Gå til innhold

Hvorfor tror du ikke på gud?


Anbefalte innlegg

Menneskekroppen og hjernen er en meget komplisert maskineri. Det samme er flesteparten av dyre og planteriket.

 

Dette tyder på intelligent design.

 

Jeg er enig med Jostein Gaarder som bla skrev filosofihistorieboka Sofies Verden, der det absolutt er mulig å forestille seg at noen drar en kanin opp av hatten, samme med Matrixfilmen, vi skal ikke ta alt for seriøst det vi tror eller tror vi kan bevise? Kan vi virkelig bevise vår eksistens? Eller er hele Universet et komplisert dataspill med 1 og 0 er?

 

Du skal ikke helt stole på informasjon sånn den ser ut til å være.

 

Mange astronauter er troende, og troende på annet liv i universet, rett og slett fordi de har sett ting som ikke kan forklares.

 

Ikke bli overrasket om det finnes en Gud høyere livsform som skapte og terraformet jorden, og befolket den.

Fri og bevaremegvel for noe sludder.Inteligent design er tull fra ene enden til den den andre eller som Matt Dillahunty  sa "Intelligent Design is just Creationism dressed up in a lab coat". Det finnes lite til intet bevis som tyder på at gud i det hele tatt eksisterer, og om han gjør det er han virkelig ingen god gud, hvorfor lar gud sine undersåtter leve i en verden herjet med krig og elendighet, hvilken god gud sender folk til helvete i steden for å tilgi slik bibelen lærer oss? Du som jeg har en felles forfeder med sjimpansene.. DET har man ugjenstridlig beviser for så det beste er å akseptere dette.. Beklager om jeg virker aggresiv i posten min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menneskekroppen og hjernen er en meget komplisert maskineri. Det samme er flesteparten av dyre og planteriket.

 

Dette tyder på intelligent design.

 

Da gjenstår det bare å få dette bekreftet da... Problemet ditt er at evolusjon hadde vært fakta selv om en gud ble bevist... Og siden vi kjenner til mekanikken bak evolusjon så er ingen kompleks maskin bygger nødvendig...  Du glemmer helt at ekstra ordinære påstander krever ekstra ordinære bevis du...

Lenke til kommentar

Jeg mener at telekinese og telepati og andre relaterte fenomen i prinsippet er bevist per normal, vanlig, standard vitenskapelig standard.

Heldigvis er ikke dette opp til deg å mene; "vanlig" vitenskapelig standard setter nemlig hypotesens forklaringsevne som et imperativ.

Lenke til kommentar

 

Menneskekroppen og hjernen er en meget komplisert maskineri. Det samme er flesteparten av dyre og planteriket.

 

Dette tyder på intelligent design.

 

Jeg er enig med Jostein Gaarder som bla skrev filosofihistorieboka Sofies Verden, der det absolutt er mulig å forestille seg at noen drar en kanin opp av hatten, samme med Matrixfilmen, vi skal ikke ta alt for seriøst det vi tror eller tror vi kan bevise? Kan vi virkelig bevise vår eksistens? Eller er hele Universet et komplisert dataspill med 1 og 0 er?

 

Du skal ikke helt stole på informasjon sånn den ser ut til å være.

 

Mange astronauter er troende, og troende på annet liv i universet, rett og slett fordi de har sett ting som ikke kan forklares.

 

Ikke bli overrasket om det finnes en Gud høyere livsform som skapte og terraformet jorden, og befolket den.

