hvorfor finnes det en Gud så lenge så mye ondt skjer?

 

Hvorfor blir et barn frisk mens et annet dør?

 

Vel bibelen sier faktisk at shit happens og ikke tenk på det, sånn er livet i verden. Og hver dag har sin bekymring osv.

 

I begynnelsen var det ikke slik, Adam og Eva og de første menneskene var fullkomne og hadde meget god helse og levealder, men dette endret seg av årsaker som står forklart i bibelen.

 

Tanken er at vi igjen engang skal bli fullkomne mennesker, og leve evige liv uten sykdom og bekymring. Dersom man leser bibelen så er det lovet oss.

 

Hvordan kan noen tenke seg å leve evig? Jeg kan ha problemer med å forstå det selv, men jeg innrømmer det er fordi jeg lever i dagens verden, med sykdom, og ting som skjer, at man blir trist av og til, eller krangler med noen osv...

 

Men da gjelder det å se annerledes på det, den som har en sterk tro blir ikke så lett rammet av motgang, det er min erfaring. Jeg har hatt mitt jeg også, kona ble forsøkt kastet ut til Qatar som høygravid, og videre til Asia. Men vi lever fint i Sverige nå, hun hadde en vanskelig graviditet og kunne ikke fly, så vi fikk bo i Norge til barnet ble født, og barnet fikk Norsk pass, og vi fikk opphold i Sverige, og nå har kona fast jobb som kokk, og jeg har fått innvilget trygd.

 

Det så veldig mørkt ut en stund for oss, men håpet og troen var med oss begge, og ting kan endre seg til det bedre.

 

Når det gjelder dette med homofili, så ser jeg at bibelen sier noe om dette, jeg merker meg at Jesus ikke nevnte dette en eneste gang, det eneste han nevner er ekteskapet, og at skilsmisse er bad, han nevner også at enkelte ikke kan gifte seg osv... Jeg finner det merkellig at Jesus ikke nevner dette en eneste gang, om det skulle være viktig. Jeg ser at Moseloven og at Paulus nevner det. Når det gjelder moseloven, så var det vel heller ment som at enkelte eldre menn utnyttet yngre gutter. Når det gjelder Paulus ord, så er det også trolig at det gjelder dens tidens ekteskap, og helt andre forutsetninger og forhåld enn det som finnes idag.

 

Men spørsmålet er om homofil legning er naturlig genetisk, eller om det er opplært gjennom miljø. Jeg synes Eias Hjernevask er interessant i så måte, fordi forskerne er uenige idag om kjønnsidentitet, homofili eller lignende er genetisk anlagt eller pga miljø og oppvekst.

 

Men når genetikken kommer videre så antar vi at vi får et klart svar, dersom det ER tilfelle at kjønnsidentitet er genetisk, og at man er født sånn, så er det jo det samme som at Gud har skapt dette som alt annet, men dersom det mot sannsyneligheten skulle være oppvekst og miljø så kan det av enkelte oppfattes som syndelig oppførsel.

 

Jeg tror ingen homofil, "velger" å være det. Det må være et strev å velge noe sånt, så jeg tror det er genetisk.

 

Uansett om det er synd eller ei så er alle mennesker syndere, om en skulle være synder for å ha annen kjønnsidentitet så er en annen det gjennom å lyve eller, gjøre annet galt.

 

Og en ting er sant, vi er alle like viktige for Gud uansett.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Vel bibelen sier faktisk at shit happens og ikke tenk på det, sånn er livet i verden.

Hehe, når man snakker om hva den inneholder og hvordan det skal tolkes.

Har snakket med endel kristne og det er faktisk første gangen jeg hører at den inneholder dette. (lenge siden jeg leste i den og bare deler av den btw)

 

Men da gjelder det å se annerledes på det, den som har en sterk tro blir ikke så lett rammet av motgang, det er min erfaring.

Tro virker, det er bevist i forskning.

Motgang får man, men det er måten man tar det på som er det essensielle. Det har ingenting med jesus eller gud figur oppdiktet i en bok å gjøre. (Litt som hvordan man ser på ett glass med drikke; er halvfullt eller halvtomt)

Angående å tro; Placebo. Ja, folk (i varierende grad og ikke alle dog) blir bedre når de får medisin som ikke har noen som helst innvirkning på det det gies for. Snedig nok virker placebo også når testpersonene ble gjort oppmerksom på at det de skulle ta var bare juks. Selv da virket virket placeboet ...

 

Men når genetikken kommer videre så antar vi at vi får et klart svar, dersom det ER tilfelle at kjønnsidentitet er genetisk, så er det jo det samme som at Gud har skapt dette som alt annet, men dersom det mot sannsyneligheten skulle være arv og miljø så kan det oppfattes som syndelig oppførsel.

