Gå til innhold

Lei iPhone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om du har bestemt deg enda, siden jeg ikke orka å lese hele tråden, :p men jeg vil anbefale deg htc one s. Den er tynn som en flis, og har en kvalitetsfølelse av de sjeldne. DEn har et unibody design av micro arc oksidert metall som føles og ser helt rått ut. den har en av de raskeste prosessorene på markede og har en skjerm som funker dritbra selv i direkte sollys. Det er så deilig og kunne ligge og sole seg mens man surfer på telefonen. Kameraet er også dritbra :D

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha noe som er minst like raskt og smooth som iPhone kan man kanskje anbefale Windows Phone, som også er noe helt annet enn iOS. Nokia Lumia 800 eller Lumia 900 har begge Windows Phone og en fantastisk kvalitetsfølelse. De er skjært ut i et stykke plast, og ligger utrolig godt i hånden, ettersom den er tung. Men hvis du vil ha Android kan vel One S eller One X være noe, og kanskje Sony Xperia P, som er laget i aluminium.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha noe som er minst like raskt og smooth som iPhone kan man kanskje anbefale Windows Phone, som også er noe helt annet enn iOS. Nokia Lumia 800 eller Lumia 900 har begge Windows Phone og en fantastisk kvalitetsfølelse. De er skjært ut i et stykke plast, og ligger utrolig godt i hånden, ettersom den er tung. Men hvis du vil ha Android kan vel One S eller One X være noe, og kanskje Sony Xperia P, som er laget i aluminium.

 

Jeg var også lei iPhone, og kjøpte meg en Lumia 800 istedetfor 4S etter jul. Ett av kriteriene som gjorde at jeg gikk for windows phone over Android er at metro har en rask interface som ikke lagger, men nå etter Jelly Bean er ikke det en like stor virtue.

 

- Det jeg liker best med windows phone er facebook integrasjonen av kontakter, virker fint og sømløst - men, man ender gjerne opp med å måtte inn i facebook app'en uansett fordi "whats new" ikke får med seg alt.

 

- De mest brukte appsene (facebook, twitter, instagram og spotify) er alle veldig mye tregere og dårligere på Windows Phone. F.eks facebook refresher hele samtalen hver gang du skriver i chatten, instagram finnes ikke - så man kan ikke poste bilder. Men mest irriterende av alt er den elendige spotify appen, som tritt og ofte gjør "mister" offline playlists, er laggy, treg og mangler mye funksjonalitet - faktisk så hakker musikken dersom du gjør noe på telefonen samtidig som du hører på spotify....

 

- "Multitaskingen" er elendig. Bryr meg ikke så mye om programmene kjører i bakgrunnen eller ikke, men i de aller fleste tilfellene må appen starte fra scratch og bruker sinnsykt lang tid på å komme opp å kjøre - utrolig nok, nesten tregere enn å bare trykke på tile'en pånytt.

 

- Dedikert søkeknapp er helt håpløst når bing er begrenset utenfor USA - som regel åpner jeg bare en nettleser og bruker google istedet, får bedre resultater. Places nearby etc fungerer ikke i Oslo engang, så da er det i all hovedsak en knapp som kunne vært brukt til noe annet....

 

-Ellers kan det jo nevnes at alle windows phones bare har én kjerners prosessorer, gjør ikke så mye på den vanlige interfacen - men tror nok mange av appene er tregere på grunn av det. Latterlig nok så er telefonen et halvt år gammel og får bare en trashy versjon av WP8 som lanseres i Q4 - sikkert på grunn av den elendige hardwaren som microsoft begrenset de første telefonene til.

 

-Bra byggekvalitet og spennende design, eneste minuset er vel at kameraet tar dårligere bilder enn andre telefoner med tilsvarende megapixler. Har vært noen klager på lydkvaliteten også, personlig legger jeg ikke så mye merke til det etter oppdateringen som fikset den - men den er ikke spektakulær iallefall.