Fri og bevaremegvel for noe sludder.Inteligent design er tull fra ene enden til den den andre eller som Matt Dillahunty  sa "Intelligent Design is just Creationism dressed up in a lab coat". Det finnes lite til intet bevis som tyder på at gud i det hele tatt eksisterer, og om han gjør det er han virkelig ingen god gud, hvorfor lar gud sine undersåtter leve i en verden herjet med krig og elendighet, hvilken god gud sender folk til helvete i steden for å tilgi slik bibelen lærer oss? Du som jeg har en felles forfeder med sjimpansene.. DET har man ugjenstridlig beviser for så det beste er å akseptere dette.. Beklager om jeg virker aggresiv i posten min

 

 

Helvete eksisterer ikke i bibelen, bare dödsriket som er liv uten eksistens fram til gjenoppvekningen etter den förste död. Siden har du den andre död, og den består av en eller annen tidsbegrenset straff og siden tilintetgjörelse på den brennende Gehenna söpleplassen. Dette er ikke Helvete. Helvete eller Hell er bare en omskrivning etter norröne Hel altså Hels rike, Helvete/Hell eller Hades.

 

Når det kommer til hvorfor det er så mye lidelse så må vi tilbake til Edens have og Adam og Eva, de var skapt fullkomne og hadde bare en regel å holde, og det var å ikke spise av kunnskapens tre, dette feilet Adam og Eva i og dermed arvet alle etterkommerne deres synden.

 

Synden og det at verden er i det onde, eller Satan motstanderen er grunnen til at det er så mye urettferdighet, kriger og nöd i verden. Men Gud har lovet at en dag skal dette opphöre og menneskene skal igjen leve fullkomne sammen med Gud på en ny jord.

 

Det står spesifikt i bibelen at det Gud lover holder han. Så det er bare å väre tålmodig i dette livet som er begrenset med mellom 70-100 få år, og noen av dere vil i deres tid se ting begynne å åpenbare seg og guds makt og hans här vil vise seg på jorden igjen.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

 

Jeg mener at telekinese og telepati og andre relaterte fenomen i prinsippet er bevist per normal, vanlig, standard vitenskapelig standard.

Heldigvis er ikke dette opp til deg å mene; "vanlig" vitenskapelig standard setter nemlig hypotesens forklaringsevne som et imperativ.

Man måler hjernene til to personer. Og plasserer personene i to adskilte rom som er skjermet for ALLE former for kjent interaksjon og overføring av informasjon og energi osv etc.

 

Så blinker man et lys i det ene rommet og personen i rommet ser dette og man ser at hjernen også reagerer på lyset som blinket.

 

Hva da når hjernen til personen i det andre rommet også viser en reaksjon, selv om det rommet er helt mørkt og stille hele tiden? Husk at de er adskilte, separerte og totalt skjermet fra ALLE kjente former for interaksjon og overføring.

 

Hvilke hypoteser foreslår du og hvilken forklaringsevne har disse?

 

Gjerne gi meg minst to svar. Et hvor du antar at eksemplet mitt er sant og er fra legitim og reell forskning. Og et annet svar hvor du kan endre eksempelet mitt, og/eller avfeie det som, eller spekulere i, metodefeil, forskersvindel osv etc så mye du vil hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

Så kan bedrevitende spörre... hvorfor feilet Adam og Eva når de var skapt fullkomne?

 

Gud skapte menneskekroppen fullkommen og med hensikt til evig liv, men han ville ikke skape viljelöse roboter, han skapte mennesket i sitt bilde med noe som heter FRI VILJE,

 

Og Gud var nådig og lot ikke menneskeslekten dö fordi Adam og Eva syndet, han ga oss en ny sjangse, og med profetene, og löseofferet til fullkomne Jesus så har vi fått en ny sjangse.

 

Det er opp til hver og en å velge hvilken vei de vil gå.

 

Men jeg siterer rett ut fra Pulp fiction faktisk som er inspirert av bibelen og blandt annet Salmene og Ezekiel.

 

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother’s keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Menneskekroppen og hjernen er en meget komplisert maskineri. Det samme er flesteparten av dyre og planteriket.

 

Dette tyder på intelligent design.

 

Da gjenstår det bare å få dette bekreftet da... Problemet ditt er at evolusjon hadde vært fakta selv om en gud ble bevist... Og siden vi kjenner til mekanikken bak evolusjon så er ingen kompleks maskin bygger nødvendig...  Du glemmer helt at ekstra ordinære påstander krever ekstra ordinære bevis du...

