Gå til innhold

Fan forbedret Dark Souls ved lansering (PC)


Anbefalte innlegg

Til de som bryr seg om det. Dark Souls kjører utrolig bra med denne modden, og spillet i seg selv er kjempebra.

 

PC-gamere er bare nødt til å klappe igjen her. Vi visste at vi kom til å få en port, fordi vi ba om en port. Hovedgrunnen til at vi ba om en port var en eventuell oppfølger mer optimisert for PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som bryr seg om det. Dark Souls kjører utrolig bra med denne modden, og spillet i seg selv er kjempebra.

 

PC-gamere er bare nødt til å klappe igjen her. Vi visste at vi kom til å få en port, fordi vi ba om en port. Hovedgrunnen til at vi ba om en port var en eventuell oppfølger mer optimisert for PC.

 

Jess. Og greia var vel at dette spillet var kun tenkt for konsoll. Og så kom det masse forspørsler om å få det over til PC. Og det gjorde de. Kunne vært gjort mer elegant, javisst. Men spillet i seg selv er like fantastisk - eller enda mer fantastisk fordi man har stabil framerate. Og hvorfor legge mye penger i utvikling av en port som bare blir piratkopiert alikevel?

 

Èt så knallspill bør man bare være glad for å spille. Spesielt med modden. Og det må nesten spilles med gamepad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uten konsoller hadde vi ikke vært i nærheten av der vi er i dag.

 

Begrunn dette nærmere kjære deg , med tanke på alle de hjerneløse action-spillene vi har til konsoll i dag , og som opptar all tid hos verdens ledende investorer og spilleselskap. Nevn samtidig 1 konsoll-spill som overgår et PC-spill i smartness og intellekt.

Gi meg også et regnskap som forteller den totale pc-spill industriens omsettningstall kontra konsoll.

Samtidig ber jeg deg ta en tur innom Steam.

Vi snakkes etter dette,,,

 

 

Lenke til kommentar

Uten konsoller hadde vi ikke vært i nærheten av der vi er i dag.

Nevn samtidig 1 konsoll-spill som overgår et PC-spill i smartness og intellekt.

 

Jammen for faen.. detta er jo smakssak. Dere kan jo krangle rundt dette resten av året hvis dere vil.

 

Og skal jeg blande meg inn - jeg hadde faktisk aldri spilt noe som Dark Souls på PC. Så der har du et spill med smartness for meg. Det var en konsoll only tittel som jeg gladelig kjøpte til 360.

Lenke til kommentar

Det er ikke en smaksalg. PC spill sleit veldig for 4-5 år siden og det er takket være Xboxen at spillindustrien har vokst i det siste. Steam var det som fikk PC spill tilbake på beina igjen, men det hadde ikke fungert i 2005's marked. Ærlig talt, bare se på salgstall for spill som Call of Duty på konsoll eller de forskjellige Mario spillene. Det er åpenbart at det er mange flere som kjøper spill nå enn før. Og entry-spillene er stort sett på konsoll, siden en dedikert maskin virker mindre komplisert for nye spillere enn å installere ting fra en CD med CD nøkkel osv. (Dette gjelder fremdeles, hvor man må ha Origin, Games for Windows Live klienten eller Steam for å laste ned/spille spillet sitt, osv.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor mange av dere som sukker over konsolport, lav oppløsning og 30fps virkelig har brukt timer i spiller?

Vet ikke om det er bare jeg som finner opp dette i mitt hode, men disse begrensingene var jeg klar over før spillet ble lansert. Det var ikke akkurat hemmelig at dette skulle bli en direkte porting over for PC av konsollversjonen.

Når det er sagt, i dette spillet reagerer jeg overhodet ikke på 30fps. Det går i sitt eget tempo. Og det er tilpasset det. Plager meg ikke det et grann. I call of duty type spill, bilspill - ja flest mulig fps. Men her er det ikke noe problem. Det døtta spillet rett over i en windows-versjon = Flere kan spille det. Fantatisk spill!

Legg inn de to filene i spillmappen, spill spillet- be happy. Dette er BRA spill. Sutrepaver! ;)

 

Du visste det ikke om før rett før lanseringen. Du visste det ikke, fordi utvikleren kom ikke med noe offisielt ord om det. De sa ingen ting, før det var noen få uker igjen. De valgte å kjøre "the vow of silence", og satset på at det ville blåse over.

 

"Sutrepaver". Ja huff, vi burde bare holde kjeft og være glad for at vi får det vi får. Sutrepaver som vi er. Litt som å si til en kvinne at hun burde være glad hun får seg litt sex - så stygg som hun er - etter at hun har blitt voldtatt.

