Gå til innhold

En takk til politiet


Anbefalte innlegg

I en lang tid har det norske politiet blitt holdt ansvarlig for alle ting som gikk galt den 22.07.2011. Det har hersket en lynsjestemning blant folket for å kritisere politiets arbeid. Både i forbindelse med 22.07, men også på et generelt plan.

 

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

Jeg ønsker derfor å rette en takk til tjenestepersonellet som er på jobb og risikerer sin helse for en relativt dårlig lønn, slik at vi kan være trygge i samfunnet. Håper fler er enige med meg.

Hei.

Jeg tror ikke du får særlig gehør for budskapet ditt her inne.

Dette forumet er fullt av politihatere som har sett på cops, og tror at det er virkeligheten i Norge.

 

De har sannsynligvis ikke vært i kontakt med politiet før, men er fulle av gode argumenter som:

- "Stå i veikanten med laser klarer de, men å redd ungdommer på utøya klarer de ikke"

- "De prioriterer å ta en stakkars, ærlig sjel med en joint i handa, mens ekte kjeltringer går fri"

 

Politihateren ser fanden på flatmark og forstår ikke politiets rolle i samfunnet. Han kritiserer politiets prioriteringer uansett hva de måtte ta seg til. Og hvis de ikke slipper alt de har i hendene og kommer når han har hatt innbrudd (med CSI på slep), ja da er de udugelige og tilbakestående, og det skal hele verden få vite gjennom VG´s kommentarfelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å hate politiet blir som å hate en butikk ansatt for at dem ikke har favoritt brødet du spiser, men å kritisere er noe helt annet en å hate noen.

 

Politiet er ganske udugelige i Norge, men det er for det meste pga hvordan utdanning er lagt opp samt de som styrer politiet,og noe pga hvorfor folk velger yrket her tillands..

Ikke minst de som lage alle idiot lovene som Politi må opprettholde har mest skyld i mine øyne!!

Er sikkert en hel del politibetjenter som gjerne skulle bare tatt jointen ifra deg kaste den så la deg gå, så slippe all papir arbeidet for noe slik tull..Men pr Norsk lov har ikke Politiet lov å forskjellsbehandle eller vise skjønnsmessig vurdering, de kan faktisk få sparken for det..

Lenke til kommentar

Å hate politiet blir som å hate en butikk ansatt for at dem ikke har favoritt brødet du spiser, men å kritisere er noe helt annet en å hate noen.

 

Politiet er ganske udugelige i Norge, men det er for det meste pga hvordan utdanning er lagt opp samt de som styrer politiet,og noe pga hvorfor folk velger yrket her tillands..

Ikke minst de som lage alle idiot lovene som Politi må opprettholde har mest skyld i mine øyne!!

Er sikkert en hel del politibetjenter som gjerne skulle bare tatt jointen ifra deg kaste den så la deg gå, så slippe all papir arbeidet for noe slik tull..Men pr Norsk lov har ikke Politiet lov å forskjellsbehandle eller vise skjønnsmessig vurdering, de kan faktisk få sparken for det..

Takk for at du demonstrerer poenget mitt!

Lenke til kommentar

 

 

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

 

Du finner altså på å takke for at noen late politifolk står og skravler med deg på skattebetalernes regning... Jøss!

Lenke til kommentar

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

 

Du finner altså på å takke for at noen late politifolk står og skravler med deg på skattebetalernes regning... Jøss!

den attituden der hjelper jo mye, de skal snakke med folket, alt de gjør handler ikke om arrestere folk, de skal være et positivt bidrag til et lokal samfunn noe som blant normale menneske innebærer kommunikasjon..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

 

Du finner altså på å takke for at noen late politifolk står og skravler med deg på skattebetalernes regning... Jøss!

den attituden der hjelper jo mye, de skal snakke med folket,

 

"Snakke med folket". Hørt noe så idiotisk!

Det høres nesten ut som du innbiller deg at politifolk - med sine skarve 1,5 år skole + praksis, såkalte "utdannelse" - er noen slags ledere av "folket" på linje med valgte politikere og kongehuset.