 

 

Mennesket kan skape liv idag, faktisk dersom vi hadde hatt celler tilgjengelig eller dna av dinosaurene så kunne Jurassic park blitt virkelig idag. Vi kan skape liv.

 

En dag kan det hende at vi kan före livet videre til andre steder også, akkurat som Gud gjorde her på jorden.

 

Så dersom menneskene klarer sånt, vi vet jo fra diverse kunnskapskanaler ting som terraforming etc er mulig i framtiden.....

 

 

Hvorfor er det da så utenkelig at Gud og hans här som er i slektskap med mennesket kan ha gjort dette selv?

 

 

Dersom man tar skriftene litt alvorlig, så er dette bevitninger om noe som har hendt, forsökt dokumentert av mennesker og videreberetninger og siden nedtegnet. Vi har navn på personer som eksisterte på de tidene. Farao, Herodes, Nebbuchadnessar og endel riker og konger som faktisk har eksistert.....

 

Det er også ättetavler langt tilbake i tid, og dynastier...

 

Mye historiske slag og hendelser...

 

 

Vi ser da bort fra en Zevsinspirert skjeggete gud, men en eller annen form for höyere intelligens som kommer fra stjernene.

 

Jeg er veldig usikker på om Gud skapte universet, men jeg er trygg på at han skapte jorden og mennesket. Men jeg spekulerer i at Gud har blitt ETT med universet, og at ideen om Gud eller loven aldri slutter og eksisterer. Men er evig selv etter universets slutt, og för det eventuelt begynner igjen.

 

Det som er sannheten er at ondskap ikke er levedyktig, det er selvdestruktivt.

 

Sannheten er at uansett hvor mye lidelse det er i verden så er Gud god og rettferdig. Det er istedenfor mennesket som er urettferdig og forårsaker det som er ondt.

 

Tenk jorden er faktisk mulig å leve på for alle menneskene dersom vi delte ressursene mat og vann med hverandre. Men vi gjör jo ikke det. Mange styreformer og politikk har värt brukt. Vi har kommunisme som ser bra ut på papiret men ikke fungerer i praksis, vi har demokrati og ytringsfrihet, dette er heller ikke perfekt. Det at folkemobben stemmer for valgflesk som billigere bensin og ökt levestandar for seg selv er ikke bra for samfunnet, og iallefall ikke verden rundt oss......

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Svar meg på dette Gould

 

Hvis Adam og Eva fikk Kain og Abel, og Kain drepte sin bror

 

Hvem må da Kain på ett eller annet tidspukt hatt samkvem med?

 

Og forbyr ikke bibelen på det sterkeste slike ting???

16 Så drog Kain bort fra Herren og slo seg ned i landet Nod, øst for Eden. 17 Kain levde sammen med sin kone, og hun ble med barn og fødte Hanok. Kain gav seg til å bygge en by og kalte den Hanok etter sin sønn.

1 Mos 4, 16-17

3 Da Adam var 130 år, fikk han en sønn som var ham lik, som hans eget bilde, og han kalte ham Set. 4 Etter at Adam hadde fått Set, levde han enda 800 år og fikk sønner og døtre. 5 Hele Adams levetid ble 930 år. Så døde han.

1 Mos 5, 3-5

Kain giftet seg enten med sin søster, kusine eller et annet slektsledd. De første menneskene skulle spre seg og bli mange. Det står at Adam ble hele 930 år. I løpet av flere hundre år ble det mange barn, som igjen fikk barn osv. Det var ikke før innavl ble et genetisk problem, at mennesket fikk et forbud mot incest (3 Mos 18, 6-18).

Lenke til kommentar

Jaha.... Du ser helt bort i fra at det MÅ ha forekommet inavl mellom mor evt søster (Om da Eva fødte en datter) og sønn dersom Adam og Eva dersom den bibelske historien er sann....