Syndelig fordi personene som diktet opp boka hadde et bestemt syn på dette, ikke gud, det er en figur de har diktet opp i boka.

 

Og en ting er sant, vi er alle like viktige for Gud uansett.

Sorry, men en som har gjort mye f ... skap. Voldtatt barn, torturert de, drept de. (som eksempel) ... jeg betviler en reell gud hadde syntes det i så fall.

Lenke til kommentar
Sorry, men en som har gjort mye f ... skap. Voldtatt barn, torturert de, drept de. (som eksempel) ... jeg betviler en reell gud hadde syntes det i så fall.

 

Det er et klassisk svar fra en ateistisk synsvinkel.

 

 

Gud har ikke del i verden, verden er i følge bibelen i det ondes makt.

 

Ulykker og sykdom og værre ting kan hende alle mennesker, men det er sikkert at Gud ikke liker slike ting.

 

Det viktige er ikke hva ondt som skjer i en ond verden, men hva som er lovet oss.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Det viktige er ikke hva ondt som skjer i en ond verden, men hva som er lovet oss.

Så du tror virkelig en lovnad oppdiktet av mennesker vil bli gjennomført?

 

 

Alt som Gud har lovet i bibelen har blitt oppfylt iforhåld til det som står skrevet. Så ja jeg tror at mennesker direkte inspirert av Gud, Gud selv og engler at dette vil skje.

Lenke til kommentar

 

 

Jehovas Vitner har høy standar, de dømmer ikke andre for deres livsførsel, og prøver alltid å gå føre ved å være et godt eksempel og hjelpsomme.

For en "standard" de to jeg jobbet sammen med hadde... Huff, godt at alle JV'ere ikke er som dem tenker jeg... Men hva gjør ikke enkelte for å få fatt i pengene de trenger for å sitte lenger frem i kirken... Stjele fra de "døde" (som var alle som ikke sverget til kulten jehovas vitner) var visst en av de metodene fikk jeg og mine kolleger merke... Til og med kaffe pengene OG poker femøringene lot de ikke være i fred, for det gjorde visst ingenting å stjele fra folk som ikke var i sekten deres... 

 

Var en koselig nabo der jeg jobbet sammen med disse JV'ene, som en dag kom bort til oss og sa vi bare kunne forsyne oss av eplene fra trærne han hadde i hagen... Han mente selvsagt at vi når som helt kunne hoppe over gjerdet og ta et par epler, da han ikke klarte å sanke alle.... Det skjønte ikke disse JV skallene, de inviterte HELE kirken sin og RENSKET hele eplehagen til denne snille naboen til siste eple og vi andre måtet beklage dette så meget da han selvsagt ble mektig forbannet over "*tyveriet" som hadde foregått i løpet av helgen. Når vi gikk på JV hodene påsto de hardnakket at naboen hadde sagt at vi bare kunne ta, de enten forsto ikke eller ville ikke forstå at "vi" betød vi som jobbet der, ikke hele jævla JV sekta, men den hendelsen var faktisk da vi begynte å mistenke disse JV skallene for tyveriene vi hadde opplevd, (før dette var det ingen som mistenkte disse jævlene, nettopp fordi vi trodde kristne ikke gjorde slik...) og det var en mistanke som fortsatte til vi fersket den ene av dem i garderobe skapet til en annen, i ferd med å stjele pengene fra lommeboka hans og lederen vår måtte tvangsflytte begge to på dagen til en annen stasjonering for at vi ikke skulle banke dem skikkelig... Noe de drittsekkene fortjente, helt og fult. 

 

Så den "standarden" dere har i JV gir jeg ikke fem øre for. Dere juger, stjeler og taler med to tunger, legger skylden på andre også videre.... Ja, alt dette dere liksom ikke skal gjøre fordi dere tror dere følger den fiktive jesusen deres... Alt i alt syntes jeg faktisk dere er hakket verre enn andre, da dere faktisk påstår dere er noe dere ikke er... 

 

Hvis dette var standarden i JV så tror jeg det er lurt av politiet og ta en titt i de såkalte rikest salene disse uærlige folkene besitter... Kan jo være derfor de er så innmari hemmelighetsfulle og ikke slipper inn "uinnvidde"... Ville ikke vært første gangen at kristne sekter drev med ting de liksom ikke skal drive med... 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jehovas Vitner har høy standar, de dømmer ikke andre for deres livsførsel, og prøver alltid å gå føre ved å være et godt eksempel og hjelpsomme.