 

Forøvrig; å lytte til politifolk er som å lytte til kvisete fjortenåringer. De befinner seg på omtrent samme intelektuelle nivå. Bare ta deg en titt på hvilken som helst politimanns Facebook-profil. Interessene til disse går stort sett i retning av dårlige amerikanske politiserier og lite annet. Du vet; sånn som kvisete fjortisser også liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Snakke med folket". Hørt noe så idiotisk!

Det høres nesten ut som du innbiller deg at politifolk - med sine skarve 1,5 år skole + praksis, såkalte "utdannelse" - er noen slags ledere av "folket" på linje med valgte politikere og kongehuset.

 

Forøvrig; å lytte til politifolk er som å lytte til kvisete fjortenåringer. De befinner seg på omtrent samme intelektuelle nivå. Bare ta deg en titt på hvilken som helst politimanns Facebook-profil. Interessene til disse går stort sett i retning av dårlige amerikanske politiserier og lite annet. Du vet; sånn som kvisete fjortisser også liker.

 

Mennesker som generaliserer i så høy grad som deg, gir et useriøst og lite troverdig inntrykk.

Må si meg enig med gjaldkeren noen innlegg over.

Egentlig skuffende å se hvor mange infantile og uvitende politihatere som dukker opp i denne typen tråder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

uvitende

 

"Uvitende" er antakeligvis et uttrykk du liker veldig godt og som du tror du blir smart av å bruke oftest mulig, uansett hvor lite det passer inn i den aktuelle diskusjonen.

Spørsmålet er da hva du egentlig tror du vet, som du innbiller deg at andre ikke vet?

 

Interessant at du kun reagerte på "uvitende" og ikke "infantile". :)

Jeg liker ikke det uttrykket noe mer enn hvilke som helst andre uttrykk man finner i språket.

Videre gir jeg kun uttrykk for hvordan jeg oppfatter et skuffende høyt antall personer i denne type tråder. Jeg påberoper meg således ikke å vite noe, jeg bekjentgjør hvordan jeg oppfatter folk.

Jo, jeg har god kjennskap til politifolk, både privat og via jobben min.

 

De er stort sett hyggelige, ja faktisk som folk flest. Derfor reagerer jeg når de til stadighet fremstilles i et konsekvent negativt lys. Det er noe som skurrer når de blir dratt over en kam og tillagt egenskaper og holdninger som ikke henger på greip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

uvitende

 

"Uvitende" er antakeligvis et uttrykk du liker veldig godt og som du tror du blir smart av å bruke oftest mulig, uansett hvor lite det passer inn i den aktuelle diskusjonen.

Spørsmålet er da hva du egentlig tror du vet, som du innbiller deg at andre ikke vet?

 

Jeg påberoper meg således ikke å vite noe, jeg bekjentgjør hvordan jeg oppfatter folk.

 

 

OK. Men da forstår jeg deg dithen at det ikke var noen som var uvitende likevel da. Utenom deg selv kanskje, i henhold til opplysningen din om at du ikke vet noe. "Uvitende" er i din forståelse av uttrykket en bekjentgjøring av din subjektive oppfattelse av andre folk og har ingenting med uttrykkets faktiske betydning å gjøre. Grei avklaring.

Lenke til kommentar

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

 

Du finner altså på å takke for at noen late politifolk står og skravler med deg på skattebetalernes regning... Jøss!

den attituden der hjelper jo mye, de skal snakke med folket,

 

"Snakke med folket". Hørt noe så idiotisk!

Det høres nesten ut som du innbiller deg at politifolk - med sine skarve 1,5 år skole + praksis, såkalte "utdannelse" - er noen slags ledere av "folket" på linje med valgte politikere og kongehuset.

 

Forøvrig; å lytte til politifolk er som å lytte til kvisete fjortenåringer. De befinner seg på omtrent samme intelektuelle nivå. Bare ta deg en titt på hvilken som helst politimanns Facebook-profil. Interessene til disse går stort sett i retning av dårlige amerikanske politiserier og lite annet. Du vet; sånn som kvisete fjortisser også liker.