 

 

Ingen av eder skal røre ved nogen kvinne av sin nære slekt for å ha omgang med henne; jeg er Herren. 7Din fars og din mors leie skal du ikke vanære; hun er din mor, du skal ikke ha omgang med henne. 8Din stedmor skal du ikke ha omgang med; hun er din fars hustru. 9Din søster, enten det er din fars datter eller din mors datter, enten hun er født hjemme eller født ute, skal du ikke ha omgang med. 10Din sønnedatter eller din datterdatter skal du ikke ha omgang med; for det er ditt eget kjød. 11Din stedmors datter, som også er din fars datter, skal du ikke ha omgang med; hun er din søster. 12Din fars søster skal du ikke ha omgang med; hun er din fars nære slekt. 13Din mors søster skal du ikke ha omgang med; for hun er din mors nære slekt. 14Din farbrors leie skal du ikke vanære, hans hustru skal du ikke komme for nær; hun er din fars søster. 15Din sønnekone skal du ikke ha omgang med; hun er din sønns hustru, du skal ikke ha omgang med henne. 16Din brors hustru skal du ikke ha omgang med - ikke vanære din brors leie. 17Du skal ikke ha omgang med en kvinne og tillike med hennes datter; hennes sønnedatter eller hennes datterdatter skal du heller ikke ta og ha omgang med; de er hennes nære slekt, det er skammelig ferd. 18Du skal ikke ta din hustrus søster til ekte mens din hustru lever, så du vekker fiendskap mellem dem ved å ha omgang med dem begge.

 

Ouch tough luck Kain... Ser ut som det bærer lukt til dødsriket for din del.... Hva angår å gjøre en kvinne gravid i en alder av 130 år sier jeg bare VIRKELIG???? Og at han ble 930 år trenger en vel heller ikke mye i hodet for å skjønne at dette ikke er mulig

Endret av crii
Lenke til kommentar

Når mennesket var fullkomment og levde i rundt 900 år så var ikke innavl eller sösken eller söskenbarns ekteskap noe problem. Det var först når arvesynden og mennesket ikke var fullkomment ennå at innavl ble forbudt pga skadene dette medförer for livet.

 

Adam levde i over 900 år... Noah levde også svärt lenge, det samme gjorde hans bestefar Enoch.

 

Men idag selv med all legevitenskap, så lever det ufullkomne mennesket mellom 70-100 år.,,,,,

Lenke til kommentar

Så kan bedrevitende spörre... hvorfor feilet Adam og Eva når de var skapt fullkomne?

 

Gud skapte menneskekroppen fullkommen og med hensikt til evig liv, men han ville ikke skape viljelöse roboter, han skapte mennesket i sitt bilde med noe som heter FRI VILJE,

 

Og Gud var nådig og lot ikke menneskeslekten dö fordi Adam og Eva syndet, han ga oss en ny sjangse, og med profetene, og löseofferet til fullkomne Jesus så har vi fått en ny sjangse.

 

Det er opp til hver og en å velge hvilken vei de vil gå.

 

Men jeg siterer rett ut fra Esekiel i Pulp fiction

 

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother’s keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

 

Fri vilje er ikke fri dersom man møter fatale konsekvenser av å utøve den. Gud lagde ufullkomne mennesker tydeligvis da de ikke gjorde det riktige. Du sier Gud ikke ønsker roboter, men det er jo sånn det funker i praksis. Tro på Gud, spør aldri hvorfor, aksepter påstander uten grunnlag. Listen er lagt opp klar, og man skal bare nikke til hvert punkt, og dersom man ikke nikker så venter evig tortur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha.... Du ser helt bort i fra at det MÅ ha forekommet inavl mellom mor evt søster (Om da Eva fødte en datter) og sønn dersom Adam og Eva dersom den bibelske historien er sann....