 

Jeg gav de en sjanse og har egentlig vært skuffet siden, så jeg blir nok å plukke opp en iPhone igjen for enkelhets skyld. Forøvrig syntes jeg det er ganske provoserende at de la listen for hardware såpass lav at de eksisterende brukerne av WP ikke vil få mulighet til å prøve WP8 uten å kjøpe en ny telefon, spesielt når jeg har vært mindre en begeistret for Mango og har ventet på tweaks for å fikse noen av problemene.

 

TL;DR - Ikke kjøp WP, gå heller for HTC One X eller vent på neste generasjon av android telefoner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har de siste fire årene vert lykkelig eier av iPhone og har faktisk aldri opplevd problemer. På de fire årene jeg har hatt iPhone så kan jeg så vidt jeg husker aldri restartet telefonen en eneste gang. Den funker som bare det.

 

MEN!... nå begynner jeg liksom å bli litt lei iPhone. Telefoner som Samsung Galaxy S III begynner å friste mer. Ikke fordi jeg er direkte missfornøyd med iPhone, men rett og slett fordi iPhone er omtrent helt lik i dag som da den kom ut for noen år siden.

 

Var å kikket på en Samsung S III i går og det eneste som irriterer meg er at den kjennes ut som en liten plastleke i forhold til iPhone'en. Ser for meg at telefonen vil bli stygg og ripete etter kort tid.

 

Er det flere enn meg som er litt lei iPhone?

 

NEI overhodet ikke, gleder meg i hel til femmern kommer. Men jeg kjøper mye innimellom Iphonene for å få prøvd det ut( s3 har aldri interesert meg, heller ikke ikke s2)men gi ikke opp iphonen, men husk det er lov å prøve annet fra tid til annen ;-)

Jeg har en htc one x akkurat nå og den er kvalitetslaget samt at den har alt, har forøvrig en nokia 808 purewiev også for kamera sin del, men det er Iphonen som pirrer :-)

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

men det er Iphonen som pirrer :-)

 

Pirrer?

Iphone i dag er jo tilnærmet identisk med iphone da den kom på markedet (bortsett fra at den går lettere i stykker).

 

Iphone pirrer MEG omtrent like mye som lungemos...

Da anbefaler jeg deg en annen telefon, jeg digger iphone, dens virkemåte og tilleggsutstyr. Mine har aldri dotte sundt eller måttet være på verksted. Det gjelder å behandle dem fint og vettu :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

men det er Iphonen som pirrer :-)

 

Pirrer?

Iphone i dag er jo tilnærmet identisk med iphone da den kom på markedet (bortsett fra at den går lettere i stykker).

 

Iphone pirrer MEG omtrent like mye som lungemos...

Da anbefaler jeg deg en annen telefon, jeg digger iphone, dens virkemåte og tilleggsutstyr. Mine har aldri dotte sundt eller måttet være på verksted. Det gjelder å behandle dem fint og vettu :-)

 

Hva er det med iPhones virkemåte som er så bra?

 

Nå tenker jeg i forhold til Android 4.1.1.

Lenke til kommentar
TL;DR - Ikke kjøp WP, gå heller for HTC One X eller vent på neste generasjon av android telefoner!

Hvorfor akkurat den - S3 er minst like bra

Bare min personal opinion, begge har like bra hardware men jeg liker Sense bedre enn Touchwiz - helst av alt ville jeg gått for stock android så man slipper å vente 2-3 måneder ekstra hver gang det kommer en oppdatering. Best advice er kanskje å vente på de 3-5 nye Nexus telefonene som er ventet iløpet av året, evt de nye flagskipene:)

Lenke til kommentar

men det er Iphonen som pirrer :-)

 

Pirrer?

Iphone i dag er jo tilnærmet identisk med iphone da den kom på markedet (bortsett fra at den går lettere i stykker).

 

Iphone pirrer MEG omtrent like mye som lungemos...

