Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke kanskje Printrbot vært med på førstesiden? Det er jo rimelige og greie maskiner for nybegynnere, og relativt lav prisklasse.

Jepp enig.

 

Så mange 3D printere der ute, så jeg husker ikke alle i farta.. Så bare bra at du nevner de som bør være med :)

 

wh00h00! Photoshop CC er nå 3D printer software:

 

awesome!

Leste dette på hw.no.

 

Blir vel begrenset hva man kan lage med vanlige PLA\ABS printere, da det er hovedsaklig textures man kan legge på. Men så vidt jeg har fått med meg så kan man gjøre noe endringer på selve modellen også. Blir spennende :)

Lenke til kommentar

mtp det ser ut til at jeg skal skaffe meg en printer som kunn tar PLA, så lurer jeg litt på hvordan man gjøre printet penere i etterkant?

 

De kan fint pusses ned så evt lakkes? Med ABS får man jo en veldig smooth finish med acetone.. PLA så er det sandpapir som er tingen? :p

Lenke til kommentar

Ny dato for ProDesk3D - 17. februar... and the saga continues

Så kjedelig da. De sa jo i min epost at de skulle sende helt i starten av februar.. 17. Februar er jo nærmere slutten, men jaja.

 

Får håpe at de faktisk sender den 17 Feb da. Hadde nok tatt det med ei klype salt uansett.

Lenke til kommentar

Så kjedelig da. De sa jo i min epost at de skulle sende helt i starten av februar.. 17. Februar er jo nærmere slutten, men jaja.

 

Får håpe at de faktisk sender den 17 Feb da. Hadde nok tatt det med ei klype salt uansett.

Jupp, er ikke særlig optimistisk akkurat :)

 

Og det er ikke bare "jeg vil ha printer nå", men f.eks. 09.2013 hadde jeg designet klart for Raspberry Pi basert kamera, håpet var å kunne printe den på den nye printeren (da solgte jeg min):

http://www.youtube.com/watch?v=Q84a3Ffdu2w

 

Men nå har Adafruit kommet med sitt design:

http://learn.adafruit.com/diy-wifi-raspberry-pi-touch-cam/overview

 

tid går, prosjekter blir gamle og ideé mister momentum og dør... det er veldig kjipt. Har et par andre større ting som er helt avhengig av 3D printer som jeg ikke får gjørt en shit med...

 

Jeg ville ha hevet kjøpet. Tiden og utviklingen går videre. Så hvis ikke denne ProDesk 3D printeren er strålende, hadde jeg gitt opp!

Ja helt enig der, hadde situasjonen vært nu, så hadde jeg nok bestilt aina printer. Men siden jeg var tidlig ute får jeg ProDesk3D får mer en 2k USD billigere enn det den koster i dag... så det er også det som holder meg litt igjen fra å avbestille.

Lenke til kommentar

gwafcp.jpg

 

Ikke noe kjempe økonomisk tap for min del da alle pengene kommer fra de siste 2-3 ukene hvor jeg fant ut at jeg skulle selge gamle ting som støver ned (oppo find 5, iphone, ipad, rc radio kontroller, macbook air + noen andre småting). Så fikk godt over 22000kr totalt for det.

 

Men blir spennende.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

gwafcp.jpg

 

Ikke noe kjempe økonomisk tap for min del da alle pengene kommer fra de siste 2-3 ukene hvor jeg fant ut at jeg skulle selge gamle ting som støver ned (oppo find 5, iphone, ipad, rc radio kontroller, macbook air + noen andre småting). Så fikk godt over 22000kr totalt for det.

 

Men blir spennende.. :)

Nice. Hva slags lead time har de på printerne sine?

Lenke til kommentar

Nei.

 

Litt stiv i pris. Ville muligens vurdert en Solidoodle eller Cube 3 for den prisen. Cube 3 blir lansert senere i høst for <$1000 men har mange kule funksjoner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...