 

 

Ingen av eder skal røre ved nogen kvinne av sin nære slekt for å ha omgang med henne; jeg er Herren. 7Din fars og din mors leie skal du ikke vanære; hun er din mor, du skal ikke ha omgang med henne. 8Din stedmor skal du ikke ha omgang med; hun er din fars hustru. 9Din søster, enten det er din fars datter eller din mors datter, enten hun er født hjemme eller født ute, skal du ikke ha omgang med. 10Din sønnedatter eller din datterdatter skal du ikke ha omgang med; for det er ditt eget kjød. 11Din stedmors datter, som også er din fars datter, skal du ikke ha omgang med; hun er din søster. 12Din fars søster skal du ikke ha omgang med; hun er din fars nære slekt. 13Din mors søster skal du ikke ha omgang med; for hun er din mors nære slekt. 14Din farbrors leie skal du ikke vanære, hans hustru skal du ikke komme for nær; hun er din fars søster. 15Din sønnekone skal du ikke ha omgang med; hun er din sønns hustru, du skal ikke ha omgang med henne. 16Din brors hustru skal du ikke ha omgang med - ikke vanære din brors leie. 17Du skal ikke ha omgang med en kvinne og tillike med hennes datter; hennes sønnedatter eller hennes datterdatter skal du heller ikke ta og ha omgang med; de er hennes nære slekt, det er skammelig ferd. 18Du skal ikke ta din hustrus søster til ekte mens din hustru lever, så du vekker fiendskap mellem dem ved å ha omgang med dem begge.

 

Ouch tough luck Kain... Ser ut som det bærer lukt til dødsriket for din del.... Hva angår å gjøre en kvinne gravid i en alder av 130 år sier jeg bare VIRKELIG???? Og at han ble 930 år trenger en vel heller ikke mye i hodet for å skjønne at dette ikke er mulig

 

Jeg informerer at loven kom med Moses, og loven var ikke sånn för Moses....

 

Altså Adam og evas etterkommere var sammen med söskenbarn etc....

Lenke til kommentar

Når mennesket var fullkomment og levde i rundt 900 år så var ikke innavl eller sösken eller söskenbarns ekteskap noe problem. Det var först når arvesynden og mennesket ikke var fullkomment ennå at innavl ble forbudt pga skadene dette medförer for livet.

 

Adam levde i over 900 år... Noah levde også svärt lenge, det samme gjorde hans bestefar Enoch.

 

Men idag selv med all legevitenskap, så lever det ufullkomne mennesket mellom 70-100 år.,,,,,

 

Og igjen viser dette at jeg må slutte å tro at man kan få en noe som helst seriøs debatt med deg.

Lenke til kommentar

 

Så kan bedrevitende spörre... hvorfor feilet Adam og Eva når de var skapt fullkomne?

 

Gud skapte menneskekroppen fullkommen og med hensikt til evig liv, men han ville ikke skape viljelöse roboter, han skapte mennesket i sitt bilde med noe som heter FRI VILJE,

 

Og Gud var nådig og lot ikke menneskeslekten dö fordi Adam og Eva syndet, han ga oss en ny sjangse, og med profetene, og löseofferet til fullkomne Jesus så har vi fått en ny sjangse.

 

Det er opp til hver og en å velge hvilken vei de vil gå.

 

Men jeg siterer rett ut fra Esekiel i Pulp fiction

 

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother’s keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

 

Fri vilje er ikke fri dersom man møter fatale konsekvenser av å utøve den. Gud lagde ufullkomne mennesker tydeligvis da de ikke gjorde det riktige. Du sier Gud ikke ønsker roboter, men det er jo sånn det funker i praksis. Tro på Gud, spør aldri hvorfor, aksepter påstander uten grunnlag. Listen er lagt opp klar, og man skal bare nikke til hvert punkt, og dersom man ikke nikker så venter evig tortur.

 

Nei de var fullkomne i kropp og sjel men spiste av det forbudte treet.