 

Ganske ubrukelig å klage på det at folk på PC er lei av spill som ikke lever opp til en viss teknisk standard. Men for all del, du har da vel ALDRI klaget på et uferdig eller dårlig spill du har kjøpt til konsollen din du da, altså? Det var bare greit at Fallout New Vegas f.eks var nesten uspillelig på Xbox? At Skyrim var nesten uspillelig på PS3 i mange måneder? Bare greit, slutt å sutre! Vær glad for at du faktisk får noe for de knappe 600 kronene du punger ut for! Dette er jo en industri, det handler om at de skal tjene penger og at du skal tape dem. Du burde være glad for at de aksepterer pengene dine!

 

Ærlig talt, betaler man for et produkt, så forventer man at produktet blir levert med en kvalitet som står i stil med prisen. Og på det tekniske, så leverer ikke Dark Souls på PC det som er standard. Det kan hende det er et flott spill, men det er ikke dette vi diskuterer (og kritiserer). Det er den dårlige portingen, og det på-trynet valget å heller legge til nytt innhold fremfor å heve standarden til spillet for moderne PC'er.

 

 

I Dark Souls kan du fint sette en høyere oppløsning enn 1024x720, det eneste som skjer er at bildet blir strukket ut over skjermen og ser veldig uklart ut. Man kan peke på at det tok en person bare 23 minutter å implementere en løsning som endret på oplløsningen man rendret i, men samtidig kan man ikke forvente at et konsollutviklingsstudio som aldri har laget spill for PC ville vært istand til å vite om et såpass enkelt triks. Det eneste vi kan håpe på er at From Software forstår at de må forbedre produktet litt mer, det er jo så enkelt som å kontakte Durante og lage et konfigurasjonsprogram så ser vi fort at porten kan tas fra "fungerende" til "imponerende" og øke fortjenesten drastisk.

 

Nå pirker du her, og dessuten tar du feil. Du kan endre noe i options-menyen i Dark Souls, ja. Men ingen ting endres faktisk i selve spillet. Som du sier, bildet blir strukket. Pikslene blir strukket. Det blir ikke flere piksler. Det blir ikke 1920x1080 piksler i bildet. Det blir bare 1024x720 utstrukkede piksler. Dette kan alvorlig talt ikke kalles det samme. Det er tross alt PIKSLER det er snakk om, når man diskuterer oppløsning. Antallet piksler, rett og slett.

 

Og du kan si det så mye du vil, "vi kunne ikke forvente at de skulle gjøre en god jobb". Nei det er mulig at jeg var dum og naiv som forventet at de skulle lage et spill som sto til moderne tekniske forventninger. Men da må de også være veldig naive om de forventer at de fortjener et kjøp fra meg også. I alle fall ikke for €30. Kanskje når prisen er en tredjedel, da står prisen mer til kvalitetsnivået på innsatsen deres med porten. :)

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nevn samtidig 1 konsoll-spill som overgår et PC-spill i smartness og intellekt.

 

James Bond: Goldeneye(N64)

Zelda: Ocarina of time(N64)

Super Mario World(SNES)

Pokemon til GameBoy

Oddworld: Abe's Oddysee(PS1)

Fable(Xbox, senere til PC)

 

Er forøvrig en PC-gamer selv, (har en 360 som støver ned, og div. eldre konsoller), men det å påstå at "verden hadde vært et bedre sted" uten konsoller blir fjærnt.

Lenke til kommentar

Litt som å si til en kvinne at hun burde være glad hun får seg litt sex - så stygg som hun er - etter at hun har blitt voldtatt.

Jeg synes dette er en bra sammenlikning med hvordan det er når pc spillet ditt er låst til et fast antall oppdateringer i sekundet.

 

Nå pirker du her, og dessuten tar du feil. Du kan endre noe i options-menyen i Dark Souls, ja. Men ingen ting endres faktisk i selve spillet. Som du sier, bildet blir strukket. Pikslene blir strukket. Det blir ikke flere piksler. Det blir ikke 1920x1080 piksler i bildet. Det blir bare 1024x720 utstrukkede piksler. Dette kan alvorlig talt ikke kalles det samme. Det er tross alt PIKSLER det er snakk om, når man diskuterer oppløsning. Antallet piksler, rett og slett.

 

=/ Det er litt trist hvor mye folk legger i nummer de ikke vet hva gjør. 1024x720 er intern oppløsningen. Post prosessing og alle type filtere blir lagt på i display oppløsningen. Joa, det er en bitmap i 1024x720 som GPUen din har å jobbe med før den spytter ut bildet du ser, men det er ikke akuratt snakk om nearest neighbor scaling her.