 

Jeg vil da si det er veldig fornuftig av politiet å prate med folk når de er ute og patruljerer i helgene, lodde stemningen og få ett bedre inntrykk av hva som skjer. Det skader heller ikke at de opptrer ordentlig og får kontakt med dem de skal beskytte.

 

Mange ser ut til å sitte inne med ett ekstremt politihat, noe som for meg virker temmelig lite givende. Særlig generaliseringer som dreier seg om samtlige politifolk blir noe tåpelig og vitner kanskje om at man gjør seg en menig vell så mye fundert i hatet som i virkeligheten. Kanskje

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK. Men da forstår jeg deg dithen at det ikke var noen som var uvitende likevel da. Utenom deg selv kanskje, i henhold til opplysningen din om at du ikke vet noe. "Uvitende" er i din forståelse av uttrykket en bekjentgjøring av din subjektive oppfattelse av andre folk og har ingenting med uttrykkets faktiske betydning å gjøre. Grei avklaring.

 

Jeg sa ikke at jeg "ikke vet noe". Jeg sa noe om mitt inntrykk av enkelte.

Det kan virke som om det, i visse miljøer, er litt "tøft" å slenge dritt om politiet. Mitt inntrykk er at mange ikke vet hva og hvem de egentlig snakker om ifb med politiyrket og de som utøver det.

Uansett er det tydelig at vi er på forskjellige planeter.

Grei avklaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

 

Du finner altså på å takke for at noen late politifolk står og skravler med deg på skattebetalernes regning... Jøss!

den attituden der hjelper jo mye, de skal snakke med folket,

 

"Snakke med folket". Hørt noe så idiotisk!

Det høres nesten ut som du innbiller deg at politifolk - med sine skarve 1,5 år skole + praksis, såkalte "utdannelse" - er noen slags ledere av "folket" på linje med valgte politikere og kongehuset.

 

Forøvrig; å lytte til politifolk er som å lytte til kvisete fjortenåringer. De befinner seg på omtrent samme intelektuelle nivå. Bare ta deg en titt på hvilken som helst politimanns Facebook-profil. Interessene til disse går stort sett i retning av dårlige amerikanske politiserier og lite annet. Du vet; sånn som kvisete fjortisser også liker.

Jeg kjenner 2 som snart er ferdig med sin utdanning innen Politiet, begynner lure på om den apatiske oppførselen til politiet kommer pga slike som deg når de har vært noen år i jobben isåfall skjønner jeg det..

Politiet skal snakke med oss som "folk" , de har diverse rettigheter ilagt dem for å beskytte oss, er derfor vi er sivile for dem når de er på jobb de må ha et nøytralt syn på alle pga alle kan være potensielle forbrytere...Men som borgere er vi likestilte når de ikke er på jobb..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en lang tid har det norske politiet blitt holdt ansvarlig for alle ting som gikk galt den 22.07.2011. Det har hersket en lynsjestemning blant folket for å kritisere politiets arbeid. Både i forbindelse med 22.07, men også på et generelt plan.  

 

Jeg på min side har hatt fler positive erfaringer i kontakt med den vanlige politimannen, enten det har vært i en trafikkontroll eller bare generell prat utenfor et utested på kvelden.

 

Jeg ønsker derfor å rette en takk til tjenestepersonellet som er på jobb og risikerer sin helse for en relativt dårlig lønn, slik at vi kan være trygge i samfunnet. Håper fler er enige med meg.

Er ikke helt enig:

 

1. Responsen ved 22. juli bør vel legges ved politikernes dør

2. Har aldri hatt en eneste positiv erfaring med Politiet (dog har relativt liten kontakt med dem)

3. Jeg anser ikke at deres hovedoppgave er å sørge for vår sikkerhet, men derimot å tvinge oss til å adlyde politikerne.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK. Men da forstår jeg deg dithen at det ikke var noen som var uvitende likevel da. Utenom deg selv kanskje, i henhold til opplysningen din om at du ikke vet noe. "Uvitende" er i din forståelse av uttrykket en bekjentgjøring av din subjektive oppfattelse av andre folk og har ingenting med uttrykkets faktiske betydning å gjøre. Grei avklaring.