 

Idag har vi mange lover å fölge, og bibelen har også bud....

 

Men Adam og eva hadde mat i overflod, men det ene symbolet på Guds makt og Guds vilje bröt de.

 

Du kan sammenligne det med at terrorister brenner det norske flagget på Karl Johan foran slottet på 17.Mai. Siden flagget er et symbol på Norges makt så vil mange normenn finne det ubehagelig at norske flagg brennes på nasjonaldagen.

 

På samme måte var kunnskapens eple et symbol på pakten mellom mennesket og gud.

 

Gud ville virkelig at vi skulle fölge den ene regelen og bli mange, og muligens når mennesket var rede for dette så ville kanskje Gud latt mennesket smake av kunnskapens tre Det vet vi ikke..

 

Men mennesket feilet Gud, og sviktet Guds pakt...

Lenke til kommentar

 

Når mennesket var fullkomment og levde i rundt 900 år så var ikke innavl eller sösken eller söskenbarns ekteskap noe problem. Det var först når arvesynden og mennesket ikke var fullkomment ennå at innavl ble forbudt pga skadene dette medförer for livet.

 

Adam levde i over 900 år... Noah levde også svärt lenge, det samme gjorde hans bestefar Enoch.

 

Men idag selv med all legevitenskap, så lever det ufullkomne mennesket mellom 70-100 år.,,,,,

 

Og igjen viser dette at jeg må slutte å tro at man kan få en noe som helst seriøs debatt med deg.

 

 

Du holder det som usannsynelig at de förste Gudeskapte menneskene levde så lenge?

 

Fordi mennesker idag som er ufullkomne lever til 70-100 år?

 

 

De förste genererte menneskene var skapt uten sykdom, og uten alderdom.. Men etter syndefallet så endret dette seg. Adam og Eva kommer ikke til gjenoppstå og leve evig.  De har skylden for all verdens synd gjennom sin ene synd. Gud sa at spiste de av treet så skulle de dö, og det gjorde de, men de levde i nesten 1000 år da..

 

Men Abel har muligheten for å gjennoppstå, fordi han var en mann etter guds vilje.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

Så kan bedrevitende spörre... hvorfor feilet Adam og Eva når de var skapt fullkomne?

 

Gud skapte menneskekroppen fullkommen og med hensikt til evig liv, men han ville ikke skape viljelöse roboter, han skapte mennesket i sitt bilde med noe som heter FRI VILJE,

 

Og Gud var nådig og lot ikke menneskeslekten dö fordi Adam og Eva syndet, han ga oss en ny sjangse, og med profetene, og löseofferet til fullkomne Jesus så har vi fått en ny sjangse.

 

Det er opp til hver og en å velge hvilken vei de vil gå.

 

Men jeg siterer rett ut fra Esekiel i Pulp fiction

 

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother’s keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

 

Fri vilje er ikke fri dersom man møter fatale konsekvenser av å utøve den. Gud lagde ufullkomne mennesker tydeligvis da de ikke gjorde det riktige. Du sier Gud ikke ønsker roboter, men det er jo sånn det funker i praksis. Tro på Gud, spør aldri hvorfor, aksepter påstander uten grunnlag. Listen er lagt opp klar, og man skal bare nikke til hvert punkt, og dersom man ikke nikker så venter evig tortur.

 

Nei de var fullkomne i kropp og sjel men spiste av det forbudte treet.

 

Idag har vi mange lover å fölge, og bibelen har også bud....

 

Men Adam og eva hadde mat i overflod, men det ene symbolet på Guds makt og Guds vilje bröt de.

 

Du kan sammenligne det med at terrorister brenner det norske flagget på Karl Johan foran slottet på 17.Mai. Siden flagget er et symbol på Norges makt så vil mange normenn finne det ubehagelig at norske flagg brennes på nasjonaldagen.

 

På samme måte var kunnskapens eple et symbol på pakten mellom mennesket og gud.

