Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står mellom Ultimaker 2 og Makerbot Replicator her hos meg nå. hmm.

 

Makerbot er nok litt mer 'solid' merke, samt litt kule funksjoner på den nye, dog ikke nødvendige..

Sensor for når filament er tomt er veldig kjekt da.

 

Ultimaker så har man jo både ABS \ PLA, samt mye større build platform og billigere printer. Men 2 måneders ventetid +-

 

Får nok mest for pengene med en Ultimaker, men jeg liker Replicatoren så godt.. :p

Lenke til kommentar

...

Makerbot er fint når det fungerer, men når det slutter så koster deler veldig mye og leveringstid og laggerstatus på de var ganske dårlig da jeg bestilte de. Man kan vurdere å kjøpe fra komplett.no når de har den på lager - men jeg ville vært meget skeptisk når det gjelder å bestille fra Makerbot. Ikke har de noen som helst manualer når det gjelder litt mer avansert reparasjoner.

 

Makerbot er fint dersom man skal kun printe med PLA og kun bruker den medfølgende programvaren. Man kan si at Makerbot er som Apple - fantastisk når det fungerer - hY#(¤)/# når det må repareres.

Lenke til kommentar

Men nå har jo Makerbot stratsys i ryggen denne gangen, tipper det er noe bedre kvalitet på denne builden enn forige generasjon.

 

Edit: Oppdatert førstepost med litt mer relevant info. Om det er noe som bør være med der så si ifra.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Men nå har jo Makerbot stratsys i ryggen denne gangen, tipper det er noe bedre kvalitet på denne builden enn forige generasjon.

 

Edit: Oppdatert førstepost med litt mer relevant info. Om det er noe som bør være med der så si ifra.

Vanskelig å håpe over de erfaringer man har :) men ja, jeg tror nok Makerbot er den printer i dag som vil gi mest konsistent og gjevt resultat

 

Fin post! jeg ville kanskje kategorisert med "printere i salg i dag" og "prosjekter under utvikling"?.. bare for å gjøre jobben for de som vil ha printer i dag lettere. Bare forslag - veit ikke om den er god.

Lenke til kommentar

Ang. førstepost:

 

Rette opp litt på norsken:

Da 3D printing har blitt såpass populært, er det på tide med en liten tråd for oss her inne. En tråd for de som enten har en 3D printer, eller er veldig nysgjerrig på hvordan de fungerer.

 

Kanskje få med at sketchup er gratis (ikke pro utgaven da men...) siden de andre programmene koster(?).

Savner også en slik type printer som jeg har på framsiden der. Reprap.

Kjøpte min hos http://www.ultibots.com/

Meget bra kundeservice, selv om byggeguiden/onstruksjonen var mangelfull, til tider fraværende.

Ellers ser førsteposten meget bra og ryddig ut!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått endret \ lagt til mer i førstepost.

 


Kanskje få med at sketchup er gratis (ikke pro utgaven da men...) siden de andre programmene koster(?).

 

Både Sketchup og OpenSCAD er gratis. Det er forøvrig 3DS Max også for 'læring(3år)'. Mener på at AutoCAD også er det.. Maya er vel også gratis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...