For en "standard" de to jeg jobbet sammen med hadde... Huff, godt at alle JV'ere ikke er som dem tenker jeg... Men hva gjør ikke enkelte for å få fatt i pengene de trenger for å sitte lenger frem i kirken... Stjele fra de "døde" (som var alle som ikke sverget til kulten jehovas vitner) var visst en av de metodene fikk jeg og mine kolleger merke... Til og med kaffe pengene OG poker femøringene lot de ikke være i fred, for det gjorde visst ingenting å stjele fra folk som ikke var i sekten deres... 

 

Var en koselig nabo der jeg jobbet sammen med disse JV'ene, som en dag kom bort til oss og sa vi bare kunne forsyne oss av eplene fra trærne han hadde i hagen... Han mente selvsagt at vi når som helt kunne hoppe over gjerdet og ta et par epler, da han ikke klarte å sanke alle.... Det skjønte ikke disse JV skallene, de inviterte HELE kirken sin og RENSKET hele eplehagen til denne snille naboen til siste eple og vi andre måtet beklage dette så meget da han selvsagt ble mektig forbannet over "*tyveriet" som hadde foregått i løpet av helgen. Når vi gikk på JV hodene påsto de hardnakket at naboen hadde sagt at vi bare kunne ta, de enten forsto ikke eller ville ikke forstå at "vi" betød vi som jobbet der, ikke hele jævla JV sekta, men den hendelsen var faktisk da vi begynte å mistenke disse JV skallene for tyveriene vi hadde opplevd, (før dette var det ingen som mistenkte disse jævlene, nettopp fordi vi trodde kristne ikke gjorde slik...) og det var en mistanke som fortsatte til vi fersket den ene av dem i garderobe skapet til en annen, i ferd med å stjele pengene fra lommeboka hans og lederen vår måtte tvangsflytte begge to på dagen til en annen stasjonering for at vi ikke skulle banke dem skikkelig... Noe de drittsekkene fortjente, helt og fult. 

 

Så den "standarden" dere har i JV gir jeg ikke fem øre for. Dere juger, stjeler og taler med to tunger, legger skylden på andre også videre.... Ja, alt dette dere liksom ikke skal gjøre fordi dere tror dere følger den fiktive jesusen deres... Alt i alt syntes jeg faktisk dere er hakket verre enn andre, da dere faktisk påstår dere er noe dere ikke er... 

 

Hvis dette var standarden i JV så tror jeg det er lurt av politiet og ta en titt i de såkalte rikest salene disse uærlige folkene besitter... Kan jo være derfor de er så innmari hemmelighetsfulle og ikke slipper inn "uinnvidde"... Ville ikke vært første gangen at kristne sekter drev med ting de liksom ikke skal drive med... 

 

 

Jeg tror du bryter et av budene her, altså at du farer med ren løgn.

 

At en JV gjør feil tror jeg på, men at hele "Sekta" gjør feil/stjeler mens andre i "Sekta" følger med nekter jeg å tro.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

At en JV gjør feil tror jeg på, men at hele "Sekta" gjør feil/stjeler mens andre i "Sekta" følger med nekter jeg å tro.

To i dette tilfelle... Neida, tror heller ikke at ALLE er slik, men den standarden dere tror dere lever etter er dere ikke alene om. Det er faktisk flest ærlige og oppriktige mennesker, spør alle som har fått igjen lommeboka si intakt... Har selv sett folk som har mistet penger og lommeboker og gått etter dem for å gi dem detet tilbake. For meg er det så enkelt at det ikke er mine penger... Ser jeg en koffert med hundre tusen kroner i ligge et eller annet sted (Om dette var på et kontor eller midt i skauen er uten betydning, selv om jeg ville tatt med meg kofferten om jeg fant den i skauen for å levere den til politiet, .) så ville jeg ikke tatt de pengene, nettopp fordi det ikke er mine penger... Dette gjelder også om det hadde vært en hundrelapp, det er ikke mine penger. 

 

Fant for mange år siden 460 000 i en plastpose på toalettet på et tog... Dette var det siste toget til Drammen på natta og INGEN ville sett om jeg hadde stappet den ned i jakka og gått ut... Så hva gjorde jeg? Jeg stappet dem ned i jakka og gikk ut og omtrent hundre meter oppi gata leverte jeg plastposen, fremdeles med 460 000 kroner i, til politiet... Så vidt jeg vet kom ingen å ba om å få de pengene tilbake... Og jeg var ikke fristet, ikke engang et sekund, på å ta noen av de pengene... De var ikke mine, og dessuten et såpass mistenkelig høyt beløp i en plastpose til å være ærlig oppsparte middler, så jeg mistenkte narkotika handel eller lignende og tenkte at disse pengene måtte være greie å IKKE kjøpe narkotika for... Å IKKE stjele noe fra andre når jeg har så jeg klarer meg er min standard... Dette var ikke standaren til de to nevnte JV'ere... De stjal, de jugde og de satte skylden på andre der det lot seg gjøre, og der det egentlig ikke lot seg gjøre, der var satan og lurte, av alle ting oss... Så jeg ble ganske tidlig i livet kurert for slike sekter, de har ingenting å tilby en fredelig og frihets elskende "sjel".. 