 

Gud ville virkelig at vi skulle fölge den ene regelen og bli mange, og muligens når mennesket var rede for dette så ville kanskje Gud latt mennesket smake av kunnskapens tre Det vet vi ikke..

 

Men mennesket feilet Gud, og sviktet Guds pakt...

 

 

Så din Gud skaper mennesker som absolutt ikke skal gjøre akkurat en ting. Allikevel lager han de i stand til å gjøre den ene tingen. Den ene tingen er det som gjør mennesket i stand til å i det hele tatt evaluere riktig/galt. Det må virkelig suge å være Adam og Eva, og bære skylden for all lidelse i verden på grunn av et feiltrinn de umulig kan ha vært klar over. Med mindre de hadde oppført seg som roboter, noe din Gud åpenbart ønsker ved måten han ter seg på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så kan bedrevitende spörre... hvorfor feilet Adam og Eva når de var skapt fullkomne?

 

Gud skapte menneskekroppen fullkommen og med hensikt til evig liv, men han ville ikke skape viljelöse roboter, han skapte mennesket i sitt bilde med noe som heter FRI VILJE,

 

Og Gud var nådig og lot ikke menneskeslekten dö fordi Adam og Eva syndet, han ga oss en ny sjangse, og med profetene, og löseofferet til fullkomne Jesus så har vi fått en ny sjangse.

 

Det er opp til hver og en å velge hvilken vei de vil gå.

 

Men jeg siterer rett ut fra Esekiel i Pulp fiction

 

The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother’s keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee.

 

Fri vilje er ikke fri dersom man møter fatale konsekvenser av å utøve den. Gud lagde ufullkomne mennesker tydeligvis da de ikke gjorde det riktige. Du sier Gud ikke ønsker roboter, men det er jo sånn det funker i praksis. Tro på Gud, spør aldri hvorfor, aksepter påstander uten grunnlag. Listen er lagt opp klar, og man skal bare nikke til hvert punkt, og dersom man ikke nikker så venter evig tortur.

 

Nei de var fullkomne i kropp og sjel men spiste av det forbudte treet.

 

Idag har vi mange lover å fölge, og bibelen har også bud....

 

Men Adam og eva hadde mat i overflod, men det ene symbolet på Guds makt og Guds vilje bröt de.

 

Du kan sammenligne det med at terrorister brenner det norske flagget på Karl Johan foran slottet på 17.Mai. Siden flagget er et symbol på Norges makt så vil mange normenn finne det ubehagelig at norske flagg brennes på nasjonaldagen.

 

På samme måte var kunnskapens eple et symbol på pakten mellom mennesket og gud.

 

Gud ville virkelig at vi skulle fölge den ene regelen og bli mange, og muligens når mennesket var rede for dette så ville kanskje Gud latt mennesket smake av kunnskapens tre Det vet vi ikke..

 

Men mennesket feilet Gud, og sviktet Guds pakt...

 

 

Så din Gud skaper mennesker som absolutt ikke skal gjøre akkurat en ting. Allikevel lager han de i stand til å gjøre den ene tingen. Den ene tingen er det som gjør mennesket i stand til å i det hele tatt evaluere riktig/galt. Det må virkelig suge å være Adam og Eva, og bære skylden for all lidelse i verden på grunn av et feiltrinn de umulig kan ha vært klar over. Med mindre de hadde oppført seg som roboter, noe din Gud åpenbart ønsker ved måten han ter seg på.

 

 

Ja han gav de fri vilje.... og den brukte de på å trosse Gud.

 

De hadde logisk nok ikke oppfört seg som roboter om de hadde valgt fritt å fölge Guds eneste lov.

 

Sammenlignet så hadde moseloven hundrevis av lover og forskrifter.

 

Adam og Eva hadde fullt av overflod, var friske og fullkomne med evige liv, men valgte å trosse Guds ene bud.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...