 

De fleste spill har en mye lavere intern oppløsning enn ekstern. Vet du hva supersampling gjør? Vet du hva anti aliasing gjør? Har du spilt et spill hvor det får spillet til å se bedre ut? Om du har det har du spilt spillet i lavere oppløsning enn hva options menyen viste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er sagt, i dette spillet reagerer jeg overhodet ikke på 30fps. Det går i sitt eget tempo. Og det er tilpasset det. Plager meg ikke det et grann. I call of duty type spill, bilspill - ja flest mulig fps. Men her er det ikke noe problem. Det døtta spillet rett over i en windows-versjon = Flere kan spille det. Fantatisk spill!

 

Legg inn de to filene i spillmappen, spill spillet- be happy. Dette er BRA spill. Sutrepaver! ;)

Jeg er helt enig i at det ikke er en gamebreaker, men jeg kan love deg at det finnes de som ikke takler 30 fps (meg inkludert.) Akkurat det med intern oppløsning har bare noe å si med hvor pent eller stygt spillet er, og selv med 1024x720 er det på ingen måte slik at spillet er uspillbart. Det er 30 fps som gir meg fysisk vondt i hodet av å se på så nærme en skjerm, dette bør fikses.

Lenke til kommentar

Når det er sagt, i dette spillet reagerer jeg overhodet ikke på 30fps. Det går i sitt eget tempo. Og det er tilpasset det. Plager meg ikke det et grann. I call of duty type spill, bilspill - ja flest mulig fps. Men her er det ikke noe problem. Det døtta spillet rett over i en windows-versjon = Flere kan spille det. Fantatisk spill!

 

Legg inn de to filene i spillmappen, spill spillet- be happy. Dette er BRA spill. Sutrepaver! ;)

Jeg er helt enig i at det ikke er en gamebreaker, men jeg kan love deg at det finnes de som ikke takler 30 fps (meg inkludert.) Akkurat det med intern oppløsning har bare noe å si med hvor pent eller stygt spillet er, og selv med 1024x720 er det på ingen måte slik at spillet er uspillbart. Det er 30 fps som gir meg fysisk vondt i hodet av å se på så nærme en skjerm, dette bør fikses.

Personlig syntes jeg den lave oppløsningen skalert opp til 1920x1080 var mer plagsom enn 30 fps. Men igjen, vi er forskjelllige.

Lenke til kommentar

Legg inn de to filene i spillmappen, spill spillet- be happy. Dette er BRA spill. Sutrepaver! ;)

"Sutrepaver". Ja huff, vi burde bare holde kjeft og være glad for at vi får det vi får. Sutrepaver som vi er. Litt som å si til en kvinne at hun burde være glad hun får seg litt sex - så stygg som hun er - etter at hun har blitt voldtatt.

 

Du fremstår som god gammaldags dum i dette utsagnet. Håper du ikke er det.

Ellers - jeg satte et lite ;) tegn bak sutrepaver fordi jeg håpet at folk ikke skulle ta "sutrepaver" utsagnet så alvorlig da vettu. Håper du føler deg litt bedre og mindre forulempet nå.

 

Resten av posten din er jeg for det meste bare uenig i. Men det betyr ikke at du tar feil, eller at jeg tar feil. Sånn det er med ting.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at det ikke er en gamebreaker, men jeg kan love deg at det finnes de som ikke takler 30 fps (meg inkludert.) Akkurat det med intern oppløsning har bare noe å si med hvor pent eller stygt spillet er, og selv med 1024x720 er det på ingen måte slik at spillet er uspillbart. Det er 30 fps som gir meg fysisk vondt i hodet av å se på så nærme en skjerm, dette bør fikses.

 

Har du prøvd spillet enda? Det er en stor forksjell på 30 fps med jitter og uten. Dog... gamepad er obligatorisk, dessverre.

Lenke til kommentar

Uten konsoller hadde vi ikke vært i nærheten av der vi er i dag.

 

Begrunn dette nærmere kjære deg , med tanke på alle de hjerneløse action-spillene vi har til konsoll i dag , og som opptar all tid hos verdens ledende investorer og spilleselskap. Nevn samtidig 1 konsoll-spill som overgår et PC-spill i smartness og intellekt.

Gi meg også et regnskap som forteller den totale pc-spill industriens omsettningstall kontra konsoll.

Samtidig ber jeg deg ta en tur innom Steam.

Vi snakkes etter dette,,,

Skal vi se...

Inngangsprisen for en PC hadde holdt langt flere mennesker unna å kjøpe en PC for spill, som igjen hadde gitt færre kunder.

