Gå til innhold

Planetside 2 Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som at folk ikke innser at de får XP bonus på forsvar og bare ser seg blinde på 1600XP for cap av store installasjoner (1000 for dere uten bonuser kanskje? :p)

 

175XP pr kill i forsvar blir satans mye etterhvert. Spesiellt siden man som forsvarer spawner rett oppi action hele tiden og bare kan springe tilbake på 2 sec hvis man dør.

 

Koble bonusen sammen med at det som regel er stå i ro og vent på baren skal fylles de siste 5 minuttene av de fleste caps, så tror jeg nesten man får mer XP ved å forsvare skikkelig enn angripe.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Burde det vært flere bonuser involvert med forsvar? Det er nesten ingen grunn å bli værende som forsvarer. Er man angriper får man bonus når man tar over basen, men forsvareren får ingenting annet enn for de man dreper.

Burde absolutt fått poeng for å forsvare. Er nesten så det er lurest å bare la fienden cappe basen for så å ta den tilbake igjen.
Lenke til kommentar

Man taper jo ingenting i dette spillet dersom en base går tapt, kanskje får man litt mindre resurs-inntjening per syklus til fly/tankskjøp men ellers har det ikke stor påvirkning.

 

Har sett flere ganger at nesten hele styrken til NC har kjempet med nebb og klør for å holde TR unna en stor base i timesvis. Ser man på kartet så er alle andre baser rundt den de kjemper om tapt for NC, jeg skjønner ikke tankegangen. Tror de at de får belønning for å holde basen? Er det noen spesiell prestisje knyttet til noen av basene? Ikke som jeg har fått med meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Om du ikkje har iallfall til dømes eitt Tech Plant, så kan du ikkje spawne MBT, berre Lightning. Er tilsvarande effektar for andre ting òg.

 

No skal det nemnast at folk har ein tendens til å berre finne seg ein zergy stalemate og henge rundt der, utan at det er særleg strategisk. Skjer ofte på The Crown.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Faksjonene er ganske balanserte, ca 31/32 på hver. muligens litt mindre på Vanu (som vanlig?) enn de andre.

 

Lagg, veel, vil ikke si det har blitt bedre. Men så er woodman en av de fulleste serverene i EU og da. lithcorp har vel bare ca high pop primetime?

Mindre på Vanu faktisk. På Lithcorp er det flest Vanu (35-36 tror jeg).

 

Med tanke på lag på Woodman er det da kanskje like greit å ikke hoppe over dit akkurat nå. Jeg har ingen anelse om hvor mange som spiller på Lithcorp. Har ikke hatt problemer med å finne noe å skyte på, men jeg spiller også nesten utelukkende prime time (19-22 CET).

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Burde det vært flere bonuser involvert med forsvar? Det er nesten ingen grunn å bli værende som forsvarer. Er man angriper får man bonus når man tar over basen, men forsvareren får ingenting annet enn for de man dreper.

 

Du får 15% mer XP på ALT du gjør som forsvarer, ikke bare for kills. Repairs, heals, revives, spots, kill assists, generator stabilisering, osv..

 

Du må gjøre ca 66.6 ting som normalt ville gitt 100xp for å matche den 1000xp bonusen attacker får for å cappe(om ikke matteskills failer helt?). Dette er kanskje litt skjevt fordelt, men å si at man ikke får noe er feil. I en lang kamp, og hvis man er aktiv lagspiller, så skal det ikke sååå mye til for å toppe XP bonusen for cap. noen kills, noen heals, noen revives, resupplies og/eller fixes, spots og generator stab, så er man der fortere enn svint. (med mindre Fi steamroller dere helt da).

 

 

Man unngår jo også dødtiden der man bare står og venter på baren for å cappe... (dødtid om man ikke har lysst til å samle seg rund spawn og være med i TK helvete som det som regel resulterer i?) ;) Dette er jo tid man som defender kan sanke poeng på. (om enn litt fåfengt)

 

 

 

Zlatzman: Vanu har tradisjonellt sett alltid vært i mindretall, men bedre organisert (i Planetside 1 i alle fall). Mulig zergen har fått smaken på tights siden den gang og derfor er Vanu større nå, ikke vet jeg?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Poster dette her og i spillertråden for ordens skyld:

 

 

Jeg har startet et uoffisiellt HW.no Outfit for Vanu på Woodman: Rotten Company.

Friend meg ingame(MrLee) om du vil ha invite til degselv og/eller andre nordmenn som ikke er "'tards eller ikke takler litt motgang".

Outfittet består av en gjen venner som spiller, men tanken var at HW.no folk skulle ha en plass å samle seg. Ser gjerne at flere rekrutterer venner som spiller, slik at vi kan kjøre platoons etterhvert og koordinere litt mer. Ser også etter bedre voice comms ettersom ingame suger, og det ikke er praktisk med skype om vi blir stort mer enn 4-5.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...