 

Jeg sa ikke at jeg "ikke vet noe". Jeg sa noe om mitt inntrykk av enkelte.

Det kan virke som om det, i visse miljøer, er litt "tøft" å slenge dritt om politiet. Mitt inntrykk er at mange ikke vet hva og hvem de egentlig snakker om ifb med politiyrket og de som utøver det.

Uansett er det tydelig at vi er på forskjellige planeter.

Grei avklaring.

Ja, alle er uvitende utenom deg! Og jeg under på hvilke miljøer du prater om, når du mener at NOEN miljøer prater negativt om politiet. Ja det kan hende at det er ET miljø her også, som prater dritt. Men de fleste som har vært negatine i denne tråden, har arrestert organisering, manglende rutiner, noen fataler avgjørelser og spessielt to feiginger på Utvika, som ikke aksjonerte. Tror ingen har ment, at alle ledere og alle politifolk gjør en dårlig jobb. Men det må være lov til å kritisere feil avgjørelser og to feige politifolk. Alle polititjenestemenn/kvinner er ikke feige for det.

Lenke til kommentar

Greit at ikke alle politifolk alltid velger riktige løsninger. Jeg har heller ikke påstått noe annet. Det store flertallet gjør imidlertid en god jobb innenfor de rammene hvor de får lov til å operere.

 

Det jeg forsøker å få frem er at jeg er overrasket over at det er mange som er negative.

De fleste politifolk er faktisk oppegående og skikkelige mennesker, noe man ikke skulle tro dersom man la til grunn det inntrykket mange her inne prøver å gi!

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor det, til de grader, er så mange kritiske personer. Jeg hadde forstått det dersom man bodde i Ukraina, Iran, Russland, eller lignende, men ikke i Norge hvor vi, tross alt, vader til knes i rettigheter og hvor 99% av politiet møter deg med respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit at ikke alle politifolk alltid velger riktige løsninger. Jeg har heller ikke påstått noe annet. Det store flertallet gjør imidlertid en god jobb innenfor de rammene hvor de får lov til å operere.

 

Det jeg forsøker å få frem er at jeg er overrasket over at det er mange som er negative.

De fleste politifolk er faktisk oppegående og skikkelige mennesker, noe man ikke skulle tro dersom man la til grunn det inntrykket mange her inne prøver å gi!

Jeg blir nysgjerrig på hvorfor det, til de grader, er så mange kritiske personer. Jeg hadde forstått det dersom man bodde i Ukraina, Iran, Russland, eller lignende, men ikke i Norge hvor vi, tross alt, vader til knes i rettigheter og hvor 99% av politiet møter deg med respekt.

Bra innlegg og jeg er enig, i det meste du skriver her. Men dette satte både politikere, departement og politiet på en prøve. Her diskuteres det, i første rekke politiets rolle og de involverte politjeneste mennene, som tabbet seg ut. Og når konsekvensene blir så store, så burde du ikke være overrasket over reaksjonene. Det gjør det ennå værre, når høytstående politiembetsmenn bortforklarer problemene. Hadde de lagt seg "flate" med en gang, hadde flere kunnet akseptert tabbene. Politiet lærte heller ikke noe av sin "storøvelse", som ble avholdt året før, i samarbeid med "andre "etater". Mye av det samme bla avdekket der, bl.a dårlige rutiner, dårlig kommunikasjonsutstyr, m.m. Det jeg har fokusert på, er feighet og uduglige politifolk som ankom Utvika. Jeg mener de burde dømmes for pliktforsømmelse, til tross for alt annet som gikk galt. Og det står jeg på. Feige folk og "attpå til" folk som skal forsvare oss sivile, fortjener ikke bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...