Færre kunder hadde ført til mindre investeringer i dataspill.

Mindre investeringer i spill hadde ført til mindre fokus på å lage billigere grafikkort.

Mindre investeringer hadde ført til at færre mennesker hadde jobbet med å forbedre datagrafikk som var ment å kjøre i sanntid, som igjen hadde ført til dårligere spillgrafikk.

Færre kunder hadde ført til færre Indie-spill og færre utviklinger for gameplay siden det var enda mer risikabelt å utvikle spill som ikke solgte bra.

 

Så konsoller er absolutt viktig for industrien, de bidrar til:

Å holde prisen for PC-maskinvare nede

Et større fokus på å få mer grafikk med samme maskinvare (det meste av moderne spillgrafikk er basert på juksing og triksing for å senke utregningskostnadene for grafiske effekter ja)

Flere utviklere

Lettere å introdusere nye mennesker til gaming siden konsoller har en overkommelig inngangspris.

 

Har du prøvd spillet enda? Det er en stor forksjell på 30 fps med jitter og uten. Dog... gamepad er obligatorisk, dessverre.

Har det på Steam og har spilt 80 minutter, klarte ikke mer etter det siden det var fysisk ubehagelig hakking (CFX skrudd av) sammen med merkbar inputlag og synlig tearing. Spilte på gamepad forresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mindre investeringer i spill hadde ført til mindre fokus på å lage billigere grafikkort.

Mindre investeringer hadde ført til at færre mennesker hadde jobbet med å forbedre datagrafikk som var ment å kjøre i sanntid, som igjen hadde ført til dårligere spillgrafikk

Mobiler har også hjulpet til mye her.

 

Har du prøvd spillet enda? Det er en stor forksjell på 30 fps med jitter og uten. Dog... gamepad er obligatorisk, dessverre.

Har det på Steam og har spilt 80 minutter, klarte ikke mer etter det siden det var fysisk ubehagelig hakking (CFX skrudd av) sammen med merkbar inputlag og synlig tearing. Spilte på gamepad forresten.

 

Tror nesten du isåfall er nødt til å spille spillet på TVen som et konsollspill. Lavere framerate er mindre ille når du er lengre fra skjermen. Men siden det er tearing, og du beskriver det som hakking er det godt mulig noe går feil. At du får lavere framerate enn 30 for en eller annen grunn. Det er da ingen grunn Dark Souls, som er sperret på 30 på sterk hardware skal teare. Det tearet ikke engang på Xbox. Bruker du HD patchen? På den forumtråden var det snakk om at den eldre varianten av patchen hans ledet til forferdelig ustabil framerate og glitching. Du kan prøve en nyere patch.

Lenke til kommentar

Trudde kanskje eg kunne bruke Play and Charge-greia som USB-connector til PC-en for Xbox-kontroller, men dengang ei. Kan plugge han i og, uh, lade. Sånn i fall eg berre har gamepad og ikkje Xbox, men likevel har tvangstanker om å ha kontrollen fullada. Eller noko.

 

Må eg kjøpe ein wired kontroller til PC-bruk, eller finst det ein connector som er laga for wireless Xbox-kontroll til PC-samband? Same for meg om det står Microsoft eller Game - eller noka heilt anna - på han, i så fall.

 

Synest det er generøst nok å ha betalt for spelet to ganger, trur ikkje eg har ork til å finne flyten med mus- og tastaturstyring òg.

Lenke til kommentar

Har det på Steam og har spilt 80 minutter, klarte ikke mer etter det siden det var fysisk ubehagelig hakking (CFX skrudd av) sammen med merkbar inputlag og synlig tearing. Spilte på gamepad forresten.

 

? Men det burde ikke engang være teknisk mulig at det flimrer. Rart. Vis det tearer, har du noen seriøse underliggende problemer på hardware.

 

CFX????? Cross Fire X? Motionblur?

Lenke til kommentar

Har det på Steam og har spilt 80 minutter, klarte ikke mer etter det siden det var fysisk ubehagelig hakking (CFX skrudd av) sammen med merkbar inputlag og synlig tearing. Spilte på gamepad forresten.

 

? Men det burde ikke engang være teknisk mulig at det flimrer. Rart. Vis det tearer, har du noen seriøse underliggende problemer på hardware.

 

CFX????? Cross Fire X? Motionblur?

Vsync avskrudd gjør det mulig for spillet å teare, men skrur jeg det føles spillet ekstremt tregt.

CrossfireX har jeg selvfølgelig skrudd av for spillet, ellers hadde det vært helt forferdelig.

Motionblur gjør ingen merkbar forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...