Da anbefaler jeg deg en annen telefon, jeg digger iphone, dens virkemåte og tilleggsutstyr. Mine har aldri dotte sundt eller måttet være på verksted. Det gjelder å behandle dem fint og vettu :-)

 

Hva er det med iPhones virkemåte som er så bra?

 

Nå tenker jeg i forhold til Android 4.1.1.

Bare så det er sagt, jeg er kjempefornøyd med one x, den er fungerer 100%, android er endelig blitt brukervenlig og appene henger rimlig greit med i systemet.

Med iPhone i huset, Ipader og mac`er samt apple tv og airplay enheter så er sirkelen fullbyrdet, jeg får en telefon(nå tenker jeg på femmern) som er et ledd i en rekke som har gitt meg så mye i så mange år og aldri gitt meg et problem.

Kanskje blir forspranget mindre, men det tar vi etterhvert....jeg har vært med så lenge i dette gamet at jeg en gang i tiden hatet touch skjermer og :-)

Så alt blir personlig, men de fleste toppmodeller i dag er endelig blitt veldig bra, for meg henger Iphone fremdeles et lite hakk forran de andre(og det før vi vet hva femmern bringer med seg )

Fantastisk følelse :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt mange telefoner, med forskjellig OS og merke, og man blir lei av alle etterhvert. Må likevel si at jeg aldri tidligere har hatt raskere, mer pålitelig og brukervennlig telefon enn iPhone (4S). Skjermen synes jeg egentlig er passe stor, for mitt bruk er 3.5-4.0" passende, da jeg har en tablet jeg bruker når jeg trenger større skjerm. Skulle jeg finne et alternativ, måtte det bli Lumia 800 eller noe tilsvarende når modellene med WP8 kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, jeg er kjempefornøyd med one x, den er fungerer 100%, android er endelig blitt brukervenlig og appene henger rimlig greit med i systemet.

Med iPhone i huset, Ipader og mac`er samt apple tv og airplay enheter så er sirkelen fullbyrdet

...

Så alt blir personlig, men de fleste toppmodeller i dag er endelig blitt veldig bra, for meg henger Iphone fremdeles et lite hakk forran de andre

 

For meg er iphone et langt steg bak de andre.

- liten skjerm (3,5" er håpløst lite, og jeg irriterer meg hele tiden ved surfing at jeg må scrolle og zoome til den store gullmedalje)

- dårlig formatstøtte på standardapp'ene

- dårlig kalender

- dårlig mailklient

- kan ikke sende bilder og andre filer via bluetooth

- må bruke itunes for å synkronisere musikk

- kræsjer diverse apps støtt og stadig

- ingen mulighet for å bestemme innhold selv på startskjermen (og da tenker jeg widgets og den slags)

- mye tasting for enkle operasjoner

- ingen mulighet for å velge tastaturlayout

- skjermen knuser dessverre altfor lett (noe jeg smertelig har fått erfare selv)

 

Ja, selvsagt fungerer Apple-enhetene fint sammen. Men det betinger at du holder deg til Apple (eller Apple-dedikerte enheter). Og da renner tusenlappene ut i hastig tempo...

Lenke til kommentar
Samsung kommer jeg ikke til å kjøpe da de sponser Chelsea FC men en android-telefon kommer nok i mine lommer blandt de neste månedene. Satser på noe Huawei eller Sony :)

 

Du finner knapt en telefon, brødrister eller vaskemaskin i dag som ikke har noe Samsung-teknologi i seg.

Det samme gjelder iPhones, om Samsung slutter å levere utstyr til de kan det bety slutten for iPhones. Men det kommer Samsung aldri til å gjøre da de tjener en god del på det.

Lenke til kommentar

For meg er iphone et langt steg bak de andre.