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

At en JV gjør feil tror jeg på, men at hele "Sekta" gjør feil/stjeler mens andre i "Sekta" følger med nekter jeg å tro.

To i dette tilfelle... Neida, tror heller ikke at ALLE er slik, men den standarden dere tror dere lever etter er dere ikke alene om. Det er faktisk flest ærlige og oppriktige mennesker, spør alle som har fått igjen lommeboka si intakt... Har selv sett folk som har mistet penger og lommeboker og gått etter dem for å gi dem detet tilbake. For meg er det så enkelt at det ikke er mine penger... Ser jeg en koffert med hundre tusen kroner i ligge et eller annet sted (Om dette var på et kontor eller midt i skauen er uten betydning, selv om jeg ville tatt med meg kofferten om jeg fant den i skauen for å levere den til politiet, .) så ville jeg ikke tatt de pengene, nettopp fordi det ikke er mine penger... Dette gjelder også om det hadde vært en hundrelapp, det er ikke mine penger.

 

Fant for mange år siden 460 000 i en plastpose på toalettet på et tog... Dette var det siste toget til Drammen på natta og INGEN ville sett om jeg hadde stappet den ned i jakka og gått ut... Så hva gjorde jeg? Jeg stappet dem ned i jakka og gikk ut og omtrent hundre meter oppi gata leverte jeg plastposen, fremdeles med 460 000 kroner i, til politiet... Så vidt jeg vet kom ingen å ba om å få de pengene tilbake... Og jeg var ikke fristet, ikke engang et sekund, på å ta noen av de pengene... De var ikke mine, og dessuten et såpass mistenkelig høyt beløp i en plastpose til å være ærlig oppsparte middler, så jeg mistenkte narkotika handel eller lignende og tenkte at disse pengene måtte være greie å IKKE kjøpe narkotika for... Å IKKE stjele noe fra andre når jeg har så jeg klarer meg er min standard... Dette var ikke standaren til de to nevnte JV'ere... De stjal, de jugde og de satte skylden på andre der det lot seg gjøre, og der det egentlig ikke lot seg gjøre, der var satan og lurte, av alle ting oss... Så jeg ble ganske tidlig i livet kurert for slike sekter, de har ingenting å tilby en fredelig og frihets elskende "sjel"..

Hele to personer ja. JV er som alle andre mennesker, men setter lista høyt. I denne saken tror jeg det er misforståelse.

 

Er det mange år siden, ser jeg mer kritisk på det. Men de senere år så er det mange folk som ikke plukker eplene sine, og gjerne gir jobben til andre i bytte mot litt syltetøy feks...

 

Rene Adam og Eva...

Lenke til kommentar

 

 

I denne saken tror jeg det er misforståelse.

 

Det er du programforpliktet til å tro, derfor har du en lavere standard, for nei, ingen misforståelse i denne saken nei, her var bevisene soleklare.. Kan vel ikke bli særlig klarere enn når du tar med alle konfekteskene (julegrasiale) som var til ALLE kollegene dine med deg hjem fordi du skal gi dem bort til venner og bekjente ikke bare et år, men TO år på rad... Da er du en tyv og en kjeltring som ønsker å klatre i kirkebenker man sitter på... Denne satt omtrent bakerst tror jeg... 

Lenke til kommentar

 

 

 

I denne saken tror jeg det er misforståelse.

 

Det er du programforpliktet til å tro, derfor har du en lavere standard, for nei, ingen misforståelse i denne saken nei, her var bevisene soleklare.. Kan vel ikke bli særlig klarere enn når du tar med alle konfekteskene (julegrasiale) som var til ALLE kollegene dine med deg hjem fordi du skal gi dem bort til venner og bekjente ikke bare et år, men TO år på rad... Da er du en tyv og en kjeltring som ønsker å klatre i kirkebenker man sitter på... Denne satt omtrent bakerst tror jeg... 

 

 

Ehhh et av prinsippene til JV er at de ikke skal gå i kirken???

Lenke til kommentar

Jeg kan hilse og si at vitner under visse omstendigheter kan lyve og er tatt for å lyve.

Royal Comission hearing i Australia der deres praksis for behandling av missbruk av barn var tema er et godt bevis for dette.

Nytt er at også vanlige vitner skal mere aktivt ta i bruk denne typen løgn for å vinne medlemmer.

http://jwsurvey.org/mind-control/upcoming-2017-jw-assembly-encourages-witness-youths-to-lie-about-homosexuality

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...