Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Med manglende kuler er det jo ikke så rart det blir litt problemer. Hvor mye betalte du for nye?

 

Nei, det er ikke rart i det hele tatt. Men har falt meg inn å sjekke det tidligere.

 

Betalte 190 kr for 4 stk. fra England, inkl. frakt. Om de er av beste kvalitet eller ei vites ikke, men de er garantert bedre enn noen med manglende kuler ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DETTE må vel være en ganske rimelig printer? Med byggevolum på 26x23x20 cm og mulighet til å skrive ut med to farger, begynner det å bli virkelig interessant. Noen som vet om noe negativt med denne printeren?


@Merko:

Velger å svare her isteden for i den andre tråden. 25k blir nok i meste laget for meg. Synes jeg må sette en grense på 20k for et produkt jeg ikke engang vet hva jeg skal bruke til. :laugh:


Lenke til kommentar

Jeg skal prøve meg på å printe en relativt stor del i ABS nå, men har liten erfaring med det. De delene jeg har printa før har alltid krympa en del etter print, er det noen som vet om det er en fast prosent en del i ABS krymper under print? Vil helst slippe å printe flere ganger da det kommer til å ta 5-6 timer å printe den her..

Lenke til kommentar

 

DETTE må vel være en ganske rimelig printer? Med byggevolum på 26x23x20 cm og mulighet til å skrive ut med to farger, begynner det å bli virkelig interessant. Noen som vet om noe negativt med denne printeren?
@Merko:
Velger å svare her isteden for i den andre tråden. 25k blir nok i meste laget for meg. Synes jeg må sette en grense på 20k for et produkt jeg ikke engang vet hva jeg skal bruke til. :laugh:

 

Noen spesiell grunn for at du ønsker ha med 2 farger? Ikke alltid en fordel.

Er en del som klager at det andre utskriftshodet kommer borti printet når man gjør diverse print, som gjør at hele printet løsner fra plattformen.

 

Skal du printe ut noe i flere farger anbefaler jeg at du printer det ut i hvit, så sprayer\maler\lakker du det etterpå.

 

Ellers vil du nok spare noen kroner om du kjøper herfra:

http://www.mbot3d.com/collections/3d-printer/products/mbot-grid-ii

 

Men har ingen erfaring med den printeren selv.

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn for at du ønsker ha med 2 farger? Ikke alltid en fordel.

 

 

Er en del som klager at det andre utskriftshodet kommer borti printet når man gjør diverse print, som gjør at hele printet løsner fra plattformen.

 

Skal du printe ut noe i flere farger anbefaler jeg at du printer det ut i hvit, så sprayer\maler\lakker du det etterpå.

 

Har egentlig ikke noe behov for å printe i flere farger, men tenkte kanskje det kan være greit å ha muligheten. Uansett kommer jeg nok heller til å kjøpe en printer med en enkelt farge hvis jeg får den litt billigere.

 

Ellers vil du nok spare noen kroner om du kjøper herfra:

http://www.mbot3d.com/collections/3d-printer/products/mbot-grid-ii

 

Jo, kunne helt sikkert ha spart litt på å kjøpe fra den siden der, men betaler gjerne litt ekstra for å få norsk angrerett på min side. Har lest om mange som har problemer med printerne sine, og hvis jeg skal kjøpe et såpass dyrt produkt er det greit å ha angreretten så jeg i verste fall kan levere den inn igjen.
Ser også at spesifikasjonene til printeren er helt anderledes fra siden du linket til når det gjelder byggevolum. Må nok sende en e-mail eller to til 3dprinter.no for å forsikre meg at de er seriøse. Ville jo ikke akkurat være første gangen at en nettbutikk "pynter" litt på spesifikasjonene for å øke salget. :whistle:
Endret av Splitter
Lenke til kommentar

Jo, kunne helt sikkert ha spart litt på å kjøpe fra den siden der, men betaler gjerne litt ekstra for å få norsk angrerett på min side. Har lest om mange som har problemer med printerne sine, og hvis jeg skal kjøpe et såpass dyrt produkt er det greit å ha angreretten så jeg i verste fall kan levere den inn igjen.
Ser også at spesifikasjonene til printeren er helt anderledes fra siden du linket til når det gjelder byggevolum. Må nok sende en e-mail eller to til 3dprinter.no for å forsikre meg at de er seriøse. Ville jo ikke akkurat være første gangen at en nettbutikk "pynter" litt på spesifikasjonene for å øke salget. :whistle:

 

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men angrerett gjelder kun om du angrer kjøpet. Ikke om du tar varen i bruk.

 

Nå vet jeg ikke hvordan det blir med reklamasjon osv på 3D printere, da det fortsatt er veldig 'nytt'. Har ikke vært i salg så veldig lenge i Norge, så det blir spennende.. Selvom alle butikker er lovpålagte reklamasjon.

Lenke til kommentar

Noen tanker om den dyrere modellen fra samme side? Skikkelig lekre spesifikasjoner, men helt umulig å finne noe informasjon om den. Hadde den bare vært litt billigere, ville jeg nok ha bestilt med en gang.

 

http://www.3dprinter.no/3d-printere/3d-skriver-tmtctw-2-generasjon.html

 

Da ville jeg nok ha kjøpt en av disse istedet:

https://www.komplett.no/search?pricegross.omax=29990.0&pricegross.omin=319.0&q=Makerbot+Replicator+2&pricegross.min=19586&pricegross.max=29990

 

En del mindre byggplatform, men vil tippe at printeren er noe mer solid. Ville faktisk ha kjøpt Rep 2 istedet for 2X da det er mye tull med 2X som har 2 printer hoder.

 

Komplett.no er nok mer seriøse på reklamasjon \ reparasjon vil jeg tippe, da man får 1 års serviceavtale inkludert i prisen.

 

Men husk at det er "forige generasjon" makerbot. Printkvalitet er vel ca det samme uansett :)

 

 

 

Det nærmer seg en bil:

 

attachicon.gif2014-02-15 22.09.27.jpg

stilig :D

Lenke til kommentar

Og da har jeg lyst til å legge meg, men har en print stående. Min lengste hittil. Stått 7h fram til nå! 69% done.

Kjenner til den ja. Mye lyd fra printeren?

Jeg var rimelig fornøyd med hastighetstweakinga jeg fikk til i dag, gikk fra 7 til 3 timers utskriftstid på en del (som utseendet ikke var kritisk på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...