- liten skjerm (3,5" er håpløst lite, og jeg irriterer meg hele tiden ved surfing at jeg må scrolle og zoome til den store gullmedalje)

- dårlig formatstøtte på standardapp'ene

- dårlig kalender

- dårlig mailklient

- kan ikke sende bilder og andre filer via bluetooth

- må bruke itunes for å synkronisere musikk

- kræsjer diverse apps støtt og stadig

- ingen mulighet for å bestemme innhold selv på startskjermen (og da tenker jeg widgets og den slags)

- mye tasting for enkle operasjoner

- ingen mulighet for å velge tastaturlayout

- skjermen knuser dessverre altfor lett (noe jeg smertelig har fått erfare selv)

 

Ja, selvsagt fungerer Apple-enhetene fint sammen. Men det betinger at du holder deg til Apple (eller Apple-dedikerte enheter). Og da renner tusenlappene ut i hastig tempo...

 

Jeg skjønner hva du mener, iallfall litt...

 

Selv har jeg hatt iPhone siden iPhone 3G ble lansert i norge. Før dette har jeg hatt alt mulig av SE, Samsung og Nokia. Før jeg fikk iPhone, var vel det mest avanserte jeg gjorde med telefonen, å bytte bakgrunnsbilde.

 

Etter at jeg begynte å bruke iPhone, har jeg hatt en Android telefon ved to tilfeller. Først en HTC One S og nå en Google Galaxu Nexus. Mine svar er basert på erfaringen jeg har hatt med de to telefonene.

 

Skjermen er kanskje litt liten, men det er jammen meg ikke mye. 3,5 tommer er et veldig hendig format, og telefonen ligger veldig godt i hånden, hvis man sammenligner med en telefon som har en skjerm på 4,65 tommer eller høyere. Jeg synes skjermen på min Galaxy Nexus er for stor, selv om den er sabla flott med sin 720p oppløsning og AMOLED.

 

Å zoome på iPhone er utrolig enkelt. Dobbeltklikk på et HTML-element, og den zoomer automatisk. En tabell? Dobbeltap på skjermen og BAM, tabellens bredde dekker hele bredden på skjermen. Doppeltap en gang til og du zoomer ut igjen. What more do you want?

 

På iPhone har jeg ikke hatt noe problem med å lese noen av vedleggene jeg har fått tilsendt. I helgen har jeg fått tilsendt et par videosnutter fra en iPhone, som jeg IKKE kan spille av på min Android-telefon. Vet ikke om det var dette du mente med "formatstøtte"...?

 

Kalenderen på min Galaxy Nexus er veldig mye dårligere enn på iPhone. Lite oversiktlig og lite intuitiv å bruke. Minner meg mer om en kalender man brukte på Symbian for 5 år siden, enn på en moderne smarttelefon. På iPhone kan jeg merke en dag, og alle avtaler denne dagen dukker opp i et eget felt under kalenderen. På Android bytter den til listevisning og hopper til denne dagen. Kanskje smak og behag, men jeg liker kalenderen på iPhone bedre.

 

Samme med mailklienten som med kalenderen. Grensesnnittet på mail-appen på iPhone er etter min mening lettere å bruke. E-mail og gmail appene til Android er veldig bra, så det er ikke mye som skiller - men, jeg liker iOS sin bedre.

 

Hvorfor skal man sende bilder (og andre filer) via bluetooth?

Når iPhone ikke kunne sende MMS, var det mye syting fra både den ene og den andre. Jeg skjønner Apple veldig godt. Hvorfor sende bilder via BT eller SMS, når man har e-post? At man i dag kan sende bilder via MMS er selvsagt et pluss, men e-post er så mye mye mer egnet til dette!

 

Å bruke iTunes til synk av musikk er for meg bare et pluss. Det betyr at man er sikret at den musikken man laster over er katalogisert på en ordentlig måte og at man får med albumcover osv osv. Det er ikke det samme på Android. Joda, det er kanskje lettere å bare dra over filene vha windows utforsker, men man kobler jo uansett telefonen til PCen en gang eller to i døgnet for å lade den, og hva er da problemet? Det er mulig til å sette opp automagisk synk og sikkerhetskopiering, så trenger man ikke engang å tenke på det!

 

At apps kræsjer på iPhone, er en sjeldenhet, hvis man sammenligner med Android. iOS er ETT OS, og Android har tusenvis av enheter å forholde seg til. Jeg har hatt flere kræsj på min Android over denne korte perioden jeg har brukt telefonen, enn på samme periode med iPhone. Og jeg har ikke lasta ned mer enn en håndfull apps til Android.

 

At iOS mangler widgets, ser jeg på som et minus. Enig med deg her.

 

...er også enig i at en del av menyvalgene ligger litt mange tastetrykk unna. Det å skru av og på wifi på en iPhone er uhorvelig tungvint. Jeg mistenker at filosofien til Apple er at wifi skal stå på hele tiden, og da er det ikke noe problem, men jeg liker å kontrollere dette selv, og da blir det slitsomt. Jeg velger oftere å bare la wifi være avslått.

 

Ikke ser jeg behov for å bytte tastaturlayout heller. Det fungerer utmerket for meg. Det jeg liker bedre på iPhone enn på Android, er bytte mellom flere forskjellige språk, når man skal skrive meldinger. Dette er raskere og bedre på iPhone.

 

At skjermen knuser alt for lett, betyr bare at du er for slepphendt. ;)

Jeg har mista min iPhone i bakken, og heldigvis knuste ikke skjermen. Det var nok close, for den fikk et lite hakk i ene hjørnet.

 

Jeg er kanskje blind, men når Apple lanserer neste iPhone, skal du ikke se bort ifra at jeg hopper på den båten igjen. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mine betraktninger på nevnte punkter:

- liten skjerm (3,5" er håpløst lite, og jeg irriterer meg hele tiden ved surfing at jeg må scrolle og zoome til den store gullmedalje)

Mulig det er et poeng, men den er ikke mye for lite. S3 er til gjengjeld ALT for stor, og umulig å betjene med en hånd. Jeg mener da også at S2 er i overkant stor.

 

- dårlig kalender

Synker helt uten vidre med google calendar og da er jeg strålende fornøyd.

 

- dårlig mailklient

Snakker du av erfaring? Min erfaring med android var at jeg måtte ha tre forskjellige klienter for å få full funksjonalitet på både hotmailen min, google, og jobbmailen. På iphones mailklient gikk alle inn uten problemer, og jeg får støtte for exchange helt uten vidre.

 

- kan ikke sende bilder og andre filer via bluetooth

Har enda til gode å trenge dette?

 

- må bruke itunes for å synkronisere musikk

Spotify? Og bortsett fra det så opplever jeg iTunes/iCloud som så effortless at det er helt fantastisk.

 

- kræsjer diverse apps støtt og stadig

Opplever heller det motsatte, enkelte apps kræsjer (beejive, og skype før oppdateringen) men ellers er det meget skjeldent.

 

- ingen mulighet for å bestemme innhold selv på startskjermen (og da tenker jeg widgets og den slags)

Meget personlig preferanse. Jeg selv _hater_ widgets da det er 99% bloatinformasjon i dem.

 

- mye tasting for enkle operasjoner

Hvilke operasjoner?

 

- ingen mulighet for å velge tastaturlayout

Kan velge språk? Og bortsett fra det er iPhone tastaturet latterlig mye bedre enn det som kommer med Android, og jeg ser ikke at noe annet enn qwerty skal være noe alternativ for andre enn meget spesielt intreserte?

 

- skjermen knuser dessverre altfor lett (noe jeg smertelig har fått erfare selv)

Har selv en iP4 som brukstelefon, og den har fått hard medfart. Flere fall (10+) fra lomma ned på betomg (ca 1m) og 3-4 ganger på asfalt (løping i joggebukse med telefona i lomma er fail) og har enda ikke hatt noen problemer med skjermen.

 

Men i bunn og grunn er det da en smaksak, så man må bare prøve :)

Jeg kommer i alle fall aldri til å bytte fra iPhone med det første. Jelly bean løser mye av interfaceproblemene som android har slitt med (lagg) men enda er det mye igjen før alt (etter min mening) er like smooth som iOS.

Endret av Zepticon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...